Mies haluaa laihduttaa, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei...

Vieras
Se ei ole valmis tekemään muuta, kuin salitreeniä. Painoa siis nimenomaan haluaa pudottaa, mutta ei voi esim. käydä lenkillä lapsen kanssa, vaan ramppaa koko ajan salilla tai sitten on töissä, joten mulla ei ole hetkeäkään omaa aikaa... Miksei se voi tajuta, että se paino ei putoa salilla, vaan voi paremminkin jopa kasvaa kun lihasmassa kasvaa... Miten mä saan sen tajuntaan uppoon että tarvii se muutakin kuin sitä salia...

Sen mielestä varmaan salilla käynti on "miehekäs" harrastus...
Salilla sen pitäisi sitten polkea kuntopyörää, vetää crosstrainerilla tai soutulaitteella pitkähköjä settejä + lisäksi punttitreeniä, jos haluaa painon laskevan.
Noiden lisäksi lapsen kanssa ulkoilu olisi tosi hyvää treeniä esim. "lepopäivinä", joita pitäisi olla viikossa 2-3.

no kyllä mulla paino putosi vaikka salilla kävin... pitkiä sarjoja, ei niin valtavilla painoilla. kroppa muokkaantui juuri kivasti. kannusti hyvin eteenpäin kun näki että tuohon kasvaa lihas..!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
no kyllä mulla paino putosi vaikka salilla kävin... pitkiä sarjoja, ei niin valtavilla painoilla. kroppa muokkaantui juuri kivasti. kannusti hyvin eteenpäin kun näki että tuohon kasvaa lihas..!

No, mies nostelee sellasta yli kymppi kilon sarjaa jatkuvasti, siis hauiksilla, sitten rinnalle vedolla se nostaa monta kymmentä kiloa, joten ei siinä paino laske vaan pahimmassa tapauksessa nousee, kun lihasmassa tekee niin kovaa työtä. Ja tottakai mies saakin käydä salilla, tehkööt mitä haluaa, mutta en vaan haluis että se pettyy, kun paino ei laskekkaan. Ja sit se, että jos mies lähtis lenkille, niin se vois ottaa tytön mukaan, niin saisin hetken tehdä omia juttuja...

Voi tietämättömyyden huippu! Onhan lihasmassalla melkoinen ero läskiin. Kettuako se haittaa jos paino nousee mikäli se on lihasta joka painoa nostattaa!!
Ruokavalio ratkaisee eniten!

No kyllä se paino salilla tippuu!!
Mun mies on nostellut painoja 15vuotta, ja välillä on tullut syötyä vähän epäterveellisesti ja päässyt kertymään muutakin, kuin lihasta.. syö vähän terveellisemmin, ei kuitenkaan mitenkään vähän ja käy salilla.. niin hupsis paino tippuu kuukaudessa 9kg.. hän ei käy koskaan lenkillä, et silleen, se lihas kuitenkin polttaa sitä rasvaakin paremmin..

Eli aapeetä harmittaa kun ei saa omaa aikaa ja mies treenaa? Ei tuossa oikein muita ongelmia ole, koska kaikki lihastyö kuluttaa kaloreita ja enemmän niitä salilla kuluu kuin lenkillä. Jos tosissaan treenaa. Ruoka vaikuttaa myös mutta kuitenkin.

Mun mielestä tuossa ei ole ongelmaa paitsi että sanot miehelle että vuorotellen. Sillä ei ole asiaa salille tai muuallekaan kahta kertaa peräkkäin vaan sä käyt siinä välissä (lenkillä tai salilla tai jossain).

Joo, mutta mies nimenomaan HALUAA PUDOTTAA PAINOA, oli se sitten läskiä tai lihasmassa... Ja kyllä mulle on sanottu jossain salilla, missä olen käynyt, että painon pudotus vaatii myös muutakin kuin salia. Olettekos katsoneet suurinta pudottajaa? No, jos olette, niin tiedätte varmaan vähän paremmin. Jos pelkkä salitreeni ja painon nosto takais laihtumisen, niin miksei ne nostelis koko ajan siellä painoja. Hetkinen, nyt jos muistelen, niin tämän kauden jaksoissa ei oo taidettu missään vielä nostella painoja. On juostu, lenkkeilty, pelattu pelejä, polettu kuntopyörällä ja uitu... Että silleen. Niin ja nyrkkeilty.

Ja juu, joku heitti että voi tietämättömyyden huippu. Onpas mun eräs ystävä personal trainer ja sanoi samaa, että paino ei lähde pelkästään salilla, vaan on tehtävä muutakin urheilua. Läski varmasti lähtee, mutta jos painoa haluaa pudottaa, niin yksin salitreeni ei siihen hommaan tehoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Joo, mutta mies nimenomaan HALUAA PUDOTTAA PAINOA, oli se sitten läskiä tai lihasmassa... Ja kyllä mulle on sanottu jossain salilla, missä olen käynyt, että painon pudotus vaatii myös muutakin kuin salia. Olettekos katsoneet suurinta pudottajaa? No, jos olette, niin tiedätte varmaan vähän paremmin. Jos pelkkä salitreeni ja painon nosto takais laihtumisen, niin miksei ne nostelis koko ajan siellä painoja. Hetkinen, nyt jos muistelen, niin tämän kauden jaksoissa ei oo taidettu missään vielä nostella painoja. On juostu, lenkkeilty, pelattu pelejä, polettu kuntopyörällä ja uitu... Että silleen. Niin ja nyrkkeilty.

Ja juu, joku heitti että voi tietämättömyyden huippu. Onpas mun eräs ystävä personal trainer ja sanoi samaa, että paino ei lähde pelkästään salilla, vaan on tehtävä muutakin urheilua. Läski varmasti lähtee, mutta jos painoa haluaa pudottaa, niin yksin salitreeni ei siihen hommaan tehoa.

Taino korjaan, paremminkin kaveri se on, että ei pidetä kauheasti yhteyttä, sellanen puolituttu. En tiä miks toi ystävä tuonne tuli :D

Onneksi mä en ole katsonut telkkaa, koska mä itse sain painoa alas 12 kg salitreenillä :D En juossut, uinut tms vaan kävin salilla. Mulla tosin myös rasvaprosentti tippui 32-> 20 eli oletan että suurin osa oli läskiä mikä lähti. Mulle on ihan sama mitä vaaka näyttää jos mahdun 38 vaatekokoon ja mikään ei roiku. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onneksi mä en ole katsonut telkkaa, koska mä itse sain painoa alas 12 kg salitreenillä :D En juossut, uinut tms vaan kävin salilla. Mulla tosin myös rasvaprosentti tippui 32-> 20 eli oletan että suurin osa oli läskiä mikä lähti. Mulle on ihan sama mitä vaaka näyttää jos mahdun 38 vaatekokoon ja mikään ei roiku. ;)

Hmm, näinpä juuri! Mutta miehellä tavoitteena on se, että vaaka näyttää ainakin 10 kiloa vähemmän ennen kesää, on puhunut 15 kilostakin. Käy päivittäin vaa`alla, joten haluaa tuloksia. Ja ei niitä tule pelkästään salitreenillä, kaipaa se jotain muutakin.

Joku tuolla heitti, että ongelma tässä on nyt se, että en saa omaa aikaa yhtään. Puhut totta! Mutta, jos se olis se ainoo ongelma, niin enkai mä olis muuta tähän ketjuun laittanutkaan! En vaan halua, että mies pettyy, kun paino ei olekaan laskenut, kun käy salilla.

Laihduttaessa on tärkeää aloittaa jollakin itseään miellyttävällä lajilla. Sun miehen kohdalla se on kuntosaliharjoittelu. Siellä kroppa oikeasti muokkautuu ja painokin alkaa hiljalleen pudota. Kun paino putoaa ja lihakset ovat vahvemmassa kunnossa, alkaa varmasi muunkilainen liikunta innostaa miestäsi. Yleensä sitä kuitenkin aloitetaan mukavimmalla tai vähiten inhottavalla lajilla. Venyttely olisi toki tärkeää kun käy salilla.

no tämän vuoden suurimmassa pudottajassa on muutenkin todella huonoja tuloksia saatu tähän mennessä... en käyttäisi vertailu kohteena...

salitreenillä lähtee todellakin kiloja! ja kehon saa muokattua täydellisesti :heart: mun mies paino 100kg vuosi sitten, nyt painaa n.90kg, ja vaikka kiloja ei niin kauheasti oo lähteny, niin senteissä todellakin, ja mies näyttää niin hyvältä :heart: :p :p sua taitaa vaan nyppiä että sulla ei oo omaa aikaa, tai se että sun mies alkaas kinnostaa mitakin, kun tulee hauiksia ja voimaa, ja kaikkee ihanaa :p :p mikään ei oo niin seksikästä kun salilla treenaava mies, ja sitten ne tulokset mitä saa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hmm, näinpä juuri! Mutta miehellä tavoitteena on se, että vaaka näyttää ainakin 10 kiloa vähemmän ennen kesää, on puhunut 15 kilostakin. Käy päivittäin vaa`alla, joten haluaa tuloksia. Ja ei niitä tule pelkästään salitreenillä, kaipaa se jotain muutakin.

Joku tuolla heitti, että ongelma tässä on nyt se, että en saa omaa aikaa yhtään. Puhut totta! Mutta, jos se olis se ainoo ongelma, niin enkai mä olis muuta tähän ketjuun laittanutkaan! En vaan halua, että mies pettyy, kun paino ei olekaan laskenut, kun käy salilla.

siis mitä vittua se tekke sillä että paino tippuusi????? kun vaikka painoa ei paljoo lähtisi, alkaa se koho muokkaantua, kiinteämmäksi, lihaksia alkaa kehittyä yms, joku heinäsorsako se haluaa olla????

Niin just, miksi ihmeessä juuri sen painon pitäisi tippua, aivan sama millä keinoin. Lihasmassaa ei millonkaan kannata vain puntarilukeman takia polttaa pois!
Aivan älytöntä. Ja edelleen huomhuom. Ruokavalio ratkaisee eniten, vasta sen jälkeen liikunta painonpudotuksen tukena ja painonhallintamuotona, punttitreeni erittäin hyvänä kehonmuokkauksen muotona!
Meneekö nyt jakeluun!

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Niin just, miksi ihmeessä juuri sen painon pitäisi tippua, aivan sama millä keinoin. Lihasmassaa ei millonkaan kannata vain puntarilukeman takia polttaa pois!
Aivan älytöntä. Ja edelleen huomhuom. Ruokavalio ratkaisee eniten, vasta sen jälkeen liikunta painonpudotuksen tukena ja painonhallintamuotona, punttitreeni erittäin hyvänä kehonmuokkauksen muotona!
Meneekö nyt jakeluun!

:D Älkää mulle saarnatko. Mies on sanonut, että vaaka näyttää kesään mennessä alle 85 ja sillä sipuli kuulemma. Salitreenillä PELKÄSTÄÄN ei vaaka tule muutaman kk päästä näyttämään alle 85, ei sitten varmasti. Voi lyödä vaikka pääni pantiksi.

Niin ja miten sitä sit pitäs syödä?? Lautasmallin mukaan, juu, kyllä. Kermaan ruokaan? No sitä se mies ei suostu jättään pois, kun ruoka maistuu kuulemma ihan paskalta sen jälkeen, joo, oon yrittäny sanoo että kerma ois kai hyvä jättää pois. Levitettä laittaa runsaalla kädellä, vaikka olen sanonut, että ei kannattas.

Hieman kannustusta peliiin. Minä ainakin kannusta miestäni vaikka välillä ottaa todellakin päähän kun hän viettää niin paljon aikaa salilla. Hän on kuitenkin käynyt salilla viimeiset 15 vuotta eikä pysty olemaan kovin pitkään ilman treenejä. Eli treenaus auttaa myös henkiseen jaksamiseen. Munkin mies syö välillä todella epäterveellisesti tyyliin lihapiirakoita (grahamlihapiirakat ovat hänen mielestään terveellisiä...) vaikka treenaakin ahkerasti. Olen ajatellut että vielä epäterveellisempää olisi se, että söisi koka ajan huonosti eikä treenaisi.

No joo, tolla ruokatyylillä ja asenteella ei toudellakaan miehesi paino tipu ja ei ainakaan kroppa tule näyttämään hyvältä.
Järkevästi syöden, rasvoja, sokereita ja valkosia jauhoja vähentäen paino tippuu. Proteiini on tärkeää että lihakset saa ravintoa. Muistakaa, että lihasmassa polttaa levossakin enemmän energiaa kuin läskimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
No joo, tolla ruokatyylillä ja asenteella ei toudellakaan miehesi paino tipu ja ei ainakaan kroppa tule näyttämään hyvältä.
Järkevästi syöden, rasvoja, sokereita ja valkosia jauhoja vähentäen paino tippuu. Proteiini on tärkeää että lihakset saa ravintoa. Muistakaa, että lihasmassa polttaa levossakin enemmän energiaa kuin läskimassa.

Joo ja kaupassa on ollut mulla moneen otteeseen kädessä täysjyväpastat ja riisit mm. mutta ei käy miehelle.

No, annahan aikuisen miehen tehdä itse valintansa. Jos ei paino tipu, niin omatpahan ovat kilonsa kantaa. Elä nipota, ei se nalkuttamalla ainakaan sua ala kuunnella. Ja salitreeni jo kyllä juurikin laihduttamisessa parasta liikuntaa (lihasmassa kasvaa -> aineenvaihdunta kiihtyy -> saa syödä enemmän jne)

miehesi kannattaa nyt ruveta käyttää puntin tueks proteiini pirtelöitä. kantsii syyä tonnikalaa,raejuustoa, ja sitten pitää saaha myös hiilihydraattia...

esim:ennemmin banaani kuin omena
valkoinen pasta tummaan(kolminkertaiset vitamiinit)
kurkun sijaan paprika lihan sijaan kalaa!(lihaa myös.paljon proteiiniä)

minimoida sokeri! epäterveelinen rasva-terveelliseen
syödä perunaa,tummaaa riisiä, täysjyvähiutaleitayms...
huom! syödä 2-3 tuntia ennen treenejä!
treenin aikana juoda pelkkää vettä, tai jos pitkä treeni ja haastava treenijuom.
treenin jälkeen syö mahd pian, elä venytä yli tuntiin syömistä!
lihakset saa parhaan avun kun syö pian treenin jälkeen. ja ne lepopäivät on todella tärkeät!(lihakset kehittyy tällöin, ja palautuu)

treenin jälkeen kannataa vetää proteiini pirtelö naamaan,

tämä on ukollesi: sano miehellesi että käy katsomassa sellasta nettisivustoa kun pakkotoisto, siellä on vastaalkajille punttajille kaikkea tietoa, ja hyvä keskustelu palsta, muutenkin ravinnosta yms kaikesta tietoa, eli sinne nokka, (myös muitten onnistumiset ja muodonmutokset on kannustavaa luettavaa)

ja sinulle ap sanoisin, että tue miestäsi, ja nykyään kuntosaleilla on lapsiparkit monissa paikoissa, niin jos mahdolllista käytä niitä, tai mene salille kun miehesi tulee sieltä, tai hällä on lepopvä! =)

Yhteistyössä