Mies lähti just pojan kanssa päivystykseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuume

Vieras
Hyi kauhea, kun säikähdin. Meidän lapsilla on ollut enterorokkoa, nyt vuorossa 7 vuotias. Kuume oli illalla yheksän aikaan 41 astetta. Panadolilla laski hiukan alle 40.
Puoli tuntia sitten huomasin, kun se heräs. Menin katsomaan ja poika oli aivan sekaisin. Silmät seisoi päässä, ei tuntenut edes minua, äitiä. Puhui aivan sekavia, kun jotain kysyin. Oli aivan jotenkin kummallisesti jäykistynyt. Kun yritin kuumetta mitata, niin silloinkin käsi jäi ihmeelliseen asentoon jäykäksi.
Soitin päivystykseen ja siellä kysyttiin heti, onko pääkipua. Sitä on valittanut koko päivän. Käskivät tulla näytille.
Nyt kun vähän puettiin alkkareiden päälle vaatetta, niin säpsähti hereille. Ja oli aivan ihmeissään, kun kerroin, ettei ollut äitiä tuntenut.
Vähän kyllä mietittiin, että pitääkö sitä nyt enää mihinkään viedä, mutta lähtivät kuitenkin lääkärille.

Onko kellään samanlaista kauheaa kokemusta?? Olikohan kenties jokin kuumekouristus??

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Mulla tuli mieleen kuumeesta johtuva hourailu. Noilla asteilla ei mikään ihme.

Joo,ja meillä poika tekee moista ihan normisti,sillä kävelee ja touhuu kaikenlaista unissaan.Välillä repii jotain mitä mä en näe,on omituisessa asennossa ja puhuu jollekin!!
Kerran pissi siskon huoneen tulilla,kaamee lorina kävi.

No,nyt katkes ajatus.Mut parempi tarkistaa,kova kuume tekee toisista sekavampia.
Mulla esim 38 on jo ihan kuolemaks,mä näen harhoja ja oon ihan pelistä pois.Aivot ei kestä kuumetta.

Mut tuo oli hyvä että ns.heräsi ja oli oma ittensä.Mut hyvä se on tarkastaa...

Luulen, että aivokalvontulehduksen vuoksi kyseli päänsärystä. Mutta ehkä kuitenkin oli kuumehouruissa.
Ehkä on turha reissu kuitenkin, jos oli vain hourailua. Säikäytti kyllä kamalasti. Ei ole koskaan kellään tällaista ollut meidän lapsista.
Miestä vain ärsytti, jos joutuu osastolle jäämään yöksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kuume:
Luulen, että aivokalvontulehduksen vuoksi kyseli päänsärystä. Mutta ehkä kuitenkin oli kuumehouruissa.
Ehkä on turha reissu kuitenkin, jos oli vain hourailua. Säikäytti kyllä kamalasti. Ei ole koskaan kellään tällaista ollut meidän lapsista.

No mutta parempi se on aina käydä näyttäytymässä, varsinkin jos ensimmäistä kertaa tällaista :hug:

eiköhän osastolle jäänti ole pojan parhaaksi, ei siitä kannattaisi ärsyyntyä!

Joo onhan se pojan parhaaksi. Siksi vain ehkä tympäsi, kun pitää niin aikaisin töihin aamulla ja muutenkin oli väsynyt. Ei nyt mitenkään pahasti kuitenkaan tympinyt, kun oli myös sitä mieltä, että on parasta käydä näyttämässä.
Täälä kaksi muutakin potilasta talossa, joten päätettiin, että mä jään niitä hoitamaan. Tosin nukkuvat nyt ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:

eiköhän osastolle jäänti ole pojan parhaaksi, ei siitä kannattaisi ärsyyntyä!

joopa joo on se kumma miten miehet ärsyyntyy tommosesta, mun ex alko aina vittuilee kun lähdin lääkäriin lapsen kanssa, ei kertaakaan tullut mukaan. Joka kerta kun sinne menin lapsen kanssa niin oli joko korva,keuhko tulehdukset tai ihan keuhkokuume. Ei vaan välittäny

Ei ole kuulunut vielä mitään. Kun soitin sinne silloin, niin sanoivat, että on pitkä jono. Mutta arveli, että lääkäri katsoo pojan aika pian. Saa nähä kuinka kauan joutuvat odottamaan.

Ja kyllä on p.ska tauti! Nuorimmainenkin oli monta päivää lähes syömättä. Suu täynnä aftoja, ei edes nesteet mennyt alas. Eikä jäätelö ja se on jo ihme.

Meillä ei ole suussa kuin muutama afta ei haittaa syömistä. Mut yhtenä yönä ei nukuttu kun poju hankasi jalkapohjia sänkyyn, näpyt kutisi???? Ja mä kun luulin et tässä rokossa ei näpyt kutise :o

Meillä on kaikilla suu ja nielu aivan täynnä rakkoja. Ulvovat vain, kun pitää jotain niellä. Ne kirvelee. Nuorimmalla kesti pahin vaihe sen kolme päivää. Vieläkin on kipeä, mutta sentään syö jotain.
Just tuli viesti mieheltä, että poika oli saanut antiiootti kuurin. En sitten tiedä mihin tautiin :)

Piti vielä se kertoa, kun kävin tän nuorimman kanssa lääkärissä näiden aftojen vuoksi. En siis tiennyt, että on enterorokko. Kuume oli korkea ja tyttö oli ollut syömättä pari päivää. Luulin, että on angiina. No, lääkäri katsoi suuhun ja oli aivan kauhuissaan. Sanoi, ettei ole ihme että tyttö ei syö. Ei söisi itsekkään tuollaisella suulla. Kumpikin risa oli täynnä aftoja, samoin jokin "nielukaari", posket, huulien limakalvot...

Sai kuurin angiinaan. Tosin saattaa kyllä olla kuitenkin kyse enterorokosta, mutta aftat ei ole vielä tulleet. Niitä ennenhän on ensin punaisena nielu. Nuori lääkäri, joka ei ollut ihan varma asioista :(

Toivottavasti lapsi pian toipuu. Pelottavaa varmasti oli!

Miten tuossa rokossa pystyy huolehtimaan nesteen saannin? Kun käy niin kipeää, että lapsi vaan ei juo. Mikä parasta juomista/syömistä?

Tappava virus leviää Kiinassa
20.10.2008 5:00
Kiinassa viime keväänä kymmeniä ihmisiä surmannut vakava virustauti näyttää aktivoituneen uudelleen.

Paikalliset tiedotusvälineet kertovat kolmen alle vuoden ikäisen pikkulapsen kuolleen tautiin Jian'oun kaupungissa Fujianin maakunnassa.

Terveysviranomaisten mukaan tauti on kehittynyt rannikkomaakunnassa epidemiaksi. Tämän kuun aikana uusia tautitapauksia on tullut ilmi reilusti yli sata.

Tuhoisa enterovirus surmasi ainakin 42 ihmistä Kiinassa huhti-toukokuun aikana, jolloin siihen sairastui oli lähemmäs 30 000 ihmistä.

STT-REUTERS

Yhteistyössä