Onko mieheni alkoholisti?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miehellä on ollut tapana ottaa iltaisin muutama lasi viiniä mutta nyt vuoden ajan määrät on kasvaneet paljon. Hän juo lähes joka ilta ja esim. kolmessa päivässä menee yksi kokonainen viinitönkkä ja siihen päälle oluita ja väkeviä. Hoitaa kyllä työnsä ja muut velvoitteet mutta on nykyään aikaansaamattomampi. Joka ilta tuputtaa minullekin viiniä mutta en halua itse juoda ja siitä ärsyyntyy. Vuosi sitten sai lääkäristä huonot labratulokset mutta ei välittänyt niistä eikä vähentänyt juomista. Kauankohan tämä voi jatkua vielä näin? Mitä tässä pitäisi tehdä? Inhottaa koko mies nykyään kun ulkonäkökin on muuttunut juomisen myötä ja inhoan sitä sönköttämistä kun juo.
 
Miehellä on ollut tapana ottaa iltaisin muutama lasi viiniä mutta nyt vuoden ajan määrät on kasvaneet paljon. Hän juo lähes joka ilta ja esim. kolmessa päivässä menee yksi kokonainen viinitönkkä ja siihen päälle oluita ja väkeviä. Hoitaa kyllä työnsä ja muut velvoitteet mutta on nykyään aikaansaamattomampi. Joka ilta tuputtaa minullekin viiniä mutta en halua itse juoda ja siitä ärsyyntyy. Vuosi sitten sai lääkäristä huonot labratulokset mutta ei välittänyt niistä eikä vähentänyt juomista. Kauankohan tämä voi jatkua vielä näin? Mitä tässä pitäisi tehdä? Inhottaa koko mies nykyään kun ulkonäkökin on muuttunut juomisen myötä ja inhoan sitä sönköttämistä kun juo.
 
Siis etkö itse tunnista alkoholismia? Tuo on sitä. Terveisin alkoholisti isän lapsi. Jos hän ei suostu hoitoon tms sinun on lähdettävä eikä tekosyitä jäämiselle ole. Varsinkin jos on lapsia. Lapset tarvii hyvät eväät elämään. Jos lasten takia jää - opettaa heille , että on täysin ok että isä dokaa.
 
vierailija
Keskustele asiasta... Sillee nätisti elkä nalkuta tai huuda (nalkuitus pahentaa asiaa)! Mutta keskustele ja kerrokuinka pahalta susta tuntuu, josei kuuntele niin sitten, niin yritä uudestaan. Jos ei auta niin sit jätä se hommaa kämppä itelles jos ei sillon auta nii sitten on valinnu alkoholin ei sua!!!
Ite pääsin eroon alkoholista tuollai, eka vähän tissuttelin ja sit vähän enemmän ja sit vaimo ilmotti et jon liikkaa, (nalkutti ja nalkutti) sen jälkeen join viä enemmän! No yks kaunis päivä se rupes puhuun mulle sen nalkututksen tilalla, olin eka vähäan ulalla et mitä nyt tapahtuu kun ei nalkuta, no kerto mulle et ei jakasa mun juomista ja mikä hauskinta nii sama sönköttämistä, et tos lähellä olis sen työkaverilla kerrostalossa kämppä tyhjillään että muuttaa sinne, No vit.. mä rakastan mun vaimoo ja totesin et no ollaan juomatta, sit tajusin et onkin vaikee olla ilman viinaa (tajusin/myönsin et oon alkoholisti). No nyt en uskalla yhtä sauna kalijaa juoda kun tiiän et kännihän siittä on sen jälkeen vedettävä, juon vaan kun on sen aika ja sit muuten ihan tipattomalla. Ilman mun rakasta vaimoa en ehkä olis ikinä tuota ite hoksannu kun muka en juonu ku vähän :)
Mutta tee se mahdollisimman nopeesti sillä koko ajan viina vie enemmän!!!
 

Yhteistyössä