Mies jättää yksin kotiin juhannukseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heti alkuun sanon, että ei ole kirjoittaja nyt Porvoosta. Tilanne siis seuraavanlainen:

Perinteisesti olemme viettäneet juhannusta miehen ystävien mökillä. Meillä on ollut sama porukka joka vuosi ja kulut on jaettu osallistujien kesken (n. 50 e/henkilö). Tähän siis kuulunut bensat, ruoat, juomat ym.

Sain tällä viikolla aika ikävän laskun, jonka johdosta tilille jäi juhannusviikonlopuksi 8 euroa. Miehellä tilillä säästössä jatkuvasti 3000-4000 euroa. Mainitsin rahallisesta tilanteesta tänään ohimennen ja kuvittelin, että se ei olisi mikään ongelma, kun palkkakin tulee taas ensi viikolla. Mies totesi vain, että ”Ai harmi, noh ei voi mitään sitten. Ilmoitan ettet pääse tulemaan, kun ne yhteiset ostoksetkin olivat 40 e/henkilö”. Nämä siis ostettu jo alkuviikosta.

Ihan tosissaan siis lähtee huomenna aamupäivällä ja jättää yksin kotiin koko viikonlopuksi. Menin niin sanattomaksi, että en oikeastaan osannut reagoida mitenkään. Tiedän, että ei hän velvollinen ole minua syöttämään ja juottamaan, mutta luulisi että kun yhdessä ollaan, niin vaikeina hetkinä autetaan toista. Tärkeintä minulle olisi ollut yhdessäolo mukavalla mökillä ja hyvien ihmisten seurassa, ei lonkero ja grilliruoka. Mutta siihen tämäkin nyt kaatuu, köyhyyteen.

Tästä reissusta ollaan puhuttu jo alkuvuodesta lähtien ja nyt päivää ennen tajusinkin, että istun kotona 8 euroni kanssa tuijottamassa telkkaria. Ilmeisesti se minun ”pääsylippuni” mökille - eli siis jo ostetut 40 euron edestä ruokaa, juomaa ja polttoainetta - muuttaa muotoaan tai lentää takaisin kauppaan ja rahat palaavat takaisin tilille. Tällä siis tarkoitan sitä, että jos kaikki on jo ostettu, niin miksi en voisi osallistua ja maksaa osuuttani takaisin seuraavalla viikolla.

Toisaalta aloin miettimään, että ehkä tämä olikin vain hyvä syy jättää minut pois porukasta. Ehkä minua ei sitten vain haluta mukaan. Ei sekään kyllä kauhean mukavalta tunnu. Kerjäämään tai anelemaan en silti ala. Toisaalta kun miettii, niin eihän sitä mikään pakko ole keskikesää juhlia. Juhannus ja joulu vain ovat olleet ne kaksi juhlaa vuodessa, joita ollaan vietetty yhdessä. Hieman vihainen siis olen, ja tuskin unohdan tätä juhannusta koskaan. Täytyykin miettiä joku näpäytys joskus takaisin.

Mun ukko tai eks nykyisin. Kysy kerran, että tarviis 1500yhteeb laskuun, että se menee ulos ottoon, jos ei saa rahaa, ja yritystili on tyhjä. Kas kummaa, lähtikin sitten itse viikon huorausreisdulle, eli raha piti saada laskuun, että sai omat rahansa säästettyä reissulleen

Mun ukko tai eks nykyisin. Kysy kerran, että tarviis 1500yhteeb laskuun, että se menee ulos ottoon, jos ei saa rahaa, ja yritystili on tyhjä. Kas kummaa, lähtikin sitten itse viikon huorausreisdulle, eli raha piti saada laskuun, että sai omat rahansa säästettyä reissulleen

Ei kuulosta kovin mukavalta tuokaan. En ymmärrä, miten kauan suunniteltu mukava juhannusviikonloppu voi kaatua 40 euroon. Kai ne minun osuuteni ruuista sitten mätänevät siellä jääkaappiin. Aion kyllä ensi viikolla sen rahan ihan vittuilun vuoksi antaa käteen ja kysyn, että kai oli mukava juhannus.

Oikeasti hei.

Nappaisin sapuskaa reppuun, makuupussin, vaihtoalusvaatteet, lääkekaapista tärkeimmät, kipaisisin Alkon kautta ja kahdeksalla eurolla punkkua reppuun lisäksi ja sit joko tarpoisin mieluisaan paikkaan tai siirtyisin päätien viereen peukku pystyssä ja heihei, miehenroikale.

Oikeasti hei.

Nappaisin sapuskaa reppuun, makuupussin, vaihtoalusvaatteet, lääkekaapista tärkeimmät, kipaisisin Alkon kautta ja kahdeksalla eurolla punkkua reppuun lisäksi ja sit joko tarpoisin mieluisaan paikkaan tai siirtyisin päätien viereen peukku pystyssä ja heihei, miehenroikale.

Kuulostaa hyvältä idealta. Mutta kahdeksalla eurolla ei saa punkkupulloa ja se täytyy nyt säästää ruokaan. Mies on kyllä muuten ihana, mutta aikamoinen putkiaivo.
Ei siis asuta yhdessä. Molemmilla on työ ja asutaan ihan lähekkäin. Sillä poikkeuksella, että minä asun vuokralla ja hoidan kaikki maksut yksin. Mies asuu vanhempiensa omistamassa asunnossa ilmaiseksi. Ei maksa edes sähköstä tai vedestä ja kaikki raha palkasta jää tuhlattavaksi.
Olen yrittänyt selittää, että pk-seudulla 1500 e/kk palkalla ei jää kuin toimeentulotuen verran rahaa käteen ja että asuminen ei ole ikuisesti ilmaista hänellekään.

Kuulostaa hyvältä idealta. Mutta kahdeksalla eurolla ei saa punkkupulloa ja se täytyy nyt säästää ruokaan. Mies on kyllä muuten ihana, mutta aikamoinen putkiaivo.
Ei siis asuta yhdessä. Molemmilla on työ ja asutaan ihan lähekkäin. Sillä poikkeuksella, että minä asun vuokralla ja hoidan kaikki maksut yksin. Mies asuu vanhempiensa omistamassa asunnossa ilmaiseksi. Ei maksa edes sähköstä tai vedestä ja kaikki raha palkasta jää tuhlattavaksi.
Olen yrittänyt selittää, että pk-seudulla 1500 e/kk palkalla ei jää kuin toimeentulotuen verran rahaa käteen ja että asuminen ei ole ikuisesti ilmaista hänellekään.

Kahdeksalla eurolla saa punkkupullon. Ja on valinnanvaraakin.

Nyt on keskikesä. Nauti siitä! Syötävää löytyy luonnostakin.

Miksi sä siltä mieheltä kysyt, älä puhu sille mitään. Tiedustele juhlien järjestäjältä (jos siis todella haluat sinne mukaan) että onkohan sinun osuutesi jo maksettu vai miten, ja jos ei ole niin sano että ai jaa no ei mitään sitten ja toivota hyvää juhannusta. Voihan olla, että ne ihmiset sanovat että tottakai tulet mukaan, että et kyllä jää yksin kotiin.

Tai toinen vaihtoehto on että olet kuin ei mitään, vietät nyt tämän juhannuksen kotona ja ensi juhannuksena tämä sikamainen ukkosi on muisto vain. Eli alat hankkiutua siitä eroon pikimmiten. Mutta älä kerro sille mitään, lähdet joku kerta kun se ei ole kotona.

Ai te ette asukaan yhdessä. No sen parempi! Anna moisen putkiaivon olla, ei tuollainen muuta ku pahenee vaan iän mukana, kun vanhempansa hyysäävät varmaan loppuikänsä sitä. Ei se tule tuosta muuttumaan. Ansaitset parempaa joten unohda koko tyyppi.

Miksi sä siltä mieheltä kysyt, älä puhu sille mitään. Tiedustele juhlien järjestäjältä (jos siis todella haluat sinne mukaan) että onkohan sinun osuutesi jo maksettu vai miten, ja jos ei ole niin sano että ai jaa no ei mitään sitten ja toivota hyvää juhannusta. Voihan olla, että ne ihmiset sanovat että tottakai tulet mukaan, että et kyllä jää yksin kotiin.

Tai toinen vaihtoehto on että olet kuin ei mitään, vietät nyt tämän juhannuksen kotona ja ensi juhannuksena tämä sikamainen ukkosi on muisto vain. Eli alat hankkiutua siitä eroon pikimmiten. Mutta älä kerro sille mitään, lähdet joku kerta kun se ei ole kotona.

On miehen paras ystävä ja työtön pummi rikkailla vanhemmilla. Mies osti kaiken, kauppalasku + bensat jaettiin viiteen osaan ja kaverit maksaneet tarvittavan summan sitten hänen tililleen. En alennu mökin omistajalle viestiä laittamaan. Luulen kyllä, että nämä mökille menijät mainitsevat kyllä miehelleni asiasta, ellei sitten ole ollut joku ämmämäinen tapa savustaa minut ulos viikonlopusta. Tosin siinäkin tapauksessa suoraan sanominen olisi ollut parempi vaihtoehto.

Toinen vaihtoehto myös sotii perinteitäni vastaan. Mun mielestä sanaakaan sanomatta lähteminen on raukkamaista eikä aikuisten toimintaa. Tietenkin jos pahemmin olisi loukannut, niin tilanne olisi toinen.

Ajattelin maanantaina iskeä sen 40 euroa käteen ja jatkossa alan myös pyytämään rahaa mm. Ruoasta, vessapapereista, sähköstä ja vedestä kun täällä kuitenkin ilmaiseksi myös täyshoitolassa makaa.

8 eurolla saa keksipaketin, pienen punkkupullon ja ehkä torilta kymmen mansikkaa. Onko palautettavia pulloja varastossa? Jos ei ole, niin käy kysymässä miehen vanhemmilta, olisko niillä. Tee, niin kuin Ros ehdotti ja painu lähimmälle rannalle kirjan ja viltin kanssa. Kirjaa ittesi Tinderiin ja flirttaile eri miesten kanssa oikein kunnolla. ;)

On miehen paras ystävä ja työtön pummi rikkailla vanhemmilla. Mies osti kaiken, kauppalasku + bensat jaettiin viiteen osaan ja kaverit maksaneet tarvittavan summan sitten hänen tililleen. En alennu mökin omistajalle viestiä laittamaan. Luulen kyllä, että nämä mökille menijät mainitsevat kyllä miehelleni asiasta, ellei sitten ole ollut joku ämmämäinen tapa savustaa minut ulos viikonlopusta. Tosin siinäkin tapauksessa suoraan sanominen olisi ollut parempi vaihtoehto.

Toinen vaihtoehto myös sotii perinteitäni vastaan. Mun mielestä sanaakaan sanomatta lähteminen on raukkamaista eikä aikuisten toimintaa. Tietenkin jos pahemmin olisi loukannut, niin tilanne olisi toinen.

Ajattelin maanantaina iskeä sen 40 euroa käteen ja jatkossa alan myös pyytämään rahaa mm. Ruoasta, vessapapereista, sähköstä ja vedestä kun täällä kuitenkin ilmaiseksi myös täyshoitolassa makaa.
Et todellakaan iske mitään neljää kymppiä käteen ja kosta tai näpäytä joskus.

Ajattele, mitä ne miehen kaverit sinusta ajattelee, kun se kertoo niille saunapäissään, miksi jätti sut pois porukasta JA jos jäät siihen vielä pyörimään! Kai sä tajuat, että toi on ihan kreisiä, ellei teillä sitten ole pelkkä panosuhde. Se selitt.... no ei, ei sekään selittäisi.
Mies odottaa, että saa pukattua vanhempansa vanhainkotiin ja pyytää sinne sitten jotakuta kivaa emäntää keittelemään ittelleen puuroa ja jatkamaan siitä, mihin äiti jäi.

Jos sä et nyt sitä ole jättämässä niin miksi sitten kyselet neuvoja. Jatka ihmeessä sen "ihanan" miehen kanssa ja pyöräytä sille muutama muksu, joita saat sitten käytännössä yksinhuoltajana hoitaa. Miehen kaverit tulee nauramaan sun tyhmyydelle mutta mitä siitä, kun mies on niiiiiiin ihana.

Onpa itsekäs mies. Kysy nyt edes, että oliko hän tosissaan, ettet voi maksaa ens viikolla kun palkka tulee. Lainaahan ihmiset isompiakin summia. Jos mies on ihan tosissaan, niin kummallista että oot sen kanssa vielä!

Yhteistyössä