Mies suuttui ihan turhasta silmittömästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisu

Vieras
Meillä on 5-vuotias esikoispoika ja 2kk vanha vauva. Eilen mies tuli kerrankin aikaisin kotiin ja lähdin hakemaan esikoista autolla hoidosta. Mies jäi vauvan kanssa siis kotiin. Hän on aina ollut hyvä isä ja auttanut minua lasten kanssa kaikin tavoin.Samalla reissulla käytiin pojan kanssa kaupassa. Reissuun meni aikaa n. 40min.

Kotona meitä odotti silmittömästi huutava mieheni, joka haukkui minut maanrakoon, koska reissu oli kestänyt niin kauan ja olin unohtanut puhelimen kotiin. Vauva kuulemma huusi hysteerisesti nälkäänsä (oli syönyt 2 tuntia sitten ja usein nukkuu 2-3 tunnin päiväunia eli pystyy kyllä olemaan syömättä kolmekin tuntia). Ei ollut kuitenkaan antanut hänelle maitoa pakkasesta, sillä vauva ei ole koskaan ottanut pullosta. Olisi kai ottanut vaikka hörppyyttämällä jos oikein nälkäinen olisi ollut? Mies vain syytti minua ja haukkui minua vaikka miksi idiootiksi lasten kuullen. Kaiken huipuksi hän oli raivoissaan heittänyt kalliin puhelimeni lattialle ja se oli mennyt ihan rikki.

Otin lapset ja lähdin muutamaksi tunniksi pois. Olen niin vihainen, koska suuttui niin pienestä silmittömästi, haukkui minut lasten kuullen, rikkoi puhelimeni ja ei pysty hillitsemään itseään ja eikä hänellä ole kärsivällisyyttä.
Jotenkin tuli sellainen pelottava tunne, että haluanko tuollaisen miehen kanssa elää.

Hän on pyytänyt nyt useasti anteeksi käytöstään ja ihan itki miten pahoillaam hän on. Lupasi myös ostaa uuden puhelimen (meillä on yhteiset rahat, joten harmittaa sekin tosi paljon, koska itse juoksen tarjousten perässä ja nyt pari sataa euroa meni taivaan tuuliin) Olisi hakannut vaikka omaa päätään seinään!

Annanko anteeksi?

narsisti ? Kyllä olisi keskustelun paikka. Mikäli toistuu, lähde käppäilemään. Normaali ihminen ei käyttäydy noin. Raivoon oli varmasti joku muu syy, oliko hänellä omia suunnitelmia? En uskaltaisi jättää lapsia tuollaisen ihmisen kanssa (!!!). Meillä mies käyttäyttyi noin kun hänen alkoholi-ongelmansa oli pahimmoillaan. Käyttääkö miehesi runsaasti alkoholia tai onko esim lääkeitä käytössä esim johonkin henkiseen ongelmaan, tai nukahtamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja kaisu:
Meillä on 5-vuotias esikoispoika ja 2kk vanha vauva. Eilen mies tuli kerrankin aikaisin kotiin ja lähdin hakemaan esikoista autolla hoidosta. Mies jäi vauvan kanssa siis kotiin. Hän on aina ollut hyvä isä ja auttanut minua lasten kanssa kaikin tavoin.Samalla reissulla käytiin pojan kanssa kaupassa. Reissuun meni aikaa n. 40min.

Kotona meitä odotti silmittömästi huutava mieheni, joka haukkui minut maanrakoon, koska reissu oli kestänyt niin kauan ja olin unohtanut puhelimen kotiin. Vauva kuulemma huusi hysteerisesti nälkäänsä (oli syönyt 2 tuntia sitten ja usein nukkuu 2-3 tunnin päiväunia eli pystyy kyllä olemaan syömättä kolmekin tuntia). Ei ollut kuitenkaan antanut hänelle maitoa pakkasesta, sillä vauva ei ole koskaan ottanut pullosta. Olisi kai ottanut vaikka hörppyyttämällä jos oikein nälkäinen olisi ollut? Mies vain syytti minua ja haukkui minua vaikka miksi idiootiksi lasten kuullen. Kaiken huipuksi hän oli raivoissaan heittänyt kalliin puhelimeni lattialle ja se oli mennyt ihan rikki.

Otin lapset ja lähdin muutamaksi tunniksi pois. Olen niin vihainen, koska suuttui niin pienestä silmittömästi, haukkui minut lasten kuullen, rikkoi puhelimeni ja ei pysty hillitsemään itseään ja eikä hänellä ole kärsivällisyyttä.
Jotenkin tuli sellainen pelottava tunne, että haluanko tuollaisen miehen kanssa elää.

Hän on pyytänyt nyt useasti anteeksi käytöstään ja ihan itki miten pahoillaam hän on. Lupasi myös ostaa uuden puhelimen (meillä on yhteiset rahat, joten harmittaa sekin tosi paljon, koska itse juoksen tarjousten perässä ja nyt pari sataa euroa meni taivaan tuuliin) Olisi hakannut vaikka omaa päätään seinään!

Annanko anteeksi?

Tietenkin annat!

Pakkohan sun on anteeksi antaa jos haluatte jatkaa yhdessä eteenpäin. Jos mies on tähän asti ollut hyvä isä ja puoliso niin koita yksi järjetön raivari kestää, vaikeaa se varmasti on kun riita on ulottunut lapsiin asti.
Mutta ei sun heti tarvitse antaa anteeksi. Olet vihainen ja loukkaantunut oman aikasi jos siltä tuntuu.

Olen itsekin hajottanut joskus vihaisena toisen omaisuutta. Sitä ei voi mitenkään puolustella, vain pyytää anteeksi ja yrittää hyvittää.

Meillä palaa päreet ukon kanssa molemmilla helposti... Mitään väkivaltaa tms. ei ole, mutta ääntä löytyy molemmista tarvittaessa...

Tuollaisen jälkeen olisin ihan hiljaa muutaman päivän (siitä tietää mies että oikeasti olen raivoissani). Eikös miehesi jo pyytänyt anteeksi? Yhdestä kerrasta en vielä itse lähtisi...

Oli varmasti ihan hyvä, että mies ehti sinun poissa oloaikana miettiä asioita... Jutelkaa, puhukaa ja selvittäkää asiat. Jos mies oikeasti on pahoillaan ja katuu, niin onko tuo niin ylitse pääsemätön asia? Ehkä mieskin on ollut hämmentynyt, kun ei ole riittänyt vauvalle ja vauva on vain itkenyt. Esikoisen syntymästäkin on teillä aikaa, joten on voinut tuo vauva-aika jokseenkin jo unohtuakin. Jokainen meistä joskus menettää hermonsa... Ja mikä oli lopulta se syy? Oliko ollut kenties huono päivä töissä ja sitten tuo oli se viimenen niitti ja purki huono fiiliksen sinuun? Mieshän voisi pyytä anteeksi myös esikoiselta, että huusi. Tuon ikänen kyllä ymmärtää, kun kertoo, että iskä oli nyt väsynyt ja vähän pahalla mielellä ja haluaa pyytää anteeksi, että korotti ääntään. :hug:

Lisäys: toki jos teillä on jatkuvasti ja aina tuollasta niin on eri asia... mutta ihmisiä me vain ollaan ja joskus voi käyttäytyä aikusetkin typerästi...

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ihan suoraan sanottuna aika pienestä olet repimässä perheesi rikki.

en haluaisi perhettä rikki repiä, mutta jonkunmoinen aikalisä olisi varmaan paikallaan. On hän ennenkin suuttunut pienistä, muttei näin mielettömästi ja lasten nähden.

Mieheni ei käytä lääkkeitä eikä alkoholia. Mistä käytös johtuu?Senkun tietäisi.
Annan hänen mennä aika vapaasti joka paikkaan esim- punttisalille ja kavereiden luo jalkapalloa katsomaan. Joten ei luulisi siitäkään olevan kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

en haluaisi perhettä rikki repiä, mutta jonkunmoinen aikalisä olisi varmaan paikallaan. On hän ennenkin suuttunut pienistä, muttei näin mielettömästi ja lasten nähden.

Annan hänen mennä aika vapaasti joka paikkaan esim- punttisalille ja kavereiden luo jalkapalloa katsomaan. Joten ei luulisi siitäkään olevan kiinni.

Oletko kentien huomioinut, että miehesi saattaa olla todella väsynyt työpäivän jälkeen.

Lasten aikana ei noin saa käyttäytyä. Lapsi kokee aikuisen raivon niin ylikäyvänä, että siitä jää muistot(=arvet) jotka eivät katoa koskaan. (ihan omasta kokemuksesta puhun). Asiaa ei tule painaa villasella vaan siitä on puhuttava ja hänen on pyydettävä anteeksi myös esikoiselta ja kerrottava lapselle että isi teki väärin kun huusi ja rikkoi puhelimen.

No sattuuhan tuota!! Itekkin olisin lähtenyt vähän tuulettumaan. Naisellinen temppu, mutta mitä siitä. Kuulostaa ihan tavalliselta riidalta. Hellyttävää kun miehesi oikein itki. Oma mieheni ei koskaan itke vaikka katuukin raivostumista. Miehesi oli luultavasti vain hädissään itkevän vauvan kanssa. Siinä voi mennä paniikkiin jos ei hirveenä ole hoitanut vauvaa. Ja sitte purkaa sinuun. Ymmärrettävää koko episodi. :)

Tarviiko sen välttämättä johtuakaan sinusta tai mistään? Jos se tilanne vaan oli niin hämmentävä ja oli jo huono päivä takana muutenkin? PUHU, KYSY!!! Asiat selviää puhumalla aina, suuntaan tai toiseen!!! Ja kertoohan sekin jotain, että on useita kertoja pyytänyt anteeksi.

Oletko kentien huomioinut, että miehesi saattaa olla todella väsynyt työpäivän jälkeen.

[/quote]

On varmaan väsynyt töiden jälkeen. Silti aikuisella ihmisellä pitäisi olla jonkinlaista itsehillintää, varsinkin lasten nähden.

Anna HETI tietenkin anteeksi... Aloitatte taas alusta tätä eloa... JA muista anteeksi annettuja asioita ei muistella seuraavassakaan riidassa....Elämä on hyviä ja huonoja päiviä, mutta ei kannata myrkyttää ilmapiiriä olemalla pitkävihainen ja anteeksiantamaton...Lasten hyvinvointi on suoraan riippuvainen teidän keskinäisestä suhteestanne!Päivänpaistetta ja sopua:)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Cc:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Cc:
Taas naisellisilla tempuilla alistit miestäsi

ja millähän naisellisilla tempuilla jos saa kysyä?

Katoamalla lasten kanssa

just. mitäs ite oisit tehny?

tai älä vastaa, ei kiinnosta kuulla.

Vastaan kuitenkin:

Olisin ryhtynyt katselemaan televisiota ja unohtanut koko episodin

Anna anteeksi, mutta joku ehto täytyy olla. Koska teillä on yhteiset rahatkin ja mies on puhelimen puhelimen tuhonnut, niin kohtuutonta on, että uusi puhelin ostetaan sinun säästämilläsi rahoilla. Ihan villaisella ei tuollaista käytöstä saa painaa. Lasta rankaistaisiin automaattisesti, miksi ei sitten miestäkin?!?! Mielestäni olisi kohtuullista, että mies korvaisi puhelimen esim. säästämällä rahaa ja jättämällä ostamatta jotain hänelle tärkeää, jolla sitten kustannetaan puhelin. Valitettavasti tuollainen käytös toistuu aivan varmasti, jos puoliso vain unohtaa ja antaa anteeksi noin vain.

Yhteistyössä