Mies haluaisi toisen lapsen!:o Olen pettynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjapulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marjapulla

Vieras
Meillä on 1v2kk poika. Miehen kanssa oli alusta asti selvää, että jää ainoaksi, toista ei tehdä. Olen just päässyt taas mukavasti kiinni työhöni ja opintoihini, kroppa tuntuu taas omalta ja lapsikin nukkuu ja elämä alkaa hymyillä:)

No, nyt mies sitten pamautti, että millos tehdään toinen! Siis mitä, ei ollut tuollaisesta puhetta, en halua. Alkoi ihan tosissaan juttelemaan, että haluaisi toisen ja nyt olisi hyvä tehdä, että tulisi pieni ikäero.

Olen tosi järkyttynyt ja tunnen itseni petetyksi, mulle toinen lapsi ei ole vaihtoehto. Tämän yhden kanssa alkaa nyt olla mukavaa ja elämän on helppoa. Aloitin juuri gradun kirjoittamisen, olen mukana erään yrityksen projektissa gradulaisena ja projekti kestää ensi jouluun, mies ei tunnu pitävän tätäkään minään.

Mä haluan nyt nauttia ei enää niin riippuvaisesta lapsestani, perheestäni, harrastuksista ja kiinnostavasta projektista, ei tähän toista tarvita. Ei sillä, mies on ollut erittäin hyvä isä, vauva-aikanakin teki töitä kotona ja antoi mun nukkua ja levätä silloin, kun teki mieli, sain palautua synnytyksestä ihan rauhassa ja liikkua niin paljon kuin silu sieti, aina sain mennä jonnekin jos teki mieli, ei tarvinnut olla kotona "vankina" ja kantaa vastuuta kaikesta yksin. Niin kuin kuuluu tietysti ollakin.

Mut, mut... En siltikään halua toista lasta. Mulla on aina ollut haaveissa yksi lapsi, toisen kanssa ei enää olekaan ihan niin helppoa ja sitten joutuisi jo tekemään merkittäviä luopumisia, nyt nuorena on vielä helppo kehittää itseään työssäkin ja helpompi päästä tutkimusryhmiinkin mukaan. En myöskään ole kovin innoissani raskaudestakaan. Eri asia, jos oikeasti haluaisin toisen ja elämän tilanne ja työ olisivat erilaisia. Ja tämä nyt oli turha avautuminen, mutta ketuttaa nyt niin rankasti.

tasta nakokulmasta katsottuna nayttais silta ,etta jos keskustelet asiasta miehesi kanssa paasette haluamaasi tulokseen. voihan asiaan palata myohemmikin.tuli vitrhe, eipitanyt mainita tuota myohemmin juttua .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sano miehelles että mietit sitä sitten ku oot valmistunut. kyllä se elämä on kivaa vaikka lapsille tulis suurikin ikäero.

Ei.. ku siis mä en halua toista ollenkaan, missään vaiheessa. En viitsisi tyhjiä lupailla.

eli mies on hoitanu lapsen ja olet saanu tulla ja mennä ku halvat ja viitit valittaa riippuvaisesta lapsesta? :D :D :D

ehtii niitä lapsi tehä opiskelun jälkeenki, jos mieli muuttaa tai elämäntilanne.

Älä lupaile tyhjiä, pettymys on vaan miehellesi suurempi sitten. Jos miehesi päättää haluta enemmän lapsia niin onhan noita naisia ja miehillä yleensä kauemmin aikaa. En tekis lasta jos en itse haluaisi, mutta älä myöskään sitten ihmettele jos miehesi joskus toisen perheen perustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäsköhän asia suomentaa sille miehelle. Niin selvää suomea, että taatusti uskoo/tajuaa.

Niin, mä vaan kuvittelin, että asia on selvä, kun siitä on puhuttu moneen otteeseen ennen yhtäkään lasta. Olen tehnyt kantani hyvin selväksi. Liekö sitten kaikki mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai pyyhkiytynyt mystisesti pois mielestä. Raivoistuttavaa silti.

Mun on jotenkin vaikea ymmärtää, miten tämä asia ei ole teidän välillä sitten kuitenkaan selvitetty, ennenkuin aloitte perhettä perustamaan. Tarkoitan, että miten mies muka vaan yhtäkkiä päättäisi muuttaa mielensä, jos olette asiasta etukäteen sopineet? Vai onko suostunut yhteen lapseen, ja salaa toivonut, että sitten myöhemmin muutat mielesi? sehän on yleensä meillä naisilla aika yleinen ajattelutapa, eikä tietenkään ehkä se toimivin =)

Kun kerran olette sopineet, että yksi lapsi vain tehdään, sulla on tietenkin täysi oikeus muistuttaa miestäsi tästä sopimuksesta. Kyseessä on kuitenkin sun kroppa ja pää jne, eihän mies voi sua painostaa tai kiristää uuteen raskauteen, jollei susta itsestä yhtään tunnu siltä, että haluat. Juuri tuolla tavalla perheet hajoavat ja lapsethan siinä sitten joutuvat sijaiskärsijöiksi. Juttele miehesi kanssa, selitä vielä kerran omat toiveesi ja jollei ne solmut aukea kahdestaan puhumalla, voisitte mennä vaikka yhdessä juttelemaan esim. perheneuvolaan. Joskus puolueettomalle ihmiselle puhuminen voi aukaista näkökulmia, jotka ei keskenään aukea.

Alkuperäinen kirjoittaja koistinen:
Älä lupaile tyhjiä, pettymys on vaan miehellesi suurempi sitten. Jos miehesi päättää haluta enemmän lapsia niin onhan noita naisia ja miehillä yleensä kauemmin aikaa. En tekis lasta jos en itse haluaisi, mutta älä myöskään sitten ihmettele jos miehesi joskus toisen perheen perustaa.

NO hohhoijaa. Minusta on ihan uskomatonta, että mies lähtisi perustamaan perhettä toisen naisen kanssa tuossa tilanteessa vain sen takia, että ei saa toista lasta. Onhan hänellä jo yksi ja hyvä parisuhde:o Eri asia, jos toinen ei haluaisi yhtäkään ja mies tahtoisi. Mutta on aika eläimellistä ja typerää erota sen takia ettei saa just niin montaa lasta kuin haluaisi.

No ethän sä tuossa tapauksessa voi tehdä muuta kuin puhua asiasta suoraan miehellesi. Ettet siis enää halua koskaan lisää lapsia. Tuo on kyllä aika jyrkkä näkemys, että katsot miehesi pettäneen sinut, koska hän haluaakin toisen lapsen, vaikka alunperin oli puhe vain yhdestä. Ihmisen mieli on muuttuvainen. Tältäkin palstalta saa viikoittain lukea päinvastaisia tarinoita, eli on sovittu, että lapsia hommataan kolme, mutta mies ei haluakaan kahden lapsen jälkeen enää yhtään lisää. Siihenhän vaikuttaa kovasti se, millaisena on kokenut sen "lapsellisen" elämän.

Ja tosiaan, jos miehesi välttämättä haluaa niitä lapsia enemmän kuin sinä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
eli mies on hoitanu lapsen ja olet saanu tulla ja mennä ku halvat ja viitit valittaa riippuvaisesta lapsesta? :D :D :D

ehtii niitä lapsi tehä opiskelun jälkeenki, jos mieli muuttaa tai elämäntilanne.

Anteeksi? Minusta se nyt vain on normaalia, että mies osallistuu yhtä paljon lapsen hoitoon, hoitovastuu on molemmilla ja omia juttuja pitää olla. On hänkin saanut mennä, mutta ei tarvitse aikaa itselleen/omille jutuilleen niin paljoa. Minä olin myös kuitenkin se, joka synnytti ja mies halusi, että saan hoitaa itseni "kuntoon" ihan rauhassa, kun se on kaikkien etu.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
No ethän sä tuossa tapauksessa voi tehdä muuta kuin puhua asiasta suoraan miehellesi. Ettet siis enää halua koskaan lisää lapsia. Tuo on kyllä aika jyrkkä näkemys, että katsot miehesi pettäneen sinut, koska hän haluaakin toisen lapsen, vaikka alunperin oli puhe vain yhdestä. Ihmisen mieli on muuttuvainen. Tältäkin palstalta saa viikoittain lukea päinvastaisia tarinoita, eli on sovittu, että lapsia hommataan kolme, mutta mies ei haluakaan kahden lapsen jälkeen enää yhtään lisää. Siihenhän vaikuttaa kovasti se, millaisena on kokenut sen "lapsellisen" elämän.

Ja tosiaan, jos miehesi välttämättä haluaa niitä lapsia enemmän kuin sinä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero.

Olen samaa mieltä. Ihan kaikkea elämässä ei pysty lyömään lukkoon etukäteen, etenkään sellaisissa asioissa, joista ei ole vielä edes kokemusta. Älä ole turhan ankara miehellesi tuosta mielenmuutoksesta, mutta tee oma kantasi miehellesi täysin selväksi. Mies voi sitten sen perusteella tehdä omat johtopäätöksensä.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja r:

Olen samaa mieltä. Ihan kaikkea elämässä ei pysty lyömään lukkoon etukäteen, etenkään sellaisissa asioissa, joista ei ole vielä edes kokemusta. Älä ole turhan ankara miehellesi tuosta mielenmuutoksesta, mutta tee oma kantasi miehellesi täysin selväksi. Mies voi sitten sen perusteella tehdä omat johtopäätöksensä.

Ei tietenkään pystykään, mutta olen alkanut pikkuhiljaa jo tuntemaan itseäni ja tiedän suunnilleen mitä haluan ja mitä en. Olen myös 30-vuotias ja seuraavat viisi vuotta tulevat menemään enemmän tai vähemmän tiiviisti muissa merkeissä kuin raskaana ollessa tai vaippoja vaihdellessa kotona. Se aika meni jo.

Teen kantani jälleen selväksi, en vain haluaisi antaa pienintäkään vihjailua muodossa "ehkä", sillä mieheni tulkitsee sen varmasti toisin ja alkaa elätellä toiveita vielä enemmän.

itse oon ainut lapsi ja tosi tyytyväinen oon aina ollut aina vaan enemmän ku oon katsellut tappelevia sisaruksia seurannut joitain perintötappeluita ja katkeria puheita kuinka äiti suosii sisaren lapsia ym ym Kyllä mä oon ollu niin tyytyväinen että oon saanu vanhempieni jakamattoman huomion ja mulla on sitäkin enemmän kavereita etten mikään sosiopaatti erakko oo vaikka ainut lapsi olenkin. Pidä vaan pääsi jos susta todella tuntuu ettet halua. mutta oo myös armollinen miehellesi. kyllä naisiakin voi vaivata vauvakuume ja silloin ei tunnu hyvältä jos mies asiasta vetäis pultit. se voi olla vaan ihan luonnollinen vilpitön halu joka on syntynyt vasta nyt ensimmäisen lapsen myötä.

Meillä on ilman muuta pikkuveli helpottanut elämää! Pojat ovat kuin paita ja peppu,eivätkä juuri koskaan kaipaa aikuista tyyliin "meillä on tylsää". Päivät ovat leikkiä täynnä ja aina on ihanaa, kun on veli olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Kaikkein arvokkainta elämässä on sisaret, jos jätät itsekkäästi lapsesi niitä ilman, olet kurja.
Miehesi oikeassa.

Meillä on myös vain yksi lapsi eikä lisää haluta. Olen samaa mieltä että sisarus on hyvin arvokas asia lapselle antaa... mutta olisiko sekään sitten oikein että mekin nyt alettaisiin täysin VASTEN OMAA TAHTOAMME sitä toista lasta yrittämään vain sen takia että poika saisi sisaruksen? Eipä olisi oikein sitä syntyvää lastakaan kohtaan, ei lapsia voi "tehdä" ilman ettei sitä itse halua. Johan siinä kärsisi jokainen. Toki mä olen ajatellut paljon asiaa poikani kannalta kun aikuisenakaan ei sitten ole niitä sisaruksia, onhan se surullista. Mutta siitä huolimatta en voi vasten omaa ja miehen tahtoa hankkia lisää lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja piip:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Kaikkein arvokkainta elämässä on sisaret, jos jätät itsekkäästi lapsesi niitä ilman, olet kurja.
Miehesi oikeassa.

Meillä on myös vain yksi lapsi eikä lisää haluta. Olen samaa mieltä että sisarus on hyvin arvokas asia lapselle antaa... mutta olisiko sekään sitten oikein että mekin nyt alettaisiin täysin VASTEN OMAA TAHTOAMME sitä toista lasta yrittämään vain sen takia että poika saisi sisaruksen? Eipä olisi oikein sitä syntyvää lastakaan kohtaan, ei lapsia voi "tehdä" ilman ettei sitä itse halua. Johan siinä kärsisi jokainen. Toki mä olen ajatellut paljon asiaa poikani kannalta kun aikuisenakaan ei sitten ole niitä sisaruksia, onhan se surullista. Mutta siitä huolimatta en voi vasten omaa ja miehen tahtoa hankkia lisää lapsia..
`
olisiko sitten kannattanut jättää se ensimmäinenkin tekemättä?

Yhteistyössä