Mies teki huonon mielen tänään ja mielestäni turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((

Vieras
Mieheni on sairastanut syöpää ja on nyt terve ja käy tietyin väliajoin kontrolleissa.

Nyt oli sitten taas kontrollin aika ja minä tavalliseen tapaani hermoilin asiaa. Koitin rauhoittaa itseäni juttelemalla asiasta miehen kanssa, mutta vähitellen minulle päivien mittaan selvisi, että mieskinon tällä kertaa aivan hermona asian suhteen. Ei ole ennen ollut.

Minä sitten huolestuin lisää ja koska olen puolivälissä raskaana niin aloin pelätä, että mitä tämäkauhea stressi tekee vauvalle. Lähetin miehen lääkärille sähköpostia ja kerroin tilanteesta. Hän vastasi ja oli katsonut miehen tulokset ja kertoi, että kaikki on hienosti. Mies menossa siis vasta tiistaina kuulemaan tulokset, jotka nyt kuitenkin siis jo selvillä.

Mies ei suuttunut tästä vaan oli tietysti hyvillään tuloksesta. Mutta tänään anoppilaan ajellessa sanoi, että älä sitten puhu siellä vielä mitään vaan että ne saa kuulla asian vasta tiistaina, jolloin sitä odottavatkin. Minä sitten sanoin kertoneeni jo puhelimessa asian hänen äidilleen, koska tiesin tämän hermoilleen hulluna asiaa. Käy itsekin syöpähoidoissa ja hermoilee poikansa puolesta luonnollisesti ihan kauheasti. Mies hermostui ja sanoi, että ei minun tarvitse hänen asioistaan puhua. Hermostui, koska olin kertonut tulokset eräälle ystävällekin, joka oli sitten miestä vain ohimennen nähdessään onnitellut hyvistä uutisista.

En tosiaan käsittänyt, että en saisi tuollaista iloista asiaa kertoa ja vielä kun kerroin sen siinä suunnattoman suuressa helpotuksen tunteessa minkä sain, kun lääkäri kertoi kaiken olevan hyvin.

Mies haukkui autossa minut siitä miten aina puhun ihan liikaa. Heillä taas on tämä metodi, että ei puhuta mistään edes oman perheen kesken. Ei iloista eikä suruista eikä varsinkaan kellekään perheen ulkopuoliselle, kun ei siellä perheen sisälläkään ne asiat kulje.

Hiljaa istuin autossa sitten ja itkin. Oli niin paska olo.

miehen syöpä ei ole myös minun asiani? Minä olin totaalisen rikki asian suhteen, kun tässä raskaana ollessa mietin ja suren, että jos tauti onkin uusinut. Ei ole minun asiani? Ja on kauheaa, jos iloitsen siitä että kaikki on hyvin.

Ymmärrän minäkin jollakin tapaa miestäsi, kun itsekin tulen perheestä ja asun perheessä, jossa ei lörpötellä turhia. Jotenkin vielä olen taikauskoinen,ja ajattelen, että etukäteen iloitseminen tai puhuminen turhista voi kostautua.

Mutta luulit varmasti tekeväsi vain hyvää. voimia! Hyvä, että tulokset ovat hyvät!

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
miehen syöpä ei ole myös minun asiani? Minä olin totaalisen rikki asian suhteen, kun tässä raskaana ollessa mietin ja suren, että jos tauti onkin uusinut. Ei ole minun asiani? Ja on kauheaa, jos iloitsen siitä että kaikki on hyvin.
Toki on myös sinun asiasi ja takuulla tilanne aiheuttaa stressiä. :( Mutta silti mä olisin jättänyt kertomisen miehelle.

Itse olisin ehkä ap:n tilanteessa toiminut samoin, eli hermostuksissani ottanut yhteyttä mieheni lääkäriin. Sen sijaan en olisi kyllä varmasti puhunut asiasta muille kuin miehelleni.

Ymmärrän pahan mielesi: halusithan vain kertoa iloisen uutisen muutamalle asiasta huolestuneelle. Toisaalta ymmärrän miestäsikin, joka on tottunut pidättyvämpään kommunikointiin. Ja toisaalta mies olisi ehkä halunnut itse kertoa asiasta. Kyllä se siitä! :hug:

Meilläkin on niin, että minä puhun asioista paljon ja mies melko vähän. Joskus minua harmittaa, että mies panttaa asioita; mies harmittelee taas joskus minun suulauttani. =)

sama asia kuin kontrollikäynti syövän takia, jossa kaikki hyvin? Eipä mies aikoinaan saanut mitään kilareita, kun minun oli pakko purkaa asiaa ystävien kanssa kun mies sairastui siihen tautiin aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
vaitiolovelvollisuuden rikkominen tuo on siitäkin huolimatta että on kyse miehestäsi

Niin on, ellei mies ole antanut kirjallisesti suostumusta siihen, että tietoja saa antaa vaimolleen.

Itse olisin antanut miehesi kertoa asian kenelle katsoo sen tarpeelliseksi. Eiköhän hän ole aikuinen hoitamaan asiansa ihan itse. Vaikkakin asia on iloinen, onhan esim. raskauskin iloinen asia, mutta itse en haluaisi sitäkään kuuluttaa koko kylälle!!

Varmasti tarkoitit vain hyvää,kyllä miehesikin sen varmasti ymmärtää. Kun on iso asia kyseessä niin olisi varmasti halunnut kertoa itse. Toivottavasti teille ei tullut tuosta isompaa riitaa :hug:

Lääkäri rikkoi virkavelvollisuutensa, vaikka olisin ollut todella kiitollinen tiedosta. Mieheni jos olisi ollut samassa tilanteessa olisi vain ollut onnellinen, että asia selvisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:
vaitiolovelvollisuuden rikkominen tuo on siitäkin huolimatta että on kyse miehestäsi

Niin on, ellei mies ole antanut kirjallisesti suostumusta siihen, että tietoja saa antaa vaimolleen.

Itse olisin antanut miehesi kertoa asian kenelle katsoo sen tarpeelliseksi. Eiköhän hän ole aikuinen hoitamaan asiansa ihan itse. Vaikkakin asia on iloinen, onhan esim. raskauskin iloinen asia, mutta itse en haluaisi sitäkään kuuluttaa koko kylälle!!

Onko anoppi ja yksi ystävä koko kylä??

Minä nimenomaan kielsin miestä puhumasta kenellekään tästä raskaudesta ja hän kertoi välittömästi töihin päästyään asian kaikille työkavereilleen. Niin että näin se menee.

Ja en tosiaan tiennyt, että on salaisuus kertoa positiiviset tulokset kun se syöpä on ollut ja mennyt ja sairastettu ja kaikki on siitä tienneet. Eikä silloinkaan suuttunut, jos kerroin jollekin että mies sairastaa syöpää. Eli hiukan kieroutunutta mielestäni suuttua tuosta.

Usein potilailta kysytään kelle tietoja saa antaa. Asiaa on ehkä tarvinnut selvittää jo aiemmin, kun mies on hoidossa ollut. Eli potilaan luvalla lääkäri voi antaa tietoja.

ollut pätkääkään kyse siitä, että lääkäri kertoi minulle asian. Ei se miestä häirinnyt yhtään.

Vaan se että olin jo kertonut asian hänen äidilleen ja ystävälle.

no ompa kummaa, että kaikki on sitä mieltä, et mies on ihan aiheesta suuttunut. mun mielestä hän suuttui ihan turhasta. jestas sentään, onhan tuo sellanen asia, jossa sydämen kyllyydestä suu puhuu!! ap:hän iloitsi siitä että miehellä on kaikki hyvin ja yhteiselo saa jatkua rauhassa. oisin mäkin varmaan kertonut kaikille moisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:

Onko anoppi ja yksi ystävä koko kylä??

Anoppi ja ystävä... ja mitähän muita niitä oli jotka ap unohti listaltaan..? Ja raskauden otin esimerkiksi omalta puoleltani, että vaik on kuin iloinen asia niin en haluaisi et sitä kerrotaan muille. Itse siis haluan päättää kenelle kerron ja milloin, eikä ainakaan meillä anoppi ole rivissä ensimmäisenä! Juu ja monelle se anoppi kyllä on yhtä kuin koko kylä...:)

Mut kyl sairaus on sairaus ja raskaus on raskaus. Eikä syöpä ole ohi mennyt sairaus vaikka on nyt terveen paperit saanutkin.

Yhteistyössä