Mies lähtee reissuhommiin ja jään yksin vastasyntyneen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulevaisuus huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hän on siis tehnyt monta vuotta reissuhommia kaikki keväät ja kesät.. Eli ei ollut mikään yhtäkkinen päähänpisto. En ymmärrä miksi ei ole voinut hakea toista työtä vaikka on tiennyt vauvan tulosta jo monta kuukautta.. Sekin jotenkin loukkaa etteikö hän halua olla meidän kanssa. En tiedä, alan kuulostaa jo niin säälittävältä että oikein hävettää.

Mies on varmasti unelma-ammatissaan eikä siksi halua muunlaista työtä etsiä. Ja jos joutuisi pakosta jäämään kotikonnuille työskentelemään kahdeksasta-neljään niin tuskin olisi onnellinen vaan se vaikuttaisi miehen mielialaan ja siten myös sinuun. Joten kannattaa antaa miehen toteuttaa itseään ammatissaan, kyllä sinä vauvan kanssa kotona pärjäät, mieshän on kuitenkin apuna viikonloput eli helpompaa sinun on miehen kanssa kuin yh:na vastasyntyneen kanssa.

Tukijoukkoja kannattaa etsiä jo nyt sillä silmällä pitäen että vauva on vaativa tai itse väsyt esim rikkonaisista öistä. Ja elää sitten vauvan tahdissa eli nukut päivällä kun vauva nukkuu, siivoamisethan voi jäädä viikonloppun, teette ne yhdessä miehen kanssa ja samoin viikolle jääkaappiin/pakastimeen valmiit ruoka-annokset sinulle, kaupassäkäynnit jne niin viikolla voit tosiaan keskittyä vauvaan ja omaan olemiseen.

Onko mitään mahdollisuutta että olisitte välillä miehen mukana reissussa? Eihän se kovin hääviä ole, hotellimajoituksessa lapsen kanssa, mutta ainakin saisitte olla illat yhdessä eikä kaipuu olisi niin kova.

Kyllä sinä pärjäät, on sitä ennenkin pärjätty ja vaikka missä oloissa, nykyisin on kuitenkin pesukoneet, tiskikoneet, mikrouunit jne helpottamassa arkea :)

Mä uskon että sua nyt pelottaa ja tuntuu että et pärjää, mutta SÄ PÄRJÄÄT ihan varmasti! Mä olin ihan yksin kun esikoinen syntyi (oli mulla kyllä tukiverkostoa) ja kaikista asioista mun elämässäni, mä eniten muistan lämmöllä sitä aikaa (vaikkakin sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, mutta siitäkin selvisin). En kokenut yhtään rankaksi olla yksin pienen vauvan kanssa, ei tarvinut tehdä lämpöistä ruokaa joka päivä klo 16 jne, ei tarvinut ajatella kuin sen vauvan parasta. Eli älä murehdi, sä pärjäät varmasti! :hug:

Eikä se kyllä tälläisenä aikana muutenkaan ole noin mustavalkosta että työmaata vain vaihdetaan tuosta nuon vaan, saa mies todella olla kiitollinen että omistaa työpaikan ja töitä riittää. Etköhän sä ap pärjää kun otat sen asenteen ettei muuta vaihtoehtoa ole.

Yhteistyössä