mies karkaa kun häntä tarvitsen (alkuraskauden aika)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
..että joku tietoisesti haluaa raskaaksi puolituntemattoman ihmisen kanssa. Aivan sama onko tuntemista takana kuukausi vai kaksi, sehän vähän on tässä vaihdellut. Mitään tuntemista saatikka rakkautta ei noin lyhyt aika takaa.

Rakkaus on nimittäin eri asia kuin rakastuminen tai ihastuminen, vaikkei aloittaja ilmeisesti osaa erottaa näitä asioita toisistaan.

Minä en katso erityisen hyvällä naisia jotka pukkaavat maailmaan lapsosia näin huolimattomasti ja kevyytkenkäisesti. Lapsi tarvitsee kaksi sitoutunutta vanhempaa. Miten ihmeessä kukaan voi taata sitoutuvansa lapseen, kun ei ole vielä edes sitoutunut tämän potentiaaliseen vanhempaan? Kuukauden tai kahden tuttavuuden perusteella ei voi mitata kenenkään sitoutumisen astetta, eihän silloin vielä edes tunneta sitä toista kunnolla.

Yksikään lapsi ei ansaitse olla kuten tässä tapauksess kypsymättömien ihmisten periaatteiden ja panetuksen yhdistelmänä alkunsa saanut elämän alku.

mitä olette mieltä seuraavasta tilanteesta:

kiitos vastauksista! :)[/QUOTE]

Ei ole ihme, jo otsikko kertoo kaiken, miksi miestä ei näy missään? Mä menisin rapakon taa eikä kukaan löydä ja pakoon juoksisin!!!

lapsen tulosta puhuttiin ennen seksiä ja sen jälkeen vielä enemmän ja sovittiin että lapsi tulee jos tulee ja se on toivottu ja rakastettu ja näin on. minulle selvää oli oman vastuuni kantaminen ja hän kantaa kyllä omansa ajan kanssa kunhan tuosta tokenee. jos ei niin kannan sen yksin.

enkä kadu en nyt enkä ikinä

Kylläpä ap:ta syyllistetään! En ymmärrä, hän on toiminut täysin harkiten ja tietäen, että ilman ehkäisyä voi syntyä lapsi ja on alusta asti ollut valmis vastuun kantamana jos raskaaksi tulee.

Samoin mies on tiennyt, että ehkäisyä ei käytetä ja luulisi jokaisen suomalaisen miehen tietävän että tästä tuloksena voi olla lapsi. Mies on suojaamattomana seksiin suostunut, joten siltä osin vastuu täysin hänellä. Miten ap olisi tässä asiassa vastuuntunnoton, kun asiasta on yhdessä puhuttu ja vieläpä jopa konkreettisesti raskaaksitulemisen mahdollisuudesta ja lapsesta. Ja mies on tähän suostunut. Olkoonkin niin, että nyt on ilmeisesti iskenyt paniikki ja ehkä katumuskin. Mutta eikös se mies tässä ole vastuuntunnoton, eikä ap?

Sitäpaitsi, ovathan naiset "kautta aikain" hankkineet ja saaneet lapsia ilman että mies on lapsen elämässä mukana. Tapauksia on erilaisia yhden illan vahingoista jotka on haluttu pitää täysin suunniteltuihin tapauksiin satunnaisten tuttavuuksien kanssa tai spermapankin avulla. AP:han on tässä tapauksessa ollut täysin tietoinen siitä mihin sitoutuu ja hyväksynyt sen.

Itse pidän yhden illan vahinkoja "tyhmyytenä" ja vastuuntunnottomuutena, mutta ei kai enää nykypäivänä naisen ole tuomittavaa "hankkia" suunnitellusti lasta jopa ihan yksin?!?

Onnea ap:lle odotukseen ja sitten aikanaan lapsen kanssa elämään!

Viimeksi muokattu:
Itse pidän yhden illan vahinkoja "tyhmyytenä" ja vastuuntunnottomuutena, mutta ei kai enää nykypäivänä naisen ole tuomittavaa "hankkia" suunnitellusti lasta jopa ihan yksin!

Eroaako 2 viikon "seurustelu" yhden illan jutusta juurikaan? Yhtään lasta ei hankita yksin - ellei sitten yksinäiselle naiselle annetussa hedelmöityshoidossa - vaan se on kahden ihmisen toiminnan tulos. Mieheltä on vastuutonta harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, TOTTA. Mutta yhtä vastuutonta naiselta on tarkoituksella hankkiutua raskaaksi täysin ventovieraan kanssa.

Mikä oikeus naisella on suunnitella kolmen ihmisen elämä yksinään, eli itsensä, miehen ja lapsen? Ja miksi ihmeessä maailmaan pitää saattaa lapsi, jonka isä voi olla ihan minkälainen hulttio, rikollinen, kelvoton tms. tahansa? Ja miksi miehen pitää nyt suostua joko leikkimään perhettä tai elättämään lapsi, jota ei ole itse halunnut eikä edes tunne lapsen äitiä? Eikä ap tunne miestä, ei 2 viikon perusteella VOI tuntea.

Onko maailma nykyään näin sekaisin, että vauvakuume oikeuttaa mitä tahansa?

Viimeksi muokattu:
Eroaako 2 viikon "seurustelu" yhden illan jutusta juurikaan? Yhtään lasta ei hankita yksin - ellei sitten yksinäiselle naiselle annetussa hedelmöityshoidossa - vaan se on kahden ihmisen toiminnan tulos. Mieheltä on vastuutonta harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, TOTTA. Mutta yhtä vastuutonta naiselta on tarkoituksella hankkiutua raskaaksi täysin ventovieraan kanssa.

Mikä oikeus naisella on suunnitella kolmen ihmisen elämä yksinään, eli itsensä, miehen ja lapsen? Ja miksi ihmeessä maailmaan pitää saattaa lapsi, jonka isä voi olla ihan minkälainen hulttio, rikollinen, kelvoton tms. tahansa? Ja miksi miehen pitää nyt suostua joko leikkimään perhettä tai elättämään lapsi, jota ei ole itse halunnut eikä edes tunne lapsen äitiä? Eikä ap tunne miestä, ei 2 viikon perusteella VOI tuntea.

Onko maailma nykyään näin sekaisin, että vauvakuume oikeuttaa mitä tahansa?

Mutta jos se biologinen kello tikittää viimeisiä sekuntejaan, niin silloin on toimittava! Tälläkin palstalla ellit antavat ohjeita sitoutumiskammoa ja lisääntymiskammoa sairastavien miesten kumppaneille: "Jätä se sika! Ota sellainen mies, joka haluaa parisuhdetta ja lapsia!"

näköjään kahden viikon varoitusajalla sellainenkin löytyy.

Viimeksi muokattu:
Lapsen hankinnan pitäisi olla 2 täysi-ikäisen ihmisen välinen vapaaehtoinen juridinen sopimus. Puhutaan sentään useista kymmenistä tuhansista euroista, vuosikymmenien sitoumuksesta, johon liittyy mukaan ainakin 2 suvun ihmiset.

Tämän sopimuksen pitää olla luonteeltaan täysin vapaaehtoinen, se pitää laatia kirjallisessa muodossa, sopimuksen kaikki ehdot pitää täyttää, se pitää allekirjoittaa 2 puolueettoman todistajan läsnäollessa ja vahvistuttaa tuomarilla tai maistraatissa. Tätä suostumusta ei saa hankkia kiristämällä, painostamalla, houkuttelemalla, lupaamalla palkinnoksi alkoholia, ruokaa, elokuvailtaa, kahvia, kinkyseksiä, tai muuta hyödykettä. Jos nainen hankkiutuu tietoisesti raskaaksi, ja mies voi osoittaa, että hänellä ei ole "tarkkaa muistikuvaa" tapahtuneesta, tai, että naisella oli tietoinen tavoite hankkia lapsi omaksi vanhuudenturvaksi, tienata tällä esim. lapsilisien, elareiden tai isältä myöhemmin saadun perinnön muodossa, tätä lapsen vilpillistä hankintaa on kohdeltava petoksena ja tietoisena ansaanjohdattamisena. Suullinen sopimus, joka solmitaan alusvaatteissa, kyseenalaisissa olosuhteissa, kännissä ja valheen alla ei ole pätevä.

Toisen nimiin ei myöskään voi Suomen lain mukaan hankkia velkaa tai väärentää velkakirjaa. Lapsi tulee maksamaan kymmeniä tuhansia euroja. Tällaista sitoumusta ei todellakaan voi perustaa mihinkään suulliseen, vahvistamattomaan sanontaan. Lapsen isä ei tekohetkellä välttämättä ollut tietoinen asian kaikista puolista, hän voi myöhemmin oikeudessa vaatia ansaanjohdattamisesta korvauksia.

Jokainen vastatkoon siitä omaisuudesta, joka on yllään, kehossaan, asunnossa tai muualla omissa nimissään. Jos jäät ratsiassa kiinni, ja sinulla on masussa huumeita tai asunnossa dopingia, tulet saamaan sakot. Jos hankkiudut raskaaksi, sinun on tiedettävä, että se on sinun itse kannettava, edessä on 9 kk kakku ja vastapuolella ei todellakaan ole mitään velvoitetta elättää omaa valintaasi, olet sitten tehnyt sen kännissä tai selvin päin.

No johan on. Ihan kuin koko raskaus olisi aloittajan "syytä". Raskaaksi tulemiseen tarvitaan AINA naisen lisäksi mies, koska ihmiset harvemmin ovat kaksineuvoisia. Jokainen mies, joka suostuu seksiin ilman ehkäisyä ottaa tietoisen vastuun siitä, että tuloksena voi olla vieläpä hyvin suurella todennäköisyydellä raskaus ja lapsi. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että asia konkretisoituu osapuolille vasta sitten kun varsinainen siitos tapahtuu.

Vastuu ehkäisemisestä on molemmilla seksin osapuolilla. Siinä on turhaa ja suoranaista tyhmyyttä syyttää yksin naista, jos tämä ei ole syyllistynyt väkisinmakaamiseen. Silloin jos kumpikin osapuoli toteaa, ettei käytetä ehkäisyä useista seksiakteista huolimatta, niin tällöin kumpikin osapuoli ottaa sillä samalla hetkellä tasapuolisesti vastuun siitä, että lapsi tekemällä tehdään (jos raskaus on seurauksena).

Jokainen tosiaankin vastatkoot siitä omaisuudesta, joka on yllään, kehossaan, asunnossa tai muualla omissa nimissään. Jokainen vastatkoot munasoluistaan ja siittiöistään, jotka vapaaehtoisesti yhdyttää jonkun toisen munasolun tai siittiön kanssa!

"minustapa taas"

Päätös tehdä lapsi on yksi naisen elämän tärkeimmistä päätöksistä. Siihen pitää valmistautua huolella, aivan samalla tavalla kuten silloin, kun neuvottelee asuntolainasta tai valmistautuu uuden työpaikan työhaastatteluun. Ottaa selvää taustoista, selvittää ne riskit itselle ja kumppanille. Vertailee korkoja ja pankkeja, listaa uuden työpaikan blussat ja miinukset. Onko varaa vaihtaa työpaikkaa, onko työnjohto sellainen, jonka kanssa kannattaa tehdä töitä, onko firma kestävällä pohjalla. Onko varaa tehdä lasta, onko mies isämateriaalia, onko liitto kestävä.

Se, että jättää ehkäisyn pois, koska vaan haluaa lapsen, jonkun 2 kuukautta vanhan tutun kanssa, ei vaan ole taloudellisesti järkevää.

"minustapa taas"

Päätös tehdä lapsi on yksi naisen elämän tärkeimmistä päätöksistä. Siihen pitää valmistautua huolella, aivan samalla tavalla kuten silloin, kun neuvottelee asuntolainasta tai valmistautuu uuden työpaikan työhaastatteluun. Ottaa selvää taustoista ---

Se, että jättää ehkäisyn pois, koska vaan haluaa lapsen, jonkun 2 kuukautta vanhan tutun kanssa, ei vaan ole taloudellisesti järkevää.

Näinhän sen "pitäisi" järjen mukaan mennä vaan kun ei mene. Suurin osa ihmisistä tällä pallolla lisääntyy pelkästään tunnesyistä ja järkisyitä sen kummemmin puimatta. Suurin osa ei todellakaan pohdi taustoja tai neuvottele tai valmistaudu millään tavalla. Paitsi ehkä lapsettomuudesta kärsivät, hedelmöityshoidoissa käyvät tai adoptiota suunnittelevat. Ja hekin vain siksi, että heiltä vaaditaankin taloudellisia resursseja ja "pinnistelyä". Suurin osa ihmisistä tekee temput ja kas, seurauksena on lapsi - ylläri tai ei.

Mielestäni päätös tehdä lapsi on (tai pitäisi olla) myös yksi MIEHEN elämän tärkeimmistä päätöksistä. Kohtalaisen vanhakantaista ajatella, että mies vain vihellellen kylväisi siementään alfageeniensä jakamismielessä jättäen vastuun lapsesta yksin naisen harteille. Vaikka näin toki nykyäänkin tapahtuu. Mutta siinähän siementäjä vain pelkurimaisesti pakenee vehkeiden heiluttelustaan aiheutunutta vastuuta.

Viimeksi muokattu:
Kylläpä ap:ta syyllistetään! En ymmärrä, hän on toiminut täysin harkiten ja tietäen, että ilman ehkäisyä voi syntyä lapsi ja on alusta asti ollut valmis vastuun kantamana jos raskaaksi tulee.

Samoin mies on tiennyt, että ehkäisyä ei käytetä ja luulisi jokaisen suomalaisen miehen tietävän että tästä tuloksena voi olla lapsi. Mies on suojaamattomana seksiin suostunut, joten siltä osin vastuu täysin hänellä. Miten ap olisi tässä asiassa vastuuntunnoton, kun asiasta on yhdessä puhuttu ja vieläpä jopa konkreettisesti raskaaksitulemisen mahdollisuudesta ja lapsesta. Ja mies on tähän suostunut. Olkoonkin niin, että nyt on ilmeisesti iskenyt paniikki ja ehkä katumuskin. Mutta eikös se mies tässä ole vastuuntunnoton, eikä ap?

Sitäpaitsi, ovathan naiset "kautta aikain" hankkineet ja saaneet lapsia ilman että mies on lapsen elämässä mukana. Tapauksia on erilaisia yhden illan vahingoista jotka on haluttu pitää täysin suunniteltuihin tapauksiin satunnaisten tuttavuuksien kanssa tai spermapankin avulla. AP:han on tässä tapauksessa ollut täysin tietoinen siitä mihin sitoutuu ja hyväksynyt sen.

Itse pidän yhden illan vahinkoja "tyhmyytenä" ja vastuuntunnottomuutena, mutta ei kai enää nykypäivänä naisen ole tuomittavaa "hankkia" suunnitellusti lasta jopa ihan yksin?!?

Onnea ap:lle odotukseen ja sitten aikanaan lapsen kanssa elämään!

käyttävänsä e-pillereitä.

Viimeksi muokattu:
hei,

olemme tunteneet miehen kanssa n.kuukauden verran, seurustelemme ja kaksi viikkoa siitten sain tietää olevani raskaana, raskaus ei ollut suunniteltu mutta päätimme pitää lapsen.

viikko sitten raskausoireeni katosivat täysin ja kävin lääkärissä, epäilen varhaista keskenmenoa ja huoleni on suunnaton. maanantaina lääkäri, jossa toivottavasti selviää jatkuuko raskaus.

olen siis viikon ollut pelosta sekaisin, tarvitsisin kaiken tuen jota voin saada ja odotin tätä miesystävältäni, koska onhan lapsi hänenkin.

mutta, mies päättikin lähteä toiselle paikkakunnalle viikko sitten vaikka pyysin häntä jäämään henkiseksi tuekseni edes lääkäriaikaan asti. ei käynyt. ja nyt mies on siis ollut viikon poissa, tapaamassa kavereitaan, tarvitsee kuulemma tuulettumista kun minun pelkoni raskauden jatkumisesti kuulemma ahdistaa häntä.

mies ei ole soitellut eikä kysellyt miten voin eikä suostu tulemaan luokseni, kahteen päivään en ole hänestä kuullut muuta kuin tekstiviestin jossa sanoi soittelevansa kun on tulossa tänne.

tunnen oloni yksinäiseksi ja hylätyksi, vaikka ymmärränkin mieheni tarpeen saada omaa aikaa. silti tuntuu että miehen olisi kuulunut olla täällä tukenani tai edes paikalla. vaikka vain senkin takia jos keskenmeno alkaa saatan tarvita sairaalahoitoa (takana yksi aiempi keskenmeno)

mitä mieltä olette, toimiiko miesystäväni tässä väärin vai ylireagoinko? kaikki mielipiteet otetaan mieluusti vastaan! (minulla vaikeuksia joskus tietää omat rajani, mitä kuuluu sietää mitä ei)

kiitos vastauksista! :)

Ihanaa!

Viettäkää oikein kunnon prinsessahäät. Kaikki värisävyt häiden järjestelyissä ilman muuta pinkkiä. Taustamusiikkina Jari Sillanpäätä ja Antti Tuiskua.

Pitäkää häissä ohjelmanumero, jossa sulhasen, best-manin ja kaikkien miehen kaverien pitää pukeutua naisiksi ja meikata itsensä. Mikään ei ole sen hassumpaa.

Mies naisen vaatteissa - huumorin aatelia!. Heh! Meikattu mies, korkokengät jalassa ja minihameessa. Naurattaa takuulla!

Viimeksi muokattu:
Ihanaa!

Viettäkää oikein kunnon prinsessahäät. Kaikki värisävyt häiden järjestelyissä ilman muuta pinkkiä. Taustamusiikkina Jari Sillanpäätä ja Antti Tuiskua.

Pitäkää häissä ohjelmanumero, jossa sulhasen, best-manin ja kaikkien miehen kaverien pitää pukeutua naisiksi ja meikata itsensä. Mikään ei ole sen hassumpaa.

Mies naisen vaatteissa - huumorin aatelia!. Heh! Meikattu mies, korkokengät jalassa ja minihameessa. Naurattaa takuulla!

Hieno idea! Käytänpä tuota ensi kesänä ystävättäreni mennessä naimisiin! Hääpaikalle on hankittu karaoke-laitteet. Nämä ns. Drag-Queenit voisivat laulaa "Aikuinen nainen mä oon" tai "Ei oo, ei tuu!"

Kiitos idiksestä!

Viimeksi muokattu:
onpas täällä vieläkin vilkasta keskustelua, kiva että on tullut kannustaviakin kommentteja, kiitos teille :) ja muidenkin mielipiteet ymmärrän kyllä, mutta pysyn silti kannassani ja koen valintani oikeaksi. vieläkin, ja vaikka ongelmia tulisikin sitten lapsen kanssa ollessani, minulla on kokemusta perheessäni ongelmalapsista joten ei ne ongelmat minään yllätyksenä minulle tulisi, osaan varautua. ja minulla on vahva tukiverkko, vanhempani ja läheinen ystäväpiiri jos tuntuu etten jaksa.

hyviä uutisia, saimme puhuttua miehen kanssa asiat selviksi. hän haluaa olla täysin mukana lapsen elämässä, yksinhuoltajuuden saan jos haluan mutta sanoin hänen saavan tavata lastaan milloin haluaa. rauhallisesti kaiken saimme sovittua. mies on mukana nyt jo raskauden aikanakin, saan soittaa hänelle jos siltä tuntuu ja näemme kyllä usein. seuraavaan ultraan hän haluaa mukaan ja olisi jo neuvolakäynnillekin halunnut, mutta sinne menin mielummin ystävän kanssa. sillä päätin erota hänestä kuitenkin, sen verran hän minua loukkasi, mutten sulje pois sitäkään vaihtoehtoa (eikä hän) että palaisimme yhteen vielä. katsotaan ja kypsytään nyt molemmat tässä.

tajusi mies olla pahoillaan ja syyksi sanoikin pelon siitä kuinka nopeasti kaikki tapahtui mutta sanoi pystyvänsä sen voittamaan ja siihen uskonkin. eli lapsen kannalta asiat ainakin tuntuvat menevän hyvin, mikä onkin tärkeintä, hän tulee saamaan kaksi vanhempaa :) vaikakkin todennäköisesti asuukin minun luonani, näkee hän isäänsä usein ja voihan se olla että joskus vielä hänellä on kotonakin kaksi vanhempaa, itse luulen sen olevan mahdollista, kyspymistä se vaatii mutta kykenemme siihen niin uskon.

eli mies karkasi kyllä, mutta palasi eli kaikki hyvin. väärin hän teki ja siksi menetti minut, lastaan ei tietenkään koskaan, en vie lapselta isäänsä eikä niin tee hänkään eikä sellaista ole missään vaiheessa sanonutkaan. uskon tulevaisuuteen taas vahvemmin. ja lukuunottamatta pientä huolta tämän pikkuisen hyvinvoinnista pystyn nyt paremmin iloitsemaan tulevasta kauniista tapahtumasta :)

ja tosiaan olen idealisti mutten tyhmä silti, tiedän elämän realiteetit sanoisin että erittäin hyvin, vaikka olen vain 23v ja kuulostan ehkä naiviilta olen käynyt rankan elämänkoulun ja tiedän mihin vastuuttomuus ja väärin perustein toiminen johtaa, tämä ei sitä ole.uskon ja tulen aina uskomaan rakkauden ja välittämisen voimaan, niin tässä kuin missä tahansa asiassa. tämä on rakkauslapsi, rakastan miestäni, välitän hänestä ja haluan tukea häntä hänen henkisessä kasvussaan ja hän rakastaa minua samalla tavalla, on vain vähän pelokas joka aiheuttaa tuollaista karkaamista. mutta on minussakin virheeni joista aion kasvaa vielä pois. kuitenkin nyt olen onnellinen ja luotan ja tiedän kaiken menevän hyvin, rakastan tätä lasta ja teen kaiken hänen hyvinvointinsa puolesta nyt ja aina, ja siihen kykenen.

en tule tätä katumaan vaikka oletettavasti yksinhuoltajana tulee olemaan rankkaa (olen nähnyt, äitini oli 3n lapsen yh) niin silti lähden siihen koska mikään kärsimys ei tässä maailmassa ole liian suuri kannettavaksi kun kyseessä on pieni ihminen joka on rakkaudesta syntynyt ja tulee rakkaudessa kasvamaan. näin ajattelen, näin sanon, näin elän ja toimin.

vauvakuumetta minulla on jossain muodossa ollut aina, olen hyvin äidillinen ja rakastava luonteeltani ja näenkin äitiyden yhtenä oman elämäni suurimpana ja tärkeimpänä asiana, mutta olisin sitä valmis odottamaan niin pitkään kuin on tarkoitettu. se aika vain tuli nyt ja olen siitä onnellinen, en minä tai me mieheni kanssa tätä lasta tehneet vaan annoimme luonnollisesti kun toisiamme rakastamme hänelle mahdollisuuden tulla kun näin suodaan ja tämän lapsen aika tulla tähän maailmaan on nyt, ei siinä mitään sen kummallisempaa tai tuomittavampaa. elämästä tässä on kyse, omastani, miehen ja tämän pienen elämän alusta ja luotan elämään sen verran että kaikki tulee menemään hyvin ja näen realiteettien lisäksi sen kaiken kauneuden jota tässä on, ja se antaa voimaa ja varma olen valinnastani edelleen.

pieni usko maailman hyvyyteen ei vahingoita, usko, toivo ja rakkaus ei ole minusta naiivia vaan jotain kaunista ja tavoiteltavaa, kuljen tätä tietäni valossa ja olen onnellinen ja tätä tietä kasvatan myös lapseni sitten kulkemaan, rakkauden tietä.

sellainen vielä että vaikka olen näin toiminut viimeisessä kahdessa suhteessani en ole tullut raskaaksi, koska nuo miehet eivät olleet sopivia eikä ollut tarkoitettu että lapsi saa heidän kanssaan alkunsa eikä niin käynytkään, ei yksikään lapsi ole vahinko, lapsi on aina ihme, hänen kasvunsa ja sielunsa, ei se voi olla vahinko eikä Jumalan toimiin tule puuttua vaan ottaa ilolla vastaan ihmeet joita meille suodaan ja kiittää Häntä ja rakastaa toisiamme.

rauhaa & rakkautta jokaiselle! :)

Mitähän tämäkin lapsiparka joutuu vielä kokemaan kun tämä ruudinkeksijää häslää ja lässyttää pehmoisia ruusunpunaisine laseineen. Kun kutsui tätä isäksi pullautettua säikähtänyttä poikasta miehekseen, en ollut varma pitäisikö itkeä vai nauraa.

Miehet, ottakaa opiksenne. Tällaisiinkiin saattaa baanalla törmätä, ja silloin on parasta kaikille että ehkäisystä huolehditaan.

Mitähän tämäkin lapsiparka joutuu vielä kokemaan kun tämä ruudinkeksijää häslää ja lässyttää pehmoisia ruusunpunaisine laseineen. Kun kutsui tätä isäksi pullautettua säikähtänyttä poikasta miehekseen, en ollut varma pitäisikö itkeä vai nauraa.

Miehet, ottakaa opiksenne. Tällaisiinkiin saattaa baanalla törmätä, ja silloin on parasta kaikille että ehkäisystä huolehditaan.

rakkautta saa kokea tämä lapsi. ja mies on mies ja ihan yhteisesti ehkäisy jätettiin pois. niin minunlaisiakin on, ja silloin on parasta että jaetaan samat aatteet, niinkuin on tässä tilanteessanikin.

parasta kaikille olisi lakata tuomitsemasta ja avata silmänsä itse kukin. mielummin katselen maailmassa kauneutta ja hyvyyttä myös kuin vain niitä negatiivisia asioita, jotka eivät ole suinkaan automaattinen tuomio vaan asioita jotka voi ratkaista jos vain tahtoo niin.

vauva ja minä voimme hyvin, mies samoin. :)

Viimeksi muokattu:
"olen 23 vuotta etten mikään teini enää"

Viesteistäsi päätellen ennustan tulevaisuutesi sinulle ilmaiseksi:
-Mies katoaa paikalta ennen pitkää, koska ei kestä joka päivä seurata lapsellista käytöstäsi ja tinttailuasi. Taikka toisinpäin.
-Yrität yksin elättää lapsen, mutta eihän siitä mitään tule, foorumeilta etsit päivittäin vastauksia että miten sitä lasta tulisi kasvattaa
-Lapsi kärsii ja siitä tulee ongelmainen nuorisorikollinen, niitä nyt jo näkee tuola kaupungilla
-Ellet ole rikkaasta perheestä, niin millä elätät lastasi ? Sossun tuillako kultalusikkaa ?

Pitäsi lailla kieltää tuollaiset lastenhankkijat joka rupeaa leikkimään perhettä pari päivää sitten tavatun henkilön kanssa.

rakkautta saa kokea tämä lapsi. ja mies on mies ja ihan yhteisesti ehkäisy jätettiin pois. niin minunlaisiakin on, ja silloin on parasta että jaetaan samat aatteet, niinkuin on tässä tilanteessanikin.

Kunnon provossa pitää olla edes jotain johdonmukaista. Tässä ei.

Kirjoitit alkurepliikissäsi: "...olemme tunteneet miehen kanssa n.kuukauden verran, seurustelemme ja kaksi viikkoa siitten sain tietää olevani raskaana, raskaus ei ollut suunniteltu..."

Miten voi olla, että jos on yhteisesti jätetty ehkäisy pois, niin onko aivan ihmeellistä ja suunnittelematonta, että tulee paksuksi? Vähän niin kuin entisen tytön faksi: "...tuli pyytämättä ja yllätyksenä..."

Johdonmukaisuus puuttuu, mutta eihän se ellejä ole ennenkään haitannut. Kunhan aihe on kiva, niin silloin ei logiikallakaan ole merkitystä...

Viimeksi muokattu:
"...sillä päätin erota hänestä kuitenkin, sen verran hän minua loukkasi...

--

... en minä tai me MIEHENI kanssa tätä lasta tehneet...

ja tosiaan olen idealisti mutten tyhmä silti"

No joo etpä vaikuta tyhmältä.. :D Jos olette eronneet, niin miksi kutsut miestä omaksesi?

"vauva ja minä voimme hyvin"

Onneksi tässä on vielä aikaa, joten asia ehtii hyvinkin korjaantua. :)

Olen puolellasi, AP! Tsemiä! Näillä palstoilla kaadetaan syyttömän niskaan sankoittain pa**aa.
Pidä lapsi ja pidä se mies kaa. Antaa muiden hukkua omaan tuskaansa.

hei,

olemme tunteneet miehen kanssa n.kuukauden verran, seurustelemme ja kaksi viikkoa siitten sain tietää olevani raskaana, raskaus ei ollut suunniteltu mutta päätimme pitää lapsen.

viikko sitten raskausoireeni katosivat täysin ja kävin lääkärissä, epäilen varhaista keskenmenoa ja huoleni on suunnaton. maanantaina lääkäri, jossa toivottavasti selviää jatkuuko raskaus.

olen siis viikon ollut pelosta sekaisin, tarvitsisin kaiken tuen jota voin saada ja odotin tätä miesystävältäni, koska onhan lapsi hänenkin.

mutta, mies päättikin lähteä toiselle paikkakunnalle viikko sitten vaikka pyysin häntä jäämään henkiseksi tuekseni edes lääkäriaikaan asti. ei käynyt. ja nyt mies on siis ollut viikon poissa, tapaamassa kavereitaan, tarvitsee kuulemma tuulettumista kun minun pelkoni raskauden jatkumisesti kuulemma ahdistaa häntä.

mies ei ole soitellut eikä kysellyt miten voin eikä suostu tulemaan luokseni, kahteen päivään en ole hänestä kuullut muuta kuin tekstiviestin jossa sanoi soittelevansa kun on tulossa tänne.

tunnen oloni yksinäiseksi ja hylätyksi, vaikka ymmärränkin mieheni tarpeen saada omaa aikaa. silti tuntuu että miehen olisi kuulunut olla täällä tukenani tai edes paikalla. vaikka vain senkin takia jos keskenmeno alkaa saatan tarvita sairaalahoitoa (takana yksi aiempi keskenmeno)

mitä mieltä olette, toimiiko miesystäväni tässä väärin vai ylireagoinko? kaikki mielipiteet otetaan mieluusti vastaan! (minulla vaikeuksia joskus tietää omat rajani, mitä kuuluu sietää mitä ei)

kiitos vastauksista! :)

Voimahali minulta! <3 <3 <3 luv...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä