Mies sai lähetteen vasektomiaan! JES! Kauankohan kestää, että pääsee siihen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumit nurkkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumit nurkkaan

Vieras
Huh.
Kerrasta sai onneksi lähetteen, vaikka on juuri täyttänyt 30v. ja meillä on vain yksi lapsi. Ihanaa.
Onkohan kellään tietoa, että millaiset jonot on Kainuun keskussairaalaan vasektomiaan?

Ystäväni kuohittiin, kun lapsiluku näytti olevan täynnä. Sitten liitto kariutuikin, kun vaimo rakastui toiseen mieheen. Ystäväni löysi toisen puolison ja vasektomia saatiin peruutettua. Enää hän ei ammu tyhjiä panoksia ja olen onnellinen hänen puolestaan.

Ystäväni kuohittiin, kun lapsiluku näytti olevan täynnä. Sitten liitto kariutuikin, kun vaimo rakastui toiseen mieheen. Ystäväni löysi toisen puolison ja vasektomia saatiin peruutettua. Enää hän ei ammu tyhjiä panoksia ja olen onnellinen hänen puolestaan.

Älä oikeesti viitti, joku voi uskoa.
Ei se sterisaatio vaikuta mihkään tai tee miehestä mitään kuohilasta.

Meillä mies on nyt ollut vasektomia jonossa 1,5 vuotta, keski-suomessa on jonot noin kahden vuoden luokkaa julkisella puolella. Yksityisella pääsis kyllä, mutta esim. Mehiläisessä siitä saa maksaa tuhat euroa.

Mun miehellä meni Kajaanissa alle puoli vuotta. Tästä kyllä jo useampi vuosi. Hoitotakuuseenhan vasektomia ei kuulu. Sit toimenpiteen jälkeen oli se n 2kk varoaika, jonka jälkeen piti viedä spermanäyte Lääkäripalveluun. Sen jälkeen sai luopua muusta ehkäisystä:)

[QUOTE="vieras";28863497]Kyllä se nyt vaan on niin että naiselle se sterilisaatio kuuluu tehdä. Mieshän voi haluta lapsia vaikka vielä kuuskymppisenä![/QUOTE]

Yöh!

Jo useampi vuosi on tätä mietitty ja moneen kertaan asiaa väännelty ja käännelty. Lisää lapsia ei haluta nyt eikä koskaan enää. Elämä on nyt helppoa ja mukavaa, kun ainokainen on jo isompi. Rahat riittää ja talokin on just passelin kokoinen. Mietittiin myös tilannetta, missä tulisi ero tai minä kuolisin. Mies ei halua siinäkään tapauksessa lisää lapsia.
Mulle ei sovi hormonallinen ehkäisy, joten tämä on nyt tää meidän ratkaisu ja meille sopiva. Lääkäri oli sanonut, että normaalit jonot on, eli puolen vuoden sisään luultavasti pääsee operaatioon (soittelin juuri miehen kanssa niin sain tän tiedon)

Ja sille, joka ei luopuisi kepeksistään terveisiä, että ei niitä kiveksiä minnekään leikata :D

Kuohitseminen tarkoittaa kivesten poistamista, vasektomia siemenjohtinten katkaisua. Vasektomia on ainoastaan pysyvä ehkäisykeino, eikä se vaikuta sukupuoliseen kykyyn.

Minusta on outo ajatus, etteikö ihminen voisi kolmikymppisenä tietää, haluaako (enää) lapsia. Aika harva hakeutuu sterilisaation purkuun, ja useimmille tuo vähäinen katumuksen riski on aivan hyväksyttävä, kun toisessa vaakakupissa painaa tehokas ja vaivaton ehkäisy sekä sitä seuraava mielenrauha ja seksielämän parantuminen.

Kuohitseminen tarkoittaa kivesten poistamista, vasektomia siemenjohtinten katkaisua. Vasektomia on ainoastaan pysyvä ehkäisykeino, eikä se vaikuta sukupuoliseen kykyyn.

Minusta on outo ajatus, etteikö ihminen voisi kolmikymppisenä tietää, haluaako (enää) lapsia. Aika harva hakeutuu sterilisaation purkuun, ja useimmille tuo vähäinen katumuksen riski on aivan hyväksyttävä, kun toisessa vaakakupissa painaa tehokas ja vaivaton ehkäisy sekä sitä seuraava mielenrauha ja seksielämän parantuminen.

Ihmisillä on ihme luuloja, jotkut luulee jopa, ettei sterilisaation jälkeen tule enää siemennestettä tai että sitä tulisi vain tosi vähän. :D

Yhteistyössä