Mies, hävettäisikö sinua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No'One
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä, todellakin! Miehen puolesta vastaan, mutta tiedän hänen ajattelevan näin. Ei kehtaisi enää tuollaisen jälkeen silmiini katsoa ja varmasti masentuisi lapsen osan takia.

Mitäköhän sille pitäisi tehdä?

Meillä miehelle on omat vanhemmat opettaneet ja kannustaneet alkoholismiin. Hän ei ole suurkuluttaja, mutta alkoholisti kyllä, alkoholia juodaan tajuttomuuteen saakka ja valitettavasti hän ei itse ongelmaa ymmärrä. Alkoholia on pakko saada tietyin väliajoin.

Normaali elämä kyllä sujuu satunnaisista "juomiskohtauksista" huolimatta, mutta itseäni pelottaa mihin tämä on johtamassa ja mitä esimerkkiä hän antaa lapsillemme. Ei kuulemma ole paha asia, kun lapset näkee hänet tajuttomana ja viinalta haisevana.

Hän on siis nyt sängyssä haisemassa. Eilen lähti parille, lupasi tulla (taas) ajoissa kotiin ja lähteä esikoisen kanssa pyöräilemään aamulla. Esikoinen löysi hänet ammeesta sammuneena, onneksi ei hukkuneena, ja tyyppi vetäs "Isi on juovuksissa" idiotismin ja vieläkään ei ole toimintakunnossa.

Viimeksi muokattu:
Mitäköhän sille pitäisi tehdä?

Meillä miehelle on omat vanhemmat opettaneet ja kannustaneet alkoholismiin. Hän ei ole suurkuluttaja, mutta alkoholisti kyllä, alkoholia juodaan tajuttomuuteen saakka ja valitettavasti hän ei itse ongelmaa ymmärrä. Alkoholia on pakko saada tietyin väliajoin.

Normaali elämä kyllä sujuu satunnaisista "juomiskohtauksista" huolimatta, mutta itseäni pelottaa mihin tämä on johtamassa ja mitä esimerkkiä hän antaa lapsillemme. Ei kuulemma ole paha asia, kun lapset näkee hänet tajuttomana ja viinalta haisevana.

Hän on siis nyt sängyssä haisemassa. Eilen lähti parille, lupasi tulla (taas) ajoissa kotiin ja lähteä esikoisen kanssa pyöräilemään aamulla. Esikoinen löysi hänet ammeesta sammuneena, onneksi ei hukkuneena, ja tyyppi vetäs "Isi on juovuksissa" idiotismin ja vieläkään ei ole toimintakunnossa.

Lapsen ei kuulu IKINÄ vanhempiaan humalassa! Ja jos jää sovitut asiat tekemättä, se on todella suuri pettymys lapselle joka kerta! Ja minkä takia - viinan! Lapsi muistaa nämä pettymykset koko elämänsä.

Tuntuu erikoiselta, että edes kyselet tuollaisia. Ikävä kyllä se on merkki siitä, että oma maailmasikin on jo vinoutunut tuon suhteen. Miehellesi on alkoholiongelma, ja teillä on virtahepo olohuoneessa. Lapsillasi viinanhuuruinen lapsuus. Olkoonkin, että välillä sujuu mukavasti.

[QUOTE="...";27200414]Lapsen ei kuulu IKINÄ vanhempiaan humalassa! Ja jos jää sovitut asiat tekemättä, se on todella suuri pettymys lapselle joka kerta! Ja minkä takia - viinan! Lapsi muistaa nämä pettymykset koko elämänsä.

Tuntuu erikoiselta, että edes kyselet tuollaisia. Ikävä kyllä se on merkki siitä, että oma maailmasikin on jo vinoutunut tuon suhteen. Miehellesi on alkoholiongelma, ja teillä on virtahepo olohuoneessa. Lapsillasi viinanhuuruinen lapsuus. Olkoonkin, että välillä sujuu mukavasti.[/QUOTE]

Varmastikin totta, ongelma on se, että miehen lähipiirin mukaan alkoholin runsas käyttö kuuluu normaaliin elämään. "Suurin osa käy joka viikko baarissa vähintään kerran, mä käyn vaan parin viikon välein"

Jotenkin sitä kuvittelee, että mä joskus saisin puhuttua hänelle järkeä. Jo muutamaan kertaan meinannut heittää hänet pihalle, mutta aina tulee se " En mä enää, tiedän tehneeni väärin jne"

Varmastikin totta, ongelma on se, että miehen lähipiirin mukaan alkoholin runsas käyttö kuuluu normaaliin elämään. "Suurin osa käy joka viikko baarissa vähintään kerran, mä käyn vaan parin viikon välein"

Jotenkin sitä kuvittelee, että mä joskus saisin puhuttua hänelle järkeä. Jo muutamaan kertaan meinannut heittää hänet pihalle, mutta aina tulee se " En mä enää, tiedän tehneeni väärin jne"

No turha niitä normaalin käytön rajoja on alkoholisteilta ja auurkuluttajilta kysellä...ja musta oleellisin asia on, että haluatko SÄ että lapsesi joutuu näkemään tuollaista!? Eikö SUA hävetä? Sä olet lastesi toinen vanhempi, vastuussa siitä millainen lapsuus heillä on.

Kuulostaa ihan mun pikkuveljeltä, hänellä on myös alkoholi ongelma, vaikkei päivittäin perseitä vedäkkään, mutta aina kun ottaa, ottaa överit. Hän on aika ajoin itsekkin ollut huolissaan juomisesta ja kerran jopa meni AA kokoukseen, harmikseni siittä ei ollut hälle muuta kuin haittaa, koska sen jälkeen hällä ei enää ongelmaa ollutkaan, koska muiden tilanne oli paljon pahempi. Hän on siis usein juonut kaiken omaisuutensa, ystävät ovat kaikonneet tai ne ketkä ovat vielä "ystäviä" näyttävätkin päällepäin alan ammattilaisilta. Tätä on jatkunut ja tilanne vain pahentunut viimeisen 10 vuoden aikana. Mun tarvii vielä sanoa, että meidän vanhemmat ovat alkoholisteja, joten veljeni on läheltä nähnyt mitä alkoholismi aiheuttaa, silti hänestä itsestään tulee vanhempien kaltainen.

Kyllä meillä hieman lapset ihmetteli kun äiti tuli työreissusta kotia ja sammui keittiön lattialle.. Asiasta kun keskustelin niin vastaus oli olankohautus että mitä nyt tuollaisesta pikkujutusta välittämään.

[QUOTE="vieras";27200502]Kuulostaa ihan mun pikkuveljeltä, hänellä on myös alkoholi ongelma, vaikkei päivittäin perseitä vedäkkään, mutta aina kun ottaa, ottaa överit. Hän on aika ajoin itsekkin ollut huolissaan juomisesta ja kerran jopa meni AA kokoukseen, harmikseni siittä ei ollut hälle muuta kuin haittaa, koska sen jälkeen hällä ei enää ongelmaa ollutkaan, koska muiden tilanne oli paljon pahempi. Hän on siis usein juonut kaiken omaisuutensa, ystävät ovat kaikonneet tai ne ketkä ovat vielä "ystäviä" näyttävätkin päällepäin alan ammattilaisilta. Tätä on jatkunut ja tilanne vain pahentunut viimeisen 10 vuoden aikana. Mun tarvii vielä sanoa, että meidän vanhemmat ovat alkoholisteja, joten veljeni on läheltä nähnyt mitä alkoholismi aiheuttaa, silti hänestä itsestään tulee vanhempien kaltainen.[/QUOTE]

Meillä ei onneksi ole koskaan ollut niin vakava vaihe, että se juominen olisi omaisuutta vienyt tms, eikä kaverit ole ammattilaisia, vaan reippaalla kädellä juovia, työ-/opiskelijaelämässä olevia lapsettomia miehiä.

Välillä on parempia vaiheita, jolloin ei ole juotu ja monesti kesällä alkaa enemmän kaljahammasta kolottaa ja se jää päälle.

Jos valotetaan vähän tilannetta, niin hänen nuoruudessaan vanhempansa olivat ravintola-alan yrittäjiä ja kannustivat häntä juomaan ilmaiseksi kolme kertaa viikossa, eikä se että hän nukkui yönsä baarin lattialla, vähentänyt kyseiseen harrastukseen kannustamista. Saivatpahan vanhempansa ryypätä itse hyvällä omatunnolla, kun ei ollut poika katsomassa.

Tissuttelua ei muuten ilmene, eikä tuo useammin juominen tarkoita päivittäistä kännäämistä.

[QUOTE="...";27200454]No turha niitä normaalin käytön rajoja on alkoholisteilta ja auurkuluttajilta kysellä...ja musta oleellisin asia on, että haluatko SÄ että lapsesi joutuu näkemään tuollaista!? Eikö SUA hävetä? Sä olet lastesi toinen vanhempi, vastuussa siitä millainen lapsuus heillä on.[/QUOTE]

Tottakai hävettää! Ongelma on periaattessa se, että mies käyttäytyy kuin opiskelija, eikä perheenisä. On hyvä tai oikeastaan mahtava isä lähes kokoajan, mutta tuo opiskelijapoikavaihe on pahin ongelma, sitä itse toivoi, että kyllä se siitä iän myötä paranee.

[quote="...";27200414]lapsen ei kuulu ikinä vanhempiaan humalassa! Ja jos jää sovitut asiat tekemättä, se on todella suuri pettymys lapselle joka kerta! Ja minkä takia - viinan! Lapsi muistaa nämä pettymykset koko elämänsä.

Tuntuu erikoiselta, että edes kyselet tuollaisia. Ikävä kyllä se on merkki siitä, että oma maailmasikin on jo vinoutunut tuon suhteen. Miehellesi on alkoholiongelma, ja teillä on virtahepo olohuoneessa. Lapsillasi viinanhuuruinen lapsuus. Olkoonkin, että välillä sujuu mukavasti.[/quote]

täysin samaa mieltä!

Yhteistyössä