Mies ja ruokailu perheen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olisiko liikaa pyydetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olisiko liikaa pyydetty

Vieras
miestä välillä avittamaan taaperoa syömisessä, kotona ja ravintolassa, olisi kiva kerrankin saada ruoka omaan napaan lämpimänä?
Mies mättää omalle lautaselle aina ensin ruokaa, välittämäti muista paskan vertaa, ja lapsia on perheessä useampi. Ottaa lautasen itselleen, ei siis kata muille jne...
Kerran sanoin asiasta niin heitti ruuan lautasineen roskiin, ja mökötti koko päivän?

Jos meillä olisi tollaista, niin sanoisin asiasta JOKA IKINEN päivä. Heittäköön sitten aina ruokansa roskiin ja menköön mököttään, ehkä joskus nälkä kasvais niin suureksi, että muistais hyvät tavatkin pöytään tullessaan!!!

Ei nimittäin ihan normaalille miehelle tulis mieleenkään tollainen käytös!

Meillä mies kotona usein unohtaa, että on muitakin ruokailijoita. Meinaa ottaa vain itselleen lautasen ja ekana syöksymässä kattilalle.. Mutta, mun ei tarvitse kuin mulkaista niin johan löytyy lautaset muillekin ja laittaa lapsille ruoat lautaselle.
Se on vaan niin kovin hätäinen, ADHD ihan diagnosoituna.

Ravintolassa huomio kyllä meidät muut ensin. Mä saan aika hyin syödä ruokani rauhassa, hän katsoo lapset ja heidän ruokansa. Itse alkaa viimeisenä syömään.

Nyt vaan rauhassa puhutte tuosta. Ja mieluummin muussa kuin ruokailutilanteessa. Nälkäisenä on vaikea saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi..

Olen huomannut, että tuo on melko yleistä. Ravintolassa äidit haalivat lapsille lautaset ja ruuat ja syöttävät, ja mies vain huolehtii omasta navastaan. Itse en kyllä jaksaisi, vaan sanoisin asiasta niin monta kertaa, että mies oppisi hiomioimaan muutkin.

Missä on suomalaisten naisten itsetunto? Miksi niin monet naiset elävät tuollaista elämää tuollaisten miesten kanssa? Joku viisas on joskus sanonut, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Niin miksi, sitä olen välillä itsekkin ihmetellyt?

Miehen itsekkyydellä ei ole noissa tilanteissa kyllä mitään rajaa, kerran tokasin kun laitoin lapsille ruokia lautaselle, ja taaperolle maitoa mukiin, älä vaan tukehdu kun ahtoi suuhunsa ruokaa urakalla, niin nousi pöydästä ylös, ja jätti ruuan siihen.
Pakko kait tuosta on keskustella, kun tämä on mennyt jo siihen pisteeseen, jos lapset pyytää isältään jotain niin tämä tokaisee aina takaisin, äiti antaa, pyydä siltä!?

Kerran maalailin jo haavekuvia mielessäni, kun söimme spaghettia jos lättäis sen lautasen miehen naamalle, sitten ajattelin toki lapsia, et ne varmaan säikähtäis, mutta kieltämäti pelkkä ajatuskin, miehestä spaghetit ja soossit naamalla valuen, nosti hymyn kareen huulille.

Missä on suomalaisten naisten itsetunto? Miksi niin monet naiset elävät tuollaista elämää tuollaisten miesten kanssa? Joku viisas on joskus sanonut, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa.
Ihana ettei taas kauaa mennyt kun joku supersankariämmä ehdottelee että on parempi erota jos mies on niin sika ja suuri roisto että kehtaa syödä oman ruokansa ensin. Ei jumalauta, missä on kaikki suhteellisuudentaju nykyään? Monien naisten ajatusmaailma ja kontrollintarve tänä päivänä on aivan sairas eikä pienimpiäkään ongelmia tai häiriötekijöitä kyetä käsittelemään aikuismaisesti vaan aina puuhataan kasaan draama ja harkitaan äärimmäisiä toimia, mies pitää saada liekaan tai sitten ero.

Muutenkin ketjussa tehdään pikkuasiasta taas aivan helvetin iso draama. Palstaa tyypillisimmillään. Sääliksi käy monia miehiä.

Ihana ettei taas kauaa mennyt kun joku supersankariämmä ehdottelee että on parempi erota jos mies on niin sika ja suuri roisto että kehtaa syödä oman ruokansa ensin. Ei jumalauta, missä on kaikki suhteellisuudentaju nykyään? Monien naisten ajatusmaailma ja kontrollintarve tänä päivänä on aivan sairas eikä pienimpiäkään ongelmia tai häiriötekijöitä kyetä käsittelemään aikuismaisesti vaan aina puuhataan kasaan draama ja harkitaan äärimmäisiä toimia, mies pitää saada liekaan tai sitten ero.

Muutenkin ketjussa tehdään pikkuasiasta taas aivan helvetin iso draama. Palstaa tyypillisimmillään. Sääliksi käy monia miehiä.

Etpä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsikään.

Mulle parisuhde tarkoittaa kahden kauppaa siten, ettei kumpikaan nosta itseään korokkeelle, ja ylenkatse sieltä muita. Kaikki asiat tehdään tasa-arvoisesti, ja päätöksen teot yhdessä, etenkin sellaiset asiat mitkä asiat koskevat koko perhettä!
Ei ole paljoa vaadittu, vai onko? Tämä ruokailu homma on vain meillä jotain aivan järkyttävää, kun mielestäni perheessä pitäisi huomioida kaikki, ei vain sitä omaa napaa!!! En minä nyt eroa tämän vuoksi ole ottamassa, muutoin hyvästä miehestä, tänne on vain hyvä purkaa itseään välillä ja saada potkua persiille, minäkin olen tätä ruokailu juttua liian kauan sietänyt, ottamati asiaa tiukemmin puheeksi.

jaa meillä mies laittaa ruokaa yhtä usein kuin minäkin. Ehkäpä sun pitäis pyytää miestä joskus kokkailemaan.
Vaikka olisin itse laittanut ruokaa niin pyydän liestä kattamaan pöydän, tai leikkaamaan vihanneksia yms ja hän kyllä tekee niinkuin pyydän. Ootko koittanu mitä tapahtuu jos ihan vaikka pyydät miestä auttamaan?

[QUOTE="sondersson";29182660]Sitä mun piti myös kysyä et mites sillon kun mies on kahden lasten kans? Kai se ne ruokkii kuitenkin?[/QUOTE]

Ruokkii toki, ei ainakaan vanhemmat lapset ole mulle sanoneet mitään, paitsi kerran isänsä syöneen seisaaltaan omaa annostaan, samalla kun oli laittanut heille ruokaa lautasille? Mä kerran jopa kysyin siltä onko hän jäänyt ilman ruokaa lapsena, sen sortin hotkimista on välillä tuo ruokailu, niin piti taas mykkäkoulua, tänään todellakin puhun suuni puhtaaksi vaikka pitäisi viikon mykkäkoulua!!

Yhteistyössä