miksi on hyväksyttävämpää laittaa esim.4v yksin pihalla,kuin jättää se yksin hetkeksi kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpävaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
olen miettinyt ihan samaa, kun kaverini on pitänyt lastaan 4 vuotiaasta yksin pihalla, jossa ei ole aitaa tms. eikä todellakaan vahdi mitä se siellä tekee. sitten arvostelee naapurin emäntää, joka on jättänyt n. vartiksi 5 vuotiaan yksin kotiin. en tajua.

Eri asiahan onki jos ulkona olevaa ei vahdi. Mutta jos vahtii niin on se nyt eri asia jättää ihan yksin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ja tosiaan mäkin ajattelen sitä, että jos sille äidille tapahtuu matkalla jotain, niin yhtäkkiä se nelivuotias voikin olla useita tunteja yksin siellä kotona.

Mutta jos äiti vaikka kuolee ja lapsi on yksin siellä kotona, mutta ELOSSA?

Tai sitten lapsi on mukana ja elossa ja vielä turvallisesti äitinsä kanssa. Mä en jättäisi lasta ypöyksin minnekään. Jos hän on tuossa pihalla niin minä olen vieressä sisällä, välissä vain ulko-ovi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tai sitten lapsi on mukana ja elossa ja vielä turvallisesti äitinsä kanssa. Mä en jättäisi lasta ypöyksin minnekään. Jos hän on tuossa pihalla niin minä olen vieressä sisällä, välissä vain ulko-ovi.

Olen ihan samaa mieltä, että tuolla tavoinhan sitä tahtoisi asioiden menevän ja niin ne useimmiten menevätkin, mutta silti minusta tuo on ihan miettimisen arvoinen pointti, jos käytetään tuota kolariin joutumista syynä, mutta varmaan jo teinkin ajatukseni selväksi =)

Meidän 4-vuotias saa olla mummolassa omakotitalon pihassa yksin. Seurailen kyllä parin minuutin välein, että näkyykö. Itse asutaan kerrostalossa, täällä en päästä ulos yksin.
Kotiin voin jättää alle viideksi minuutiksi, jos käyn viemässä roskat tai kellarissa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Olen ihan samaa mieltä, että tuolla tavoinhan sitä tahtoisi asioiden menevän ja niin ne useimmiten menevätkin, mutta silti minusta tuo on ihan miettimisen arvoinen pointti, jos käytetään tuota kolariin joutumista syynä, mutta varmaan jo teinkin ajatukseni selväksi =)

Mun pointtina olikin se, että "pikainen" piipahdus lähikaupassa voikin syystä tai toisesta venyä pitkäksi ja lapsi yksin kotona.

Meillä 4v lapsi saa olla pihalla, mutta pitää olla etupihalla josta näen hänet koko ajan. Aika minkä on pihalla yksin on se mitä pienemmän pukeminen vie, ja sen teen penkillä ikkunan edessä. En jättäisi ilman kokoaikaista vahtimista tuonikäistä vielä.