mies ja miehen lapsi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiymmärrä

Vieras
argh...
miten reagoisitte/kokisitte asetelman että muuten ollaan miehen kanssa kuin avopari (tosin meillä vielä eri kämpät, vuosi oltu yhdessä) mutta kun miehen lapsi on hänellä joka toinen vkonloppu niin minä en mahdu IKINÄ siihen kuvioon. En voi olla heidän kanssaan yötä vaan lähetetään aina kotiin YKSIN. Pikkusen loukkaa ja v****ttaa, oonko liian itsekäs?

Alkuperäinen kirjoittaja eiymmärrä:
argh...
En voi olla heidän kanssaan yötä vaan lähetetään aina kotiin YKSIN. Pikkusen loukkaa ja v****ttaa, oonko liian itsekäs?

Pitäiskö miehen tulla sun mukaan sit?

Äh, paskamainen tilanne ja ymmärrän et loukkaa. Mitä mies on antanu asialle selitykseks?

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
aika selvä tapaus. miehen ex sanoo, että mies ei saa tavata lasta, jos sinä olet miehen luona yötä ja vietätte normaalia perhe elämää. näin mun ystävä ainakin miestään kiristää

en jotenki jaksa uskoo mutta voihan se noinkin olla..mutta oikeesti jos olisitte mun tilanteessa ni hyväksyisittekö tälläsen kuvion? Vai oonko oikeesti kamalan niuho ja itsekäs. Minä pyydän miehen AINA meille vaikka omat lapset olisivatkin kotona..mutta toisinpäin homma vaan ei yksinkertasesti toimi.

Mitä se mies selittää, että MIKSI joudut aina lähtemään pois? Mikä siinä on syynä?

Kyllä minuakin voisi tilanne ärsyttää. Mutta meillä meni homma niin, että tapasin miehen lapsen ekaa kertaa vasta vuosi seurustelun jälkeen =) Musta oli ihan hieno juttu ettei mies esitelly ihan ketä tahansa naista lapselleen. Siinä tilanteessa sitten lapsi oli toosi mustasukkanen eikä olis halunnut minua sinne, onko teillä sama tilanne? Jos miehesi sen takia pyytää sinut pois? Parastahan tuossa tilanteessa on, että mies vain tekee selväksi että nainen on nyt osa hänen elämäänsä ja sillä selvä.. Lapsi pääsee aika pahasti pompottelemaan jos hänestä on kiinni tuo..

Mun mielestä lapsen ei tarvitse nähädä isän/äidin uuden kumppanin yökyläilyjä ennenkuin suhden on vakaalla pohjalla ja asutaan yhdessä. Eli jos haluat olla yötä lapsen sielä ollessa, olisi teillä aika astua uusi askel suhteessa ja muuttaa yhteen. Olisiko mies valmis siihen entä sinä?

omasta mielestäni ja tuon jo kerran kokeneena sanoisisin että anna lapsen ja miehen vähän aikaa olla. Mies varmaan tuntee syyllisyyttä että omaa lasta ei näe, riippuu myös hyvin paljon siitä kuinka iso lapsi on. Pikku hiljaa tutustuminen sinuun on asian ydin.
Muista kuitenkin se että lapsi näkee harvemmin isäänsä ja kyllä se lapsi uuden puolison edelle menee. Anna aikaa vaan, pikku hiljaa tutustutte sitten
Tai sitten, mies on sitä mieltä että teidän suhteella ei ole tulevaisuutta ja sen takia ei halua tutustuttaa teitä toisiinne sen enempää

No minä en ainakaan suostuisi tuohon kuvioon. Pistä mies koville ja vaadi suhteeseenne seuraavaa askelta. Eli yhteen muuttoa. Siinä näet onko mies kanssasi tosissaan vai ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No minä en ainakaan suostuisi tuohon kuvioon. Pistä mies koville ja vaadi suhteeseenne seuraavaa askelta. Eli yhteen muuttoa. Siinä näet onko mies kanssasi tosissaan vai ei...

Niinpä... Miehen lapsi on aina jotenkin vähempiarvoinen kuin naisen lapsi. Jos mies tuo suhteeseen lapsen edellisestä suhteesta, pitää uuden naisen mennä aina ja joka tapauksessa miehen ja etenkin hänen lapsensa edelle. Miehen pitää vaan sulattaa naisen lapset täysin ja rakastaa heitä kuin omiaan. Ja laittaa heidän tarpeensa kaiken edelle.

Voi kun lapset lakkaisivat perustamasta uusperheitä :headwall:...

Mies varmastikin haluaa viettää myös kahdenkeskistä aikaa lapsensa kanssa. Jospa heillä on ihan omat ilta-ja aamurutiinit, eikä mies tahdo niitä rikkoa..
Anna ajan kulua, varmasti jonakin päivänä kuulut kuvioon :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Niinpä... Miehen lapsi on aina jotenkin vähempiarvoinen kuin naisen lapsi. Jos mies tuo suhteeseen lapsen edellisestä suhteesta, pitää uuden naisen mennä aina ja joka tapauksessa miehen ja etenkin hänen lapsensa edelle. Miehen pitää vaan sulattaa naisen lapset täysin ja rakastaa heitä kuin omiaan. Ja laittaa heidän tarpeensa kaiken edelle.

Voi kun lapset lakkaisivat perustamasta uusperheitä :headwall:...

Kuka tässä tuommoisesta on mitään puhunut. Ei ne uusperhekuviot nyt NIIN vaikeita ole kun ihmiset tuntuvat kuvittelevan.

Ihan samanlailla uusperheissäkin on kysymys kahden ihmisen rakastumisesta ja rakastamisesta. Kaikkien täytyy olla tasaarvoisia! Kenenkään lapset ei saa olla tärkeämpiä kuin toisen ja kaikille samat säännöt.Ketään ei voi väkisin rakastaa mutta toimeen täytyy tulla.

Ja sitten vielä tuosta toisen lapsen rakastamisesta...Eikö ole niin että rakastut ihmiseen kun vietät tämän kanssa aikaa ja välittäminen syvenee ajan kuluessa? Ihan sama homma se on uusperhekuvioissakin.Miitä paremmin opit tuntemaan toisen lasta sitä enemmän tulee tunteita peliin. Ja mitä enemmän vietät aikaa lapsen kanssa sitä lujemmaksi suhde tulee. Tässä mielessä yleensä mies on etulyöntiasemassa koska elää uuden naisensa lasten kanssa ja saa näin ollen viettää enemmän aikaa näiden kanssa ja kiintymys tulee nopeammin,kun taas uusi nainen tapaa miehen lasta vain n. joka toinen viikonloppu ja kiintymyssuhde on vaikeampi luoda.

Äiti/isäpuolen suhde lapseen on kuin mikä muu ihmissuhde tahansa. Ei se rakkaus ja välittäminen sieltä heti tule vaan ajan kanssa. Biologista lastaan rakastaa välittömästi mutta muiden lapsiin tarvitsee aikaa...

UUspehekuviot on aina hankalia ja nostan hattua tollaselle isälle joka haluaa antaa aikaa lapsellensa. Ne on vaikeitaki kuvioita ja tavallaan niissä ei voi olettakaan että mennään normisuhteen mukaan.

Yhteistyössä