Mies joi jo juhannus juomansa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja liinatukka:
Toivottavasti vietät ensi juhannuksesi ilman moista alkoholistia.

Niinpä!!
Mä en ymmärrä miksi on NIIN vaikeaa muka lähteä... VArsinkin kun listaa/ kertoo terapiassa meidän "parisuhteesta" niin huomaa että tämä on kaikkea muuta kuin parisuhde... Kai mä oon läheisriippuvainen?
Auttaiskohan jos parisuhteen sijaan ottais pari suhdetta...

Meidän ukkeli menee vasta juhannuspäivänä kämpilleen eli huomenna aattona on meidän kanssa, käy tekemässä vastat, saunotaan, grillataan ja katellaan telkkua ja jos auto kunnossa niin lähetään ajelemaan ja kattomaan kokkoja muuten oleillaan täällä kotosalla. Mä meinasin huomenna tehä ainakin yhen paukun ja juoda yhen siiderin aaton kunniaksi.

Minun mieheni lähti juuri a-klinikalle.
Väännetty alkoholin kanssa jo pidemmän aikaa ja tilanne mennyt sietämättömäksi.
Vähintään pari kertaa viikossa pakko saada juoda ja jos rahaa ei ole niin sitä lainataan sitten ihan keneltä vaan.
Lisäksi juonut salaa ja karkaillut kapakkaan.
Nyt tuli tappi vastaan hänelläkin.
Soitti sinne eilen ja pyysivät tänään käymään.
Harkitsevat laitoshoitoa.
Toivottavasti nyt on suunta ylöspäin.Muuten aloitan uuden elämän lasten kanssa,ilman miestä.
Molempien,siis minun ja mieheni,vanhemmat alkoholisteja joten tedetään kyllä minkä asian kanssa taistellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin vaimo:
Minun mieheni lähti juuri a-klinikalle.
Väännetty alkoholin kanssa jo pidemmän aikaa ja tilanne mennyt sietämättömäksi.
Vähintään pari kertaa viikossa pakko saada juoda ja jos rahaa ei ole niin sitä lainataan sitten ihan keneltä vaan.
Lisäksi juonut salaa ja karkaillut kapakkaan.
Nyt tuli tappi vastaan hänelläkin.
Soitti sinne eilen ja pyysivät tänään käymään.
Harkitsevat laitoshoitoa.
Toivottavasti nyt on suunta ylöspäin.Muuten aloitan uuden elämän lasten kanssa,ilman miestä.
Molempien,siis minun ja mieheni,vanhemmat alkoholisteja joten tedetään kyllä minkä asian kanssa taistellaan.

Onneks sentään ottavat vakavasti.
Mun mies meni A-klinikalle ja jossain vaiheessa siellä totes, että kai se totaalli lopettaminen on hänelle ainoa vaihtoehto, ni täti selitti että on oikein hyviä lääkeitä ja antoi Naltroxine reseptin ja kun muutama kuukausi meni ja oltiin ihan tapissa mä soitin A-klinikalle peruakseni miehen ajan. Syynä oli, että mies oli menny hoitoon, niin tätillä meni herne nenään, kun hänen yli oli kävelty :headwall: :headwall:
Tässä hyvä linkki: http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/ Todella paljon hyvää tietoa alkoholista ja alkoholismista. Toinen viellä:http://www.minnesota-hoito.fi/

Juu tällä kertaa ottavat tosissaan.
Noin vuosi istten kun yritettiin samaa niin suurinpiirtein naurettiin päin naamaa että eihän sulla ongelmaa jos ei ole putkia jotka jää päälle.
Nyt sitten tosiaan puhelimessa kysyivät olisiko halukas lähtemään laitosjaksolle.

Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin vaimo:
Juu tällä kertaa ottavat tosissaan.
Noin vuosi istten kun yritettiin samaa niin suurinpiirtein naurettiin päin naamaa että eihän sulla ongelmaa jos ei ole putkia jotka jää päälle.
Nyt sitten tosiaan puhelimessa kysyivät olisiko halukas lähtemään laitosjaksolle.

No meillä toi täti veti herneen nenään hoitoon menosta vielä humalassa ajetun kolarin jälkeenkin :headwall: Tai kai se oli enempi sitä, että homma meni väärässä järjestyksessä, kun sinne hoitoon päädyttiin ihan ykskaks ja yllättäen yhtenä viikonloppuna. Täti, tai paremminkin tyttö, tunsi että hänen ylitseen käveltiin, kun hän ei saanut valita paikka ja ohata sinne hoitoon vaan asiakas hoiti asian ite.
Jos juo "vaan" kaksi päivää viikosa, vaikka it olis sen 2 päivää vaaraksi niin itselleen kuin muillekin, mutta pystyy käymään töissä jne...niin ihme kyllä se ongelma yleensä on sen puolison eikä alkoholistin ja tosiaan ei viranomaisetkaan tahdo uskoa, että on ongelma :o

Mies tuli sieltä klinikalta ja oli ollu tosi mukava ihminen siellä jonka kanssa oli keskustellut.
Antoi esitteet eri hoitopaikoista mukaan ja sopivat uuden ajan ensi tiistaiksi.
Yksi esite oli paikasta jossa toteutetaan juuri tuota minnesota-hoitoa eli suomalaisittain myllyhoitoa.
Täytyypi tänään illalla kun saanut lapset nukkumaan niin perehtyä yhdessä tarkemmin.
Ainakin mulla on toiveikkaampi olo kuin piiiitkään aikaan =)

anteeks taasen kaikille nyt etukäteen mutta: miten te jaksatte ja voitte elää alkoholistin kanssa? mie en pysty. en yksinkertasesti kykene. miulla on vaan yks elämä enkä aio sitä viinanläträäjän kanssa viettää.

Yhteistyössä