Mies ja nainen vain kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettivä

Vieras
Meillä on miehen kanssa ollut pientä "polemiikkia" hänen kaverisuhteestaan erääseen naiseen. Mies on tuntenut kyseisen naisen murrosikäisestä asti ja he ovat kuulemma aina olleet vain kavereita. Minä en täysin tätä niele ja ketuttaa kun esim. baarissa nainen tulee halailemaan ja kaulailemaan miehen kanssa kutsuen häntä isoveljekseen. Alkaa ällöttää väkisinkin.

En voi sille mitään, mutta mielipiteeni on se, että jos mies ja nainen ovat "vain kavereita" niin jompi kumpi haluaa aina enemmän. Ja eri sukupuolten kaveruuteen liittyy aina jotain muutakin kuin pelkkää kaveruutta. En ainakaan todellakaan pidä siitä että tämä nainen voi esim. istuutua miehen syliin kaulailemaan "isoveljeään" ja sitten muistellaan menneitä aikoja kun oltiin siellä ja täällä ja tehtiin sitä sun tätä. Yäk!

Mitä mieltä olette tällaisista miehen ja naisen välisestä kaveruudesta? Onhan toki toimiviakin kaverisuhteita tältä pohjalta olemassa, mutta kuinka usein mukana on jotain muutakin?

Minulla on miespuolisia kavereita, jotka ovat vain kavereita (en kyllä istu heidän sylissään), ystävättäreni paras kaveri on mies ja he kulkevat joskus käsi kädessä tai istuvat sylikkäin, mutta hekin ovat taatusti "vain" kavereita, sillä mies on homo ja ystävättäreni on myös tämän ystävänsä miehen hyvä ystävä. Eli kyllä mies ja nainen voivat olla "vain" kavereita.

kerro miehellesi, että häiritsee, ei siihen muuten tule muutosta. Minun parhaat ystäväni ovat miehiä, ennen istuin heidän sylissäänkin, en kyllä sen jälkeen kun mieheni tapasin, koska hän ei sellaisesta pitäisi.

Mutta ikinä ei ole mitään seksuaalista ollut minun ja kavereideni välillä.

Myös miehelläni on naispuolisia ystäviä, samat säännöt pätevät kumpaankin suuntaan.

Voi, että mua ärsyttää tällaiset. Olen vierestä seurannut, kun yhden naisystäväni ystävyyssuhde lapsuudenystäväänsä on katkennut miehen mustasukkaisen naisystävän takia. Kaiken lisäksi tämän mies on myös ystäväni miehen ystävä, mutta tämä mustasukkaisen naisen mies ei saa edes käydä heillä kylässä.

Näiden kahden välillä ei taatusti ole tapahtunut mitään ja jos jotain olisi ollut tapahtuakseen, niin kai se olisi jo tapahtunut näiden 30-vuoden aikana, jotka nämä kaksi ovat toisensa tunteneet.

Koska kyse on lapsuudenystävästä, niin anna olla. Korkeintaan voit yrittää puuttua siihen sylissä istumiseen ja jatkuvaan (?) kaulailemiseen. Halaaminen tavatessa ei mitenkään paha asia.

Jos ne ovat jo murrosikäisestä tunteneet, niin eivätköhän ne olisi jo jotain tehneet, jos siltä kerran tuntuisi. Ja eiköhän se kerro aika paljon, että miehesi on sinun kanssasi eikä tuon kaverin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaakko 1:
Niin tarkista, että molemmilla on housut jalassa..

Tirsk..

Kuuluuko teillä vastaajilla muuten tapoihin, että kaikki kaverukset istuvat sylikkäin? Mä en oikein ymmärrä aikuisilta ihmisiltä tuollaista käytöstä.

Ovat aina seksuaalisesti kiinnostavia.
Jos nainen ei sellainen olisi, ei hänestä koskaan tulisikaan ystävääni.
Tietysti myös joutuu asioimaan naisten kanssa, jotka eivät kiinnosta, mutta ystäviä heistä ei minulle tule.

mulla on muutama hyvä miespuolinen ystävä ja varmasti halailen heitä kun heidät näen. ja mieheni tietää sen ja sama pätee häneen, hän saa varmasti halailla omia kavereitaan. siinä ei ole mitään "sen enempää", mä halailen myös naispuoliset ystäväni. kaikilla meillä on menneisyys ja jos miehesi naiskamu on ollut jo kuvioissa todella pitkän aikaa niin totta kai heillä riittää myös muisteltavaa... älä huoli, ap, ajattele että sä olet niissä muisteloissa mukana kun te kahdenkymmenen vuoden päästä muistelette että me sitä ja tätä... jos nyt vaan vähän löysennät otettas ;)

Mun mielestä tässä on nyt kyseessä kaksi eri asiaa. Ymmärrän ja hyväksyn täysin molempiin sukupuoliin kuuluvat kaverit. Se, miten sitä kaveruutta osoitetaan, on sitten aivan eri asia.

En usko, samaa sukupuolta olevat aikuiset kaverukset istuvat sylikkäin ja lepertelevät toisilleen. Jos mies ja nainen ovat vain kavereita, ei tälläisen käytöksen tulisi olla mitään normaalikäytöstä silloin heidänkään välillään.

Itse tulkitsen ap:n tilanteen niin, että ap:n miehen naispuolinen kaveri on mustasukkainen ap:lle ja haluaa osoittaa jatkuavasti erityisasemansa miehen elämässä. Mustasukkainen voi olla vaan kaverinakin, huomioista, en tarkoitakaan, että hän silti haluaisi ap:n miehen itselleen.

Tässähän nyt tämä nainen nolaa itsensä pahemman kerran syliinänkeämisillään ja lässyttämisillään, ei sille voi mitään :-) Mutta jos tälläinen käytös sinua ap häiritsee, voit tehdä miehellesi selväksi, ettet jaksa moista touhua katsella.

Tämä ei tietysti tarkoita, ettet hyväksyisi miehesi ja hänen naispuolisen kaverinsa ystävyyttä. Yritä tsempata ja opettele ainakin hyväksymään asia, vaikket siitä pitäisikään.

Mutta tosiasia on, että ihmiset kasvavat, ei aikuisena tarvitse enää jatkaa mitään sylissäistumis -teinitraditioita.

Ei ole oikein tuollainen käytös. Todennäköisesti heillä ei tosiaankaan ole mitään seksisuhdetta, mutta naisen käyttäytyminen on typerää. Hän tässä ainakin ylittää ystävyydenkin rajat. Miehesi on vähän tahdoton, jos hän suostuu tällaiseen. Hän ei osaa ajatella, miltä sinusta tuntuu, tai sitten hänkin nauttii tällaisesta.

Jos nainen olisi oikeasti miehesi ystävä, hän kunnioittaisi miestä ja tämän seurustelusuhdetta (tai avioliittoa, kuinka se nyt onkin). Halaus silloin, kun ei olla nähty pitkään aikaan, on ihan kohdallaan, mutta sylissäistuminen ja kahdenkeskinen höpötteleminen on epäkohteliasta sinua kohtaan.

Minä en katselisi tuota. Minä pudottaisin tuon naisen välittömästi maan pinnalle. Ystävyys ei edellytä mitään sylissäistumisia, kuulumiset voidaan vaihtaa ihan normaalilla keskusteluetäisyydellä ja yhteisiä asioita voi muistella hetken, mutta niihin ei uppuduta toisen puolison ollessa paikalla.

Nainen haluaa selvästikin osoittaa sinulle, kuinka tärkeä tekijä hän miehen elämässä edelleen on. Erittäin lapsellista ja kypsymätöntä.

Tee miehellesi selväksi, että tuollaista et aio jatkossa hyväksyä.

Joidenkin ihmisten tyyliin kuuluu osoittaa paljon fyysistä läheisyyttä ystävilleen, ilman että siihen liittyy mitään seksuaalista. Jos miehelläsi ja tällä kaverilla olisi oikeasti jotain vipinää, enpä usko, että he silloin halailisivat ihan vapaasti sinun silmiesi alla. Mutta kannattaa tosiaan ottaa puheeksi tuo kaulaileminen ja sylissä istuminen, kun se sinua häiritsee. En minäkään sinun tilanteessasi varmaan moisesta pitäisi, tuntuuhan se epäkunnioittavalta kumppania kohtaan.

Mutta en ymmärrä, miten jotkut voivat olla tosissaan sitä mieltä, että mies ja nainen eivät voisi koskaan olla vain kavereita keskenään. Tuolla logiikalla minä en varmaan voisi olla pelkkä kaveri kenenkään kanssa, koska olen bi-seksuaali ;). Ajatteletteko te tosiaan niin seksikeskeisesti, että jos (hetero)mies ja nainen tulevat hyvin juttuun keskenään, he automaattisesti haluavat myös seksiä toistensa kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rosetta:
Joidenkin ihmisten tyyliin kuuluu osoittaa paljon fyysistä läheisyyttä ystävilleen, ilman että siihen liittyy mitään seksuaalista. Jos miehelläsi ja tällä kaverilla olisi oikeasti jotain vipinää, enpä usko, että he silloin halailisivat ihan vapaasti sinun silmiesi alla. Mutta kannattaa tosiaan ottaa puheeksi tuo kaulaileminen ja sylissä istuminen, kun se sinua häiritsee. En minäkään sinun tilanteessasi varmaan moisesta pitäisi, tuntuuhan se epäkunnioittavalta kumppania kohtaan.

Mutta en ymmärrä, miten jotkut voivat olla tosissaan sitä mieltä, että mies ja nainen eivät voisi koskaan olla vain kavereita keskenään. Tuolla logiikalla minä en varmaan voisi olla pelkkä kaveri kenenkään kanssa, koska olen bi-seksuaali ;). Ajatteletteko te tosiaan niin seksikeskeisesti, että jos (hetero)mies ja nainen tulevat hyvin juttuun keskenään, he automaattisesti haluavat myös seksiä toistensa kanssa?

Minun mieheni on biseksuaali myös, takana pari pitkää naissuhdetta ja yksi vakava miessuhde - hän kertoi asian jo toisilla treffeillä, eikä minua todellakaan haittaa koska nyt olemme menossa naimisiin.

Mieheni sanojensa mukaan rakastuu "henkilöön, ei sukupuoleen" (mitä pidän muuten melkoisena kohteliaisuutena minua kohtaan, sillä se tarkoittaa että tosiaan olen hänelle muutakin kuin tissit ja perse). Jos olisin sitä mieltä, että mies ja nainen (tai kaksi homomiestä tai lesbonaista) tuntevat aina vetoa toisiinsa, joutuisin olemaan mustasukkainen joka ainoasta ihmisestä, joka vastaan tulee. Enkä varmaan voisi ikinä päästää miestäni poikien saunailtoihin! ;D

Ei kai tässä ollutkaan kyse siitä, etteikö mies ja nainen voi olla keskenään ystäviä, vaan siitä, miten ystävät toisiaan kohtaan käyttäytyvät.

Minun mieheni sylissä ei hypi kukaan muu nainen kuin minä. Ei minkään ystävyydenkään nimissä. Sitten, jos joskus eroamme, siinä saa hyppiä kuka tahansa, mutta niin kauan kuin minä olen hänen vaimonsa, on olemassa tiettyjä rajoja, joita ei ylitetä. Huumori ja leikkimielisyys on tietenkin eri asia, mutta ap:n kuvailemat tapaukset eivät sitä ole.

Mies ja nainen voivat olla ystäviä, ihan hyvin. Mutta ystävät eivät sorru mauttomuuksiin toistensa suhteen. Puolison läsnäoloa on kunnioitettava.

Kaikki kunnioitukseni sinulle, joka olet menossa naimisiin bi-miehen kanssa. Toivotan teille todella onnea. Olet rohkea nainen.

En ainakaan todellakaan pidä siitä että tämä nainen voi esim. istuutua miehen syliin kaulailemaan "isoveljeään" ja sitten muistellaan menneitä aikoja kun oltiin siellä ja täällä ja tehtiin sitä sun tätä. Yäk!

No yäk tosiaan! Mitä ihmeen pissisteinimeininkiä tommonen on? Minkä ikäsiä te olette?? En minä ikinä ole nähnyt että aikuiset kaverukset halailevat ja istuvat sylikkäin baarissa tai muuallakaan, vaikka ystäväpiirissä on miehiä ja naisia joilla kaikilla ystäviä kummastakin sukupuolesta. Ne 15 kesäset ja niitten tohotukset on sitten asia erikseen.

Aikuinen ihminen käyttäytyy aikuisen malliin. Se tarkottaa että kun tavataan ystäviä, niin tervehditään, voidaan halatakin, mutta sitten tervehditään myös kaverin siippaa ja jutellessa otetaan huomioon sekä kaveri että sen tyttö tai poikaystävä. Ei mitään sisäpiirin juttuja ja muisteloita vain meidän kahden kesken. Se on keskenkasvuista moukkamaisuutta.

Tuo tytteli ilmeisesti tykkää näpäyttää sinua vähän että voittehan te kaksi seurustella, mutta meillä on paljon pitempi yhteinen historia josta taas kerran muistutan sua hyvin intiimillä tavalla. Luultavasti on myös kaverin huomiosta mustasukkainen kuten joku jo sanoikin. Mies on nössö tai tyhmä kun antaa tuon jatkua. Ja tasan tarkkaan myös nauttii kun kaksi naista räpeltää kimpussa, hiveleehän sellanen märkäkorvaista kloppia aina.

Sinut on laitettu rooliin jossa ei voi voittaa. Jos puret hammasta etkä sano mitään, myöhäismurkkujen peli sen kun jatkuu. Jos taas sanot jotain mies saa tilaisuuden leimata sinut mustasukkaiseksi tiukkapipoksi. Paras tapa on jutella ensin asiasta rauhallisesti ja selittää että tuollainen käytös ei ole yleisesti kaverisuhteella selitettävissä ja todella vaivaa ja tuottaa myötähäpeää. Jos ei mene jakeluun (eikä tietenkään mene kun mies tykkää tilanteesta ja haluaa sen jatkuvan) niin valitettavasti joudut havainnollistamaan kuviota järjestämällä vuorostaan itsesi jonkun avuliaan miespuolisen kaverisi sylkkyyn koko illaksi menneitä muistelemaan. Johan on ihme jollei sanoma ala menemään perille ja vauhdikkaasti.

Kiitos kaikille asiallisista kommenteistanne!

Tarkoitin siis juuri sitä miten ystävykset voivat käyttäytyä toisiaan kohtaan. Mielestäni sylissä istuminen menee yli ymmärryksen. En katsonut tapahtumaa toimettomana vaan häivyin välittömästi muualle, joten kenellekään ei jäänyt epäselväksi mielipiteeni tapahtuneesta, ei myöskään tälle naiselle. Tajusi sitten loppuillan pitää etäisyyttä. Kerroin myös miehelle mielipiteeni ja hän tosiaan näytti aika tyytyväiseltä kun otin asiasta onkeeni.

Tämä ystävä myös kutsui tekstarilla miehen synttäreilleen ja viestissä ei sanallakaan mainittu minua. Vasta sitten kun näimme baarissa päivää ennen juhlia nainen sanoi että olen myös tervetullut mukaan. Taitaa tosiaan olla niin, että hän on mustasukkainen kun miehen elämässä on nyt seurustelukumppani joka menee hänen edelleen. Tuollainen lässyttäminen isoveljistä ja muusta sellaisesta ei ole aikuisten ihmisten käytöstä. Olemme kaikki kolmikymppisiä ja tuollainen sopii korkeintaan juuri murkkuikäisille.

Kyllä minullakin on pitkän aikuiselon aikana ollut montakin vara isoveljeä.. apua saan kun pyydän ..kiitokseksi en koskaan kuitenkaan kenenkään sylissä istu.Halaan ja saunailtaan kutsun - en muuta.

Minusta tuo nainen tuo ihan tahallaan hankausta veli-miehen naissuhteisiin, kokeilemalla onko tärkeämpi kuin tämä rakas.
Älykkäämpi versio veli-miehestä pudottelee kyllä naisen sylistään ja estelee liian läheiset halaukset.
Se on meillä mallina että mitä mieheni antaa minun tehdä velimiehen kanssa sitä minäkin annan tehdä hänen naistuttavien kanssa.

Ketään ei nolata. Ei seurustelukumppania etenkään, ei paikalla ollessa ,
eikä poissa ollessa.. Eli aika teinis käytöstä tuolta naiselta, ja mieheltäsi jos antaa näin tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä viitsi...:
Voi, että mua ärsyttää tällaiset. Olen vierestä seurannut, kun yhden naisystäväni ystävyyssuhde lapsuudenystäväänsä on katkennut miehen mustasukkaisen naisystävän takia. Kaiken lisäksi tämän mies on myös ystäväni miehen ystävä, mutta tämä mustasukkaisen naisen mies ei saa edes käydä heillä kylässä.

Näiden kahden välillä ei taatusti ole tapahtunut mitään ja jos jotain olisi ollut tapahtuakseen, niin kai se olisi jo tapahtunut näiden 30-vuoden aikana, jotka nämä kaksi ovat toisensa tunteneet.

Koska kyse on lapsuudenystävästä, niin anna olla. Korkeintaan voit yrittää puuttua siihen sylissä istumiseen ja jatkuvaan (?) kaulailemiseen. Halaaminen tavatessa ei mitenkään paha asia.

No kyllä sylissäistuminen jo ylittää rajoja. Isoveliksi kutsuminen...en minä omien veljieni sylissä istuskele ja kaulaile heitä kun muistelemme lapsuusaikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Miettivä:
Meillä on miehen kanssa ollut pientä "polemiikkia" hänen kaverisuhteestaan erääseen naiseen. Mies on tuntenut kyseisen naisen murrosikäisestä asti ja he ovat kuulemma aina olleet vain kavereita. Minä en täysin tätä niele ja ketuttaa kun esim. baarissa nainen tulee halailemaan ja kaulailemaan miehen kanssa kutsuen häntä isoveljekseen. Alkaa ällöttää väkisinkin.

En voi sille mitään, mutta mielipiteeni on se, että jos mies ja nainen ovat "vain kavereita" niin jompi kumpi haluaa aina enemmän. Ja eri sukupuolten kaveruuteen liittyy aina jotain muutakin kuin pelkkää kaveruutta. En ainakaan todellakaan pidä siitä että tämä nainen voi esim. istuutua miehen syliin kaulailemaan "isoveljeään" ja sitten muistellaan menneitä aikoja kun oltiin siellä ja täällä ja tehtiin sitä sun tätä. Yäk!

Mitä mieltä olette tällaisista miehen ja naisen välisestä kaveruudesta? Onhan toki toimiviakin kaverisuhteita tältä pohjalta olemassa, mutta kuinka usein mukana on jotain muutakin?

Eräällä ystävälläni oli samankaltainen tilanne. Hän yritti hyväksyä sen, ja se johti vain mielipahaan: leikki sen kun kiihtyi. Tässä tapauksessa "sisarukset" saivat kai jotain nautintoa yhteisestä flirtistä mitä harrastettiin "sisaruuden" nimissä. Tässä tapauksessa "pikkusisko" oli sellainen naisihminen, jolla parisuhteet kariutuivat koko ajan. Hänellä oli tarve osoittaa "sisarellisin" keinoin olevansa suosittu ja haluttu. Jos sisäinen arvomaailma on omittu jostain Salkkareista tai Kauniista ja Rohkeista, niin eipä kai voi muunlaista käytöstä odottaa.

Toisaalta ehkä sinun tapauksessa tilanne on kuitenkin toinen. Aina ihmiset eivät ajattele tekojaan sen pidemmälle, eivät osaa ottaa muita huomioon. Puhumalla moni asia selviää.

Itselläni paras ystävä on mies jonka olen tuntenut jo 10 vuotta,vajaa parikymppisinä tavattiin.. Pitkä on yhteinen historia!

Välissä molemmilla parisuhteita, nyt minulla. Ja silti päädyttiin aivan vastikään juuri siihen mitä pelkäät sinäkin. Monta tilaisuutta meilläkin on ollut kokeilla, molemmat sinkkuja jne..
Vetovoimaa näissä ystävyyssuhteissa monesti on. Itse en olisi uskonut meidän koskaan tähän päätyvän, mutta elämä yllättää ja yksikin katse tai sana voi muuttaa kaiken…Ja se jos mikä on villiä!!