Mies meni firman pikkujouluihin

  • Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti
"auts"
Mulla rv 36 menossa ja nyt on supistanut viimeiset kaksi tuntia vartin välein. Mies on vissiin jo hyvässä kännissä. Mitä mä teen? Mitä jos tää vauva syntyy tänään... Mulla on kaksi lasta kotona, saan heille kyllä hoitajan tarvittaessa, mutta en haluaisi synnyttää yksin. :(
 
"auts"
Tiedän, ettei välttis synny vielä, siksi en ole miestä pyytänyt vielä kotiinkaan. Tää on mulle kuitenkin jo kolmas lapsi ja edelliset synnytykset ovat olleet nopeita. Siksi vähän huolestuttaa.
 
"mama"
no voihan se syntyä, just tollain se mulla syntyi kanssa vkolla 36. ainakin rentoudu, ajattele mukavia ajatuksia, ja ilmoita sille varaihmiselle jos tuleekin kiire, että tietää olla varuilla. Ja viestitä miehellekin että mikä vointi, jos se jatkuu.. Ja ajattele mukavia ajatuksia, olipa miestä mukana jos lähtö tulisi tai ei. Kyl se sit tulee, ei se ole kamalaa mennä yksinkään synnyttämään välttämättä, voi olla ihan hyvä kokemus, mulla oli ainakin.
 
[QUOTE="auts";25150306]Tiedän, ettei välttis synny vielä, siksi en ole miestä pyytänyt vielä kotiinkaan. Tää on mulle kuitenkin jo kolmas lapsi ja edelliset synnytykset ovat olleet nopeita. Siksi vähän huolestuttaa.[/QUOTE]

Voithan sä sille soittaa ja kertoa mikä on tilanne. Jos vähän himmais.
 
Selinmakuulle menisin, jalat koholla.

Jos supistukset jatkuisivat ja tihenisivät, niin soittaisin miehelle ja sanoisin asiasta - mies osaisi olla ottamatta enempää. Jos synnytys tosissaan alkaisi, niin menisin synnyttämään, mies tulisi mukaan jos on siinä kunnossa, ja jos ei ole niin en urputtaisi asiasta jälkeenpäin.
 
"kätilö"
soita miehelle ja pyydä jarruttelemaan naukkailua. pois ei tartte vielä tulla :)
olen hoitanut synnytyksen samanlaisessa tilanteessa, ja otin isän hiprakassa synnytykseen mukaan. vähän sillä meinas juttua riittää liiaksikin asti, mut koskaan ei ole vielä isä ollut niin prameasti pukeutuneena salissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Glorinha
"auts"
Alkoiko ne supistukset samantien kun mies läksi ovesta? Soita joku ystävä teille lapsenvahdikdi jos synnytys alkaa oikeasti.
Eivät alkaneet. Mies lähti pikuujouluihin suoraan töistä, neljältä. Nää supparit alkoivat puoli ysin maissa. Saan oman äitini tänne tarvittaessa isompia hoitamaan. Tuntuu vaan kurjalta lähteä sairaalaan yksin. Kauankohan tässä kannattaa katsella?
 
Ota panadolia ja käy lepämään. Infoo miestä ja seuraa tilannetta.

Mulla oli monta kertaa kolmannen kohdalla noita kovia supistuksia vartin välein parikin tuntia. Ja aina sit laantu. Ja sit kun LA tuli, niin sit ei yhtään mittään..
 
"auts"
[QUOTE="mama";25150317]no voihan se syntyä, just tollain se mulla syntyi kanssa vkolla 36. ainakin rentoudu, ajattele mukavia ajatuksia, ja ilmoita sille varaihmiselle jos tuleekin kiire, että tietää olla varuilla. Ja viestitä miehellekin että mikä vointi, jos se jatkuu.. Ja ajattele mukavia ajatuksia, olipa miestä mukana jos lähtö tulisi tai ei. Kyl se sit tulee, ei se ole kamalaa mennä yksinkään synnyttämään välttämättä, voi olla ihan hyvä kokemus, mulla oli ainakin.[/QUOTE]

Ihanan rohkaiseva viesti. Noinhan se on otettava. Kiitos!
 
suurperheenäityli
Kannattaa katsella rauhassa...mulla oli useinkin supisteluita, mutta loppuivat sitten itsekseen ja meni vauva reilusti yliaikaiseksi. Mutta pyydä äitisi seuraksi kotiin niin on turvallisempi fiilis.
ja kyllä sinä yksinkin pärjäät synnärillä jos niin käy...tsemppiä :)
 
"krisse"
Itse soittaisin miehelle, niin saisi itse päättää mitä tekee. Tyhmää toisaalta, jos lähtö tulee yöllä, eikä miehellä mitään ajatustakaan siitä, että täällä tämmöistä pohdit.
 
"Ihme juttu"
Ihme, ettei mies ite tajua tulla kotiin aikaisin, kun a) vaimo rv 36 raskaana, b) kotona jo ennestään 2 lasta ja c) viimeisillään raskaana olevan vaimon ei pitäs joutua seuraavana päivänä pyörittää yksin huushollia, että ite voi vaan maata krapulassa sängyssä.

Niinhän se on, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.
 
"kätilö"
[QUOTE="Ihme juttu";25150436]Ihme, ettei mies ite tajua tulla kotiin aikaisin, kun a) vaimo rv 36 raskaana, b) kotona jo ennestään 2 lasta ja c) viimeisillään raskaana olevan vaimon ei pitäs joutua seuraavana päivänä pyörittää yksin huushollia, että ite voi vaan maata krapulassa sängyssä.

Niinhän se on, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.[/QUOTE]

itse sinä olet ihmeellinen. nainen ei ole raskaana mikään avuton lössykkä. ap:n tilanne kuulostaa siltä, että siellä kaksi aikuista ovat perustaneet perheen. kannattaa ottaa toisetkin tässä elämässä huomioon. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="Ihme juttu";25150436]Ihme, ettei mies ite tajua tulla kotiin aikaisin, kun a) vaimo rv 36 raskaana, b) kotona jo ennestään 2 lasta ja c) viimeisillään raskaana olevan vaimon ei pitäs joutua seuraavana päivänä pyörittää yksin huushollia, että ite voi vaan maata krapulassa sängyssä.

Niinhän se on, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.[/QUOTE]
Minusta ei ollenkaan ihme...itse olen rv 36 jälkeen pysynyt molemmilla kerroilla vielä 4-5 viikkoa tiiviisti kasassa, enkä raskaana ollessa ole myöskään ollut niin invalidi ettenkö kykenisi yhtä iltaa/yötä omien lasteni kanssa olemaan - ja kotitöitäkään ei joka päivä tarvitse tehdä.

Ymmärrän siis täysin, että mies meni pikkujouluihin ja vaimo hänet sinne "päästi" :)
 

Yhteistyössä