Mies kosi 3kk seurustelun jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihlat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
me tavattiin tammikuussa 2005 ja mentiin kihloihin 24.3 samana vuonna. yhteinen lapsi syntyi kesäkuussa 2006 ja 2.7.2008 mentiin naimisiin. kyllä mulle ainakin se kihlaus oli lupaus avioliittoon vaikkei heti alettu varaamaan kirkkoo. :D

me muutettiin periaatteessa yhteen samana päivänä kun tavattiin vaikkei virallisesti olla koskaan asuttu samassa osoitteessa. 10 kk siitä kihloihin ja nyt 3 vuoden jälkeen vihdoinkin saadaan osoite samaan paikkaa helmikuussa!! täytyy varmaan pitää juhlat. naimisiin ollaan menossa toivottavasti tässä pian ja vauvakin saa tulla.

kyllä sitä aika pian huomaa ihmisestä voiko sen kanssa olla ja haluaako. en ikinä vaihatsi pois.

isompi sitoumushan yhdessä asuminen on kuin kihlaus. asumisessa on sentään sioita joita pitää ottaa huomioon JOS tulee ero, kihlaus taas ei ole jurudunen sopimus millään tavalla enää nykyään

Myö seurusteltiin 1v.2kk ennen ku mentiin kihloihin..ja siitä melkein 2½ vuoden päästä vasta naimisiin. Itse asiassa vielä pidempään olis menny jos oltais tehty niinku suunniteltiin alunpitäen. Mutta sukulaisten mielestä piti olla naimisissa ennen kuin vauva syntyy niin ehdittiin sit 5 kk ennen esikoisen syntymään naimisiin:)

Ja itse ap tiedät mitä pitää vastata..:)

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kihlat:
Mitä sille nyt pitää vastata? Onko ihan älytöntä mennä kihloihin näin nopeasti?
Yhdessä kyllä jo asutaan ja naimisiin ei olla menossa ainakaan pariin vuoteen.

Kuinka äkkiä te olette menneet kihloihin? :)

miksi sitten kosii, jos ette ole menossa pitkään aikaan naimisiin? en ymmärrä tälläisiä "kevytavioliittoja" ollenkaan. jos kositaan, niin siihen jos vastaa joo, niin pitää heti myös sopia hääpäivä. tai sitten ei mennä kihloihin ja sekin on ihan ok. mutta pelkkää vuosia kihloisaoloa en tajua. tämä mun mielipide.

peesaan täysillä! :) Olen ihmetellyt kauan samaa asiaa, siis noita vuosien kihla-avoliittoja... Mikä ihmeen trendivillitys niistä on tullut? Sama jättää kihlautuminen siiheksi, kunnes oikeasti tietää, mitä haluaa.

Mua taas hämmästyttää nää avoliitot, joissa ei ole tarkoitustakaan sitoutua toisen kanssa mitenkään...

Vielä pahempia on nämä: "Tehdään nyt heti lapsi, koska asutaankin yhdessä, mutta en mää suhun viitsi sitoutua vielä... Mietin vielä hieman olenko valmis avioliittoon juuri _sinun_ kanssasi..."

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kihlat:
Mitä sille nyt pitää vastata? Onko ihan älytöntä mennä kihloihin näin nopeasti?
Yhdessä kyllä jo asutaan ja naimisiin ei olla menossa ainakaan pariin vuoteen.

Kuinka äkkiä te olette menneet kihloihin? :)

miksi sitten kosii, jos ette ole menossa pitkään aikaan naimisiin? en ymmärrä tälläisiä "kevytavioliittoja" ollenkaan. jos kositaan, niin siihen jos vastaa joo, niin pitää heti myös sopia hääpäivä. tai sitten ei mennä kihloihin ja sekin on ihan ok. mutta pelkkää vuosia kihloisaoloa en tajua. tämä mun mielipide.

peesaan täysillä! :) Olen ihmetellyt kauan samaa asiaa, siis noita vuosien kihla-avoliittoja... Mikä ihmeen trendivillitys niistä on tullut? Sama jättää kihlautuminen siiheksi, kunnes oikeasti tietää, mitä haluaa.

Mua taas hämmästyttää nää avoliitot, joissa ei ole tarkoitustakaan sitoutua toisen kanssa mitenkään...

Vielä pahempia on nämä: "Tehdään nyt heti lapsi, koska asutaankin yhdessä, mutta en mää suhun viitsi sitoutua vielä... Mietin vielä hieman olenko valmis avioliittoon juuri _sinun_ kanssasi..."

PipariSuu olen kanssasi ihan samaa mieltä.

Me oltiin seurusteltu suunnilleen 9 kk. Tuntui liian hätäiseltä sekin, mutta en oikein nähnyt syytä kieltäytyäkään, kun kuitenkiin jo ajattelin yhteistä tulevaisuutta. En kyllä hetkeäkään katunut, että vastasin myöntävästi.

Yhteistyössä