Mies haukkui ja uhkaili kun kerroin miten harmitti hänen vastuuton ( humala)toiminta lapsia kohtaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Aikaisin heräävä lapsi alle kouluikäinen...ei ollut mihinkään lähtö mutta olemme sopineet ettei lapsia hoideta humalassa. Mies ei omasta mielestään ollut humalassa koska alkoi nukkumaan klo 4...ja oluiden määrä oli 10-14 välillä. Ei voi mitenkään selvitä parissa tunnissa ja eikä nähnyt mitään väärää toiminnassaan... ja haukkui sit minut kun syyttelin, arvostelin ja puutuin hänen elämäänsä.
Mies on väärässä. Onko alko hälle ongelma, jos on, niin yritä saada hänet katkaisuun konstilla millä hyvänsä. Sanot että hakee apua tai sit saa hommata uuden kodn itselleen.
 
Kyllä 14 bisseä lauantai-illan ja yön aikana on ihan kohtuullinen määrä satakiloiselle miehelle. Jos mies alkaa tissuttamaan olutta lauantai-iltana klo 20:30 ja juo 14 keskiolutta, on päihdelinkin laskurin mukaan klo 07 aamulla veressä 0,7 promillea. Uskon että tuo on vieläpä vahvasti yläkanttiin. Mutta vaikkei olisikaan, ei alkoholia käyttävä mies ole tuosta promillemäärästä moksiskaan.

Sehän on virheajatus, että promillemäärä veressä kertoisi miten humalassa ihminen on. Ei se nimittäin sitä kerro. Humala on aivojen "toimintahäiriö", joka johtuu etyylialkoholista. Aivot ovat kuitenkin kovin sopeutuva elin. Mitä useammin ne joutuvat olemaan alkoholin vaikutuksen alaisena, sitä paremmin ne kykenevät toimimaan normaalisti sen alaisuudessa. Sitä kutsutaan toleranssiksi. Ihminen ei siis tule enää yhtä humalaan, vaikka joisikin saman määrän ja veren promillepitoisuus olisi sama.

Jos mies ei siis ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, niin 0,7 promillea ei vaikuta hänen suorituskykyynsä juuri lainkaan. Voi olla että toimintakykyä huomattavasti enemmän laskeva tekijä on univaje ja väsymys, kuin nautittu alkoholi.

Se, onko tuon määrän nauttiminen kerralla terveellistä, on toinen asia. Ei varmaankaan ole, mutta sellaista se elämä on. En minä mieti että silloin tällöin olutpörinät vetäessäni se olisikaan elinaikaani varsinaisesti pidentävä tekijä. Kyllä se seitinohut vetäistään ihan vain siksi, että se on kivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Ensinnäkin. Olut ei ole viinaa.
Yllättävän hyvin kalja juopoille maistuu aina siihen ikään kunnes kihti pakottaa siirtymään pelkkiin kirkkaisiin.
14 kaljaa yhdellä istumalla vaatii jo melko kokeneen käyttäjän. Olkoonkin, että harrastuksessaan pidemmälle ehtinyt juoppo vetää laatikollisen pohjiksi ennen kuin lähtee baariin.

Kaljan lipittäminen aamuneljään ei o asianmukaista käytöstä jos aamuseittemästä eteenpäin on vastuussa lapsista. Lastenhoitajalla olis kengänkuva persuksissa kerrasta.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
vierailija
Tämä palsta tursuaa tekopyhää paskaa ja jeesustelua, ei mitään uutta tosin. Sinänsä hyvää viihdettä, mutta pelottavinta on se että herkässä mielentilassa ja johdateltavissa olevat mammat saattavat oikeasti uskoa niitä käsittämättömän mustavalkoisia ja heppoisin perustein kyhättyjä "neuvoja" mitä täällä jatkuvasti jaetaan.

Jos oikeasti on niin sokea ja tuomitseva kuin suurin osa näistä palstajeesuksista, niin tulee pettymään elämässään monet kerrat ja pahasti. Ja jos meinaa ottaa eron jokaisesta miehestä, jonka käytös tuomitaan näiden jeesuksien muodostaman valamiehistön toimesta raskauttavaksi ja eron arvoiseksi rikokseksi, niin mahdollisuudet viettää eläkepäivät yksinäisenä ovat enemmän kuin todennäköiset. Realisminon tästä touhusta kaukana, mutta värikynä sauhuaa ja pyhimyksen sädekehä kimaltelee.
 
Yllättävän hyvin kalja juopoille maistuu aina siihen ikään kunnes kihti pakottaa siirtymään pelkkiin kirkkaisiin.
14 kaljaa yhdellä istumalla vaatii jo melko kokeneen käyttäjän. Olkoonkin, että harrastuksessaan pidemmälle ehtinyt juoppo vetää laatikollisen pohjiksi ennen kuin lähtee baariin.

Kaljan lipittäminen aamuneljään ei o asianmukaista käytöstä jos aamuseittemästä eteenpäin on vastuussa lapsista. Lastenhoitajalla olis kengänkuva persuksissa kerrasta.
Siis noin 8 isoa tölkkiä olutta yhden illan aikana vaatii "melko kokeneen käyttäjän"? Se oikeasti melko kokenut käyttäjä juo niitä illan aikana kyllä tuplamäärän, josko edes riittää. Eiköhän Karhun 6x0,5 sixteri ole kuule aika perussetti hyvin hyvin monelle miehelle, kun kaljoittelun aloittaa... tuo kahdeksan ei siitä ihan merkittävästi poikkea.

Joutuu välillä kyllä ihmettelemään tätä jeesustelun määrää. Jos teillä mies juo aikuisten oikeasti vain sen kaksi tai kolme isoa tölkkiä kaljaa kaljoitellessaan, niin se on melkein sama kuin hän ei joisi ollenkaan. Mä en vain tähän päivään mennessä näin miehenä ole tavannut sellaista miestä, että joka viihteelle heitettyään pärjää koko illan sellaisella olutmäärällä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Tämä palsta tursuaa tekopyhää paskaa ja jeesustelua, ei mitään uutta tosin. Sinänsä hyvää viihdettä, mutta pelottavinta on se että herkässä mielentilassa ja johdateltavissa olevat mammat saattavat oikeasti uskoa niitä käsittämättömän mustavalkoisia ja heppoisin perustein kyhättyjä "neuvoja" mitä täällä jatkuvasti jaetaan.

Jos oikeasti on niin sokea ja tuomitseva kuin suurin osa näistä palstajeesuksista, niin tulee pettymään elämässään monet kerrat ja pahasti. Ja jos meinaa ottaa eron jokaisesta miehestä, jonka käytös tuomitaan näiden jeesuksien muodostaman valamiehistön toimesta raskauttavaksi ja eron arvoiseksi rikokseksi, niin mahdollisuudet viettää eläkepäivät yksinäisenä ovat enemmän kuin todennäköiset. Realisminon tästä touhusta kaukana, mutta värikynä sauhuaa ja pyhimyksen sädekehä kimaltelee.
Niin, se on pitkälti kiinni siitä, mitä elämältään haluaa.
Aika moni mielummin viettää ne eläkepäivät yksin kun jonkun sohvalla kaljaa kittaavan ja persreijäksi haukkuvan ääliön kanssa.
 
Eiköhän Karhun 6x0,5 sixteri ole kuule aika perussetti hyvin hyvin monelle miehelle, kun kaljoittelun aloittaa...
Mä lasken oluet laatikoissa. Niinku että monesko laatikko on menossa.
Sinä et pysty lipittämään kaljaa aamuneljään ja olemaan aamuseittemältä työkunnossa. Minäkään en siihen pysty.

Kyse ei o siitä kenen pää kestää viinaa parhaiten ja osaako kännissä käyttäytyä.
 
Mä lasken oluet laatikoissa. Niinku että monesko laatikko on menossa.
Sinä et pysty lipittämään kaljaa aamuneljään ja olemaan aamuseittemältä työkunnossa. Minäkään en siihen pysty.

Kyse ei o siitä kenen pää kestää viinaa parhaiten ja osaako kännissä käyttäytyä.
Voin ja olen ollut useinkin lipittämässä viiniä iltamyöhään ennen työaamua. Mun ammatissa on säännöllisen epäsäännöllisesti joku tilaisuus, missä pitää roikkua sinne puoleen yöhön. Usein en ota viiniä ollenkaan, mutta jos sitä joskus intoutuu, niin kyllä se 6-7 annosta saattaa mennäkin. Okei en ota neljäätoista, mutta mökillä sekin on tullut otettua ja aloitettua seuraavana aamuna terassin teko. E ollut ongelma.
 
Jos teillä mies juo aikuisten oikeasti vain sen kaksi tai kolme isoa tölkkiä kaljaa kaljoitellessaan, niin se on melkein sama kuin hän ei joisi ollenkaan. Mä en vain tähän päivään mennessä näin miehenä ole tavannut sellaista miestä, että joka viihteelle heitettyään pärjää koko illan sellaisella olutmäärällä.
On niitä sellaisiakin.
Tunnen jopa pari tyyppiä, jotka eivät viihteelle heittäytyessään ota sitäkään.
 
On niitä sellaisiakin.
Tunnen jopa pari tyyppiä, jotka eivät viihteelle heittäytyessään ota sitäkään.
Niinpä. Ne ketkä eivät käytä alkoholia rentoutuakseen, eivät välttämättä ota niitä pariakaan. Sehän maksaa Suomessa kohtuuttoman paljon ja alkoholia käyttämättömänä jo kolmesta kaljasta saattaa saada päänsäryn aamuksi. Sen takia niitä viihteellä olevia kolmen kaljan juojia harvoin näkee. Tai minä en tiedä ainuttakaan. Joko otetaan ne tumut, tai sitten henkilö on absolutisti ja ei juo lainkaan.
 
Voin ja olen ollut useinkin lipittämässä viiniä iltamyöhään ennen työaamua. Mun ammatissa on säännöllisen epäsäännöllisesti joku tilaisuus, missä pitää roikkua sinne puoleen yöhön. Usein en ota viiniä ollenkaan, mutta jos sitä joskus intoutuu, niin kyllä se 6-7 annosta saattaa mennäkin. Okei en ota neljäätoista, mutta mökillä sekin on tullut otettua ja aloitettua seuraavana aamuna terassin teko. E ollut ongelma.
kyllähän tuo riippuu paljon siitä, mitä silloin aamulla pitää tehdä. En esim. haluaisi, että minua leikkaavaa lääkäri olisi edellisenä iltana kitannut kaljaa neljään saakka. Monissa paikoissa ei ole niin väliä, vaikka olisi sinne aamuseitsemään saakka tinannut.

Jos suht tolkuissaan on, pystyy niille lapsille varmasti jonkun filmin laittamaan pyörimään ja murokipot eteen, joten tuskin ap:llä kukaan oli hengenvaarassa. Eri asia, jos tavaksi ottaa, ja on useammin neljän aikaan kaljaa kittaamassa kun nukkumassa.

Oleellisintahan koko tapauksessa ei ole tuo kalja ja sen juominen, vaan se, mitä siitä seurasi ja miten riita hoidettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Niinpä. Ne ketkä eivät käytä alkoholia rentoutuakseen, eivät välttämättä ota niitä pariakaan. Sehän maksaa Suomessa kohtuuttoman paljon ja alkoholia käyttämättömänä jo kolmesta kaljasta saattaa saada päänsäryn aamuksi. Sen takia niitä viihteellä olevia kolmen kaljan juojia harvoin näkee. Tai minä en tiedä ainuttakaan. Joko otetaan ne tumut, tai sitten henkilö on absolutisti ja ei juo lainkaan.
Mieheni saattaa kyllä monestikin kotona illalla ottaa lasillisen rentoutuakseen, mutta viihteellä ollessa/juhlissa tmv. harvoin juo paria kolmea enempää. Ja kohtuullisen usein kuitenkin käy sekä vapaa-ajan että työn puitteissa iltaa ulkona viettämässä.

... tästä voi toki vetää johtopäätöksen, että kotona olemiseen (jostain ihmeen syystä) tarvitsee viinaa rentoutuakseen, kodin ulkopuolella hauskanpito onnistuu muutenkin :LOL:
 
M42
Voin ja olen ollut useinkin lipittämässä viiniä iltamyöhään ennen työaamua. Mun ammatissa on säännöllisen epäsäännöllisesti joku tilaisuus, missä pitää roikkua sinne puoleen yöhön. Usein en ota viiniä ollenkaan, mutta jos sitä joskus intoutuu, niin kyllä se 6-7 annosta saattaa mennäkin. Okei en ota neljäätoista, mutta mökillä sekin on tullut otettua ja aloitettua seuraavana aamuna terassin teko. E ollut ongelma.
Kysymys on siitä, että ap ja miehensä ovat sopineet, että mies hoitaa lapsia aamulla. Jos kaljoittelua ei pysty silloin jättämään väliin tai hillitsemään niin, että varmasti on selvä ja kunnossa, niin kyseessä on ongelma. Ap ja miehensä ovat sopineet, ettei lasta hoideta humalassa, jos tämän sopimuksen kunnioittaminen olisi ap:n miehelle tärkeää, niin hän ei tahallaan kaljoittelisi aamu neljään asti.

Sama jos olet kuljetusalalla tai muulla alalla, jossa sovittu, että promilleraja on 0 töihin tultaessa, ei silloin tissutella yöllä, vaan jos illalla haluaa ottaa, se jää siihen yhteen tai kahteen illalla, että varmasti on 0 tulos, kun tulee töihin. Tällaisilla aloilla ei pysty olemaan töissä, jos on ongelmia alkoholin kanssa.
 
Oli syy riitaan mikä tahansa, niin mielestäni aikuisilta voi olettaa (jopa kaljapöhnässä) älykkäämpiä argumentteja kuin toisen haukkuminen persereijäksi. Ja jos toista joksikin haukkuu, on osattava myös pyytää anteeksi.
No höh. Mä olen sanonut ihan selvinpäinkin miestäni persereiäksi, koska mun mielestä se vaan on välillä ihan persläpi koko äijä. Enkä edes muista pyysinkö anteeksi vai en.
No, mutta, tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee:ROFLMAO:
 
Yllättävän hyvin kalja juopoille maistuu aina siihen ikään kunnes kihti pakottaa siirtymään pelkkiin kirkkaisiin.
14 kaljaa yhdellä istumalla vaatii jo melko kokeneen käyttäjän. Olkoonkin, että harrastuksessaan pidemmälle ehtinyt juoppo vetää laatikollisen pohjiksi ennen kuin lähtee baariin.

Kaljan lipittäminen aamuneljään ei o asianmukaista käytöstä jos aamuseittemästä eteenpäin on vastuussa lapsista. Lastenhoitajalla olis kengänkuva persuksissa kerrasta.
Entäs sitten? Olut ei siltikään ole viinaa.
Kossu on viinaa.
Emilia Appetitoso on viiniä.
Disaronno Amaretto on likööriä.
Elysee on kuoharia.
Koff on olut.

Eli se hemmetin olut ei ole viinaa.

Se yhdeltä istumalta on edelleen aika suhteellinen käsite. On aika eri asia, puhutaanko tunnista vai vuorokaudesta. Varmasti kokenut juoppo huitaisee korillisen parissa tunnissa, mutta se, että joku voi juoda 14 bisseä 14 tunnin aikana, ei tee kenestäkään alkoholiongelmaista.

Mua ihan oletusarvoisesti ärstyttää täällä tämä jeesustelu ja oman sädekehän kiillottaminen. Ihan kuin se maailma kaatuisi siihen, jos isä hoitaa joskus lapsiaan pienessä krapulassa. Ensimmäisenä ollaan lyömässä jos jonkinlaista diagnoosia perseeseen ja miettimässä vieroitusta.

Itse en toki tiedä mikä ap:n tilanne on. Jos ukko vetää koko viikonlopun ja joka ikinen viikonloppu tuohon tahtiin, niin onhan se sitten huolestuttavaa. Jos kyse on kuitenkin jostakin paljon harvinaisemmasta tapahtumasta, niin kannattaako siitä nostaa niin hemmetinmoista älämölöä?
 
Itse en toki tiedä mikä ap:n tilanne on. Jos ukko vetää koko viikonlopun ja joka ikinen viikonloppu tuohon tahtiin, niin onhan se sitten huolestuttavaa. Jos kyse on kuitenkin jostakin paljon harvinaisemmasta tapahtumasta, niin kannattaako siitä nostaa niin hemmetinmoista älämölöä?
Jos seittemältä pitää olla kondiksessa ja dokaa aamuneljään niin kyl se on jo ongelma.
Se on vähän eri asia kuin pari lasia illalla liikaa.
 
Jos seittemältä pitää olla kondiksessa ja dokaa aamuneljään niin kyl se on jo ongelma.
Se on vähän eri asia kuin pari lasia illalla liikaa.
No ei varmasti maailman fiksuin veto, mutta sen kyllä tajuaa itsekkin sitten seuraavana aamuna ja muistaa ehkä ens kerralla sitten. En nyt kuitenkaan näe, että tuossa tarvii avioeroa hakea ja hälyttää lastensuojelua paikalle.
 
No ei varmasti maailman fiksuin veto, mutta sen kyllä tajuaa itsekkin sitten seuraavana aamuna ja muistaa ehkä ens kerralla sitten.
No ei o maailman fiksuin veto ei. Mut siitä kuuluu syyttää vain itteä, eikä vaimoa joka ottaa asian puheeksi.

Sano mitä sanot, mut tossa ollaan siinä vaiheessa, että vaimo on jo aloittanut tölkkien laskemisen. Se kuuluu taudinkuvaan.
Sinä tuskin laskeskelet kummemmin miehesi tyhjentämiä kaljatölkkejä? Juoppojen puolisoilla se on jossain vaiheessa arkipäivää.

Taudinkuvan seuraava vaihe on sitten se, että juoppo jättää tiskipöydälle kuusi tyhjää hylsyä ja heittää loput parikymmentä tyhjää muovikassissa vaik auton takakonttiin niin kato sit vaimo luulee, että join vaan kuusi. Hihhii... olen maailman fiksuin eikä kukaan ole keksinyt tätä mua ennen.

Sit jossain vaiheessa vaimo lopettaa laskemisen.
 
vierailija
Onko parempi juoda 14 päivää yksi olut päivässä vai 14 olutta kerran kahdessa viikossa illan ja yön aikana?

Mun mielestä tä hemmetin alkoholinkäyttö nipotuskin on lähtenyt ihan käsistä. Jengi rykii ja hyperventiloi jos kumpikin vanhempi ottaa saunaoluen tai jos iskä on kerran kuukaudessa vähän tuiterissa, niin siitä tulee eittämättä alkoholiongelmainen kusipää joka välittää vähät lapsista ja vaimosta.

Ja jos sun mielestä humalan määrällä ei ole mitään väliä, ainoastaan sillä montako olutta on juonut, niin kenelläköhän tässä on suhteellisuuden taju hämärtynyt?

Vittu mitä paskaa taas kerran.
Joo joku voi joskus liioitella, mutta pääosin ihmiset tunnistaa kyllä alkoholiongelman, ainakin jos se on jollakulla muulla kuin itsellä. Se ettei mies voi olla juomatta vaikka lapsenhoito edessä, ja suuttuu kun juomisesta huomautetaan, viittaa kyllä ongelmaan. Ei ole alkoholiongelmainen kusipää jos kännis kerran kuussa, kunhan ei lasten aikana, älä vääristele.
Mutta ap:n tilannekuulosti huolestuttavalta. Jos ei mies selvinpäinkään suostu keskustelemaan ja pyydä anteeksi, aika toivottomalta tuntuu.
 
vierailija
Tässä AP:n tapauksessa oli nyt kyse siitä, että mies ryypiskeli läpi yön aamu neljään, ja seitsemältä olisi pitänyt olla lapsenhoitokunnossa. Tuskin ihan skarppina on sitä hommaa pystynyt hoitamaan. En itse ainakaan pitäisi, jos joku aamuneljään saakka kaljaa lipittänyt tulisi aamuseiskalta lapsia hoitamaan. Vastuutonta toimintaa mieheltä!
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Jeesustelijoiden pari klassikkoa. Ensinnäkin kaikki alkoholi on aina viinaa. Sitä syntisistä syntisintä pelottavaa viinaa. Jopa olut tai siideri. Toinen sana on aina. Pitääkö aina dokata? Pitääkö aina juoda sitä olutta... Kolmas on jossain variaatiossa: ilman olokin on hauskaa. Siis "eikö koskaan ole kivaa jos et osta olutta?" tai vaikka "kyllä hauskaa pitää olla ilman että korkkaan kaljan".

Siispä:

Pitääkö sitä aina juoda viinaa, kun ilman viinaakin voi olla hauskaa.

-> miehelle joka hakee pari olutta kesäloman alkajaisiksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Miksi Jeppe juo?

Hän ei ole kirjaimellisesti vastuuton. Hänellä on vastuuta, hänellä on perhe. Hän ei pysty kantamaan vastuuta, hän ei jaksa, eikä häntä kiinnosta. Kotonaan hän tuntee olevansa vankilassa, josta hän vapautuu juomalla. Hänen pitäisi saada vain juoda rauhassa. Pistä hänet kasvamaan. Hänestä ei ole teile vastuunkantajaksi. Ehditte kasvaa isoiksi ennemmin kuin hän.
 

Yhteistyössä