Mies haluaa lomailla yksin!

  • Viestiketjun aloittaja anniiin
  • Ensimmäinen viesti
anniiin
Meillä yht 4vk lomaa. Mies "järjestellyt" lomansa nyt niin, että vain 3vk menee meillä lomat ristiin eli olisi yhteistä aikaa.. :(

Minä en saa omia lomiani päättä, kun tottakai siirtäisin lomat yhteen, mutta mies on ihan itse saanut valita että milloin pitäää lomansa. Sanoi mulle vain että on suunnitellut omia menojaan siihen "omalle viikolleen" ja haluaa tehdä juttujja rauhassa, varmaaan mökille aikoo yksin viikoksi.

Mieleastäni on epäreilua käytöstä toista kohtaan. ONko muilla samankaltaisia tapauksia??
 
anniiin
[QUOTE="hmm";28685656]No jos ottaa lapset mukaan sinne, jos itse menet töihin, niin ei ole epäreilua :)[/QUOTE]

Kun ei ole lapsia eikä edes eläimiäkään. Yksinään on menossa mökille 250km päähän eli minä en sine iltaisin ehdi!
 
"vieras"
elämäsi kaatuu, ja suhteesi on saletisti menossa pilalle. NOT! Kyllähän meilläkin mies säästää kesälomistaan aina VÄHINTÄän viikon syksylle, että pääsee yksin/miesporukalla metsälle lappiin. Eikä muuten ota mukaan lapsia, eikä muita koiria kuin metsästyskoiran. Ja miks pitäisi? Onpa ihan hirveää! Realismia peliin, sä voit silloin tehdä omia asioitasi, ja oman päätäntä vallan alla on, lähdetkö vaikka kavereittesi kanssa omaan reissuun. Minä ainakin menen. Ja silti me keretään sekä lomailla ja viettää normaalia elämää yhdessä. Kait elämässä voi muutaman viikon olla erillään toisesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Oon kade miehellesi! Nauttikaa tuollaisesta niin pitkään kun lapsia ei ole.

Sitä paitsi, kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon ainakin oman miehen kohdalla sen että ensin se oottaa sitä yksinäistä lomailua ja suunnittelee olevansa viikon reissussa jne. No, kyllä se (kuten minäkin) nautin omasta rauhasta, vapaudesta, omista ajatuksista jne, mutta yleensä se on odotettua lyhyempi aika jonka siellä omalla lomalla lopulta ollaan. Luulen että ukkos tulee neljän yön jälkeen pois kun jo alkaa tympiä yksinolo. :)
 
"Vieras"
Ja se ei olisi epäreilua käytöstä toista kohtaa jos sä "määräisit" miehen pitämään lomansa silloin kun sulle sopii ja tekemään silloinKIN sun kanssa jotain?

Vittu mitä ahdistuvia ripustujia.

Valmistaudu avioeroon jos aiot vaatia mieheltäsi oman yksityisen elämän lopettamista.

Meillä yht 4vk lomaa. Mies "järjestellyt" lomansa nyt niin, että vain 3vk menee meillä lomat ristiin eli olisi yhteistä aikaa.. :(

Minä en saa omia lomiani päättä, kun tottakai siirtäisin lomat yhteen, mutta mies on ihan itse saanut valita että milloin pitäää lomansa. Sanoi mulle vain että on suunnitellut omia menojaan siihen "omalle viikolleen" ja haluaa tehdä juttujja rauhassa, varmaaan mökille aikoo yksin viikoksi.

Mieleastäni on epäreilua käytöstä toista kohtaan. ONko muilla samankaltaisia tapauksia??
 
  • Tykkää
Reactions: vicy ja Vaimo-Rakas
Siis teillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä? Mitä ihmettä sinä valitat? En ymmärrä. Hyvässäkin suhteessa yksilön oma aika on tärkeää ja etenkin nyt, kun teillä ei vielä ole lapsia, kannattaa pitää välillä lomaa toisesta vaikka parisuhteessa menisi kuinka hyvin. En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi joillekin parisuhde tarkoittaa täydellistä riippuvuutta ja toisessa roikkumista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Tietenkin otat ilon irti itsekkin siitä viikosta! :) varsinkin kun saat oikeesti olla yksin,kun ei ole lapsia...voit tavata ystäviäsi,tehdä kaikkea kivaa,shoppailla..mistä nyt tykkäät tai sitten vaan olla yksin ja nauttia rauhasta :)
voi että kun mäkin saisin joskus yhden oman viikon,yksin ilman miestä ja lapsia....no joo myönnetään ikävähän siinä varmaan ehtis jossain vaiheessa tulla,mutta kyllä mä nauttisin ja varmasti keksisin tekemistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
herben
Siis teillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä? Mitä ihmettä sinä valitat? En ymmärrä. Hyvässäkin suhteessa yksilön oma aika on tärkeää ja etenkin nyt, kun teillä ei vielä ole lapsia, kannattaa pitää välillä lomaa toisesta vaikka parisuhteessa menisi kuinka hyvin. En ole koskaan käsittänyt sitä, miksi joillekin parisuhde tarkoittaa täydellistä riippuvuutta ja toisessa roikkumista.
Minä pidän 99% joka vuosi 1-2vk omaa lomaa ja reissaan kaveriporukalla tai rakentelen omiani kaikessa rauhassa muijan ollessa töissä. Kaikkein paras on jos pääsee johonkin karkuun vielä iltaisinkin kun emäntä tulee töistä.

Mikään näistä ei kuitenkaan tarkoita, että meillä menisi jotenkin huonosti tai olisi edes minkäänlaista riitaa loma-asioista.

Ikuisuusprojekteja aina riittää ja yksin saa huomattavasti enemmän aikaa kuin silloin jos molemmat olisivat saman aikaisesti lomalla ja pitäisi kaikki tehdä yhdessä.
 
Huomaa
Milläs AP ottaa ilon irti KUN EI OLE MIESTÄ? Kun JOUTUU olemaan yksin. Mitä ystäviä, onhan AP:lla mies?
Ikävä jossain vaiheessa? AP:n kaltaisella ripustautujalla tulee "ikävä" pari kk etukäteen.

[QUOTE="vieras";28685746]Tietenkin otat ilon irti itsekkin siitä viikosta! :) varsinkin kun saat oikeesti olla yksin,kun ei ole lapsia...voit tavata ystäviäsi,tehdä kaikkea kivaa,shoppailla..mistä nyt tykkäät tai sitten vaan olla yksin ja nauttia rauhasta :)
voi että kun mäkin saisin joskus yhden oman viikon,yksin ilman miestä ja lapsia....no joo myönnetään ikävähän siinä varmaan ehtis jossain vaiheessa tulla,mutta kyllä mä nauttisin ja varmasti keksisin tekemistä.[/QUOTE]
 
"vieras"
En kyllä koskaan, en ennen lapsia enkä lapsien aikana, ole lomaillut neljää viikkoa mieheni kanssa. Vähintään viikko on mennyt omien kavereiden kanssa ilman miestä. Ahdistaisi ajatuskin, että mies haluaisi viettää koko loman minun kanssa, eikä hänellä olisi mitään omia menoja.
 
Vähän sama
kuin oma akka on vinkunut siitä että olen lähtenyt kaverin kanssa ulkomaille viikoksi, itse säästämilläni rahoilla.
Hänen näkemyksen mukaan minun pitäisi säästää koko perheelle matkarahat omasta pussistani..
 
"hmm"
Jos teillä tosiaan ei ole lapsia eikä lemmikkejä eikä mies näin ollen jätä sua mihinkään työ-ja-lapset-pulaan, niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Teillä on 3 yhteistä lomaviikkoa, ihanaa! Ja hyvä, jos mies osaa ottaa omaa aikaa, ota sinäkin. Tekee välillä ihan hyvää.
 
Minä pidän 99% joka vuosi 1-2vk omaa lomaa ja reissaan kaveriporukalla tai rakentelen omiani kaikessa rauhassa muijan ollessa töissä. Kaikkein paras on jos pääsee johonkin karkuun vielä iltaisinkin kun emäntä tulee töistä.

Mikään näistä ei kuitenkaan tarkoita, että meillä menisi jotenkin huonosti tai olisi edes minkäänlaista riitaa loma-asioista.

Ikuisuusprojekteja aina riittää ja yksin saa huomattavasti enemmän aikaa kuin silloin jos molemmat olisivat saman aikaisesti lomalla ja pitäisi kaikki tehdä yhdessä.
Näin sen kuuluu mennäkin. Jotkut tarvitsevat omaa aikaa ja tilaa vielä tuotakin enemmän, eikä sekään kieli siitä, että suhteessa menisi huonosti, päinvastoin. Tuohan on nimenomaan sitä parisuhteen hoitoa. Se, että saa aikaa ihan vaan itselle on hyväksi sekä yksilölle itselleen että parisuhteelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Vinkkinä vain, älä ainakaan rangu sitä palaamaan, teet kivoja juttuja itse töiden jälkeen omassa rauhassasi, mitä ikinä haluatkin ja kerrot myös MIEHEN SOITTAESSA että kaikki on hyvin jne.
Minun mies kun lähtee eräreissuille/pärräreissuille niin minä sille sanon että kuittaa vaikka tyhjällä viestillä että kaikki on ok kun on perille päässyt, mutta että minä en perään soittele vaan saa olla ihan rauhassa ja soittelee/viestittelee silloin kun itsellä mieli tekee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
Meet omalla viikollasi kanssa sinne mökille rentoutumaan, kutsut vaikka jonkun kaverin mukaan tai lähde kylpylään. Nauti, kun saat tehdä, shoppailla ja reissata ihan minne haluat. Oma vapaa viikko, mä pidän aina sellaisen kun on mahdollista, tosin nyt lapsi on kutistanut sen viikonlopuksi, mutta omaa aikaa sekin on.
Ette te niin symbioosissa varmaankaan ole, että kaikki kiinnostuksenkohteetkin on samoja, nyt sulla on viikko aikaa keskittyä niihin omiis.

Miehen täytyy todella haluta olla sun kanssas ja lomailla yhdessä, kun on järjestänyt lomansa niin, että teillä on 3 viikkoa yhteistä aikaa.
 
"mami"
Alkuperäinen kirjoittaja Vähän sama;28685782:
kuin oma akka on vinkunut siitä että olen lähtenyt kaverin kanssa ulkomaille viikoksi, itse säästämilläni rahoilla.
Hänen näkemyksen mukaan minun pitäisi säästää koko perheelle matkarahat omasta pussistani..
Ihanko omista viikkorahoistasi sääatit? Otatko lapsia mukaan? Onneksi oma mieheni tajuaa, että me ollaan perhe ja rahat yhteisiä. Ja ollaan reissattu niin yhdessä kuin erikseen, eikä kummankaan tarvitse "vinkua", kun ei ikinä pääse mihinkään. Puistattaa tuollaiset lompakon vartijat, joilla perse repeää kun vähän pitäisi kustantaa OMALLE PERHEELLE jotain!
 
Ihan
[QUOTE="mami";28685928]Ihanko omista viikkorahoistasi sääatit? Otatko lapsia mukaan? Onneksi oma mieheni tajuaa, että me ollaan perhe ja rahat yhteisiä. Ja ollaan reissattu niin yhdessä kuin erikseen, eikä kummankaan tarvitse "vinkua", kun ei ikinä pääse mihinkään. Puistattaa tuollaiset lompakon vartijat, joilla perse repeää kun vähän pitäisi kustantaa OMALLE PERHEELLE jotain![/QUOTE]
yhtälailla olisi emännällä ollut mahdollisuus kerätä rahaa matkalle, mutta päättää aina käyttää rahat johonkin muuhun, en minä näe tuossa mitään valittamisen varaa.

Joskus on koitettu sitäkin että kerätään yhdessä matkakassaa, mutta kummasti sitten sekin kassa vaan emännän toimesta tyhjenee ennen kuin on edes matkakohdetta katsottu.
 

Yhteistyössä