Mies petti, mistä apua mulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynytpetetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynytpetetty

Vieras
Niin, paljastui että miehellä ollut suhde jo jonkin aikaa. Mun maailmalta putos pohja. Esikoinen on reilu 2 v ja olen raskaana. Mistä saan apua tähän tilanteeseen? Siis itselleni? En halua ainkaan vielä kenenkään läheisen kanssa tästä puhua, vaan tarvitsisin jonkun ulkopuolisen, mieluiten ammattilaisen. Kysynkö neuvolasta? Oman neuvolantätini kanssa en varmasti rupea tätä puhumaan, en muutenkaan tule hänen kanssaan juttuun, saati että tätä puhuisin. Mutta voinko pyytää jollekin lähetettä kertomatta tarkemmin? Mistä yksityiseltä puolelta löytäisi auttajaa? Rahasta ei ole kiinni ja lapsenhoitoapua kyllä löytyy.

Ja kiitos, en tarvitse mitään kommentteja tyyliin jätä se paska, pettää se uudestaan kuitenkin tms, nyt en aio halua ketjua ja mielipiteitä siitä miten mun pitäs käytännössä nyt toimia muuta kuin sen osalta että mistä saan keskusteluapua itselleni.

Onko kokemuksia? Vastaavassa tilanteessa olleet, kenen kanssa puitte asiaa ja mistä apu löytyi?

Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja pettynytpetetty:
Niin, paljastui että miehellä ollut suhde jo jonkin aikaa. Mun maailmalta putos pohja. Esikoinen on reilu 2 v ja olen raskaana. Mistä saan apua tähän tilanteeseen? Siis itselleni? En halua ainkaan vielä kenenkään läheisen kanssa tästä puhua, vaan tarvitsisin jonkun ulkopuolisen, mieluiten ammattilaisen. Kysynkö neuvolasta? Oman neuvolantätini kanssa en varmasti rupea tätä puhumaan, en muutenkaan tule hänen kanssaan juttuun, saati että tätä puhuisin. Mutta voinko pyytää jollekin lähetettä kertomatta tarkemmin? Mistä yksityiseltä puolelta löytäisi auttajaa? Rahasta ei ole kiinni ja lapsenhoitoapua kyllä löytyy.

Ja kiitos, en tarvitse mitään kommentteja tyyliin jätä se paska, pettää se uudestaan kuitenkin tms, nyt en aio halua ketjua ja mielipiteitä siitä miten mun pitäs käytännössä nyt toimia muuta kuin sen osalta että mistä saan keskusteluapua itselleni.

Onko kokemuksia? Vastaavassa tilanteessa olleet, kenen kanssa puitte asiaa ja mistä apu löytyi?

Kiitos!
Hei no ainakin mielenterveys toimistossa meilläpäin on hyviä kuuntelijoita en ole ollut samassa tilanteessa mutta sellanen asia että tarvitsi siihen ulkopuolisen perspektiiviä. voi harmitus sinun puolesta ja :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Soita kriisikeskukseen, sieltä sain itse aikoinani nopeasti apua.
Olen läpikäynyt saman. Voimia sinulle.

Mikä kriisikeskus? Mistä sen numeron löytää? Voiko sinne soittaa milloin vain?
Kiitos!

netistä löytyy varmaankin paikkakuntasi tiedot ja netistä löytyy myös vertaistukea, muistaakseni tukinet tai jotain sinne päin löytyy juttua ja keskusteluapua.

Kiitos kaikille vastanneille! Nyt ekaksi menen tuonne tukinettiin ja maanantaina sitten kriisikeskukseen tai yksityiselle psykiatrille. Pakko vaan luottaa että tästä vielä joskus selviää. Kiitos kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastanneille! Nyt ekaksi menen tuonne tukinettiin ja maanantaina sitten kriisikeskukseen tai yksityiselle psykiatrille. Pakko vaan luottaa että tästä vielä joskus selviää. Kiitos kovasti.

Selviät sinä :)
Minäkin selvisin vaikka kävin tosi pohjalla ja olin rikki.
Oikein paljon voimia sinulle.

Sain parhaan ja ilmaisen avun kotipaikkakunnan perheneuvolasta. Soitin sinne ensin ja puhuin varmaan tunnin... Siinä jo tuli purettua pahin ahdistus. Olen käynyt siellä juttelemassa tosi osaavien ja luotettavien ammattilaisten kanssa ja päässyt jaloilleni, mutta ei elämä ole helppoa. Pitkään ajattelin, että tämä on painajaista, joka ei voi olla totta.
Olen siis kokenut samaa. Ja asun myös Oulun suunnalla. Jos haluat jutella niin laita minulle sähköpostia, tässä osoite: usko.tulevaisuuteen[@]gmail.com

me saatiin apu perheneuvolasta,suosittelen sitä teillekin.

Kyl tuostakin kriisist selviä,kkun ei jää elämään mennyttä...se mikä on tapahtunut on ollut ja mennyt,eikä sitä saa tapahtumattomaksi.Voimia teille!

Vertaistuki on kans hyvä keino saada vinkkejä asian yli pääsemiseksi.

Mä sai avun kun soitin seurakunnan perhetyöntekijälle. Päästiin perheterapiaan ja sain miehenkin raahattua puoliväkisin sinne. Oli hyvä paikka ja saatiiin puhuttua asiat läpi. Siellä ei "jeesusteltu" yhtään, oli täysin asiallinen paikka ja ilmainen. Tosiin jonoa voi olla, silloin pääsin heti kun hätä oli suuri. Kovasti voimia sulle vaikeassa tilanteessa!

ikävää mutta oletkos miettinyt miksi miehesi petti. täytyyhän siihen aina jokin syy olla jos toinen menee vieraisiin. jokin teidän parisuhteessa ei toimi! onko seksi vai jokin muu? hellyden , rakkauden puute?

Alkuperäinen kirjoittaja petetty myös:
me saatiin apu perheneuvolasta,suosittelen sitä teillekin.

Kyl tuostakin kriisist selviä,kkun ei jää elämään mennyttä...se mikä on tapahtunut on ollut ja mennyt,eikä sitä saa tapahtumattomaksi.Voimia teille!

Vertaistuki on kans hyvä keino saada vinkkejä asian yli pääsemiseksi.

Samaa mieltä täälläkin. Apu löytyy sieltä perheneuvolan puolelta ja kriisistä selviää vaikka näyttäs toivottomalta nyt. 'Itse sain tukea myös yhdeltä ystävältä, joka jaksoi olla rohkea ja soitti usein ja kysyi vaan sen hetken kuulumisia ja sanoi että minä pärjään.

Jaksamista sinulle! Ajattele lastasi ja vielä syntymätöntä pientä, heidän vuokseen sinä jaksat kyllä. Hyvä että haet ulkopuolista apua. Varsinkin jos päätätte vielä yrittää yhdessä puolisosi kanssa, niin uudelleen luottamisen opetteluun tarvitsee apua.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekkin eronnut:
ikävää mutta oletkos miettinyt miksi miehesi petti. täytyyhän siihen aina jokin syy olla jos toinen menee vieraisiin. jokin teidän parisuhteessa ei toimi! onko seksi vai jokin muu? hellyden , rakkauden puute?

Joopa ap:ssahan se vika onkin kun mies pettää ! Voi elämä mun mielestä mikään ei oikeuta toista pettämään vaan asioista on keskusteltava tai haettava yhdessä apua eikä ratkaista tilannetta pettämällä ja toista syyttämällä

Alkuperäinen kirjoittaja iita:
Alkuperäinen kirjoittaja itsekkin eronnut:

Joopa ap:ssahan se vika onkin kun mies pettää ! Voi elämä mun mielestä mikään ei oikeuta toista pettämään vaan asioista on keskusteltava tai haettava yhdessä apua eikä ratkaista tilannetta pettämällä ja toista syyttämällä

Onko teillä kukihäiriö vai missä mättää, juurihan hän pyysi että vain tukitietoja annetaan, antakaa nyt sen verran kunnioitusta toisen tahtoon, tehkää vaikka oma ketju jos haluatte ruotia pettämistä.

Kiitos edelleen kaikille vastanneille. Perheneuvolasta? Siis onko jotenkin erillinen vai tarkoitatteko ihan tavan neuvolaa missä muutenkin käyn? Nyt en siis oo varma onko täällä sitä vai ei ja että pitääkö ottaa yhteyttä tuohon mun omaan neuvolatätiin vai kehen?

Ja pitääpä tarkistaa tuo seurakunnan perhetyöntekijä myös. Ja työterveystarkastukseen olen menossa nyt muusta syystä kahden viikon sisällä, joten kysynpä sieltä kanssa.

Sinulle, joka laitoit s-postiosoitteesi: kiitos, laitan varmasti viestiä vielä. Vertaistuki on nyt se mitä kovasti kaipaan, vaikka ammattiapua varmasti myös tarvitsen.

Kiitos siis kaikille ja onpa kurja huomata että näinkin paljon muita saman kohtalon kokeneita löytyy. Tai kyllähän sen varmaan tiesi että löytyy, mutta aina luuli ettei se omalle kohdalle voi osua ;(

Perheneuvola on eri asia kuin se missä käyt lapsen kanssa. Pienemmillä paikkakunnilla niinku itse asun, se toimii perheneuvola ja mielenterveysyksikkö- nimellä lastenneuvolan yläkerrassa. Henkilökunta on ainakin ihan erilaista ja eri koulutuksen saaneita kuin alakerran terveydenhoitajat.

Yhteistyössä