Alkuperäinen kirjoittaja ap:No niin... katsahdin miehen lokitiedot eilen ja sieltähän selvis, että illalla oli viestitellyt just tän tyttösen (siis meidän yhetinen perhetuttu) kanssa, mitä epäilinkin... Kun siis lähti tänään työreissulle tuon ko. tytön asuinpaikkakunnalle. Ei tuntunut kivalta, ei...
Illalla aloin sitten jutteleen, että mitäs aiot reissussa illalla tehdä, niin kertoi, että ei tiedä, mutta ehkä menee kahville tän, sanotaan nyt vaikka Sannan, luo. Minä kun kysyin, että ovatko he olleet yhetyksissä, niin kertoi sitten, että on laittanut viestin ja kysynyt, onko hän tuolloin paikalla ja että Sanna vastasi eilen, ettei ole varma, onko myöhään töissä.
Minä kilahdin, että miksi ne viestit pitää poistaa ja miksei niistä voi kertoa, niin mies meinasi, ettei hän olisi jaksanut "alkaa kuunteleen mun valitusta" edellisenä iltana asiasta, kun oltiin vähän muutenkin napit vastakkain. Siksi kuulemma poistikin viestit, etten mä niitä sille illalle näe (oli kyrsiintynyt, kun mä epäilen uskottomuudesta) ja oli kuulemma aikonut kertoa, jos menee Sannan luo tänään. Senkin muuten varmistin, että on hotellihuoneen itselleen varannut, että ei ainakaan niin vakavaa oo tän Sannan kans, että siellä yöpyis hänen luona.
No anyway, mun mies ihan suuttui, kun häntä epäilin (näin on käynyt muutaman kerran ennenkin) ja teki kyllä selväksi, että hän ei ole niin raukkamainen, että menisi pettämään. Hän ei ymmärrä, että minä en ymmärrä tätä yhteydenpitoa Sannan kanssa. He yleensä ovat silloin yhteydessä, kun mieheni menee ko. paikkakunnalla ja joskus Sanna käy meillä kylässä kotona käydessään.
Muuten puhelimen salailusta puhuttaessa tykkäsi huonoa ja vannoi, että mitään salattavaa ei ole. Phelin kuulemma pysyy tästä lähtien pöydällä.
En tiedä, kai mun täytyy vaan rakkaaseeni luottaa ja lopettaa turha huolehtiminen ja kuvittelu. Ja täytyy vaan toivoa, ettei tuu kovin kusetetuksi...
Pyysit kai anteeksi ? tietysti pyysit ? Epäilit suotta.
Tuossa kävikin niin kuin arvelinkin, kuinkahan moni poistaa viestit juuri sen takia että kumppani on mustis eikä jaksa _turhaa_ valitusta kuunnella.