Mies on pihi. Eletään mun kotih.tuella vaikka sillä on liksa 2800e/kk käteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tajusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tajusin

Vieras
Siis nyt vasta mun silmät aukesi, en tajua kuinka olen ollut näin sokea.

Eletään mun kotih.tuella + lapsilisällä kokoporukka. Mies käy töissä ja sille jää 2800e/kk käteen. Mutta minä olen maksanut ruuat, vuokran, sähkön.
3lasta on.
Mies on maksanut syyskuun alussa 100e ruokalaskun ja toissaviikolla 80e ruokalaskun.

Nyt loppu kyllä tämä peli. Kiitos , että sain purkautua.

Tasa-arvosta vouhkaaminen alkaa tuottaa hedelmää.. noin siinä käy lopulta. Miehet alkaa myös vaatimaan tasa-arvoa esim.perheen talousasioissa.
Kun pitää vähän pienempää mekkalaa noist asioista niin jää itellekin muuta kuin känsät kouraan perheen pyörityksestä.. Jos taas mies on muuten vaan vätys ja pihi, niin pihalle kai sellainen joutaa ;)

Mitä ihmettä sä hiippari selität..tuo oli taas niin paskaa kuin olla voi! Ap:n mies on siivestäjä ja itara itsekäs mu....u!

Liekö aina ollut noin? Ehkä miehellä on tullut ns.mitta täyteen tai kaverit on paasannu miten pitää naistenkin osallistua perheen elatukseen? ;)
Eipä ap kertonut koko tarinaansa.. syyskuusta lähtien vaan tilanteen.
Nykyään on niin tarkkaa et kaikki jaetaan kotitöistä ja lapsenhoidosta lähtien tasapuolisesti, ehkä tuossakin on mies päättänyt vaan vähän tasoittaa tilannetta ja laittaa sivuun itselleenkin palkastaan? :D
En minäkään jokaista euroani muihin tunge.. mutta nykyinen miesvalinta on osoittautunut juuri sellaiseksi kuin pitikin..

Palsta suorastaan kuhisee naisia jotka elävät miehensä ja/tai yhteiskunnan rahoilla ja pitävät sitä täysin oikeutettuna mutta silti riittää jeesustelijoita joiden mielestä on kohtuutonta että joissakin kotitalouksissa NAINEN onkin maksumiehenä.

Normaalia jokapäiväistä kaksplussan kaksinaismoralismia, ei mitään uutta, jatkakaa.

No niinhän se menee, että miehen rahat on "meidän" ja naisen rahat on "minun". Kauhee haloo jos joutuu elättämään perheen omista rahoistaan, kun voisi ottaa sieltä miehen yksinään tienaamista "yhteisistä" rahoista.

Sukupuolesta riippumatta sekö on ihan ok että pienitulosempi maksaa perheen elämisen, ja palkkatyössä oleva saa käyttää omat rahansa miten tahtoo osallistumatta perheen menoihin? Haloo nyt.

Hmm... mies käy töissä, ei elätä perhettään, ei tee kotitöitä eikä hoida lapsia(ko) ? Eli lähinnä tekee töitä vaan omaksi hyväkseen ja kotona saa täyden palvelun ilmaseksi ja katonkin pään päälle ilmatteeksi. Haluihinsa mies voi käyttää 100% tuloistaan kuukaudesta, pakollisiin menoihin, tarpeisiin ja säästöön 0% ? Kuulostaa hieman samalta meiningiltä kuin nelosen tuhluriprinsessat ohjelmassa...

Nainen ei käy töissä, hoitaa kodin ja lapset, maksaa tuistaan/tuloistaan sen minkä pystyy ja loput maksaa mies.

Miten nää jotenkin on vähän eri juttuja... jotenkin jälkimmäinen kuulostaa oikeudenmukaiselta, eka ei niinkään...

Mun mielestä olisi ok elää vaikka 50-50 jos se mies ei ole kotihoidon kannalla eli vaimo on vastoin miehen toivetta jättäytynyt pois työelämästä. Kumpikin elättää siis perhettä yhtä paljon vaikka vaimo valintansa takia onkin tiukoilla.

Mut jos se mies haluaa kanssa että lapset hoidetaan kotona pitää senkin tulla vastaan. Joko ihan yhteiset rahat tai sitten suhteutetaan menot tuloihin, siis kumpikin maksaa sen mukaan mitä tienaa. Me puhuttiin nämä perheen elatusasiat valmiiksi jo ennen ensimmäistä raskautta ja ollaan sitten tarkennettu uudestaan kun tiputaan kht:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään;29220858:
Mun mielestä olisi ok elää vaikka 50-50 jos se mies ei ole kotihoidon kannalla eli vaimo on vastoin miehen toivetta jättäytynyt pois työelämästä. Kumpikin elättää siis perhettä yhtä paljon vaikka vaimo valintansa takia onkin tiukoilla.
.

No kohtuullista miehen on sitten maksaa vaimolle ainakin puolet siitä mitä olisi päivähoitokulut, jos lapset veisi tarhaan kotihoidon sijaan. Miksi vaimon pitäisi täysin ilmaiseksi hoitaa lapset, jotka on myös miehen lapsia? Jonkun ne mukulat on hoidettava joka tapauksessa.

Mutta tietysti nämä asiat kannattaa sopia ennen lapsia mahdollisimman tarkasti.

[QUOTE="äiti88";29220871]No kohtuullista miehen on sitten maksaa vaimolle ainakin puolet siitä mitä olisi päivähoitokulut, jos lapset veisi tarhaan kotihoidon sijaan. Miksi vaimon pitäisi täysin ilmaiseksi hoitaa lapset, jotka on myös miehen lapsia? Jonkun ne mukulat on hoidettava joka tapauksessa. [/QUOTE]Miksi miehen tai yhteiskunnan pitäisi käydä töissä ja omilla tuloillaan elättää aikuista naista? Jonkun se naisen asuminen ja syöminen on maksettava joka tapauksessa.

Jos nainen ei itse ansaitse omaa elantoaan niin hänen tulisi maksaa miehelle tai yhteiskunnalle siitä että saa katon päänsä päälle ja ruokaa eteensä.

Miksi miehen tai yhteiskunnan pitäisi käydä töissä ja omilla tuloillaan elättää aikuista naista? Jonkun se naisen asuminen ja syöminen on maksettava joka tapauksessa.

Jos nainen ei itse ansaitse omaa elantoaan niin hänen tulisi maksaa miehelle tai yhteiskunnalle siitä että saa katon päänsä päälle ja ruokaa eteensä.

Eihän se mies silloin elatusta naiselle maksa, vaan mies maksaa oman osuutensa OMIEN lastensa hoidosta. Vai mihin sä meinaat laittaa mukulat ilmaiseksi hoitoon?

JOS kerran sovitaan että molemmat maksaa 50-50 menoista, niin ei pitäisi olla miehellä nokan koputtamista. Mies sitten maksaa 50% myös lasten hoitomenoista. Eihän tässä ollut kyse että mies maksaa yksin kaikki kulut, myös naisen, vaan tuosta 50-50 mallista, jossa molemmat maksaa.

Miksi miehen tai yhteiskunnan pitäisi käydä töissä ja omilla tuloillaan elättää aikuista naista? Jonkun se naisen asuminen ja syöminen on maksettava joka tapauksessa.

Lukekaas muuten oikeen ajatuksella. On siinä vinkeä maailmankuva pojalla.

Mitäs jos miehet ja yhteiskunta lähtis nyt vaan lepäämään kylpylään ja viette ne muksut mukananne. Kyllä mä voin jäädä itteni elättämään, kun painutte helvettiin minun työpaikalta ensin, niin että sieltä löytyy mullekin huone. Ja palkka. Jaa mut, kuka sen maksaa, kun se yhteiskunta on siellä kylpylässä ja olen julkisen puolen ihmisiä...

Vai saankos minä sen palkkani sitten samasta paikasta, josta sekin raha tulee, jolla maksan miehelle ja yhteiskunnalle että saan olla olemassa, vaikkei minulla kerran tulojakaan ole?

On se naisviha vaan ihmeellinen taito. Pitäiskö meidät ampua koko porukka, jääkäähän sitten miehet pitelemään seuraa yhteiskunnalle keskenänne. On varmasti ihan hauskaa niin kauan kuin sitä kestää, ja sitten kun alkaa luita kolottaa eikä ole ketään hoitamaan tai ruokkimaan, niin ainahan sitä voi tappaa ittensä.

Pieni biologian kertaus: kahdesta siittiöstä ei sitten voi väkertää uusia ihmisiä, vaikka niitä miten yhdistelisi. Kloonaamalla sitten vaan. Mutta kukas ne sitten hoitaa, kun lapsia ne kloonitkin ensin on...

Mun on pakko ihmetellä miten ihmiset elää parisuhteissaan, kun ei voi raha-asioista edes yhdessä sopia.

Me käydään töissä, jotta me tienataan rahaa ja sillä maksetaan meidän perheen elämä.

Nyt olen kotihoidontuella ja se raha menee samaan pottiin miehen palkan kanssa. Yhdessä eletään.

Mun mielestä on muutenkin naurettavaa että esim. minimiäitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea saava puoliso laitetaan maksamaan 50-50, onhan se nyt oikeesti perseestä että toinen saa kuukaudessa käteen 300-400e, ja toinen tienaa toista- tai useampaa tuhatta kuukaudessa.
Eiköhän yhteen muutettaessa ja varsinkin lapsia hankittaessa kannattais varautua siihen että suurilla tuloeroilla kaikkea ei vaan voi maksaa tasan.
Eikä se tarkoita sitäkään että suurempituloisenkaan olis velvollisuus maksaa kaikkea ja elättää täysin, vaan että asioihin osallistutaan oman varallisuuden mukaan.

Yhteistyössä