Ä
äitinsä poika ja sen nainen
Vieras
Miehen äiti on sairastellut jonkun verran tässä kesän aikana ja poikansa on sitten kiitänyt tukka putkella aina avuksi.Mieheni ei siis ole ainoa lapsi kuitenkaan.Tänään sitten mies ilmoitti tuosta vaan, että äiti ja eno tulevat huomenna kyläilemään. Ei kysynyt minulta ollenkaan asiasta mitään ja kuului puhelimessa suu vaahdossa valehtelevan äidilleen, että kyllä se minulle sopii. Jo on otsaa
Kaikkein nolointa tässä on se, että meillä ei ole edes itselle kunnolla syötävää jääkaapissa, kun asumme sen verran syrjässä, ettei tuossa nyt minuutissa kipaista lähikauppaan ja olimme ajatelleet huomenna mennä alunperin ruokaostoksille, kun mies oli itse useaan otteeseen vaihtanut kaupassa käynnin ajankohtaa helteeseen vedoten. Lisäksi en pidä yllätysvieraista, koska hyvänä emäntänä haluan tarjota jotain itse tehtyä ja ehtiä siivota kunnolla paikkoja ajan kanssa.Sanoinkin, etten kauheasti nauti siitä, että siivoan koko talon tällä helteellä puolessa vuorokaudessa ja olen sitten ihan vihannes vieraiden saavuttua. Kaikkein pahiten mies loukkaantui siitä, kun moitin häntä äitinsä miellyttämisestä ja siitä, ettei osaa sanoa ei, vaan asettaa perheensä toiselle sijalle. Yritin nätisti selittää, ettei mies voi äitiänsä pelastaa, vaikka kuinka on mieliksi, jos jotakin sattuukin. Siihen ei voi kukaan meistä mitään... Lopulta ilmoitin, etten aio olla paikalla todistamassa tuota vierailua, vaan lähden kaupungille. Mies ilmoitti, että se on sitten tämän suhteen loppu ja emmepä ole kauheasti tässä iltasella enää keskustelleetkaan
Joku on vaan niin mahdottoman kiinni äidissään, ettei jaksa ymmärtää tämä ihminen!