mies hajotti tärkeitä tavaroitani, töni, heitti silmälasini, huusi niin että lapsi heräsi, koska.....:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkea

Vieras
Mies joi kaljaa ja saunoi. Kuului kolinaa ovista kun ramppasi saunasta ulos ja puhui kova äänisesti puhelimessa. Katsoin olohuoneessa elokuvaa ja torkahtelin välillä. Heräsin kun lapsi oli herännyt itkemään, ja kuulin kun mies paukutti ovea sisälle tullessaan. Menin tympääntyneenä miehen luo ja sanoin että lapsi heräsi hänen kolisteluun. Mies siihen että ei herännyt oli ollut pitkään hiljaa ennen itkua, ja mitä minä tiedän kun nukuin. Kerroin että olin nukkunut n. 35min ja sitä ennen kuulin vähän väliä kovia oven paukutuksia ja siitä päättelin että lapsi heräsi niihin. Ärsyynnyin miehen juopuneeseen olotilaan ja sanoin että en viiti humalaisen kanssa jutella. Haistatti paskat. Sanoi että nukuin enkä voi sen takia tietää mistään. Itse olin selvinpäin ja rupesin katsomaan leffaa 23.45 ja heräsin 00.30, sitä ennen olin kahden mainostauon ajan pitänyt silmiä kiinni ja muuten katsonut leffaa ennen kun nukahdin. Puolustin itseäni sanomalla etten ole samaa mieltä miehen sanoman kanssa. Sanoin useamman kerran vasta väitteen kun en tykännyt kun mies väänsi kaiken juuri päin vastoin kun oli tapahtunut. Lapsi ei varmaankaan herännyt miehen ääniin, kun niin sanoi.
Lähdin huoneesta ja mies heitti tavaran perään niin että se osui juuri itkeneen lapsen seinään. Ärsyynnyin heittämisestä ja menin sanomaan miehelle asiasta, joka sanoi että omalla toiminnallani aiheutin sen. Aiheutin kuulema myös puheellani kaiken mikä otsikossa on mainittu.

Lopputuloksena lasin siruja, herännyt ja säikähtänyt lapsi ( kun mies heitti tavaraa hyllystä), minun tärkeitä tavaroita hajonnut, uhkailua, haukkumista, tönimistä, silmälasit lattialla, mustelma kädessä ja poskessa kun mies huitaisi. Pitää tuota kaikkea oikeutettuna kun puhuin liikaa. Otti vittuiluna kun sanoin että minäkin olen vastuussa omasta hermostumisen alaisesta käyttäytymisestä, en voisi ikinä laittaa sinun piikkiin kun päätän hajottaa/uhkailla, vaikka olisin vittuuntunut sinun toimintaan... hyvää viikonloppua kaikille.

Meillä tapahtuu näitä ihan samanlaisia, mutta niistä ei voi syyttää edes alkoholia, koska emme kumpikaan sitä käytä.

Tuollainen käytös: kaikesta syyllistäminen, oman käytöksen oikeuttaminen ja täydellinen vastuuttomuus omasta käytöksestä - aviomieheni toimesta - on hyvin tuttua.

Meillä ei ole yhteistä lasta. Miehellä on lapsi edellisestä liitostaan, mutta se vain pahentaa asiaa + miehen käytöstä, koska silloin on helppo haukkua, että minä se tahdon pahaa lapsellekin, koska lapsi ei ole omani (ja tosiasissa en ole ikinäs edes yhtä pahaa sanaa lapselle sanonut, mutta mies saattaa huutaa kiroillen kuin raivopäinen -> lapsi pelkää, mutta ihannoi silti vanhempaansa).

Onko sinun miehesi Ap tuollainen silloinkin, kun ei ole kaljapäissään?
Tarkoittamatta tällä nyt sitä, että juopuminen olisi joku hyvä perustelu tuommoiselle käytökselle, mutta kyllähän alkoholi aina hieman päätä sekoittaa.

Miten lapsenne voi? Onko hän joutunut kohtaamaan samanlaista aiemmin?

Millä mies ihan tarkalleen ottaen uhkailee sinua/lasta?

Oletko kertonut kenellekään läheiselle: ystävälle tai sukulaiselle?

Minun kokemukseni ei kerro hyvää: kohtelu on pahentunut vuosi vuodelta, vaikka mies on luvannut aivan päinvastaista. Tuntuu, että hakkaan päätä seinään umpikujassa. Tie ulos pitäisi jo löytyä, mutta olen jo hukannut luottamukseni itseeni tämän kaiken seassa. Mikä lie Tukholman syndrooma tämä.

Toivon sinulle paljon parempaa viikonloppua - halaa vaikka itseäsi peilin ääressä ja kerro olevasi arvokas!

mitä vielä siellä teet!? ja miksi et soittanut poliiseja? tiedän helppo sanoa itsekkin ottanut selkääni mieheltä aikoinaan. se alkaa tavaroiden hajottamisella ja tönimisellä. mies ei koskaan ole syyllinen mihinkään ja päättyy siihen kun sinua kuristetaan kun olet lähdössä lapsi sylissä :/

Meillä tapahtuu näitä ihan samanlaisia, mutta niistä ei voi syyttää edes alkoholia, koska emme kumpikaan sitä käytä.

Tuollainen käytös: kaikesta syyllistäminen, oman käytöksen oikeuttaminen ja täydellinen vastuuttomuus omasta käytöksestä - aviomieheni toimesta - on hyvin tuttua.

Meillä ei ole yhteistä lasta. Miehellä on lapsi edellisestä liitostaan, mutta se vain pahentaa asiaa + miehen käytöstä, koska silloin on helppo haukkua, että minä se tahdon pahaa lapsellekin, koska lapsi ei ole omani (ja tosiasissa en ole ikinäs edes yhtä pahaa sanaa lapselle sanonut, mutta mies saattaa huutaa kiroillen kuin raivopäinen -> lapsi pelkää, mutta ihannoi silti vanhempaansa).

Onko sinun miehesi Ap tuollainen silloinkin, kun ei ole kaljapäissään?
Tarkoittamatta tällä nyt sitä, että juopuminen olisi joku hyvä perustelu tuommoiselle käytökselle, mutta kyllähän alkoholi aina hieman päätä sekoittaa.

Miten lapsenne voi? Onko hän joutunut kohtaamaan samanlaista aiemmin?

Millä mies ihan tarkalleen ottaen uhkailee sinua/lasta?

Oletko kertonut kenellekään läheiselle: ystävälle tai sukulaiselle?

Minun kokemukseni ei kerro hyvää: kohtelu on pahentunut vuosi vuodelta, vaikka mies on luvannut aivan päinvastaista. Tuntuu, että hakkaan päätä seinään umpikujassa. Tie ulos pitäisi jo löytyä, mutta olen jo hukannut luottamukseni itseeni tämän kaiken seassa. Mikä lie Tukholman syndrooma tämä.

Toivon sinulle paljon parempaa viikonloppua - halaa vaikka itseäsi peilin ääressä ja kerro olevasi arvokas!

Aloitimme itse samanlaisesta, miehellä lapsi ja käytös paheni. Nyt meillä on kaksi yhteistä lasta, ja pahimmat on tullut kun lapset on jo syntyneet. Ja aina ollaan lupailtu kaikkea mutta viime vuosina o sanonut että kun puhun liikaa hänellä on myös oikeus olla mulle vittumainen.
Tiedän että lähestyin itse miestä syyttäen unen pöpperössä ja annoin vielä lisää kun mies oli välinpitämätön lapsen unta kohtaan kun nakkasi ekan tavaran...mutta en oikeuttaisi itsellenikään tuollaista reaktiota vaikka mies tulisi samanlailla mua kohtaan. En koskaan huuda tai hauku miehestä, hän saa ärtymyksensä aidosti mun puheesta. Aiheella ei kuulema ole väliä kun sitä tulee liikaa. Ja näin antaa itselleen luvan tekoihin, minä kuulema teen henkistä väkivaltaa, hän sitten samaa perässä. En vaan saa miestä tajuamaan, ettei noin saa tehdä vaikka suuttuu...

Ja sinulle sus4nn4...Jos olisin sinun asemassa uudestaan ja aikaa kelattu taakse päin, lähtisin. Älä tee lapsia miehen kanssa, monta mutkaa vielä edessä kuk mies ei tajua omia virheitään. Kuulostat aivan kuin minulta suhteemme alkuaikoina, ihan kylmät väreet menee. Todellakin, suosittelen että lähdet.

Eilen uhkasi hajoittaa lisää tavaroita, jokaisella lauseella kirveellä yksi isku hyllyyn. Ensin oli fyysinen, mutta sitten vaihtoi tuohon. Aamullakin sanoi että jos häntä vielä syytetään syyttä jostain ja vain jatketaan, niin hajottaa lisää. Mielestäni aivan henkistä väkivaltaa. Sanoi ettei saa minua muulla hiljenemään, vaikka yritin kertoa että itse olen ystävällinen kun toisesta huomaa että on pahalla tuulella. Mieskin purkaa usein minuun omaa pahaa oloaan huomaamattaan mutta olen mahdollisimman ystävällinen ja sanon että huomaan että nyt esim. väsymys kiukuttaa. Mulle kävi eilen niin ja mies ei yhtään mietikään niitä keinoja millä saisi tilanteen rauhottumaan vaan uskoo hiljentämisen voimaan sillä että hajottaa jotain mulle tärkeää. Hänelle aivan sama tuleeko siitä lisää pahaa mieltä kunhan vain hiljenen.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;30732792:
Kannattaako alkaa nalkuttamaan humaltuneelle ihmiselle?

Joo ei kannata, mutta jokainen sanoo joskus väsyneenä vääriä asioita. Minusta siitä saa hermostua mutta ei varmaankaan ole oikeutettua hajottaa ja uhkailla. Aika monen asian voi hoitaa puhumalla, ei tietenkään jos asenne on jo valmiiksi se että ystävällinenkin puhe ärsyttää.

Joo ei kannata, mutta jokainen sanoo joskus väsyneenä vääriä asioita. Minusta siitä saa hermostua mutta ei varmaankaan ole oikeutettua hajottaa ja uhkailla. Aika monen asian voi hoitaa puhumalla, ei tietenkään jos asenne on jo valmiiksi se että ystävällinenkin puhe ärsyttää.

Tarkotin tätä kohtaa "Sanoin useamman kerran vasta väitteen kun en tykännyt kun mies väänsi aiken juuri päin vastoin kun oli tapahtunut.". Varmaan itsekin suutahtaisin, mutta tiedän, että tuollaiselle ihmiselle ei kannata useampaan kertaan sanoa tuossa tilassa, tilanne vain pahenee. Asiasta voi keskustella kun molemmat on rauhallisempia.
Ja tiedän tämän ihan kokemuksesta.

Tulee mieleen oma lapsuus, äiti joka ei osaa lukea ihmisiä ollenkaan ja jatkaa suun pieksemistä känniselle ja väkivaltaiselle ukolle, kunnes lätty lätisee. Isä, alkoholisti ja vaimonhakkaaja, terrorisoi koko perhettä ja juoksen vanhimpana lapsena aina soittamaan poliisia puhelinkoppiin millon lumihangessa sukat jalassa ja millon mitenkin, piilottelen kaikki veitset ettei se tapa äitiä tänä yönä jne.

Toisinsanoen, tuki turpasi ja lopeta eläminen sen miehen kanssa, joka tekee elämästäsi huonon. Vai aiotko ikuisesti jatkaa sen kanssa, kunnes se kirves on päässäsi?

Juu kyllähän se oli minun syy. Mieheni taisikin olla siinä oikeassa että saa haukkua, hajottaa, uhkailla, satuttaa kun olen tehnyt noin. Vaikea oli ymmärtää, mutta kai se on uskottava.

Juu kyllähän se oli minun syy. Mieheni taisikin olla siinä oikeassa että saa haukkua, hajottaa, uhkailla, satuttaa kun olen tehnyt noin. Vaikea oli ymmärtää, mutta kai se on uskottava.

Ei ole sinun syy että miehesi on mielenvikainen, mutta se on sun syy että olet semmosen ihmisen kanssa ylipäätään.

Joidenkin ihmisten vain ei kannata olla yhdessä. Olisittekohan te sellanen pari, mitä veikkaat..?

Taas se tavallinen palstatarina. Aloittaja kertoo oman, väritetyn versionsa tapahtuneesta ja yhtä harhaiset ja hormonien typerryttämät kanssasiskot kuorossa kauhistelevat ja kannustavat eroon vaikkei mitään edes väritetyssä versiossa tapahtunut.

Oikeasti, kantasuomeksi sanottuna, vittu mitä paskaa. Surullisinta on, että tänä päivänä älyllisesti köyhemmät ja heikkoitsetuntoisemmat mammat saattavat ottaa täältä saamansa "neuvot" ja "mielipiteet" vakavasti.

tuo tulee vainpahenemaan, itse elin tuollaisessa suhteessa. Se alkaa ilkeilyllä, tavaroiden paiskomisella, töinimisellä, kunnes alkaa lyöminen, joka vaan pahenee ja pahenee ja saattaa päättyä vammautumiseen tai kuolemaan.
Ainoa viisas teko mitä voit tehdä, on ottaa lapsi, ja lähteä, jos mies siihen reagoi ja raitistuu, ehkä on toivoa, mutta yleensä ne vain jatkavat samaa kaavaa uuden naisen kanssa.
Tämä on tylyä tekstiä,mutta kun on itse kokenut miten se menee, niin parempi lähteä ennenkuin hän ruhjoo sinut tai lapsen, tahallaan tai vahingossa. VOIMIA !

[QUOTE="hmm";30732850]Sano miehelle, että jokaisesta kirveen iskusta tulee tuplamäärä poliisille ilmoituksia :)[/QUOTE]

Tämä auttaa miten?
Ja mikä ihmeen "tuplamäärä"?

mieti nyt, tuohan on kuin uhmaikäisen käytöstä, ei aikuisen miehen käytöstä. Rikkoa nyt toisen silmälasit.
Sinulla on nyt jo vammoja, voit nyt jo tehdä rikosilmoituksen. Turvakotiin, miettimääna asiioita, lähde jo tänään.

Se on täysin uskomatonta, mutta ai että miten yleistä nykyään, että nainen kuvittelee voivansa harjoittaa henkistä väkivaltaa kuten nalkuttamista ja miehen mollaamista ja mielipiteiden kyseenalaistamista ilman mitään negatiivista vastareaktiota. Sitten ollaan aivan kauhuissaan ja äimänä kun mies suuttuu, usein humalassa koska selvin päin jo äärimmilleen kiristetty pinna ei silloin enää kestä.

Jumaliste, että nainen voi olla pöljä. Ja kun toinen pöljä nainen on samaa mieltä pöljän kanssa, niin pöljyys sen kun tiivistyy ja vahvistuu.

[QUOTE="Huoh";30732855]Taas se tavallinen palstatarina. Aloittaja kertoo oman, väritetyn versionsa tapahtuneesta ja yhtä harhaiset ja hormonien typerryttämät kanssasiskot kuorossa kauhistelevat ja kannustavat eroon vaikkei mitään edes väritetyssä versiossa tapahtunut.

Oikeasti, kantasuomeksi sanottuna, vittu mitä paskaa. Surullisinta on, että tänä päivänä älyllisesti köyhemmät ja heikkoitsetuntoisemmat mammat saattavat ottaa täältä saamansa "neuvot" ja "mielipiteet" vakavasti.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan "ei mitään" ole, että heilutellaan kirvestä, läimitään päin näköä, esitetaan uhkavaatimuksia.

Mutta jokainen tavallaan. Ihmettelenpä vain että miksi ap pilaisi elämänsä ja lapsensa elämän moisen lapsen tasolle jääneen turjakkeen takia.

Ei perheellinen mies, joka on hyvä isä, ja pikkulapsi kotonaan, meuhkaa ja sauno kännissä puoliltaöin niin että vauva herää siihen.
Ei se ole naisen syy, tuo on lapsellista ja vastuutonta käytöstä. Perheellinen ei ole sama kuin poikamies. piste.

Yhteistyössä