Mies pitää harrastuksistaan kiinni, käy töissä, ja missäs välissä minä kotiäitinä jotain harrastan sit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muuten kyllä mies käyttäytyy mielestäni väärin, mutta tähän täytyy sanoa, että sellaista se vapaaottelu on. Sieltä ei olla reeneistä pois jos ei pakko ole ja jos ollaan kilpatasolla niin sillon yleensä muu elämä saa mennä vapaaottelun ehdoilla.

Ei ole millään kilpatasolla, vaan tärkeilee vaan..

Kyllä mä ihmisiäkin tahtoisin nähdä, vastatakseni olenko lenkkeilijätyyppiä, olen, mutta kavereitakin vailla.

Ensinnäkin pistä se miehes sinne kauppaan.Isket listan käteen ja jos se osaa lukea niin luulis oikeitten tavaroitten tulevan kotiin...
Ja toiseksi jousta siitä siivouspäivästä.Tuntuu että se harrastaminen ei sulle kuitenkaan ole niin tärkeetä kerta joku laittioidenpesukin menee sen edelle..Noi on OIKEESTI järjestelykysymyksiä.
Enkä nyt tarkota että sun miehes ei tarvis mitään sen eteen tehdä mutta sen harrastusten jälkeen sullle jää vielä 4 iltaa..tuskin meinaa se lapsen uintikaan koko päivää kestää.

Mä voin kertoa, että omalle miehelleni kalastus on henki ja elämä. Sulan veden aikaan hän viettäisi varmaan kaiken vapaa-aikansa järvellä, jos se suinkin olisi mahdollista. Lisäksi mies tekee ilta-/yötyötä, eikä meilläkään ole juurikaan tukiverkkoja lähellä, niin että mä olen toidella tiiviisti lapsen kanssa kotona (käyn tosin töissä ja lapsi hoidossa). Harrastuksia mulla ei tällä hetkellä juurikaan ole, mutta olen ajatellut asian niin, että lapsi on pieni vain muutaman vuoden, pian koittaa sekin aika kun taas pääsen harrastamaan vaikka isä ei olisikaan kotona. Onneksi myös pojan kanssa voi liikkua ja käydä virkistäytymässä. Omaa aikaa saan kyllä miehen vapaalla ollessa tarpeen mukaan: meillä homma toimii aika lailla 50 : 50 -periaatteella. Mä käyn kavereiden luona, lenkillä, shoppailemassa, teatterissa, keikoilla - missä milloinkin, ja vastaavasti mies pääsee omalla ajallaan sitten kalalle tai vaikka lenkille. Tämä on ollut aina itsestäänselvää. Perheellinen ihminen ei voi harrastaa vain omilla ehdoillaan, vaan koko perhe on otettava huomioon.

Musta ap tekee itse elämästään liian vaikeaa. Toki mies on osasyyllinen, mutta kaikkea tilanteesta ei voi kyllä tämänkään niskoille vierittää.

Noh, sano että haluat tavata ystäviä ja harrastaa ja reiluuden nimissä hänen on sinulle aikaa niihin järjestettävä. Ja että jos hän ei nykyiseen "viikkokalenteriinsa" niitä sinun menojasi voi mahduttaa, niin hänen on karsittava treenejään. Luulisin, että alkaa löytyä haluja niitä sinun menojasi sumplia, ettei rakkaasta harrastuksesta tarvitsisi tinkiä.

Kerros, ap, mitä te lapsen kanssa teette päivisin, jos et ehdi koskaan esim. siivoamaan? Ja jos mies lähtee la harrastukseen klo 15, niin miten voi olla mahdollista, ettet ennen sitä ehdi omaan harrastukseen? Vaikka heräisitte klo 11, niin vieläkin siinä on neljä tuntia aikaa tehdä sun omia juttuja. (Samoin sunnuntai. Ja ihan totta hei, jos kotiudutte uinnista klo 17, niin kai siinä nyt hyvänen aika ehtii lenkille tai kahville kaverin kanssa tai vaikka elokuviin...) Mies ja lapsi ehtii sillä aikaa ihan hyvin vaikka tosiaan siivota tai käydä kaupassa tai laittaa ruokaa jne.

Viimeksi muokattu:
Eikö tää asia nyt saatas ratkastua sillä, että istut alas sen miehen kanssa ja juttelet asiasta? Sanot, että tarvit omaa aikaa, harrastuksia ja kavereita. Kerrot kuinka tärkeetä se sinulle on ja kuinka epäoikeudenmukaiselta nykyinen järjestelmä tuntuu. Sovitte yhdessä miten sinäkin pääset harrastamaan.

Kerros, ap, mitä te lapsen kanssa teette päivisin, jos et ehdi koskaan esim. siivoamaan? Ja jos mies lähtee la harrastukseen klo 15, niin miten voi olla mahdollista, ettet ennen sitä ehdi omaan harrastukseen? Vaikka heräisitte klo 11, niin vieläkin siinä on neljä tuntia aikaa tehdä sun omia juttuja. (Samoin sunnuntai. Ja ihan totta hei, jos kotiudutte uinnista klo 17, niin kai siinä nyt hyvänen aika ehtii lenkille tai kahville kaverin kanssa tai vaikka elokuviin...) Mies ja lapsi ehtii sillä aikaa ihan hyvin vaikka tosiaan siivota tai käydä kaupassa tai laittaa ruokaa jne.

Me käydään lapsen kanssa ulkoilemassa ainakin pari tuntia, sit ehkä avoimessa päiväkodissa, tai kerhossa, tai jossain perhekahvilassa tai kirkon kerhossa. Lapsi on tosi toiminnallinen, eikä siis jaksa olla kotona koko päivää. Meillä on myös koira, jota ulkoilutan päivällä ja aamulla.

Okei, eli sun mielestä mun on vaan saatava joku harrastus joka on just sillon klo 11-14 lauantaina, tai sitten klo 10-13 sunnuntaina.. Ja tuon uinnin ja taistelun siellä jälkeen olen tosissaan poikki, ja tahdon pian rauhoittua kotiin.
Mun kaverit ei pääse aina kun mulle sopii, ja meidän pienessä kylässä ei oo esim aerobicciä tai pumppia just sillon kun mulle sopii. Ja juu parissa tunnissa mitä mies on kotona, pitää usein tehdä ihan normaaleja perheellisten asioita, joihin menee vaan yllättäen aikaa. Eritellä en osaa, mutta silti, tuntuu että mies tulee töistä ja hetken päästä lähtee jo treeneihin.

En ole ap, mutta vastaan kuitenkin.

Mies ei osaa käydä kaupassa, ei edes kauppalapun kanssa. Kauppaan tarvitsee mennä autolla eli vain iltaisin onnistuu kaupareissut.

Mies ei osaa siivota kunnolla ilman vaimoa, ei siis voi siivota vaimon harrastaessa.

Elämänsä voi tehdä just niin vaikeaksi kun haluaa. Jos miehen 3xviikossa treenit vie kaiken ajan niin ettei vaimo voi harrastaa mitään, niin ei voi kun ihmetellä. Ja lapsia on kuitenkin vaan yksi ja ilmeisesti aika pieni vielä. Puuttuu siis kokonaan vielä lasten harrastusrumba. Sitä odotellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23213076:
Me käydään lapsen kanssa ulkoilemassa ainakin pari tuntia, sit ehkä avoimessa päiväkodissa, tai kerhossa, tai jossain perhekahvilassa tai kirkon kerhossa. Lapsi on tosi toiminnallinen, eikä siis jaksa olla kotona koko päivää. Meillä on myös koira, jota ulkoilutan päivällä ja aamulla.

Okei, eli sun mielestä mun on vaan saatava joku harrastus joka on just sillon klo 11-14 lauantaina, tai sitten klo 10-13 sunnuntaina.. Ja tuon uinnin ja taistelun siellä jälkeen olen tosissaan poikki, ja tahdon pian rauhoittua kotiin.
Mun kaverit ei pääse aina kun mulle sopii, ja meidän pienessä kylässä ei oo esim aerobicciä tai pumppia just sillon kun mulle sopii. Ja juu parissa tunnissa mitä mies on kotona, pitää usein tehdä ihan normaaleja perheellisten asioita, joihin menee vaan yllättäen aikaa. Eritellä en osaa, mutta silti, tuntuu että mies tulee töistä ja hetken päästä lähtee jo treeneihin.

Voi apua... ei voi olla noin vaikeaa. Sä haluat harrastaa, mutta mikään aika ei käy? Paitsi just ne miehen treeniajat. Miten ne ajat nyt menikään, sori jos sekoilen, sulla on mahdollisuus harrastaa

ma ennen miehen treenejä
ti koko ilta (mies kauppaan)
ke ennen miehen treenejä
to koko ilta (siivoat oman osuutesi päivällä, mies omansa illalla)
pe vuoroviikoin miehen kanssa (jos kerran on vapaailta)
la ennen miehen treenejä koko aamupäivä
su ennen uintia tai jopa sen jälkeen.

Luulisi, että noista kuitenkin joku / jotkut ajat natsaa, vaihtoehtoja ainakin on runsaasti. Hitto, olispa mullakin noin paljon mahdollisuutta omaan aikaan.

Millon ap sulle sitten sopisi harrastus? Oletan että olet katsonut jonkun jutun valmiiksi mitä haluaisit tehdä, koska osaat sanoa että sulle jää vaan hankalat päivät ja hankalat ajat. Ja kuinka kauan siihen menee aikaa? Onko se sit sellainen mikä on ehdottomasti huono miehelle.

Ja vielä yksi ratkaisu, hommatkaa toinen auto.

Rieputarallaa, luuletko sä tosissaan olevasi tosi vitsikäs.
Juu vaihtoehtojahan on vaikka miten paljon. Mun harrastus pitäs vaan olla tässä ihan vieressä, ja kestää öö tunnin kerrallaan?

Vieras joka vittuilee.
Toivottavasti tuli parempi mieli.

Eihän mulla mikään ole vikana, kiitos vaan kaikille teille. Ehkä on parempi vaan sitten levittäytyä tohon oven eteen ja odottaa pyyhkijää.

Teillä isoissa kaupungeissa ehkä on sitä ohjattua liikuntaakin millon vaan tahtoo mennä, meillä täällä ei. Lisäksi ystäväni, joita voisin pyytää kahville tms. eivät pysty lähtemään aina kun minulle sopii.

[QUOTE="Heta";23213151]Millon ap sulle sitten sopisi harrastus? Oletan että olet katsonut jonkun jutun valmiiksi mitä haluaisit tehdä, koska osaat sanoa että sulle jää vaan hankalat päivät ja hankalat ajat. Ja kuinka kauan siihen menee aikaa? Onko se sit sellainen mikä on ehdottomasti huono miehelle.

Ja vielä yksi ratkaisu, hommatkaa toinen auto.[/QUOTE]

Mulle sopisi se samat ajat kuin miehellekkin, koska ne vaihtoehdot joita mä tahtoisin harrastaa on just samaan aikaan. Miehellä taas olisi mahdollisuus vaihtaa treeniaikoja, mutta hän ei viitsi niin tehdä, koska silloin joutuisi matkustamaan pitemmälle tämän takia.
Tahtoisin harrastaa joko kuntonyrkkeilyä, pumppia, spinniä, aerobiciä tai zumbaa, mutta tämän kylän kaikki harrastetoiminta tuntuu olevan painottunutta siihen samaan aikaan jolloin miehen treenit on, tai sitten silleen että ne menee jostain päästä aina päällekkäin.

Toista autoa meille ei tule, sillä se ei ole ekologista, eikä millään tavalla taloudellisesti kannattavaa.

Öö, mä olen kyllä ihan vilpittömästi yrittänyt auttaa sua löytämään ratkaisua ongelmaan.

Musta sulla on noita mahdollisuuksia harrastaa oikeasti aika paljon. Sitä en tosin tiedä, että mitä sä haluaisit harrrastaa ja millaisina aikoina, jos noista mikään ei sovi. Mun käsityksen mukaan perheellisen elämä on just tällaista sumplimista ja kompromissien tekoa. Miehesi harrastus on sellainen, että hänen lienee oikeastikin hankalaa joustaa ajoista, mutta jos sinun harrastuksesi ei samaa vaadi, niin kannattaa joustaa sinun. Pääset kuitenkin harrastamaan (toisin kuin esim. minä, jonka mies on kotona vain kahtena iltana viikossa).

En usko, että meistä kenenkään kaverit pääsevät AINA lähtemään silloin kun itselle sopii, mutta joskus kuitenkin. Ja jos nuo miehen harrastusajat on vakiot, voithan yrittää sopia vakilenkkiaikaa esimerkiksi jonkun kaverisi kanssa.

Lisäksi, jos harrastusajat menevät pahasti päälle, voit aina palkata lapsenvahdin esim. MLL:n kautta. Ja se toinen autokin on hyvä osaratkaisu ongelmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23213183:
Mulle sopisi se samat ajat kuin miehellekkin, koska ne vaihtoehdot joita mä tahtoisin harrastaa on just samaan aikaan. Miehellä taas olisi mahdollisuus vaihtaa treeniaikoja, mutta hän ei viitsi niin tehdä, koska silloin joutuisi matkustamaan pitemmälle tämän takia.
Tahtoisin harrastaa joko kuntonyrkkeilyä, pumppia, spinniä, aerobiciä tai zumbaa, mutta tämän kylän kaikki harrastetoiminta tuntuu olevan painottunutta siihen samaan aikaan jolloin miehen treenit on, tai sitten silleen että ne menee jostain päästä aina päällekkäin.

Toista autoa meille ei tule, sillä se ei ole ekologista, eikä millään tavalla taloudellisesti kannattavaa.

No nyt sä tuon vasta sanot! Nyt, nainen, otat itseäsi niskasta kiinni ja istut alas miehesi kanssa. Jospa kuitenkin pääsisitte sopimukseen asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23213183:

Eli miehesi pitäisi vaihtaa edes yhtä treeniaikaa. Suoraan sanottuna en ymmärrä miksi se ei onnistu, tosi itsekkäältä kuulostaa. Laita se äijäsi selkä seinää vasten ja ilmoita että sä menet sillon ja tällön zumbaan tai mihin meetkä. Muista vain valita sellainen aika et pääset lähtemään ENSIN kotoa.

Näin ulkopuolisesta tuo koko teidän kuvio kuulostaa aika älyttömältä. Sä et muka ehdi siivoomaan päivisin ja miehesi ei muka voi ajaa autolla muutamaa kilometriä enemmän että pääsisit omaan juttuusi edes kerran viikossa.

Muutenkin, miksi lasta tarvitsee viihdyttää siivoamisen ajan? Anna rätti kouraan, harja lakaisua varten ja ota mukaan hommiin! Lapset rakastaa kotitöitä. Se voi ihan hyvin koota omat lelunsa, viedä pyykkiä koriin, auttaa pyykin ripustamisessa, tyhjentää tiskikonetta yms. Meillä on autettu enemmän tai vähemmän heti kun on opittu käveleen. Samalla saa toimintaa ja työt tulee tehtyä.

Elämä on juuri niin hankalaa miksi sen tekee.

Mullapa ei ole miestä ollenkaan niin saan tehdä ja olla miten ite tykkään :) Tukiverkkojakin kummasti löytyy sen jälkeen kun ottaa eron. Ihanaa kun ei tarvi stressata enää tollasista niinku ap.

Ei se missään salilla käy vaan naimassa jotain nuorempaa, kauniimpaa, hoikempaa, fiksumpaa naista joka ei nalkuta eikä käytä aikaansa itkemällä internetfoorumeilla.

Miksi ette yhdessä koko perhe siivoa vaikka viikonloppuna tai sinä siivoat osan torstaina päivällä ja mies jatkaa sitten lapsen kanssa loput siivouksesta kun sinä olet harrastamassa. Ei ole vaikeaa. Samoin mies oppii kyllä käymään kaupassa, jos vain viitsii. Ja vaikka mies menisi harrastuksiinsa esim. lauantaina, niin ei kait se koko päivää siellä ole? Kyllä meillä ainakin ehtii molemmat omiin liikuntaharrastuksiinsa viikonloppuna yhden päivän aikana.

Jos mies harrastaa 3 iltana viikossa, siinähän jää sinulle monta päivää omille harrastuksillesi. Meillä mennään miehen kanssa vuoropäivinä ja hyvin toimii. Välillä mies tykkää käydä enemmänkin urheilemassa, joten silloin lähtee jo anivarhain ennen työpäivän alkua salille. Joskus saatan itsekin lähteä jo klo 7.00 alkavaan jumppaan tai salille tai lenkille.

Meillä mies käy töissä ja harrastaa ti, to, la ja su. Mä olen kotona ja harrastan ma, pe ja välillä viikonloppuisin. Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

Milloin olette kotona... Että joka ilta jompi kumpi menossa... En ymmärrä.
Meillä lapset 7 ja 3 v eikä harrasteta muuta kuin lasten kanssa olemista ja omaa pihaa kesäisin. On ihana tuntea omat lapsensa. Meidän mielestä ehtii harrastaa sitten kun lapset on vanhempia.
Joo ollaan tosi erikoisia eikä meillä ole omaa elämää. Olimme reippaasti yli kolmekymppisiä lapset saadessamme ja nyt on lasten vuoro. Että on tässä ehditty harrastaa.
Omia iltamenoja molemmilla max kerta kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23213554:
Milloin olette kotona... Että joka ilta jompi kumpi menossa... En ymmärrä.
Meillä lapset 7 ja 3 v eikä harrasteta muuta kuin lasten kanssa olemista ja omaa pihaa kesäisin. On ihana tuntea omat lapsensa. Meidän mielestä ehtii harrastaa sitten kun lapset on vanhempia.
Joo ollaan tosi erikoisia eikä meillä ole omaa elämää. Olimme reippaasti yli kolmekymppisiä lapset saadessamme ja nyt on lasten vuoro. Että on tässä ehditty harrastaa.
Omia iltamenoja molemmilla max kerta kuussa.

Hyvät teille. Ymmärrätkö, että ihmiset ovat erilaisia? Se, että te istutte kotona 24/7 ei tee teistä yhtään parempia vanhempia kuin niistä, jotka harrastavat. Toiset kaipaavat harrastuksia, omaa aikaa ja muiden aikuisten seuraa ja he ovat varmasti lapsilleen parempia vanhempia kun saavat harrastaa ja sen avulla pysyvät järjissään ja jaksavat touhuta lasten kanssa.

Yhteistyössä