mies joutui linnaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moni törkeen ja vakavan rikoksen tekijä edelleen vapaalla jalalla. Eipä ne tuolla kaduilla huutele, et hei mä tapin sen ja sen ja raiskasin sen ja sen...

Syyttöminäkin on ihmisiä vangittu!!!

En siltikään rikoksia kenellekkään suosittele, mutta täysin tyhmää tollai jo etukäteen kertoo "mun kaveripiiriin ei kuulu rikolliset" mistäs sinä tiedät, mitä miehes ja muut läheisesi en ennen tehnyt, tai ties vaikka kokoajan touhuu salaa... tai vaikka tulevaisuudessa tilanteet johtaa siihen että vaikka humalapäissään tekee jotain josta tuomitaan, ihan vaikka itsepuolustukseksi, taikka muuten... Turha se nyt on täällä huudella että se rakkaus oli siinä sitten, siihen vaikuttaa loppumetreillä niin moni asia...

Tuskin sä lapsiasikaan hylkäät aikuisella iällä, jos jonkin sortin rikoksen tekee...? vai... niinkö meinaat.

Rikokset on perseestä ja ilmankin pärjää jne, mutta aina ei voi tietää mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Ap ei vieläkään ole kertonut mitä on tehnyt ( siis se mies) joten tää pulla kyllä paisui ihan hulluihin kaavoihin, ja AP:kin varmaan jo alkuunsa poistu keskustelusta...

Sosiaalitoimi ei todellakaan ota yhteyttä jos toinen vanhemmista joutuu vankilaan. Mitä se heille kuuluu? Eri asia sitten jos lapsista ei kyetä huolehtimaan.

Oletteko ihmiset koskaan kuulleet rakkaudesta? Että rakastat jotakin ihmistä hänen teoistaan huolimatta? Se on syy miksi linnatuomiokaan ei toisia erota: Rakkaus.

Joku väitti, ettei tuttavapiirissä ole yhtään rikollista. Minä väitän, että piiri on pieni, tai sitten ei tiedä totuutta.

Minun tuttavapiirissäni löytyy ainakin yksi rattijuopumuksesta tuomittu perheenisä, nuoruudessaan pahoinpitelystä tuomittu perheenisä, pahoinpitelystä nuorena tuomittu perheenäiti, huumausainerikoksesta tuomittu avomies ja vielä talousrikoksesta tuomittu perheenisä (oma mieheni).

Kaikki tuomiot ovat joko ehdollisia tai sakkoa. Vankilassa ei kukaan ole ollut.

Jostain syystä minäkin kuulin näistä muista tuomioista vasta sitten, kun oma mies jäi kiinni kavalluksesta... Meidänkään tapauksessa suurin osa ei tiedä mieheni rikostaustasta mitään, mutta voisin kuvitella kertovani, jos jollekin siitä voisi lohtua samanlaisessa tilanteessa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Joku väitti, ettei tuttavapiirissä ole yhtään rikollista. Minä väitän, että piiri on pieni, tai sitten ei tiedä totuutta.

Minun tuttavapiirissäni löytyy ainakin yksi rattijuopumuksesta tuomittu perheenisä, nuoruudessaan pahoinpitelystä tuomittu perheenisä, pahoinpitelystä nuorena tuomittu perheenäiti, huumausainerikoksesta tuomittu avomies ja vielä talousrikoksesta tuomittu perheenisä (oma mieheni).

Jostain syystä minäkin kuulin näistä muista tuomioista vasta sitten, kun oma mies jäi kiinni kavalluksesta... Meidänkään tapauksessa suurin osa ei tiedä mieheni rikostaustasta mitään, mutta voisin kuvitella kertovani, jos jollekin siitä voisi lohtua samanlaisessa tilanteessa olla.

Minä ainakin väitin, ja väitän edelleen :) Puhuin tuttavista. Suvussa on toki pari entistä alkoholistia, ja heidän tekemisistään en tarkemmin tiedä. Mutta todellakin väitän lähisukulaiseni tuntevani, samoin lähimmät ystäväni. Aika paljon ihmisten ajatusmaailmasta ja käytösestä eri tilanteissa voi päätellä.

Tää on niin tätä, et jos on koko ikänsä ollut tekemisissä pikkurikollisten kanssa ni sitä pitää ihan tavallisena. Mä en oo eikä ole kiinnostustakaan olla, enkä todellakaan aio hävetä näin sanoessani. Lapsiani en aio hylätä, itsehän heidät kasvatan. Mies saa lähteä jos linnaan syystä joutuu.

Mä en ymmärrä teitä. Minkä ihmeen takia jonkun toisen asialla pitää yrittää kiillottaa sitä omaa haarniskaansa? Oletteko niin täydellisiä, että pystytte oikeasti kertomaan, mitä tarinan takana on? Osoittelemaan sormellanne, todistaaksenne paremmuttanne ilman omakohtaista kokemusta?

Miehen alkoholismin jatkohoitoryhmässä viimeksi kauniiden ilmojen kunniaksi juttu kääntyi kesään, lapsiin ja alkoholiin.
Joku oli nähnyt isän könyävän kaljatölkki kädessä lasten kanssa takapenkiltä ja totesi ajatelleensa että "voi lapsi parkoja" ja havahtuneensa siihen, ettei ole vuottakaan kun hän toimi samoin. Itse totesin, että samanlaisissa tilanteissa olen usein havahtunut JSSAP ajatteluun ja sitten huomannu että hitto, tuommoistahan se meilläkin on. Seuraava ajatus sitten olikin, että jutun aloittaja sanoi, että niinpä hänkin mietti, että mitä se aika hyvän näköinen muija tommosta kattoo, ennen kun havahtui siihen, että ainahan hänellä oli autossa pai olut tölkkiä jemmassa ja jos vaikka oltiin jossain kyläilemässä viikonloppuna, niin vaimo sai ajaa kotiin, hän meni takapenkille muka lapsia viihdyttämään ja kas kun sattumalta löyty olut penkin alta.
Kummallisesti sitä itse voi arvostella toisia asioista, mitä itse tekee
Suosittelisin harrasta peiliin katsomista niille "en mä vaan ikinä ihmisille"

Meidänkin tuttu joutui jokin aika sitten, lapselle ensin meinasivat et sanovat isän olevan töissä ulkomailla mutta lopulta päättivät kuitenkin kertoa totuuden: Isä on tehnyt tosi tyhmää ja joutuu sen nyt kärsimään. Eronneet ovat ja äiti oli kauan sitä mieltä että lapsi ei isää mene katsomaan mutta mieli muuttui, lapsi kävi ja ei mitään traumoja jäänyt. On kuulemma sen verran "hieno" paikka että käy sairaalan vuodeosastosta. Kirjeitse pitävät yhteyttä. Oli siellä kuulemma muitakin lapsia käymässä. Voithan sinä ainoastaan käydä ensin siellä ja ottaa sitten lapset mukaan jos siltä tuntuu.

Minä olen joutunut vastaavaan tilanteeseen. Jätin mieheni siltä seisomalta, kun sain tietää hänen viettäneen rikollista kaksoiselämää. Lapsemme oli silloin vasta vauva. Nyt noista tapahtumista on aikaa toistakymmentä vuotta.

No voihan elämä.
Tässäkin ketjussa voisi moni ajatella vähän avaramielisemmin.. sekö tekee ihmisestä pirun, jos se istuu vaikka 3v taposta joka on tapahtunut vaikka itsepuolustustilanteessa. (toinen käy päälle, tönäisee pois ja toinen kaatuessaan lyö päänsä vaikka kiveen, kuolemantuottamus)
Rikolliseen elämään on monia syitä, jotkut tekee pieniä rikoksia puhtaasti pakosta.
Moniko täällä on kävelly päin punaisia, roskannut luontoa tai jättänyt koiranpaskat keräämättä tai kuseskellut julkisilla paikoilla? Eiks nekin oo laissa säädettyjä asioita.

Kyllä mäkin ap´n tilanteessa häpeäisin miestäni niin etten tiedä miten kertoisin asiasta läheisille.
Fakta on kuitenkin fakta, kerroit tai ei. ELi totuutta et karkuun pääse, vaan myöhemmin jäät nolona kiinni valheistas.

Onneksi ei tarvii pelätä tuommoista että mies joutuu vankilaan.
SEn siitä saa kun alkaa kaikenmaailman rikollisen alkuja hyysäämään. JSS, mut en tiedä ansaitsetko parempaakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen koti:
Onneksi ei tarvii pelätä tuommoista että mies joutuu vankilaan.
SEn siitä saa kun alkaa kaikenmaailman rikollisen alkuja hyysäämään. JSS, mut en tiedä ansaitsetko parempaakaan...

Nii-in, jospa se onkin ollut siellä jo ja on salannut asian sulta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Ihan oikeesti mä en ymmärrä näitä jotka puolustelee ap:n miehen tekemää tappoa??

Istuuko hän taposta vai?
Missä ap niin on sanonut?

ei ole semmosta sanonut!

Sitä mäkin.
Oikeesti mä en ymmärrä tollasia jotka vääristelee ja olettaa ja kertoo niitä absoluuttisena totuutena!

Ei taposta saa ekakertalainen kolmea vuotta ehdotonta. Ei ainakaan joudu koko aikaa istumaan hyvällä käytöksellä.

Ei saa vaikka toiselta on hengen riistänyt? Kyllä siitä enemmän pitäisi saada

mun kaverin isä istui taposta linnassa, lapsille ei kerrottu asiasta mitään, mutta ihmiset kun tietävät toisten asiat paremmin kuin asianomaiset itse niin kesken koulupäivän oli pikkuinen itkun kanssa juossu kotiin kun oli muut alkanut huutelemaan isän linnassa istumisesta, tappajan pentu ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:

Minä ainakin väitin, ja väitän edelleen :) Puhuin tuttavista. Suvussa on toki pari entistä alkoholistia, ja heidän tekemisistään en tarkemmin tiedä. Mutta todellakin väitän lähisukulaiseni tuntevani, samoin lähimmät ystäväni. Aika paljon ihmisten ajatusmaailmasta ja käytösestä eri tilanteissa voi päätellä.

Tää on niin tätä, et jos on koko ikänsä ollut tekemisissä pikkurikollisten kanssa ni sitä pitää ihan tavallisena. Mä en oo eikä ole kiinnostustakaan olla, enkä todellakaan aio hävetä näin sanoessani. Lapsiani en aio hylätä, itsehän heidät kasvatan. Mies saa lähteä jos linnaan syystä joutuu.

Voin sanoa samaa, enkä tosiaan yritä omaa haarniskaa kiillottaa, vaan tarjota muillekin vähän kiillotusainetta, jos niin voi sanoa. Eli toivon ehkä että joku sellainen, jonka mielestä vankilakundi on "ok-tyyppi, ihmiset muuttuu, ja hei, ehkä se itsepuolustuksena vetäisi puukolla toista" tms. ajatteleva huomaisi ettei tällainen ajattelu ole normi. Ei edes pidä ajatutua sellaiseen porukkaan, missä tarvitaan puukkoja. Jne. Se tilanne ei synny tuosta vaan itsestään. Itse siihen aina on vaikuttamassa.

Ja muuten: ensikertalainen ei saa kuolemantuottamuksesta usean vuoden linnatuomiota.

Omasta tilanteestani: en tosiaan tunne ketään vankilassa ollutta, edes tuomiolla (?) ollutta, siis että olisi ollut syytettynä jostakin.

Vakka kantensa valitsee jne.

kyllä sana kiertää nopeastikkin ja jos itse ei ole asiasta puhumassa/puhunut niin alkaa ihmisten vilkkaat mielikuvitukset taas värittämään tarinaa, ja loppujen lopuksi tarinassa niin paljon valheita ettei tosikaan, ja siinä vaiheessa on hiukka huono koittaa alkaa paikkailemaan.

Lapset on nykyisin toooodella ilkeitä...tahtomattaan uskoisin, mutta silti...

Yhteistyössä