Mies patistaa töihin..

14.07.2005
115
0
16
Sovimme miehen kanssa tämän pikkukakkosen synnyttyä, että jään kotihoidontuelle ainakin siiheksi kun poika täyttää vuoden. Hänpä onkin muuttanut mielensä, eikä pidä minkään arvoisena minun "työtäni" kotona lasten kanssa. Jokainen äitihän tietää millaista työtä se on..

Miehen mielestä olen laiska ja olisi kuulema ihme jos minä lähtisin töihin! Asumme pienellä paikkakunnalla ja täällä avoimet työpaikat ovat harvinaista herkkua. Lasten takia en haluaisi kulkea pitkiä työmatkoja ja näin pidentää heidän hoitopäiviään. Tiedän, että vaikka töitä löytäisin, samalla tavalla kaikki kotihommat ja vastuu lapsista olisi minulla. Mieheni mielestä riittää kun hän huolehtii itsensä ja oman työnsä, eli hoitoonkuljetukset ja hakemiset, kodin siistinä pito ja tällaiset asiat olisivat siltikin minun tehtävänäni vaikka töihin menisinkin. Mieheni taitaa olla ihan täysläpeensä sovinisti!

Mielestäni menossa on elämän paras aika kun lapset ovat pieniä ja imevät itseensä kaikenlaist uutta tietoa ja oppia joka päivä. Haluaisin olla näkemässä kaiken uuden oppimisen, kuulla kuopukset puheen oppimisen, nähdä hänen oppivan kävelemään jne.. Olenko läpeensä paha kun haluaisin ennemmin olla kotona kuin töissä?

Rahasta meillä on tiukkaa ja olenkin saanut käsityksen että paksu lompakko on miehelleni tärkeämpi kuin lasten onni. Ennen kuopuksen syntymää oli töissä noin vuoden ja JOKA AAMU poika itki hoitoon mennessä. Ja usein minäkin töihin ajaessani tirautin muutaman kyyneleen mielipahasta. Mies ei asiaan ottanut kommenttia.

Voisin jauhaa tätä pahaa oloa ulos vaikka kuinka paljon, mutta siihen menisi liikaa aikaa. Kertokaa mielipiteitänne tilanteeseen, olkaa kilttejä! Olen ajatellut asumuseroakin (aluksi) että saisimme tilanteeseen jotakin tolkkua..

Mielestäni menossa on elämän paras aika kun lapset ovat pieniä ja imevät itseensä kaikenlaist uutta tietoa ja oppia joka päivä. Haluaisin olla näkemässä kaiken uuden oppimisen, kuulla kuopukset puheen oppimisen, nähdä hänen oppivan kävelemään jne..

Oletko kertonut miehellesi kaiken tuon, että sinusta tuntuu että elät elämäsi parasta aikaa kun saat olla lasten kanssa kotona?

MInä olen kyllä todennut,et kotona on ei voi olla laiska meinaan kokoajan on jotain tekemistä.
Olen miehelleni raivonnut välillä ku hän saa pitää paskataukoja ja kahvitaukoja,mut mie en saa edes vessassa käydä rauhassa.
Meilläkin on aika tiukkaa rahan kanssa,mut minä olen miehelleni sanonut,et haluan olla kotona lasten kanssa ja katsoa ku lapset kasvaa... Pientä muminaa kuulu,mut en kuunnellut...
Ja voihan sitä ottaa jonkinlaisen osaaikatyön jolloin ei tarttisi koko päivää olla töissä...
Yritä puhua sille miehelle järkeä ja jos ei niin sit ei kyl hirveän kiinnostunut ole perheestään...
Johan lasten hoitomaksuihinkin menee vaikka kuinka paljon rahaa.

Mä teen osa-aikatyötä 4 iltaa viikossa. Mukavasti tulee lisätienestiä ja saa samalla "lomaa" kotoa. mies hoitaa lapsia nämä illat. Saan olla hoitovapaalla kokonaiset 3 vuotta ja nähdä lapsen kasvun, ja silti käydä myös töissä viemättä lapsia hoitoon. Suosittelen! Me asutaan myös pienellä paikkakunnalla, siivojan ja puhelinmyyjän iltatyötä löytyy aina :)

Hei..et todellakaan ole "läpeensä paha"kun haluat olla lastenne kanssa kotona!Meillä on 7kktyttö ja olen tehnyt miehelleni selväksi että aion nauttia hoitovapaasta kokonaiset 3vuotta lapsemme kanssa kotona ja sen jälkeen meillä ois kyllä aikomus toinenkin hulivili tähän taloon saattaa =) Mies on kanssani samaa mieltä..En voi ymmärtää ihmisiä joille se raha on kaikista tärkeintä!Ja niitä jotka luulee että täytyy olla hyvät työpaikat,palkat jne..että ylipäänsä voi lapsia tähän maailmaan tehdä!Eihän se raha tee lasta onnelliseksi vaan se että äidillä ja isällä on antaa aikaa lapselleen ja toisilleen..Sanoppas nyt sille miehellesi suoraan että sinä teet niinkuin itse haluat katseli hän sitä tai ei!Ja kotona olo lasten kanssa,kodinhoito ja ruoan laitto jnejnejne se ei todellakaan ole laiskottelua.Miehelläni ei ole mitkään huikeat tulot.Hän käy töissä ja töistä tullessaan auttaa ruoanlaitossa tarvittaessa,on tytön kanssa jne..Silti hän arvostaa kotona tekemääni työtä todella paljon..Toivon sydämeni pohjasta teille kaikkea hyvää ja että miehesi oppii arvostamaan sinun työtäsi kotona,sekä sinulle rohkeutta pitää kiinni siitä mikä sinulle merkitsee! :hug:

Niin ja tuli vielä mieleen että oisko sun mahdollista jolain miehesi lomalla tai vaikka vaan viikonloppuna lähteä johonkin rentoutumaan jättää koti ja lapset miehellesi hetkeksi,eiköhän sillä sitä arvostusta ala löytymään! :D

Paa mies jollaki keinolla "lomittamaan" sinua vaikka kesälomansa aijaksi ja itte meet johonki vaikka kuukauren pätkätyöhön,ekkä osallistu lasten ja koron hoitohon kuinkaa....johan on kumma jos ei äijä suorastaan pyyrä jäämähän kotia töihin =)

Meillä vaimo jäi minipalakka-työstä kotia töihin ja kyllä se on parantanu elon laatua...ei oo mitää ressiä hoitojärjestelyystä yms B)

suosittelen lämpimästi.jos vaan rahkeet riittää :flower:

Meillä tilanne on se, että rahat ei taida vain yksinkertaisesti riittää kuin siihen, että lapsi on puolitoistavuotta. Tai ehkä sittenkin kotihoito onnistuisi jos oikein nuukailtaisiin, mutta mies ei oikein lämpene sille ajatukselle. Tottakai rahojen jatkuva laskeminen tuo stressiä, mutta itse olisin siihen kyllä valmis. Olen jo nyt luopunut lähes kaikesta mahdollisesta, mutta mies ei siihen kykene, kädet syyhyten jo odottaa, että palaan töihin ja pääsee ostelee kaikkee elektroniikkaa ja kalavehkeitä.

Meilläkin minä teen oikeastaan kaikki kotihommat ja lastenhoidot. Joskus mies katsoo hetken kun käyn esim.kaupassa tai leikkii hetken vaikka sängyllä, eipä juuri muuta. Mies aina välillä väläyttelee mielipiteitään siitä kuinka mä VAAN siivoan ja hoidan lapsia. Tuollainen aliarvostus tuntuu kaikista inhottavimmalta. Jos valitan väsymystä käskee vaan palata töihin.
Tein myös kaiken ekan lapsen synnyttyä kun palasin töihin ja olin totaalisen naatti. Työni on tosi rasittavaa ja siihen päälle kotirumpa niin ei hitsiläinen...

Nyt pelkään, että sama homma jatkuu kun palaan töihin. Siis TODELLAKIN PELKÄÄN! En tiedä miten jaksan. Mies ei asiaa kommentoi, mutta voin kyllä arvata kuinka käy..

Eli voin siis todellakin sanoa, että tiedän miltä tuntuu, kirjoitus olisi voinut olla omani.
Meillä vielä se tilanne ettei mies halua enää lapsia (on vissiin ollut liian rankkaa) ja siksi jokainen päivä lasten kanssa kotona tuntuu mielettömän arvokkaalta. Alan heti itkeä kun mietin etten saa kohta enää seurata lasten kasvua kotona vaan kaikki vaihtuu siihen hemmetin tukkaputkella juoksemiseen. Oikeasti en edes muista kunnolla viimesintä töissä olo jaksoa koska olin niin väsynyt. Siinä ei ehtinyt juuri lapsenkaan kanssa olla.

Elän nyt elämäni parasta aikaa, siitä olen varma, ja se loppuu kohta. Välillä itkettää ihan kamalasti...

:ashamed:

Sama homma, mies välillä murisee mutta pärjätään näinkin vaikka itelle ei ole varaa ostella mitään. Joskus se loppuu tämäkin aika ja lapset kasvaa, saa nähdä mitä sitten..... Hyvä konsti lopettaamiehen murina vähäks aikaa on jättää se viikonlopuks hoitamaan huushollia. Kyllä sen jälkeen vähän aikaa taas arvostaa!

Meillä on 4 muksua, kotona olen hoitanut niitä yhtä mittaa kohta 6 vuotta, ei ole ollut vakityöpaikkaa josta "isot hoitovapaarahat",vaan minimit. Mies käyny kokoajan palkkatyössä yksin.Eikä valita, kuuluu miehen"toimenkuvaan" kuulema. Silti ollaan kivasti pärjäilty, tietysti mitään isompaa ei voi ihan yks kaks ostaa vaan suunnitellaan aina mitä täytyy hankkia ja milloin.Mutta jos hän tekee ylitöitä niin saan käydä esim.kampaajalla tms.ylimääräistä. Mies sanookin, että "jos jaksat vaan kotiäitiyttä" hänellä ei ole mitään sitä vastaan. Ja auttaa kotiaskareissa, ei pidä itsestään selvyytenä että minä kotona ollessa hoidan kaiken. Näin jää molemmille aikaa! Mulla on ihana mies! :heart:

KIITOS kaikille asiaa ymmärtäneille. Olemme tähänkin saakka pärjänneet näillä tuloillamme vaikka tiukaksi meneekin joka kuukausi. Kun alan puhua miehelleni kotona pidemmän aikaa olemisesta, hän hermostuu ja kysyy olenko tullut vilkaisseeksi pankkitilin saldoa. :/
Kauhulla ajattelen sellaisia pakkasaamuja kun pitäisi repiä kaksi unen tuoksuista pikkumiestä lämpimistä pedeistää, pukea puoliväkisellä ja rahdata kylmään autoon ja matkata hoitopaikkaan jossa hoitotäti tuputtaa puuroa ja koittaa saada unenrippeet silmistä. :'(
Entä ne lämpimät kesäaamut ja päivät kun voisi tehdä retken uimarannalle, esitellä luonnon ihmeitä ja ostaa kioskilta jäätelöä. Sadepäivinä kuunnella sateen ropinaa kattoon ja olla se tärkein henkilö kahdelle ihanalle lapselle jotka ottavat elämänsä mallin meistä vanhemmista. Katsoa syvälle sinisiin silmiin ja kuunnella mitä lapsella on sanottavanaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 14:24 äiskä kirjoitti:
Mitäs jos näytät tämän ketjun miehellesi?
Kokeile!

Juu ehdottomasti tuo oli hyvä idea..Eikä siitä voi loukkaantua,ehkä hän ymmärtäisi..Mulla tuli ihan tippa silmään kun luin ton sun viimeisen viestin..Joutuu kiskoa unentuoksuisia lapsia sängystä....jne..Tosi ikävää että jotkut äidit ja lapset jäävät siitä kaikesta ihanasta paitsi.Toivon teille kaikille voimia! :hug:

Sinun täytyy olla tiukkana. Pysy kannassasi.
Itse pitkään jotenkin myötäilin miestäni. Lähdinpä töihinkin kuopuksen ollessa vuoden, vaikka sydän sanoi samat asiat kuin sinun sydämesi nyt.

Töissä kestin 5 kk, sen jälkeen palasin kotiäidiksi, sillä tiellä olen vieläkin.
Tuntui niin HULLULTA herättää pieniä lapsia ja raahata hoitoon jossa he eivät edes viihtyneet. Mietin päivittäin miksi olen lapsia edes tehnyt jollen itse ennätä heidän kanssaan olla? Usein iltavuorosta tullessani kuopus oli jo nukkumassa.

Minä olen opetellut sanomaan mielipiteeni ja olemaan antamatta periksi asioissa jotka ovat minulle tärkeitä. Olen ymmärtänyt sen, että mies ei yksin voi päättää kaikesta perheeseemme liittyvistä asioista vaan tarvitsee siihen myös minun mielipiteeni ja hyväksyntäni.

Kyllä, riitoja on tullut enemmän. Mutta riidellään sitten, perkule!

Mieheni kyllä auttaa kotitöissä paljon ja on hyvä isä, vaikkei viekään lapsiaan puistoihin ym. Huomioi heitä kuitenkin kotona.
Nyt myös hän on hyväksynyt ajatuksen siitä että olen kotona kunnes kuopus täyttää 3.

Eihän täällä rahan ja tavaran takia eletä, todellinen nautinto tulee ihan jostain muualta ja kovasti kaduttaa jos jättää tämän ihanan elämyksen kokematta omien pienten lasten kanssa!

Yhteistyössä