Mies on perheen pää ja niin se kuuluukin olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vieläkö Lisbetti on samaa mieltä tästä kuin 5 vuotta sitten? Että nainen tarvitsee miestä autonkorjaajaksi ja ruohonleikkaajaksi, kun ei itse kykene? Minä kykenen itse leikkaamaan ruohon, vaihtamaan lampun, rasvaamaan polkupyörän ja tekemään paljon muitakin asioita. Toisaalta mieheni myös kykenee tiskaamaan, pesemään pyykkiä ja viemään lapset puistoon plus tekemään muita "naisten" asioita. Kumpikaan ei osaa autoa korjata, siksi viemme sen tarvittaessa ammattilaiselle. Meidän suhteessa kumpikaan ei ole "pää", vaan olemme tasavertaisia kumppaneita. Kumpikaan ei ole toiselle alisteinen.

Parisuhde ja avioliitto on kumppanuussuhde eikä omistamista eikä alistamista. Mies ei mikään yläpuolella oleva eikä mikään perheen pää sekin on ylikävelyä. Sellaisia leluja voi ostaa niitä myyvistä kaupoista. Ärsyttää jotkut prinsessajutut kuulostaa haluaa teljetä johonkin torniin eikä saisi käydä missään ja kukaan ei saisi puhua. Eikä ainakaan miehet. Kuvittelee joksikin tai haluaa olevan Omega eikä mikä persoonallisuustyyppi oikeasti on ja joksikin prinsessaksi ja itse en mikään prinsessa oon itse kuningatar ja oon Alfa.
Hieroin silmiäni sillä en ollut uskoa lukemaani. Suoraa ja rehellistä puhetta toimivasta parisuhteesta.
Olen elänyt vuosikymmeniä yksineläjänä parisuhteeni päättymisen jälkeen ja tullut erittäin hyvin toimeen ilman puolisoa. Remonttireiskaa en ole tarvinnut nurkkiini hääräämään.

Yhteistyössä