mies pakottaa hommaamaan lapsille b-hepatiittirokotteet!

  • Viestiketjun aloittaja päin persettä
  • Ensimmäinen viesti
päin persettä
mies käy ihan kuumana ja uhkaa jopa erolla ja sossutädillä ellen hanki. syynä se, että pihapiirissämme asuu somali perhe. miten sen saa lapselle? ...siis rokotteen?
 
Hoitaja
Kannattaa ottaa samalla yhdistelmärokote missä on A+b-hepatiitti, Twinrix nimeltään. Kalliita noi rokotteet ja kun kerran laitatte niin laittakaa yhdistelmä. Hyödyttää tuöevaisuudessakin jos esim. matkustelee, A-hepatiitin voi saada esim. likaisesta vedestä turistikohteessakin.
 
Hoitaja
Joo, siis hankit reseptit ensin, kaikille lapsille omat ja haet apteekista. Jääkaapissa säilytettäviä nuo rokotteet. Neuvolan th voi pistää tai terbeyskeskuksen sairaanhoitaja vastaanotollaan.
Se yhdistelmärokote maksaa n. 60-65? ja niitä tulee 3 piikkiä kaikille.
se pelkkä B-hepatiiti maksaa saman verran, siinä piikkejä tulee 2. Eli sen yhden rokotuskerran enemmän/lapsi tulee se yhdistelmä kalliimmaksi. Mutta sitä a hepatiitti-rokotetta suositellaan kyllä jos matkustaa etelässä. Ja nämä on voimassa loppuelämän.
 
ap
no niin varmaan onkin, mutta mies sai kamalan raivarin tänään kun näki esikoisemme leikkivän somalin kanssa.. ja nyt sanoo ettei itte asiaa selvitä vaan minun pitää...plaah...meillä tää on just niin tätä.
 
vieras
Hinta riippuu varmaan siitäkin montako annosta sitä rokotetta laitetaan.. Minä mitä olen ostanut lapselle rokotteita (rotavirus, pneumokokki, vesirokko), niin ne on olleet suunnilleen 60-70 euroa yksi piikki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no niin varmaan onkin, mutta mies sai kamalan raivarin tänään kun näki esikoisemme leikkivän somalin kanssa.. ja nyt sanoo ettei itte asiaa selvitä vaan minun pitää...plaah...meillä tää on just niin tätä.
Sano, että jos rokotteet haluaa, selvittää itse. Piste.

Mutta tottahan se on, että mamuilla noita hepatiitteja enemmän on. C:tä vastaan ei ikävä kyllä ole rokotetta.
 
Rukoilijasirkka
Eipä niistä haittaakaan ole, ne on tarpeelliset, jos menette lasten kanssa vaikka ulkomaille.

Mä sain justiinsa viimesen piikin ja vaikutus kestää 25 vuotta. :)

Miehesi on kyllä hieman hysteerinen, jotten sanoisi.
 
*
Noi rokotteet on kyllä tosi hyvät olemassa (riippumatta siitä asuuko naapurissa somaleja vai ei, öhöm), mutta miehesi käytös on mielestäni aika kummastuttavaa. Oma asiannehan suhteenne tietysti on, mutta itse en todellakaan katselisi tuollaista skitsoilua jostain rokotteista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Sorry, sanoin sulle aika kovat hinnat :)

lastenrokote on n. 35?x3, yhdistelmä. Aikuisille n. 45?x3. Ikärajoja en muista.
ja se B-hepatiitti on samanhintanen x2
kun toi lasten rokote on vähän halvempi, niin onko sekin elinikäinen?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Sorry, sanoin sulle aika kovat hinnat :)

lastenrokote on n. 35?x3, yhdistelmä. Aikuisille n. 45?x3. Ikärajoja en muista.
ja se B-hepatiitti on samanhintanen x2
kun toi lasten rokote on vähän halvempi, niin onko sekin elinikäinen?
 

Yhteistyössä