Ottaen huomioon sen, miten nykyään pidetään tärkeänä löytää se kumppani, joka muuten vastaa toiveita ja jonka kanssa kemiat kohtaavat arjessa, seksi nähdään yhä jotenkin itsestäänselvänä tapauksena parisuhteessa. Ajatellaan, että kaikkihan sitä "osaavat" ja kaikki toimivat jotenkin samalla tavalla sen suhteen. Tosiasiassa meitä on kuitenkin niin moneen junaan seksuaalisuuden saralla, että on suorastaan ihme, että niinkin moni pari "löytää toisensa" myös tässä mielessä. Jokainen on omanlaisensa, ei pelkästään sen suhteen, kuinka paljon seksiä halutaan, myös sen suhteen, millaista seksiä halutaan. On fantasioita ja fetissejä laidasta laitaan. Siksi olisikin äärimmäisen tärkeää oppia tuntemaan, mitä ja miten paljon itse haluaa, ja olla rehellineen asiasta itselleen ja muille. Valitettavasti se itsetuntemus vaan kertyy iän myötä, eikä parikymppisenä aina tiedä, mitä haluaa ja mikä kiihottaa. Jotkut eivät tahdo tai osaa löytää itseään koskaan.
Minullakin oli paljon ongelmia seksuaalisuuteni kanssa, kunnes opin itsestäni enemmän. Loppujen lopuksi totesimme miehen kanssa, että minun ja hänen seksuaalisuutensa eivät ihan vastaa toisiaan. Mutta koska suhde muuten oli mitä mainioin, jatkoimme yhdessä, avasimme vain suhteen niin, että molemmat saavat haluamansa seksin saralla. (niin, mielestäni myös tämä nykypäivän romanttinen ihanne siitä Ainoasta Oikeasta aiheuttaa enemmän ongelmia kuin ratkaisee niitä... Miten yksi ja sama ihminen voisi täyttää _kaikki_ tarpeet ja toiveet?) Nyt minulla on siis ihana perhe, mies, joka on romanttinen kumppanini ja paras ystäväni - ja toinen mies, joka pystyy tuomaan minusta esiin sen himokkaan "seksijumalattaren". Ei siis ole niin, että mieheni ei osaa. Kuten sanoin, meidän seksuaalisuutemme ovat erilaiset.
Eli kaksi asiaa: Tunne Itsesi ja Ole Rehellinen.