V
Väsynyt äiti
Vieras
eikä itse edes ymmärrä omaa omgelmaansa, tai sitten ei "piruuttaan" lähde ammatti-auttajan puheille, jota hän kyllä kaipaisi. Olen todella väsynyt, meillä on pienet lapset, jotka kaipaavat isäänsä hänen ollessa töissä. Mies käy töissä, mutta kaikkki vapaat hän juo. Juo siis viikolla arki-illat, kun tulee töistä, ja kaikki viikonloput ja juhläpyhät. Meile kaiki lomat ja pitkät pyhät on painajaismaista aikaa. Mitään kivaa ei koskaan tehdä, mies kun alottaa jo aamusta dokaamisen ja sammuu miten sattuu. Kotityöt ei kiinnosta, ja itsekin olen lopen uupunut yksin pitämään kodin siistinä. Tukea en saa mistään, en omilta enkä varsinkaan miehen sukulaisilta. Erotahan tässä pitäisi, mutta pelkään sitäkin, että ollaan sitten ihan tyhjän päällä, vaikka niinhän nytkin olen melkein yksinhuoltajana, kun ei miehestä mitään iloa ole. Hän ei puhu koskaan ongelmistaan, tarttuu aina pullloon, ensin salaa, ja sitten näkyvästi, kun on tarpeeksi pieruissaan. Tilanne on todella surullinen ja olen aivan yksin tässä helvetissä. Kaipaisin tukea toisilta,joilla vastaava tilanne, ja jos olette eroamassa tai eronneet, niin kokemuksia, miten pääsitte jaloillenne ja miten elämä siitä on jatkunut, entä suhde mieheen ja miten lasten tapaamiset, kun miehellä kuitenkin selvä alkoholongelma? Auttakaa ystävät, auttakaa!