Mies sai kutsun vasektomiaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmökö??!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölmökö??!!!

Vieras
Tilanne se että meillä on 4 lasta ja minulla on sellainen fyysinen sairaus että kroppa ei kestäisi enään yhtään raskautta. Sairaus vaikuttaa arpeutumiseen ja minulle ei suositeltu sterilisaatiota juuri sen takia. Olemme molemmat tyytyväisiä lasten lukumäärään ja perhetilanne on minun sairastelun takia niin rankka ettei voimat riittäisi vauvan hoitoon (tarvitsen pyörätulia, minulla on avustaja jne) Sairauteni selvisi vasta nuorimman syntymän jälkeen.... Lisäksi meillä on kaikki 4 lasta olleet eritääin allergisia ja infektiokierteisiä + valvottaneet 2h välein 2 vuotiaaksi saakka. Joten minulla ei ole minkään moista vauvakuumetta, vaikka lapsiani rakastankin.

Jokatapauksessa mieheni sanoi menevänsä sterilisaatioon kun minulle ei sitä suositeltu ja olen muutenkin joutunut kärsimään kaikenmaailman tutkimuksista/toimenpiteistä. Minulle ei käy hormonit eikä kierukatkaan pysy... Minulla on hirmu huono omatunto siitä että mies menee tuohon toimeenpiteeseen. Mietin että jos esim. minä kuolen paljon miestä aikaisemmin/tulee ero tms ja mies tahtoisi vielä jonkun muun kanssa lapsia? Tai jos toimenpiteestä tulee miehelle haittoja? Mies vakuuttaa että tahtoo mennä vasektomiaan, koska ei itsekkään tahdo enää lapsia. Silti minulla on jotenskin huono omatunto kun kutsu tuli tänään postista. Olenko hölmö?????????? Ikää meillä on 31v

Anteeksi virheet :)

Miehesi on aikuinen ihminen javarmasti miettinyt asian loppuun. Kaverin miehelle on tehty vasektomia ja eikä siitä ole ollut mitään haittaa.

Jos sulle ei mikään ehkäisy sovi, niin kumpi on parempi, miehen vasektomia vai selibaatti?

Olet hölmö!
Mies tekee päätöksensä ja elää sen kanssa. Vasektomian voi myös tarvittaessa purkaa jos tulee toisiin aatoksiin (kuten myös naisen sterilisaation)

Älä siis huolehdi.

Meillä myös miehelle vasektomia tehty eikä olla kaduttu. Paras päätös aikoihin ;)

Meillä mies ei halunnut enään yhtään lasta, joten hän meni vasektomiaan. Minusta olisi ollut väärin jos minä olisin joutunut toimenpiteeseen. Olisin ehkä halunnut saada lisää lapsia ja olen nuoremp kuin mieheni. Ajattelin, että jos mieheni ei halua lisää lapsia, on se hänen päätöksensä. Juttele miehesi kanssa, päätös on hänen - ei sinun!

Off the record. Miehen päätös sterilisaatioon on ollutmeillä loistava!

Olet hölmö. 4 lasta on riittävästi isällekin, jos lapsista aikoo pitää oikeasti huolta. Mutta viime kädessä päätöksen tulee olla miehen. Kysy häneltä, että haluaisiko hän vielä lapsia, jos hänellä olisi uusi vaimo. Jos vastaus on kyllä, niin vasektomia ei ole oikea ratkaisu. Vasektomiaan mennessä tulee ajatella, etteä se on lopullinen toimenpide, sillä vasta-aineiden muodustumisen vuoksi purkaminen ei luultavasti onnistuisi.

Meillä miehelle tehtiin vasektomia 29-vuotiaana kolmen lapsen jälkeen. Hyvä ratkaisu.

Meilläkin vasektomia jonossa ollaan... Kolme on lapsia ja ikää kohta 40 ja kovasti odotan päivää, jolloin kutsu tulee! Ja uskallan väittää että mieskin odottaa, koska sitten ei tartte enää "sadetakkia" petipuuhiin! :) Mä en hormoneihin enkä vierasesineisiin kehossani enää suostu (täällä on käytössä essure-menetelmä).

Onko niin, että miehen on mahdollista antaa siittiöitään pakastettavaksi, jos vielä joskus elämäntilanne olennaisesti muuttuisi.. ja niille olisi vielä käyttöä, vai olenko ihan väärässä?

Hei kiitos kaikille vastauksista :) Omantunnontuskat helpotti kuin luin vastauksianne!

Kyllä mies on sanonut ettei enää tahdo enempää lapsia oli tilanne mikä hyvänsä. Ja että hänen lapset on tässä.

Minun mies pyysi lähetteen Mehiläisestä huhtikuussa ja eilen tuli lappu että operaatio oisi marraskuussa. eli kyllä siinä jonkinaikaa kesti. Lääkäri vaati ennen lähetteen laittoa että vaimo kirjallisesti ilmoittaa ettei tahdo enää lapsia ja asia on ok. Oli vähän hassua mutta kirjoitin lapun jossa kerroin että meillä on 4 lasta enkä itsekkään tahdo enää enempää.

Yhteistyössä