mies lähtee töihin ja jään yksin vauvan kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
ahdistaa jo valmiiksi. Mies ollut 1kk lomalla ja keskiviikkona alkaa työt.. pelottaa että miten pärjään, menetänkö hermoni.. :(
meillä vielä vauva on sellainen että tarvitsee syliä jatkuvasti, ei viihdy lattioilla 5 min pidempään..
pakko oli hieman avautua, jos joku vaikka osaisi lohduttaa niin että tulisi parempi fiilis...

No siitähän se lähtee kun se mies ei enää oo kokoaikaa kotona, siis se normaali elämä. Niin se lähti munkin mies aikoinaan töihin kuukauden päästä ja hengissä ollaan :D . Hyvin menee, pidä vauvaa sylissä, tee pakolliset hommat toisella kädellä (tai osta kantoliina) ja jätä loput tekemättä.

kyllä mun mies on lähtenyt saman tien töihin kun on vauva laitokselta haettu. myös sillon kun esikoinen vaati huomiota ja vauva tuli taloon. eikö se ole ihan normii?

Ota ihan rennosti!

Se vauva-aika on niin lyhyt. Vaikka voi välillä olla vaikeaa, mutta yritä nauttia siitä mahdollisuudesta mikä sinulla nyt on otta löysin rantein. Hoida vauvaa, köllöttele vauvan kanssa, sylittele vauvan kanssa, käy kävelyllä vauvan kanssa. Kaikki muu joutaa kyllä odottaa.

Jos vauva kaipaa huomiota, älä ajattele "odota, mä vaan..." vaan jätä asiat sikseen. Vauva-aika on aika ihanaa, jos siihen osaa asennoitua oikein.

meillä pelasti kantoliina ja sitteri. onneksi myös vaunuissa viihtyi ja tehtiin pitkiä lenkkejä. tosin monesti oltiin myös ikkunassa siihen aikaan katsomassa, kun isin piti palata töistä, kun minä niin jo odotin vahdinvaihtoa.. :snotty:

Kakkosen kanssa meininki oli ihan eri. mies lähti synnäriltä töihin ja piti isyysvapaan vasta pari kuukautta myöhemmin. onneksi vauva oli aivan toisenlainen kuin esikoinen. nukkui ja söi, muuten köllötteli viltillä. :)

ensin meinas huvittaa.. Itsellä kun on katrasta niin että kun vauva syntyy tässä kuukauden parin sisällä on "orkesterissa" neljä-vuotias, alle kaksi vuotiaat kaksoset ja vauva.. Silti meinasin pärjäillä kun sovittiin jo että isäntä pitää isyyslomat kesällä vasta kun on ehkä paremmat kelit.. :D
Mutta sitten muistelin mitä se oli esikoisen kanssa kun ei vielä ollut kehkeytynyt päivärytmiä ja rutiinia.. :)

Eli hyvin se menee kunhan etä sisälle jumiudu, ihmisten seuraan vaan.. perhekahviloihin tms?!? :)

tässä itse kun rupesin miettimään, niin kyllä mua ainakin kovin jännitti jäädä vauvan kanssa kotiin kun mies läksi töihin, ei sen vuoksi, että epäilin hermojani, vaan sen vuoksi, että osaanko nyt yksin hoitaa sitä pientä nyyttiä.

kakkosen jälkeen olikin sitten jo ihan helppoa, vauva meni siinä sivussa päivärutiinien lomassa uhmaikäisen kanssa.

en nyt tiedä lohdutanko yhtään.. mutta sanon että sisulla siitä selviää.. onko sulla muita lapsia? jos on ensimmäinen niin sanoisin sinulle niin kuin mummoni aikoinaan sanoi että "yksi lapsi menee nappina rinnassa".. mulla esikko on oli todella aativa vauva myös, viihtyi yksin hyvin vähän, ja on nyt 5 vuotiaanakin sellainen että ei yleensä viihdy yksin... vauvasta tonne 4,5 vuotiaaksi asti heräili poikkeuksetta joka yö ja vieläkin heräilee, näkee paljon unia.. niin.. en nyt tiedä autanko yhtään jos sanon että jos on ainut lapsi, niin sulla ei ole mitään hätää, niin monesti olen miettinyt näin "jälkiviisaana" vaikka tietty lapsiani rakastankin että kuinka helpolla sitä olisikaan yhden kanssa pärjannyt, vaikka olisikin ollut vaativampi lapsi... koitat vaan pitää pään kylmänä jos joskus kiehuu, kyllä sie siihen nopsaan totut, älä huoli :)

ja sit mä reissasin aika paljon vauvan kanssa. mentiin junalla mummolaan tai mun siskon luokse ja viivyttiin siellä viikko kerrallaan. keksi tekemistä! kyllä teillekin rytmi ja rutiinit tulee!

kiitos kaikille, jotka on laittaneet kannustavaa kommenttia! :) tietenkin pelottaa, tosiaan esikoinen ja isä kun on koko aika ollut tässä höösäämässä niin jännittää kun yhtäkkiä sitten onkin yksin. eiköhän se siitä sitten joo.. :P

mulla on 7v 5v 2v ja vauva.mies ei ollut laitokselta tullessa kotona ollenkaan muuta kuin eka viikonlopun ja maanantaina meni töihin.lauantai iltana päästiin kotiin.hyvin on pärjätty

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on 7v 5v 2v ja vauva.mies ei ollut laitokselta tullessa kotona ollenkaan muuta kuin eka viikonlopun ja maanantaina meni töihin.lauantai iltana päästiin kotiin.hyvin on pärjätty

mulla on hei 1,2,3,4,5,6,7, vuotiaat kotona eikä miestä ollenkaan, vesi kannetaan kaivosta, talo lämpiää puilla, pesukonetta ei ole, koskaan en saa mitään apua mistään..haahhahahh

Yhteistyössä