Nolottaa hakea lasta hoitopaikasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun 3v likka on p-kodissa 3 päivää viikossa ja vain siksi koska on sulkeutunut lapsi.2vuotta on siellä ollut ja kehitys on huimaa,luottaa ihmisiin ja puhuu mummille ja kummeilleen.minä olen kotona vauvan kanssa.kaikki lomat jotka on koululaisilla niin ne likka on kotona myös.
tämä on p-kodin johtajan päätös ettei likkaa voi ottaa pois tai sulkeutuu uudelleen.en kanna yhtään huonoa omaatuntoa,jos jotain se v-tuttaa niin se on sen häpee,minä ajattelen lastani.

Ei minua kyllä muuten alkuun nolottanut yhtään, olisko niin että anopin tasainen huomauttelu siitä, että on väärin viedä yksi lapsi hoitoon kun toinen saa olla kotona alkais vaikuttaa mulla tuolla pääkopassa :ashamed: alussa kyllä oli eri hoitajat, ja heidän kanssa ei tätä oloa tullut. Nyt on vaan pari sellaista hoitajaa, joiden seurassa tulee sellainen olo, että pitäis pyytää anteeksi kun tuon lapsen sinne 12 kertaa kuukaudessa :/

Meillä vanhempi laps oli KERHOSSA 2x viikossa , nii ei vienyt KENENKÄÄN (työssä käyvän vanhemman) lapsen tarhapaikkaa... Siell sai virikkeitä ja kavereita ihan tarpeex ............. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei tarhaan :
Meillä vanhempi laps oli KERHOSSA 2x viikossa , nii ei vienyt KENENKÄÄN (työssä käyvän vanhemman) lapsen tarhapaikkaa... Siell sai virikkeitä ja kavereita ihan tarpeex ............. :)

No vaihtoehtona on vain 1x viikossa 2 tunnin kerho, jota ei ole kesäisin lainkaan. Muut kerhot on avoimia, jossa pitää vanhemman pitää olla mukana ja en voi viedä toista lasta sinne mukaan.

Ei se kerran viikossa riitä tuolle lapselle, varsinkin kun kesälläkin on kolme ja puolen kuukauden tauko :(

Iltaisin voidaan toki viedä harrastuksiin, kun isä on tullut töistä mutta isällä on usein iltaisinkin töitä.

Meillä menee poika päiväkotiin syyskuussa ja minä aloitan työt ehkä vasta joulukuun jälkeen (riippuen hiukan monesta asiasta) Minusta on kuitenkin tärkeää, että poika aloittaa upouudessa päiväkodissa heti kun se aukeaa eikä vasta joulukuussa. Voi olla, että minua katsotaan kieroon, koska olen pienemmän lapsen kanssa kotona, mutta se on heidän häpeä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei minua kyllä muuten alkuun nolottanut yhtään, olisko niin että anopin tasainen huomauttelu siitä, että on väärin viedä yksi lapsi hoitoon kun toinen saa olla kotona alkais vaikuttaa mulla tuolla pääkopassa :ashamed: alussa kyllä oli eri hoitajat, ja heidän kanssa ei tätä oloa tullut. Nyt on vaan pari sellaista hoitajaa, joiden seurassa tulee sellainen olo, että pitäis pyytää anteeksi kun tuon lapsen sinne 12 kertaa kuukaudessa :/

Äläs nyt. Anoppi ei varmaan huomaa, miten tarkoituksenmukainen ja reilu järjestely teillä on. Jos molemamt lapset olisivat kotona, hän huomaisi sen että isommalla ei ole seuraa jne. Anoppiko se silloin juoksisi leikkipuistoissa ja kerhoissa???

Voi olla että hoitajat eivät edes teidä syytä, miksi toinen lapsi on hoidossa ja toinen kotona. Vaitiolovelvollisuus varmaan koskee noitakin asioita. Eikä hoitaja mitään sillä tiedolla teekkään teidän isompaa lasta hoitessaan. jos haluat, voithan toki ottaa asian esille.

Kun tiedät, että tämä on teille paras vaihtoehto, älä mieti toisten asenteita. Aika reippaita te mielestäni olette, helpommalla varmaan pääsisitte monena ankeana arkiaamuna, jos koko poppoo vain jäisi pyjamat päällä oleilemaan kotiin.

Yhteistyössä