mies hoitovapaalle!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
Me tässä pohditaan, ett jos mies jäisikin syksyllä kotiin hoitamaan meitin poikaa, kun mun hoitovapaa loppuu!
Poika ois sillon puoltoista vuotias.
Mul on kyl paljon huonompi palkka, kun mun miehellä, mut eipä meillä oo asuntovelkaakaan eikä muitakaan velkoja, joten eiköhän me tultais toimeen munkin palkalla. Asutaan tällä hetkellä viel vuokralla.
Eihän se raha oo kaikki kaikessa ja ois kiva, ett isäkin sais viettää enemmän aikaa poikansa kanssa!

Onks teillä kokemuksia siitä, että isä ois ollu lapsen kaa hoitovapaalla?

Meillä mies on ollut hoitovapaalla molempien lapsien kanssa, on tykännyt eikä juurikaan ole riitaa siivoamisesta tai lastenhoidosta kun oikeasti tietää mitä se on. Jos vaan taloudellisesti pärjäätte niin suosittelen ehdottomasti! :)

mun mies oli työttömänä ja poika muuten olis ollu mummin hoidossa ja niin mies sitten hoiti poika kun olin töissä ja kyllhän tuo tykkäs ihan kotona olla, oli aina lämmin ruokakin oottamassa kun kotiin tulin ja koti suht siistinä ja poika hoidettuna :heart:

Mies oli kahta lasta hoitamassa vuoden ja nyt kun mun äitiloma lobbuu tästä kolmannesta, mies jää hoitaan näitä kolmea. ( SORI kova B ei toimi :D )
Siinä se mies bärjää missä nainenki. Tosin meilläki vähä tiukembaa taloudellisesti, mut mies sano et ei ikinä vaihtais sitä koti-isä aikaa bois. Ja et oli onnellinen jälkeen bäin, kun mä bainostin sitä jäämään(alussa siis oli vastahakonen, mut kiitti mua jälkeenbäin!).

Suosittelen miestä kokeilemaan hoitovapaata ehdottomasti, jos on itse sitä vähääkään miettii. Meillä mies oli 4 kuukautta kotona reilu 2v. lapsen kanssa ja hegissä selvittiin niin fyysisesti kuin taloudellisesti vaikka velkaa on ja paljon. Se mikä siinä eniten jäi harmittamaan oli se ettei mies pystyny seuraavana kesänä pitämään pitkää kesälomaa.

Mun mies haluaisi jäädä koti-isäksi mutta kuka sen yritystä pyörittää jos se ei? Nyt yritetään järjestää siten, että jaetaan hoitovapaa syksyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
Mies oli kahta lasta hoitamassa vuoden ja nyt kun mun äitiloma lobbuu tästä kolmannesta, mies jää hoitaan näitä kolmea. ( SORI kova B ei toimi :D )
Siinä se mies bärjää missä nainenki. Tosin meilläki vähä tiukembaa taloudellisesti, mut mies sano et ei ikinä vaihtais sitä koti-isä aikaa bois. Ja et oli onnellinen jälkeen bäin, kun mä bainostin sitä jäämään(alussa siis oli vastahakonen, mut kiitti mua jälkeenbäin!).

Anteeksi ihan hirveesti, mutta mä sain Bäivän naurut tuosta sun tekstistä :)! Hyvää bäivänjatkoa vaan ja sori ab:lle tää asiaton kommentti

Minun mieheni on hetkellä hoitovapaalla meidän kahden pojan kanssa (ovat nyt 3v3kk ja 1v8kk). Mies aloitti hoitovapaan kesäkuussa 2008 ja jatka nyt syyskuuhun 2009. Alussa oli suunnitelmissä, että hän olisi tammikuusta 2009 palanut töihin, mutta totesi silloin vaan, että kuopus on liian pieni.
Ja minusta tämä on loistava ratkaisu!!!! Mies pärjää enemmän kun hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä. Meilläkin miehen palkka on omaani hiukan isompi ja iso asuntolainakin on, mutta hyvin ollaan pärjätty :)
SUOSITTELEN!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:

Jollet halua ennen uuden näppiksen hankkimista vaikuttaa nuhaiselta, voit vaikkapa kopioida p:n työpöydälle ja liimata sen tekstiin Ctrl+V:llä. Tai sitten voit kirjoittaa koko tekstin Wordilla ja käskeä sen korvata kaikki b:t p:llä. P:n löydät aina Merkistöstä.

Mies oli kotona melkein vuoden esikoisen kanssa. Heille syntyi tosi hyvä ja läheinen suhde. Mieskin oppi sen, mitä tarkoittaa se päivärutiinien pyrittäminen - hyvässä ja pahassa. Lisäsi molemminpuolista ymmärrystä ja arvostusta. Isälle tosi arvokas kokemus, edisti "isäksi kasvamista" ja vahvisti tunnesidettä. Ennen kaikkea lapselle tosi hienoa, että molemmat ovat saaneet viettää paljon keskinäistä aikaa.

Yhteistyössä