Mies herne klyyvarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aabee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aabee

Vieras
Siskoni oli meillä kyläilemässä. Hän asuu 200 km päässä ja vanhempani olivat tulossa hakemaan hänet kotiin (asuvat samassa kaupungissa). Meillä on mieheni kanssa kolme lasta joista nuorin vauva. Vauveli oli menossa päiväunille, kun me siskon kanssa lähdimme kauppaan. Tarkoitus oli käydä ostamassa vanhemmillemme tarjottavat, kun tulevat.

Noh, päätimme samalla reissulla käydä vähän ajelulla ja kahvilassa. Ajattelin, että tuskinpa minua kaivataan, kun vauvakin meni nukkumaan ja vanhemmat tulisivat siinä kuuden aikaan ja kello oli vasta neljä. Toisin kävi.

Soitin kahvilasta äidilleni, joka yllätyksekseni sanoi, että ovat jo meillä. Mieheni nappasi puhelimen äidiltäni ja kysyi kireällä äänellä, missä minä olen. Kerroin olevani siskon kanssa eräässä kahvilassa. "Kauppaanhan sun piti mennä, eikä mihinkään helkkarin kahvilaan!" mies tiuskaisi. Lisäsi vielä, ettei vauva ollutkaan nukahtanut ja on näin ollen pahantuulinen.

Löin luurin korvaan, koska teki mieli sanoa jotain tosi ilkeää. Suututti: minäkö olin nyt tarinan syyllinen? Minun olisi siis pitänyt soittaa etukäteen ja kertoa että menemmekin ajelulle ja kahville! Miksi ihmeessä??? Mitä jos vauva olisi nukkunut ja mieheni päättänyt mennä itsekin päiväunille. Silloin olisi vauva saattanut herätä ja olisin taas saanut kuulla kunniani.

Suututtaa. Mielestäni mieheni oli kohtuuton. Olenko väärässä? Ilmoitatteko te puolisoillenne jokaisen pikku ripsauksenkin?

Ja jos mies olisi tehnyt tämän saman tempun eli jäänyt kahville/kaljalle/kaverin kanssa/mihin tahansa ilmoittamatta ja kysymättä lupaa etukäteen niin ketjussa oltaisiin lynkkaamassa sitä narsistisikaa jo täysillä.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Kyllä tuollaisissa tapauksissa ilmoitan! Mieheni antaa helposti luvan ja hoitaa osansa, mutta tuollaiset äkkinäiset suunnitelmanmuutokset vaativat ilmoittamisen.

Siis häh?! Tuohan oli aivan pikkuasia. Jos vauva olis nukahtanut, mieheni mennyt päikkäreille ja vanhempamme tulleet silloin kun puhe oli, ei mies olis edes huomannut koko asiaa. Eihän tässä nyt herraisä sentään mistään ryyppyreissusta ollut kyse, vaan pienestä ajelusta oman siskon kanssa ja kupillisesta kahvia. Kuinka tossun alla te muut oikein elätte??

Siis häh?! Tuohan oli aivan pikkuasia. Jos vauva olis nukahtanut, mieheni mennyt päikkäreille ja vanhempamme tulleet silloin kun puhe oli, ei mies olis edes huomannut koko asiaa. Eihän tässä nyt herraisä sentään mistään ryyppyreissusta ollut kyse, vaan pienestä ajelusta oman siskon kanssa ja kupillisesta kahvia. Kuinka tossun alla te muut oikein elätte??

Ei tossun alla, mutta meillä päävastuu vauvasta (sen unista ja ruokailusta) sekä mun vanhempien kyläilystä on mulla. Mies hoitaa myös, jos osaa varautua.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
ajelulle, näillä bensan hinnoilla???

Olisit ihan yhtä hyvin saanut lärpätettyä siskosi kanssa kotona, miksi ihmeessä tuhlasit aikaasi kaupungilla?

Miehelle ei ole ihan yhtä helppo kikka hoitaa 2 isompaa, nukuttaa vauvaa ja kahvittaa anoppia kuin naiselle. Siksi se hermostui.

Anna miehelles sikspäkki ja sen päälle tussua, kyllä se siitä rauhottuu.

[QUOTE="vieras";24370485]Ei tossun alla, mutta meillä päävastuu vauvasta (sen unista ja ruokailusta) sekä mun vanhempien kyläilystä on mulla. Mies hoitaa myös, jos osaa varautua.[/QUOTE]

Huh, onneks meillä vastuu perheen kakaroista jaetaan.

No minä kyllä oletan, että päävastuu lapsista on molemmilla. Jos tilanne olisi ollut toisinpäin, en varmasti olisi siitä suuttunut. Kyllä jonkunlainen vapaus täytyy puolisoilla olla. Kuitenkaan kyse ei ollut tunneista. Tuntuu, että vanne kuristaa kurkkua, jos joka kahvikupillinen täytyy etukäteen infota.

Tottakai ilmoitan kaikista menoistani miehelle! Meillä mies välillä unohtaa kertoa omista menoistaan, mutta on kuitenkin tarkka siitä että minun pitää kertoa kaikki. Ja se on ihan ok, hänhän on vain huolehtivainen :) Yleensä pyrinkin kysymään mieheltä luvan menoihini, mutta joskus harvoin sitten tulee tilanne, että luvan pyytämiseen ei vain ole mahdollisuutta. Silloin täytyy ilmoittaa missä mennään.

Kysyttekö te ihan aikuisten oikeasti miehiltänne "luvan" menoihinne? Esim. käytte kaupassa. Muistatte siinä samalla, että ei hitsi, munhan pitikin käydä verotoimistossa hoitamassa yksi asia. Niin pirautatteko siinäkin tilanteessa ukollenne ja kysytte, että hei kulta, saanks mä käväistä verkkarissa hoitaas yhen tärkeen jutun??? Siis huoh....

Olisin kyllä ilmoittanut suunnitelman muutoksesta. Tosin imetän edelleen vauvaa ja hän ei syö muuta kuin rintaa niin on hyvinkin suotavaa että ilmoitan jos menee pidempään.

Kyllä meillä mieskin ilmoittaa jos hän menee treenien jälkeen pitsoille kavereiden kanssa jne.
Se on vaan sitä toisen arvostusta että ilmoittaa jos ei ole silloin tulossakaan kotiin ku pitäis.. ;)

Kysyttekö te ihan aikuisten oikeasti miehiltänne "luvan" menoihinne? Esim. käytte kaupassa. Muistatte siinä samalla, että ei hitsi, munhan pitikin käydä verotoimistossa hoitamassa yksi asia. Niin pirautatteko siinäkin tilanteessa ukollenne ja kysytte, että hei kulta, saanks mä käväistä verkkarissa hoitaas yhen tärkeen jutun??? Siis huoh....
KYLLÄ! Jos on pieni vauva kotona joka on täysin minusta riippuvainen.

siis no niin eihän tähän voi sanoa mitään.. kysyä lupa käydä kahvilla. Ilmottaa suunnitelman muutoksista, mitä vitun muutosta siinä on, jos kauppareissun yhteydessä ajaa muutamat ylimääräset mutkat ja hörppäsee kupin kahvia. Ämmät jumalauta! Lopettakaa nyt tollanen pelleily, ei joka saatanan raapasusta tarvi tehdä tiliä ja voi vittu kuin käy sääliksi tiedän äijiä, että joka ikisestä minuutista tarvii kotiin tekstailla. Huoh.

Molemmin puolin nyt vedetään turhasta hernettä nokkaan. Ei tarvitse erikseen ilmoittaa jos kahvilla käy, tekstarin olisi voinut kyllä vaikka lähettää mutta ei pakollista. Ukko on vittuuntunut kun vauva ei nukkunut ja teidän porukat ryykää sinne, ihan ymmärrettävää että vähän tiuskii, vaikka ei mitenkään suotavaa käytöstä olekaan. Olisi kuitenkin voinut itse soittaa kun ne teidän porukat tuli eikä leikkiä marttyyriä.

• Tykkää
Reactions: Extra Virgin

Yhteistyössä