Mies ilmoitti olevansa kyllästynyt meidän elämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "himmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"himmeli"

Vieras
En tiedä miten päin tässä olisi ja mitä ajattelisi.

Mies on ollut poissaoleva ja pahantuulinen useamman viikon. Kun kysyn, mikä on, niin vastaa, että vituttaa ja kyllästyttää. On kyllästynyt kaikkeen, siihen mitä me tehdään, siihen miten eletään. Esimerkkinä sanoi, että kyllästyttää illat, kun katsotaan tv:tä ja nukahdetaan sohvalle.

Mitä hittoa mun pitäis tehdä? Jotain sirkustemppuja vai?

Meillä on kolme lasta, joita hoidan kotona. Ei kai ole ihme, että olen iltaisin väsynyt ja nukahdan sohvalle?

Eihän tuo nyt välttämättä tarkoita sen kummempaa. Eiköös vähän jokainen kyllästy välillä siihen samaan arkeen ja oravanpyörään. Hyvä että kertoo mitä tuntee, mutta ei se ole kenenkään toisen tehtävä viihdyttää tai etsiä uusia mielenkiinnon kohteita. Jokainen on oman onnensa seppä, ja pitää vain itse keksiä jotain mikä saa taas arjen tuntumaan miellyttävämältä. Koska arki se on olemassa siltikin vaikka eroaisi.

Keskustelun paikka. Lapset hoitoon pariksi tunniksi ja ilmoitat että nyt meidän pitää jutella kuka on kyllästynyt ja mihin, mitäs tässä ajatellaan noista muksuista jotka on tuohon tullut tehtyä ja ovat tällä hetkellä niinkuin elämänvaiheessa ykköstehtävä, ja onko rakentavia ehdotuksia miten yleistä kyllästyneisyyttä saataisiin kohenemaan yleiseksi mukavuudeksi.

Ideariihtä kehiin. Jospa mies haluaa välillä hoitaa niitä kolmea lasta kotona?

• Tykkää
Reactions: erinys ja rockyroad
Kysy mieheltäsi mitä hän sitten haluaisi tehdä sen telkkarin tuijotuksen sijaan?

Kaipa se lapsiperhe arki väsyttää ja tylsistyttää toisinaan kaikkia, mutta toisaalta lapset kasvavat koko ajana ja pikkuhiljaa tulee enemmän omaa ja yhteistä aikaa.

Lohdutuksen sanasena kerrottakoon, että olimme kerran parisuhdekurssilla jossa oli kaksi lapsetonta pariskuntaa. Yhtä tylsää elämää viettivät kuin lapsellisetkin pariskunnat. Eli ei kai se varsinaisesti niistä lapsistakaan johdu. Kun ollaan pitkään yhdessä, niin välillä kai se alkaa vähän kyllästyttämään koko paketti. Jotain uutta pitäisi aina silloin tällöin keksiä, mielellään yhdessä.

Kait se mies myös kertoi, että mitä se haluaa elämältä ja mitä muutoksia pitäisi tulla ja on myös valmis itse tekemään asian hyväksi jotain. Valitettavasti monet miehet taitavat tuossa vaiheessa vaan heittää hanskat tiskiin ja toteavat, että myöhäistä sitä on enää mitään tehdä.

Kukapa ei joskus kyllästyisi arkeen.

Kysy mieheltäsi, mitä hän kaipaisi. Jos hän kaipaa aikaasi ja huomiotasi, niin yritä repiä sitä jostain vaikka väkisin, sillä ei parisuhde pysy itsestään pystyssä.

Mäkin olen mun miehelle sanonut olevani totaalisen kyllästynyt meidän elämään. Eikä mies sitä ottanut lainkaan henkilökohtaisesti, tai vihjeenä että hänen pitäisi jostain syystä minua alkaa viihdyttää.

Mietin, että jotain pitäisi varmaan keksiä. Piristystä arkeen??
Mies on kuulemma niin vittuuntunut, ettei kykene asiasta keskustelemaan. Hän myös sanoi, että ei ole mitään puhumista, kun äsken keskusteltiin.

Ja omasta mielestäni en kyllä laiska ole. Hoidan kodin, lapset, koirat, pihan, ruokahuollon, KAIKKI kotona. Mies saa tavata ystäviään ja harrastaa mielensä mukaan.

Se vielä, että kun ollaan "siinä iässä", on varsin helppoa syytää se oma elämään kyllästyneisyys, epämääräiset tunteet siitä mihin pitäisi pystyä ja mikä olisi oman elämän tarkoitus, sekä näihin liittyvät ärtymyksen ja pelon tunteet sen parisuhdekumppanin niskaan. Ja tämä onnistuu sekä miehiltä että naisilta. Että kun olen kyllästynyt niin tuon toisen vikahan se sitten on.

Vasta myöhemmin ymmärtää (jos ymmärtää), että jokainen meistä on kuitenkin itse vastuussa siitä millaiseksi elämänsä rakentaa. Toki jos elää perheessä ja parisuhteessa on sen kumppanin kanssa säännöllinen keskustelu enemmän kuin tärkeää, se on välttämätöntä. Että osataan toivoa niin että toiveiden täyttymisen ohella arkikin rullaa ja lapset kasvaa ja kaikilla on hyvä olla.

Uskon että tähän kyllästymiseen vaikuttaa myös meidän taloudellinen tilanne. Viimeinen vuosi on sattuneesta syystä ollut aika tiukka.
Joku miniloma kahden kesken voisi olla kyllä mukava, valitettavasti siihen ei tällä hetkellä ole oikein aikaa, rahaa ja resursseja.

[QUOTE="himmeli";26406419]Mietin, että jotain pitäisi varmaan keksiä. Piristystä arkeen??
Mies on kuulemma niin vittuuntunut, ettei kykene asiasta keskustelemaan. Hän myös sanoi, että ei ole mitään puhumista, kun äsken keskusteltiin.

Ja omasta mielestäni en kyllä laiska ole. Hoidan kodin, lapset, koirat, pihan, ruokahuollon, KAIKKI kotona. Mies saa tavata ystäviään ja harrastaa mielensä mukaan.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä siltä että mies on vittuuntunut sinuun, eikä vain saa sitä sanotuksi suoraan. En lukenut kaikkia vastauksia joten voi olla että toistan. Ehditkö lasten ja kodinhoidolta huolehtimaan ulkonäöstäsi?

Onhan se selvää että arki aina välillämkyllästyttää. Eihän se sinun vikasi ole ja minusta on vähän hassua että loukkaannut tuommoisesta kommentista. Sen sijaan voisitte koittaa keskustella miten sitä oloa vois parantaa, tarvisk mies jonku oman harrastuksen, haluaisko se nähdä enemmän kavereitaan, jolloin sinä voisit vastaavasti olla joinain iltoina pois tekemässä omia juttujasi. vai haluisko hän sun kanssa laatuaikaa, vai kenties yhdessä perheenä jotain erilaista

[QUOTE="himmeli";26406455]Uskon että tähän kyllästymiseen vaikuttaa myös meidän taloudellinen tilanne. Viimeinen vuosi on sattuneesta syystä ollut aika tiukka.
Joku miniloma kahden kesken voisi olla kyllä mukava, valitettavasti siihen ei tällä hetkellä ole oikein aikaa, rahaa ja resursseja.[/QUOTE]

Ja sä et ilmeisesti voi mitenkään auttaa teidän perheen taloudellisen tilanteen parantumiseen? Jeesata miestäsi taloudellisen vastuun kannossa?

Kuulostaa kyllä siltä että mies on vittuuntunut sinuun, eikä vain saa sitä sanotuksi suoraan. En lukenut kaikkia vastauksia joten voi olla että toistan. Ehditkö lasten ja kodinhoidolta huolehtimaan ulkonäöstäsi?

Noh, parhaani yritän. Käyn lenkillä ja jumpissa aina mahdollisuuksien mukaan ja ole ihan hyvässä kunnossa. En tosin ole meikannut juuri viime aikoina kuin ihan satunnaisesti, kuljen enimmäkseen "mukavissa" vaatteissa.

Pyytäkää vaikka mummua tms edes illaksi kotiin, menkää vaikka ongelle ja vaikka nakkikiskan kautta kotiin. Ei sen piristyksen tarvitse merkitä mitää kummempaa. Tai vuokratkaa joku leffa ja ostakaa herkkuja kaupasta, jotain.

Ja joo, joskus vaatii viitseliäisyyttä. Ja sit anna aikaa miehellesi.

Mua itseä ainakin on kyllästyttänyt tää elämä välillä, sellaista se vaan on.

Kysypä ihan aidosti kiinostuneena millainen olisi miehesi unelmaviikko (ei lomalla vaan ihan arkena) eli haluaisiko harrastaa yksin jotain, tavata kavereita, haluaisiko että tapaisitte perheenä enemmän ystäviä, enemmän yhteisiä harrastuksia vai mikä. Sitten mietit oman vastaavan ja alatte ynnäämään miten pääisisitte niin lähelle noita molempia että olisitte tyytyväisiä.

Me tehtiin tämä syksyllä ja nyt koko perhe katsoo vähemmän telkkaa ja liikkuu enemmän. Vuorotellen, itsekseen ja yhdessä.

[QUOTE="minttu";26406482]Ja sä et ilmeisesti voi mitenkään auttaa teidän perheen taloudellisen tilanteen parantumiseen? Jeesata miestäsi taloudellisen vastuun kannossa?[/QUOTE]

No en juuri voi. Olen pitkällä sairaslomalla ja palaan töihin ensi syksynä. Ja siis, en tarkoittanut, että ei tultaisi taloudellisesti toimeen, on vaan tiukkaa ajoittain.

Naiset saa vituuntua ja kyllästyä arkeen jossa mies ei auta. Ei kodinasioissa eikä lasten hoidossa. Mutta saako mies vituuntua ja kyllästyä kantamaan vastuuta perheen taloudesta? Mielestäni saa, siinä missä emeäntä saa kyrpiintyä jos mies ei pese koskaan kalsareitaan, tai kaitse lapsiaan tuntia pidempään.

Perhe on yhteistyön tulos. Ja säännöt pitää olla sellaiset että KAIKKI voivat hyvin, ei pelkästään lapset.

Mies asuu kotonaan kuin hotellissa ilmeisesti,sinä hoidat lapset,arjen ja mies käy kotona kiukuttelemassa.
Pistä se osallistumaan kotihommiin niin loppuu se turha kitinä.
Sanot että sä olet kyllästynyt tekeen kaikki yksin.

Se kyllä pitää paikkansa, ettei juuri tule tavattua perheenä kavereita yms. Mies on toiselta paikkakunnalta kotoisin ja pitää myös nykyään melko vähän yhteyttä näihin vanhoihin kavereihinsa. Olen kyllä koittanut kannustaa miestä tapaamaan heitä, menemään saunailtoihin yms. mutta eipä tuo juuri niissä ole käynyt.

[QUOTE="himmeli";26406419]Mietin, että jotain pitäisi varmaan keksiä. Piristystä arkeen??

Ja omasta mielestäni en kyllä laiska ole. Hoidan kodin, lapset, koirat, pihan, ruokahuollon, KAIKKI kotona. Mies saa tavata ystäviään ja harrastaa mielensä mukaan.[/QUOTE]

Mieskin varmaan haluaisi joskus tehdä jotain...