Mies poistaa viestit heti saapumisen jälkeen...

  • Viestiketjun aloittaja kahden äippä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin... katsahdin miehen lokitiedot eilen ja sieltähän selvis, että illalla oli viestitellyt just tän tyttösen (siis meidän yhetinen perhetuttu) kanssa, mitä epäilinkin... Kun siis lähti tänään työreissulle tuon ko. tytön asuinpaikkakunnalle. Ei tuntunut kivalta, ei...
Illalla aloin sitten jutteleen, että mitäs aiot reissussa illalla tehdä, niin kertoi, että ei tiedä, mutta ehkä menee kahville tän, sanotaan nyt vaikka Sannan, luo. Minä kun kysyin, että ovatko he olleet yhetyksissä, niin kertoi sitten, että on laittanut viestin ja kysynyt, onko hän tuolloin paikalla ja että Sanna vastasi eilen, ettei ole varma, onko myöhään töissä.
Minä kilahdin, että miksi ne viestit pitää poistaa ja miksei niistä voi kertoa, niin mies meinasi, ettei hän olisi jaksanut "alkaa kuunteleen mun valitusta" edellisenä iltana asiasta, kun oltiin vähän muutenkin napit vastakkain. Siksi kuulemma poistikin viestit, etten mä niitä sille illalle näe (oli kyrsiintynyt, kun mä epäilen uskottomuudesta) ja oli kuulemma aikonut kertoa, jos menee Sannan luo tänään. Senkin muuten varmistin, että on hotellihuoneen itselleen varannut, että ei ainakaan niin vakavaa oo tän Sannan kans, että siellä yöpyis hänen luona.
No anyway, mun mies ihan suuttui, kun häntä epäilin (näin on käynyt muutaman kerran ennenkin) ja teki kyllä selväksi, että hän ei ole niin raukkamainen, että menisi pettämään. Hän ei ymmärrä, että minä en ymmärrä tätä yhteydenpitoa Sannan kanssa. He yleensä ovat silloin yhteydessä, kun mieheni menee ko. paikkakunnalla ja joskus Sanna käy meillä kylässä kotona käydessään.
Muuten puhelimen salailusta puhuttaessa tykkäsi huonoa ja vannoi, että mitään salattavaa ei ole. Phelin kuulemma pysyy tästä lähtien pöydällä.
En tiedä, kai mun täytyy vaan rakkaaseeni luottaa ja lopettaa turha huolehtiminen ja kuvittelu. Ja täytyy vaan toivoa, ettei tuu kovin kusetetuksi...

Pyysit kai anteeksi ? tietysti pyysit ? Epäilit suotta.

Tuossa kävikin niin kuin arvelinkin, kuinkahan moni poistaa viestit juuri sen takia että kumppani on mustis eikä jaksa _turhaa_ valitusta kuunnella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin... katsahdin miehen lokitiedot eilen ja sieltähän selvis, että illalla oli viestitellyt just tän tyttösen (siis meidän yhetinen perhetuttu) kanssa, mitä epäilinkin... Kun siis lähti tänään työreissulle tuon ko. tytön asuinpaikkakunnalle. Ei tuntunut kivalta, ei...
Illalla aloin sitten jutteleen, että mitäs aiot reissussa illalla tehdä, niin kertoi, että ei tiedä, mutta ehkä menee kahville tän, sanotaan nyt vaikka Sannan, luo. Minä kun kysyin, että ovatko he olleet yhetyksissä, niin kertoi sitten, että on laittanut viestin ja kysynyt, onko hän tuolloin paikalla ja että Sanna vastasi eilen, ettei ole varma, onko myöhään töissä.
Minä kilahdin, että miksi ne viestit pitää poistaa ja miksei niistä voi kertoa, niin mies meinasi, ettei hän olisi jaksanut "alkaa kuunteleen mun valitusta" edellisenä iltana asiasta, kun oltiin vähän muutenkin napit vastakkain. Siksi kuulemma poistikin viestit, etten mä niitä sille illalle näe (oli kyrsiintynyt, kun mä epäilen uskottomuudesta) ja oli kuulemma aikonut kertoa, jos menee Sannan luo tänään. Senkin muuten varmistin, että on hotellihuoneen itselleen varannut, että ei ainakaan niin vakavaa oo tän Sannan kans, että siellä yöpyis hänen luona.
No anyway, mun mies ihan suuttui, kun häntä epäilin (näin on käynyt muutaman kerran ennenkin) ja teki kyllä selväksi, että hän ei ole niin raukkamainen, että menisi pettämään. Hän ei ymmärrä, että minä en ymmärrä tätä yhteydenpitoa Sannan kanssa. He yleensä ovat silloin yhteydessä, kun mieheni menee ko. paikkakunnalla ja joskus Sanna käy meillä kylässä kotona käydessään.
Muuten puhelimen salailusta puhuttaessa tykkäsi huonoa ja vannoi, että mitään salattavaa ei ole. Phelin kuulemma pysyy tästä lähtien pöydällä.
En tiedä, kai mun täytyy vaan rakkaaseeni luottaa ja lopettaa turha huolehtiminen ja kuvittelu. Ja täytyy vaan toivoa, ettei tuu kovin kusetetuksi...
sori vaan mutta tätä samaa miulle sano exäkin, vaikken ees aiheesta hältä ollu kysyny. eli toi tota esille miulle ihan omasta aloitteestaan (kun tiesi miun parisuhehistorian) ja niimpä vaan kuitenki petti, kahen eri muijan kanssa vieläpä... :headwall:

ja tuolle yhelle harmaalle joka ap:tä kyyläksi haukku niin ei se viestien poistaminen kenestäkään petturia tee, vaan se käytös, se muuttunut käytös, antaa osviittaa että jotain salattavaa on! se voi olla joku ilonen yllätysjuttu tai se voi olla joku salainen työjuttu tai ressiä, mutta se voi myös olla salasuhe.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Pyysit kai anteeksi ? tietysti pyysit ? Epäilit suotta.

Tuossa kävikin niin kuin arvelinkin, kuinkahan moni poistaa viestit juuri sen takia että kumppani on mustis eikä jaksa _turhaa_ valitusta kuunnella.
Jaska, pyysin anteeksi. Kerroin miehelleni, että olin niin hyökkäävä siksi, etä kuvittelin, että minuun ei sattuisi niin paljoa, jos vastaus olisikin ollut se, mitä niin pahoin pelkäsin.

Joka tapauksessa minusta ei ole normaalia, että mieheni on tämän Sannan kanssa yhetyksissä. Mutta minkäs teet. Äsken hän kertoi Sannan laittaneen viestiä, että ei ehdi tänään näkemään. Aikoi mies olla yhteyksissä sitten yhteen työnsä kautta tuttuun mieheen. Mutta mistäs hitosta minä tiedän, mitä hän siellä 300km:n päässä touhuaa. Eihän mun auttaa muuta kuin luottaa!
 
Nutturapää
Sulla on oikeus tietää, mitä miehesi tekee ja jos on hänen mielensä päätä on alkanut kutittamaan "uusi" ja "jännittävää" (siltä vain tuntuu, vaikka se ei ole) niin kuin kelle tahansa voi käydä, niin nyt vielä heti sen voi napsasta poikki ja pelastaa perheen.
 
ev
Onko tämä Sanna miehesi ystävä vai teidän yhteinen tuttu? Toki ystäviä saa olla, en menisi kieltämään, mutta tosi outoa jos miehesi tapailee toista naista kaukana kotoa... minä en sulattaisi tuollaista, tuskin oma miehenikään ymmärtäisi jos työreissulla kävisin kahvilla jonkun sinkkumiehen kanssa?!?

Ja viestin salailu ei menisi minulle läpi. Jos ei voi olla avoin ja rehellinen niin meneillään on jotain enemmän kuin pelkkää ystävyyttä. Olisiko miehesi ihastunut tähän Sannaan?
 
opiukoy
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta meillä siis sama tilanne, että mies viestitteli naispuolisille ystävälliin ja piti huolen siitä, ettei viestejä löytynyt jälkeenpäin jne. Pitkä juttu, pettämistäkin oli, mutta siitä selvittiin.

Mutta tuli sanomaan sitä, että meilläkin mies vakuutti, että viestit on ihan viattomia. Jos näin on, niin silloinhan niitä ei tarvi salailla - tämän sanoin miehellekin. Tapahtui paljon muutakin, mutta kyllä siinä miehellä oli taka-ajatuksena jotain muutakin kuin pelkkää yhteydenpitoa, ikävä kyllä... No, meillä kuitenkin asiat selvisivät ja nykyään mies viestittelee tyttökavereilleen vain silloin kun on oikeasti jotain asiaa ja kertoo minulle, jos niin tekee. Pitkä tie tähän on kyllä tultu... Lopulta siis onneksi tajusi sen, että jos on naimisissa niin ei kertakaikkiaan voi pitää läheisiä suhteita useiden naisten kanssa vaimon selän takana.
 
eikkis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Epäilyttävintä musta on se ,että myös lähetetty viesti oli poistettu!!!!!!!!!! Tosi salamyhkäistä............Kuinka moni deletoi heti myös lähettämänsä viestin???
minä ainakin monesti, ilman mitään syytä, mutta poistan silloin kaikki muutkin lähetetyt...
 
lähes saman kokenut
Aina ei kyse pettämisestä - voi olla ihan vaan ihastumistakin, mutta jos kumpikin/jompikumpi tietää rajat ja pitää niistä kiinni niin se jää siihen... mutta kyllähän tuossa tapauksessa pitäisi sitä välimatkaa pitää. Ehkä se ihastuminen kutkuttaa eikä ajattele miltä puolisosta tälläinen tuntuu.

Oma kokemus vuosien takaa: mieheni alkoi soittelemaan yhteiselle (sinkku)tuttavallemme ja tapasivatkin kerran kahdestaan - minkä mies tunnusti heti. Tutkin puhelinta, vaadin selitystä ja lopulta mies tunnusti että oli ihastunut, mutta että mitään ei ollut tapahtunut. Tässä vaiheessa mies laittoi välit jäähylle kokonaan tähän naiseen, ihan omasta aloitteestaan mutta olisin toki sitä vaatinutkin.

Kyllähän tälläistä sattuu ja tapahtuu, ihminen ei voi tunteilleen mitään mutta kun pitää järjen kädess niin teoilleen voi...
 
tamperelainen
Aikoinaan mä harrastin suhteita varattujenkin miesten kanssa. Olin jotenkin sekasin, nuori ja itsetunto nollissa. Häpeän itsekin niitä kovasti nykyään, enkä tiedä miten oikein pääsisin tyhmien tekojeni yli... Mutta siis, mitä ihmeellisimpiä tapoja niillä tyypeillä oli kommunikoida puhelimitse. Yksi kertoi laittaneensa mun numerolle jonkun miehen nimen puhelimeen, yks soitteli mulle kun oli saunaa lämmittämässä tai tupakalla, yksi soitti autosta, yksi jopa tekstaili kotoaan kun vaimo oli nukkumassa. Siis kertakaikkisen yököttävää multa ja niiltä miehiltä. Suurin osa oli jotain 15 vuotta mua vanhempia. Mä en tiedä mikä mua silloin vaivasi, ehkä jotenkin halusin että mulle tehdään pahaa... Nykyään en periaatteesta luota keneenkään mieheen. Kunnollisista kunnollisimmallakin on kuitenkin jotain likaisia salaisuuksia. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
ite en oo koskaan ymmärtänyt sitä, että toisen puhelimeen kosketaan. Sen verran pitää luottamus toimia, ettei tarvii kyylätä puhelimia...
Entä jos luottamus ei toimi? Itse pyytäisin puhelimen luvan kanssa tarkastukseen. Kieltäytymisestä voi vetää omat johtopäätökset, ellei sitten ole työpuhelin.
No en kyllä antais puhelinta tarkastukseen varsinkaan jos erikseen pyydettäs :xmas:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie vain:
miten katotaan puhelimesta loki tiedot ?
Katottu on... Meidän puhelimissa on ainakin sellainen valikko kuin "loki" ja siellä ylälaidassa kaksi semmoista palkkia. Toisessa (joka aina ensin valittuna) on kaksi nuolta ja kellon kuva ja siinä toisessa kaksi nuolta ja sellainen paperilistan näköinen kuva. Sen kun napautat, niin avot! Jo paljastuu...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Onko tämä Sanna miehesi ystävä vai teidän yhteinen tuttu? Toki ystäviä saa olla, en menisi kieltämään, mutta tosi outoa jos miehesi tapailee toista naista kaukana kotoa... minä en sulattaisi tuollaista, tuskin oma miehenikään ymmärtäisi jos työreissulla kävisin kahvilla jonkun sinkkumiehen kanssa?!?

Ja viestin salailu ei menisi minulle läpi. Jos ei voi olla avoin ja rehellinen niin meneillään on jotain enemmän kuin pelkkää ystävyyttä. Olisiko miehesi ihastunut tähän Sannaan?
Sanna on meidän yhteinen tuttu muutaman vuoden takaa. Tuolloin ko. aikanakin mies oli hänen kanssaan enemmän tekemisissä, mutta sen jälkeen ollaan oltu ihan puolin ja toisin. Sanna käy meillä aina koko perheen vieraana. Nytkin suunnittelee tulevansa kesän aikana käymään.

Jotenkin oon tullu siihen tulokseen, että mieheni taitaa olla häneen hiukan ihastunut ja varsinkin aina kun on menossa hänen paikkakunnalleen, niin tuo ihastus "tulee pintaan". Juttelimme asiasta jo tuolloin muutama vuosi sitten, kun Sannaan tutstuimme, että onkohan jonkinlaista ihastusta ilmassa. Koskaan ei tietenkään myönnä mitään...

Uskoisin, että Sanna ei ole miehestäni sen kummemmin kiinnostunut. Mieheni ei päässyt häntä viime reissullaan tapaamaan, koska Sanna sanoi viestissä, että hänellä on tekemistä. Tuosta viestistä mieheni kertoi minulle reissussa ollessaan ja se oli myös puhelimessaa, kun reissusta kotiutui. Tosin tuolla reissulla mies oli yli tunnin tavoittamattomissa, kun "puhelin unohtui äänettömälle"... Oli kyllä itsekkin hädissään, kun soitti kun oli huomannut mun soittaneen...

Mistä hitosta näistä tietää? Ei kait se auta muuta kuin luottaa toiseen. Parempi sitten vasta harmitella, jos jotain sattuu...
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
ite en oo koskaan ymmärtänyt sitä, että toisen puhelimeen kosketaan. Sen verran pitää luottamus toimia, ettei tarvii kyylätä puhelimia...
Entä jos luottamus ei toimi? Itse pyytäisin puhelimen luvan kanssa tarkastukseen. Kieltäytymisestä voi vetää omat johtopäätökset, ellei sitten ole työpuhelin.
No en kyllä antais puhelinta tarkastukseen varsinkaan jos erikseen pyydettäs :xmas:
Minä en antaisi puolisolleni viestejäni luettavaksi.

Ihan siksi, että ne sisältävät ystävieni yksityisasioita, joita ystäväni eivät välttämättä halua mieheni tietävän.

Samasta syystä en myöskään lue miehelleni tulevia viestejä. Jos asia koskee minua, mies kyllä sen kertoo.

Mitä tulee pettämiseen: vaikka käyttäisin kaiken energiani miehen menojen seuraamiseen, puhelimen ja sähköpostin tutkimiseen, perään soitteluun, taskujen kaiveluun ja yllätysvierailuihin työpaikalla, en kuitenkaan voisi aukottomasti milloinkaan todistaa, että mies ei petä.

Eihän tässä muuta voi kuin uskoa rehellistä miestä.
 
huokaus
Naiset..kyllähän kaksplussalla osataan selittää miehen käytös, kaikkihan ne pettää ja on sikapaskoja jos täältä kysytään, palsta täynnä ärtyisiä petettyjä kotiäitejä.
 
nipo
Olen itse pettänyt aviomiestäni , ex-sellaista ja tiedän jotain tuosta puhelimen "salailusta". Ylpeä en ole teostani mutta meillä ei asiat olleet muutenkaan hyvin... Tehty mikä tehty. Mutta siis mulla ainakin oli tarkka tapa tuhota viestit heti, pyyhkiä lokit puhtaiks jne. Puhelin kulki aina taskussa ja vaikkapa suihkuun mennessä jemmasin puhelimen niin hyvin ettei mies vahingossakaan sitä löytäs...Sit yks tapa mulla oli se että pidin puhelimen viestiäänen äänettömänä. Ja oon tosiaan käyttänyt tuota että tallensin miehen nimen mun parhaan kaverin nimellä... Nyt kunt tuota ajattelee niin YÄK!! Iskee aikamoinen itseinho, mutta kuten sanoin, tehty mikä tehty.

Sain kuitenkin maista omaa lääkettäni seuraavalta poikaystävältä joka piti kokoajan yllä kahta juttua. Jotenkin oli helppo napata se kiinni pettämisestä kun maneerit oli niin tutut.

Nykyisen aviomieheni kanssa luottamus pelaa. Olen hänelle kertonut tekosistani ja hän on itsekin exälleen moista tehnyt. Meillä puhelimet lojuu pöydällä ja se kumpi nyt ehtii vastaa puhelimeen tahi lukee viestin. Salattavaa ei ole. Mulla ei kertakaikkiaan ole kenellekään mitään sellaista asiaa jota mieheni ei saisi tietää. Vaikka sitten "haukkuisin" miestäni ystäville niin on mies ekana oikeutettu tieämään mikä hänessä minua joskus risoo

Ennen en hyväksynyt lainkaan että toisen puhelinta kurkitaan. Pidin sitä epäluottamuslauseena. Kokemusten kautta olen toista mieltä.

Ystävilleni olen kertonut että meidän puhelimien käytöstä, he soittavat vanhaan hyvään tapaan jos haluavat puhua henk.kohtaisia. Ei niitä asioita tartte juuri viestein kertoa. Näin en heidän salaisuuksiakaan miehelleni paljasta. Näin kai toimittiin ennen tekstareita ja kännyköitä...
 
Asian toinen puoli
Exäni ja minä viestitellään ajoittain FB:n kautta. Meidän jutusta on siis jo reilusti yli kymmenen vuotta aikaa, ja olen ollut nykyisen mieheni kanssa vuosia. Samoin exä on tahollaan naimisissa, ja perhettäkin on. Hänen vaimonsa on kuitenkin äärettömän mustasukkainen. Kyttää, vahtaa, tutkii puhelinta, kyselee kaikki FB kaverit läpi mistä tuntee jne. Ollaan nähtykin pariin otteeseen, ihan julkisella paikalla keskellä päivää tän exän kanssa kun on satuttu samaan kaupunkiin. Itse voin kertoa miehelleni että oltiin kahvilla, ja se on ihan ok hänelle. Mutta exäni ei voi kertoa kotona, koska siitä repeis rajaton riemu ja elämä menisi aika ikäväksi naisen mustasukkaisuuden takia.

Kerran törmättiin baarissa, mukana oli paljon tän exän kavereita (joista osa myös nykyisen mieheni kavereita). Kun nainen huomasi että juttelen exäni kanssa tässä porukassa, hän ryntäsi heti roikkumaan mieheensä, suuteli ja kaikin tavoin teki selväksi että mies on hänen. Silloin hän ei tosin tiennyt yhteisestä menneisyydestämme. Yhtäkaikki, aika naurettavaa minusta.

Tarinan opetus? Joskus se on naisen ihan omaa syytä ettei mies kerro kaikkea. Epäluuloinen kyttäävä akka ruokkii itsessään osaltaan sitä salailua. En itsekään kertoisi miehelleni jos siitä nousisi hysteerinen kohtaus mistä muistutetaan vuosia jälkeenpäin.
 

Yhteistyössä