Mies mammapalstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän tämä palsta on jollain kieroutuneella tavalla kuitenkin viihdyttävä. Jos tätä vertaa vaikka Suomi24 -palstoihin, niin se on niin pelkkää spämmiä ettei edes hyviin provoihin saa vastauksia. Se on kuin palsta huutavia esikoululaisia ja joka toinen viesti sieltä myös poistetaan. Ja nämä klassiset nörttipalstat: en jaksa jutella prosessorien tehoista vaikka mies olenkin. Taksikuskien palsta: aina yhtä hauska, mutta sitä jaksaa vain hetken. Urheilulajiin keskittyvät palstat: liian suppea aihepiiri.

On toki tämäkin palsta ajoittain pirun tylsä... samaa jankkausta ruokahaasteista, alapään karvoituksesta ja siitä miten ei tänäkään vuonna ole rahaa siihen, tähän ja tuohon.

Mutta aina yhtä huvittavaa ja nautinnollista on seurata miten porukka loukkaantuu jos oma pieni piltti ei olekaan maailman napa ja ehkäpä jopa lto tai opettaja on mennyt komentamaan. Tai miten jäätävän huonona vanhempana pidetään ihmistä, joka ottaa oluen silloin tällöin.

Eli summa summarum: ei tä ni huaano kuiteskas ole.

Testosteronihuuruista kisaamaan? Et kai vain yritä napata itsellesi sekä miesten että naisten huonoja puolia?

Tuokin oli retorinen kärjistys :) Yritin sanoa, että maskuliiniuden määrä ei korreloi viestimättömyyden eikä minkään yksittäisen viestimistavan kanssa. Nainen käyttää väärin valtaansa, jos hän pyrkii ohjailemaan miehen tapaa olla mies liiallisesti. En vastaavasti kannata sitäkään, että naisen pitäisi olla joku mallinukke miehen mieliksi.

[QUOTE="mies";29311425]Ehkä yritän saada sinut näkemään muitakin tapoja suhtautua mieheen kuin oma tapasi. Eli sama mies voi sekä a) puhua mammapalstalla, b) puhua "tärkeistä asioista", ja c) olla miehekäs, kaikkea yhtä aikaa.

Ymmärrän jos sä et tarvitse itse näitä taitoja. Mutta siitä olen vahvasti eri mieltä, jos menet yleisellä tasolla arvottamaan miesten mieheyttä viestinnän perusteella. Eli jos sä haluat "vangita" miehen yleisesti johonkin muottiin niin se on väärin koska silloin miehen pitää olla, mitä sä haluat. Minullekin naisen on oltava minusta erilainen eikä myöskään juuri sitä mitä haluan. Toki toinenkin ääripää on mahdoton eli nainen, joka ei ole mitenkään samanlainen kuin minä eikä yhtään millainen haluan.[/QUOTE]

Juu, tottakai mies voi olla kaikkea yhtäaikaa. Minä en vain tarvitse miestä joka haluaa viettää aikaa palstalla.

Ja ei, minä en ole vanginnut ketään miestä mihinkään muottiin. Minä vain olen valinnut itselleni miehen joka ei (täysin oma-aloitteisesti) ei halua palstailla.

Hyväksyn siis miehet jotka palstailevat. En vain ole sellaisen miehen kanssa, enkä aio sitä häneltä vaatia koska se ei mielestäni ole mitenkään tärkeä asia suhteessa.

Älä ota stressiä siitä että sinun pitää saada minut näkemään asiat sinun tavallasi. En vain halua joten voit lakata yrittämästä.

[QUOTE="mies";29311440]Tuokin oli retorinen kärjistys :) Yritin sanoa, että maskuliiniuden määrä ei korreloi viestimättömyyden eikä minkään yksittäisen viestimistavan kanssa. Nainen käyttää väärin valtaansa, jos hän pyrkii ohjailemaan miehen tapaa olla mies liiallisesti. En vastaavasti kannata sitäkään, että naisen pitäisi olla joku mallinukke miehen mieliksi.[/QUOTE]

Missä se alistunut *huoh* nyt oli? Sekö olikin nyt ymmärrettävää että mies ei tajunnut kärjistyksiäsi?

Uskomaton keskustelu. Miks mun mies ei kävis täällä, kun täällä on niin paljon meheviä umpihulluja juttuja ja niistä on kiva sit vitsailla kotosalla. Kumpikin on käyny enemmän tai vähemmän säännöllisesti silloin kun lapsiperhe-elämän kiemuroita on mietitty. Että miks se kakara temppuilee.

Tai on pitäny tulla kattoon mitkä aiheet (ja haalarit) on taas perhekerhoissa ja päiväkodeissa in ja mitkä out, ettei mokaa kun näkee muita vain lasten kautta tuttuja vanhempia ;)

Olisin todella ihmeissäni jos mieheni tänne ilmestyisi. Hän on sen verran fiksu ettei tuhlaa aikaansa tällaisilla sekopääpalstoilla hakaten päätä seinään :D Minä en oo niin fiksu...

Sinänsä en ajattele täällä kirjoittavista miehistä mitään erityistä. Ihmisiä on erilaisia ja minäkin täällä lapsettomana kirjoittelen, jota en kai palstalogiikan mukaan saisi tehdä. Mun mielestä on kiva saada erilaisia näkökulmia ja usein täällä ne miesten näkökulmat ovat olleet lähinnä omiani, ei aina. :)

Juu, tottakai mies voi olla kaikkea yhtäaikaa. Minä en vain tarvitse miestä joka haluaa viettää aikaa palstalla.

Ja ei, minä en ole vanginnut ketään miestä mihinkään muottiin. Minä vain olen valinnut itselleni miehen joka ei (täysin oma-aloitteisesti) ei halua palstailla.

Hyväksyn siis miehet jotka palstailevat. En vain ole sellaisen miehen kanssa, enkä aio sitä häneltä vaatia koska se ei mielestäni ole mitenkään tärkeä asia suhteessa.

Älä ota stressiä siitä että sinun pitää saada minut näkemään asiat sinun tavallasi. En vain halua joten voit lakata yrittämästä.

Ok. Enkä muuten edes ole yrittämässä saamaan sinua näkemään asioita tavallani muuta kuin keskustelun yhteisymmärryksen mielessä eli argumentaatiolla :)

images

Missä se alistunut *huoh* nyt oli? Sekö olikin nyt ymmärrettävää että mies ei tajunnut kärjistyksiäsi?

Musta Data ei ollut yhtä tosissaan kuin sinä enkä ollut edes eri mieltä. Kirjoitit alunperin:

Eli joko tämä [sohvanurkasta kaljanhuuruisesti murahtelu formulan lomassa] tai sitten mammapalstalle kirjoittelu? (Aika) Todella suppeaa miehisyyden arvioimista mieheltä(!!!!!).

Eli musta sä itse lähdit vahvasti kyseenalaistamaan viestimättömän miehen kritiikkiä, mutta kyseenalaistaessasi teit väärän dilemman, jossa tarjosit tilalle "mammapalstailua" kun kyse oli yleisen tason (moninaisesta) periaatteesta koskien viestintää, josta ei voi dedusoida mitään yleispätevää liittyen mehisyyteen.

Mutta minulle riittää se, että et ulota tätä kritiikkiä, joka on virheellinen, koskemaan kuin itseäsi. Minä ymmärsin näet, että ulotit sen koskemaan yleisesti miehiä, tuosta avauksestasi se päätelmä on helppo tehdä. My mistake. :)

Täällä käy ainakin yksi mies joka päivästä toiseen vinkuu sitä kuinka naisista on tullut niin äijämäisiä ja kovia nykyään että ihan pilalle ovat menneet. Eli tämä on varmasti miestenkin ongelma.

Mä voin tunnustaa olevani niin vanhoillinen että pidän siitä että mies mun rinnalla on mies ja fyysisesti vahva ja kyvykäs ja joka pitää minusta huolta. Pidän siitä että saan olla nainen eikä mun tarvitse huolehtia siitä että pärjääkö mies.

Mietin vain että onko se sitten muka huono asia nykyään.

Ei, vain kovin suppeaa. Mutta eläköön kukakin millä vuosisadalla haluaa. Henkisesti, jos et tajunnut.

Mäkin tykkään että mies on vahva. Saa palstailla, jos tykkää, mutta haluan, että jaksaa kantaa minua ja lapsia, mieluiten pitää jaksaa meidät kaikki kolme kerrallaan. Ja pitää olla rehti eikä missään tapauksessa saa ruikuttaa. Ja ylianalysointi rassaa mua ihan kaikissa sukupuolissa.

Kyllä hän kirjoittaa ihan selvästi "en tarvitsisi palstailevaa miestä"
eikä "en tarvitsisi miehen palstailua".

Taas niitä juttuja joissa eukko saisi mun taloudesta lähteä jos sanoisi "en tarvitse miestä joka haluaa tehdä asiaa X"
X olkoot vaikka ooppera, leipominen tai postimerkkeily. Kaikki vähän hempeitä harrastuksia.

Tuollainen toisen ihmisen harrastusten arvostelu on henkistä väkivaltaa.

Tai sitten vaan sen kuvan, että bluen mielestä miehen palstailu ei vastaisi mihinkään hänen tarpeeseensa, mitä hän miehestä haluaa.

Taas niitä juttuja joissa eukko saisi mun taloudesta lähteä jos sanoisi "en tarvitse miestä joka haluaa tehdä asiaa X"
X olkoot vaikka ooppera, leipominen tai postimerkkeily. Kaikki vähän hempeitä harrastuksia.

byää henkistä väkivaltaa. :D Ei nyt sentään?

Jos joku sanoo, ettei tarvitse hoikkaa naista, niin ei hoikka nainen saa alkaa valittaa mitään henkistä väkivaltaa.

Mäkin tykkään että mies on vahva. Saa palstailla, jos tykkää, mutta haluan, että jaksaa kantaa minua ja lapsia, mieluiten pitää jaksaa meidät kaikki kolme kerrallaan. Ja pitää olla rehti eikä missään tapauksessa saa ruikuttaa. Ja ylianalysointi rassaa mua ihan kaikissa sukupuolissa.

Mua taas rassaa tyhmät ja kapeakatseiset periaatteen ihmiset. Ja sellaiset jankuttajat kuin sä ja blue.

Minusta on muuten koomista kutsua miestä akkamaiseksi naisten toimesta. Siinähän sanotaan silloin ihan selvästi että nainen on jotenkin huonompi tai heikompi kuin mies. Ja palstaa seuranneena näin näyttääkin olevan.

Mua taas rassaa tyhmät ja kapeakatseiset periaatteen ihmiset. Ja sellaiset jankuttajat kuin sä ja blue.

Minusta on muuten koomista kutsua miestä akkamaiseksi naisten toimesta. Siinähän sanotaan silloin ihan selvästi että nainen on jotenkin huonompi tai heikompi kuin mies. Ja palstaa seuranneena näin näyttääkin olevan.

En mä ole akaksi ketään miestä kutsunut. Miesruikutus on ihan oma lajinsa, eikä sitä naiset tee. :)

Tästä täysin samaa mieltä. Kyseessä on naisen väkivalta miestä kohtaan. Itse en ikinä moiseen suostuisi.

Yhteistyössä