Mies häpeää maksaa visa electronilla

  • Viestiketjun aloittaja Riitu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kaupan kassana olen huomannut että suurimmalla osalla on se visa electron, kun se on niin helppo. Sit ne joilla on se visa, ostaa pesuaineita yms. perustarvikkeita visalla, et kuinhan se on, kummalla on rahaa ja järkee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Öhh... Mä kun mietin asiaa, niin ennemmin kehtaisin just electronilla maksaa. Jos nyt sellasta pitää miettiä että mitä muut siitä ajattelee.
Sillonhan sitä rahaa on niihin ostoksiin oikeasti, kun sillä maksaa.
Visaa nyt voi vinguttaa vaikka on ihan persaukinen.

Mutta oikeasti en jaksa tollasia miettiä. Makselen vanhalla taviskortillani niin kauan kun sitä saan käyttää, sit siirryn varmaan noihin electroneihin. Tai mikä sitten onkin se luototon vaihetoehto sillon.
Haloo, ei sitä visaa ole pakko vinguttaa vaikka se on... :whistle: mutta kiva kun on luottotiedot kunnossa ja sen saa ;)
No on mullakin luottotiedot kunnossa. Mutta luottokorttia en halua. En todella sitä tarvitse.
En ota luottokorttia vain sen takia että olisi mahdollisuus, vaikka niitä kuinka yritetään tyrkyttää.
 
Hudjuke harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Öhh... Mä kun mietin asiaa, niin ennemmin kehtaisin just electronilla maksaa. Jos nyt sellasta pitää miettiä että mitä muut siitä ajattelee.
Sillonhan sitä rahaa on niihin ostoksiin oikeasti, kun sillä maksaa.
Visaa nyt voi vinguttaa vaikka on ihan persaukinen.

Mutta oikeasti en jaksa tollasia miettiä. Makselen vanhalla taviskortillani niin kauan kun sitä saan käyttää, sit siirryn varmaan noihin electroneihin. Tai mikä sitten onkin se luototon vaihetoehto sillon.
Haloo, ei sitä visaa ole pakko vinguttaa vaikka se on... :whistle: mutta kiva kun on luottotiedot kunnossa ja sen saa ;)
Eihän sitä ole pakko vinguttaa, mut onko järkevä syy ottaa luottokortti siks et semmosen saa? Mun mielestä kuulostaa aika lapselliselta....

 
s-kortilla maksaja
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mut eihän se S-pankin kortti ole periaatteessa luottokortti? Mä olen ymmärtänyt, että sieltäkin lähtee se summa pois päivän, parin sisällä. Vai päivitetäänkö se tili Visan tavoin kerran kuukaudessa ja silloin sillä tilillä pitäisi olla summa, mitä on käyttänyt?
Kyllä sieltä saa ihkaoikean luottokunnan myöntämän Visa-kortin mistä tulee ihkaoikea visalasku. Voi maksaa myös debitillä suoraan tiltiltä kuten pankkikortilla. S-pankissa kuitenkin maksetaan päiväsaldolle korkoa tilille ja luottokortti on ilmainen, joten on järkevämpää maksaa luottorajan puitteissa luotolla ja kerran kuussa sitten luottolasku.

Kansalliset pankkikortithan lakkaavat tässä kohtapuoliin ja muuttuvat sitten debiteiksi. Nyt ne eivät vielä ihan kaikkialla toimi, ovat jotenkin riippuvaisia visa-piuhoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Öhh... Mä kun mietin asiaa, niin ennemmin kehtaisin just electronilla maksaa. Jos nyt sellasta pitää miettiä että mitä muut siitä ajattelee.
Sillonhan sitä rahaa on niihin ostoksiin oikeasti, kun sillä maksaa.
Visaa nyt voi vinguttaa vaikka on ihan persaukinen.

Mutta oikeasti en jaksa tollasia miettiä. Makselen vanhalla taviskortillani niin kauan kun sitä saan käyttää, sit siirryn varmaan noihin electroneihin. Tai mikä sitten onkin se luototon vaihetoehto sillon.
Haloo, ei sitä visaa ole pakko vinguttaa vaikka se on... :whistle: mutta kiva kun on luottotiedot kunnossa ja sen saa ;)
Eihän sitä ole pakko vinguttaa, mut onko järkevä syy ottaa luottokortti siks et semmosen saa? Mun mielestä kuulostaa aika lapselliselta....

peesi tähän!Luottokortin saa aika helposti vaikka olsi ihan persaukisen rajamailla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Öhh... Mä kun mietin asiaa, niin ennemmin kehtaisin just electronilla maksaa. Jos nyt sellasta pitää miettiä että mitä muut siitä ajattelee.
Sillonhan sitä rahaa on niihin ostoksiin oikeasti, kun sillä maksaa.
Visaa nyt voi vinguttaa vaikka on ihan persaukinen.

Mutta oikeasti en jaksa tollasia miettiä. Makselen vanhalla taviskortillani niin kauan kun sitä saan käyttää, sit siirryn varmaan noihin electroneihin. Tai mikä sitten onkin se luototon vaihetoehto sillon.
Haloo, ei sitä visaa ole pakko vinguttaa vaikka se on... :whistle: mutta kiva kun on luottotiedot kunnossa ja sen saa ;)
Eihän sitä ole pakko vinguttaa, mut onko järkevä syy ottaa luottokortti siks et semmosen saa? Mun mielestä kuulostaa aika lapselliselta....
Ulkomaan hotellilasku ja matkakulut esimerkiksi on kätevämpää maksaa visalla ja maksaa visalta pois sitten kun työnantaja maksaa matkakorvaukset ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Esimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Musta electron on sellainen nuorisokortti... :ashamed:
Ja minä ajattelen että kun ihmiset maksaa electronilla että ne on työttömiä tai luottotiedot ei ole kunnossa.
Täällä luottotiedot kunnossa ja työtön,
eli älä yleistä :kieh:

itselläni vastaava kortti ja olen kokenut sen hyväksi,jopa paremmaksi kuin pankkikortin josta velotetaan jälkikäteen ..sitten joskus.'
Vierailen sen verran usein naapuri maassamme ja siellä on paljon helpompaa maksaa tuolla :)

Lapsellista tai ei mutta tästä kortista en luovu:)
 
vieras
Mä en olisi halunnut luottokorttia ollenkaan, mutta pankin täti ihan väkisin tyrkytti sen mulle pankinvaihdon yhteydessä. Ja luottorajaa olis saanut melkein pilviin asti, minäkin jonka tulot koostuvat lapsilisästä ja kotihoidotuesta. Masterin otin, mutta ei koskaan ole tullut mieleenkään käyttää sen luotto-ominaisuutta. Ostan vain silloin kun on oikeasti varaa. Mä en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että mun pitäisi vahdata muiden kortteja kassalla tai että joku saattaa säälitellä mun pankkikorttia tai electronia. Aika outoa minusta!
 
s-kortilla maksaja
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke harmaana:
Eihän sitä ole pakko vinguttaa, mut onko järkevä syy ottaa luottokortti siks et semmosen saa? Mun mielestä kuulostaa aika lapselliselta....
Kun luottokortin saa ja sen saa vielä ilmaiseksi, niin kyllähän se nyt kannattaa hätävaraksi ottaa. Esim. tulee joku iiiiso lääkärilasku eikä käyttötilillä satu olemaan niin paljoa rahaa. Meillä pidetään rahat säästötilillä ja käyttötilillä sitten vaan pienempi summa mikä riittää normaaliin elämään. Autonvuokraamiseen tarvitaan luottokorttia samoin kuin matkusteluun ja netistä tilaamiseen.
 
Turkilmas
Mä taas en missään nimessä tahtoisi luopua electronistani. Enkä ole edelleenkään suostunut ottamaan luottokorttia vaikka sitä on lähes epätoivoisesti tyrkytetty.

Mun ajatusmaailmassa luottokortti on niille jotka haluaa ostaa vaikka ei olis varaa. Mä taas pidän electronista just siks että ei tarvi ostaa muuta kuin silloin kun siihen on varaa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä taas en missään nimessä tahtoisi luopua electronistani. Enkä ole edelleenkään suostunut ottamaan luottokorttia vaikka sitä on lähes epätoivoisesti tyrkytetty.

Mun ajatusmaailmassa luottokortti on niille jotka haluaa ostaa vaikka ei olis varaa. Mä taas pidän electronista just siks että ei tarvi ostaa muuta kuin silloin kun siihen on varaa :)
Niin no juuri kerroit luottotietojen menettämisstä ja sen syystä, varmaan tuollaisten "kotioppien" jälkeen itse välttää luotonottoa viimeiseen saakka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaupan kassana olen huomannut että suurimmalla osalla on se visa electron, kun se on niin helppo. Sit ne joilla on se visa, ostaa pesuaineita yms. perustarvikkeita visalla, et kuinhan se on, kummalla on rahaa ja järkee?
Mistä sinä tiedät minkä takia ihmiset maksaa visalla??? Meillä minä käytän visaa sellaisiin ostoksiin jotka mies sitten maksaa kun lasku tulee eli jokapäiväisiin ostoksiin juuri ja vaatteisiin yms. Helpompi kuin se että vekslaa tililtä toiselle rahaa, itse olen kotihoidontuella joten omalla tilillä olevat rahat menee lähinnä omiin henkilökohtaisiin juttuihin ja miehen lahjaan esim. ja halutessaan mies myös näkee mitä me lasten kanssa ollaan kuukauden aikana osteltu, hänen mielestään turhuuksia kuten pääsylippuja eri paikkoihin jne.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja s-kortilla maksaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mut eihän se S-pankin kortti ole periaatteessa luottokortti? Mä olen ymmärtänyt, että sieltäkin lähtee se summa pois päivän, parin sisällä. Vai päivitetäänkö se tili Visan tavoin kerran kuukaudessa ja silloin sillä tilillä pitäisi olla summa, mitä on käyttänyt?
Kyllä sieltä saa ihkaoikean luottokunnan myöntämän Visa-kortin mistä tulee ihkaoikea visalasku. Voi maksaa myös debitillä suoraan tiltiltä kuten pankkikortilla. S-pankissa kuitenkin maksetaan päiväsaldolle korkoa tilille ja luottokortti on ilmainen, joten on järkevämpää maksaa luottorajan puitteissa luotolla ja kerran kuussa sitten luottolasku.

Kansalliset pankkikortithan lakkaavat tässä kohtapuoliin ja muuttuvat sitten debiteiksi. Nyt ne eivät vielä ihan kaikkialla toimi, ovat jotenkin riippuvaisia visa-piuhoista.
Tiesin, että S-pankin kortteihin saa Visan, mutta mietinkin just sitä pankkipuolta. Että toimiiko se samalla tavalla kuin muidenkin pankkien pankkikortit eli päivittyy päivittäin tilille vai päivitetäänkö se pankkipuolikin kerran kuussa? Ja Visa olis sitten vielä erikseen?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä taas en missään nimessä tahtoisi luopua electronistani. Enkä ole edelleenkään suostunut ottamaan luottokorttia vaikka sitä on lähes epätoivoisesti tyrkytetty.

Mun ajatusmaailmassa luottokortti on niille jotka haluaa ostaa vaikka ei olis varaa. Mä taas pidän electronista just siks että ei tarvi ostaa muuta kuin silloin kun siihen on varaa :)
Niin no juuri kerroit luottotietojen menettämisstä ja sen syystä, varmaan tuollaisten "kotioppien" jälkeen itse välttää luotonottoa viimeiseen saakka.
No juu, tuokin on toki yksi syy :). Ja lisäksi mun mies perheensä kanssa on opettanut mulle järkevää rahankäyttöä. Siihen ei siis (mun tapauksessa) kuulu luottokortit, osamaksut, pikavipit eikä mitkään ylimääräiset lainat ja rahoitukset.

Ei sillä että katsoisin kieroon muiden valintoja, mutta nää on mun valinnat :D
 
Heh, mullakin on Visa Electron, otin sen aikoinani siksi, että se pysyy mukana reaaliajassa. Nykyään ei kuulemma tavallisella pankkikortillakaan pysty tilejä enää niin vain ylittämään, monissa maksupisteissä varmentimet.
Luultavasti tulevaisuudessa kortit muuttuu kaikki electronin kaltaisiksi, eli aikansa edelläkävijä :attn:
 
Hudjuke harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja s-kortilla maksaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke harmaana:
Eihän sitä ole pakko vinguttaa, mut onko järkevä syy ottaa luottokortti siks et semmosen saa? Mun mielestä kuulostaa aika lapselliselta....
Kun luottokortin saa ja sen saa vielä ilmaiseksi, niin kyllähän se nyt kannattaa hätävaraksi ottaa. Esim. tulee joku iiiiso lääkärilasku eikä käyttötilillä satu olemaan niin paljoa rahaa. Meillä pidetään rahat säästötilillä ja käyttötilillä sitten vaan pienempi summa mikä riittää normaaliin elämään. Autonvuokraamiseen tarvitaan luottokorttia samoin kuin matkusteluun ja netistä tilaamiseen.

Kuuluisat viimeiset sanat, otin kun ilmaiseksi sain........ Kuinkas siinä käy kun matkustelee, tilailee netistä ja vuokrailee autoja luotolla, mut kukin tavallaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaupan kassana olen huomannut että suurimmalla osalla on se visa electron, kun se on niin helppo. Sit ne joilla on se visa, ostaa pesuaineita yms. perustarvikkeita visalla, et kuinhan se on, kummalla on rahaa ja järkee?
Mistä sinä tiedät minkä takia ihmiset maksaa visalla??? Meillä minä käytän visaa sellaisiin ostoksiin jotka mies sitten maksaa kun lasku tulee eli jokapäiväisiin ostoksiin juuri ja vaatteisiin yms. Helpompi kuin se että vekslaa tililtä toiselle rahaa, itse olen kotihoidontuella joten omalla tilillä olevat rahat menee lähinnä omiin henkilökohtaisiin juttuihin ja miehen lahjaan esim. ja halutessaan mies myös näkee mitä me lasten kanssa ollaan kuukauden aikana osteltu, hänen mielestään turhuuksia kuten pääsylippuja eri paikkoihin jne.
no ennemmin mä vekslaisin niitä rahoja tililtä toiselle kun maksasin luottokorkoja.
 
s-kortilla maksaja
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja s-kortilla maksaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke harmaana:
Eihän sitä ole pakko vinguttaa, mut onko järkevä syy ottaa luottokortti siks et semmosen saa? Mun mielestä kuulostaa aika lapselliselta....
Kun luottokortin saa ja sen saa vielä ilmaiseksi, niin kyllähän se nyt kannattaa hätävaraksi ottaa. Esim. tulee joku iiiiso lääkärilasku eikä käyttötilillä satu olemaan niin paljoa rahaa. Meillä pidetään rahat säästötilillä ja käyttötilillä sitten vaan pienempi summa mikä riittää normaaliin elämään. Autonvuokraamiseen tarvitaan luottokorttia samoin kuin matkusteluun ja netistä tilaamiseen.

Kuuluisat viimeiset sanat, otin kun ilmaiseksi sain........ Kuinkas siinä käy kun matkustelee, tilailee netistä ja vuokrailee autoja luotolla, mut kukin tavallaan.
Sinulla ehkä on ongelmana holtiton rahankäyttö. Minulle ei ole. On vain helpompi maksaa yksi lasku kerran kuussa pois kuin että maksut menisivät jatkuvasti tililtä. Rahasta ei ole kiinni, raha odottelee siellä tilillä visalaskun eräpäivää ja se maksetaan aina silmää räpäyttämättä kerralla pois. Meillä visa siis maksuaikakorttina, ei varsinaisena luottokorttina.

Ja netistä tilaan lähinnä sellaista, mitä voisin ostaa suoraan kaupastakin, mutta saman tuotteen saa ulkomailta paljon halvemmalla. Jos se pitäisi Suomessakin ostaa netistä/postimyynnistä on toimitusaika Euroopasta yleensä lyhyempi kuin täällä Suomen sisällä. :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Odeka:
kyllä käteinen on paras kaikista... joskus joutuu electronia käyttää kun ei ole maatit ihan lähellä.
Eipä ainakaan tule ikäviä inhottavia laskuja perässä

Näinmpä! :D
Joidenkin mielestä se on "fiinimpää" maksaa luottokortilla(tulee mieleen mr.bean joka osti yhessä jaksossa american expressenillä pari purkkia säilykkeitä ja näytteli korttia kaikille innoissaan............90-luvulla siis :LOL: )eli eikös tollanen ole jo menneen talven lumia näin 2000-luvulla,kun kaikki tietää että se luottokortti on todellakin luottokortti |O mutta toiset tykkää tosiaan kaupan kassalla "päteä" ja räpellellä korttiensa kanssa vaikkei luottoo enää oliskaan:Mutta jos ihmisen elämässä on tärkeintä minkä vaikutuksen antaa kaupan kassalla niin................ :whistle:
 

Yhteistyössä