Mies häpeää maksaa visa electronilla

  • Viestiketjun aloittaja Riitu
  • Ensimmäinen viesti
Enempi mua hävettäis maksaa luotolla koska sehän tarkottaa ettei tilillä ole riittävästi rahaa jotta vois pankilta maksaa.

Visa electronilla maksettaessa tilillä kuitenkin on väkisinkin oltava katetta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
sekö on jotenki leuhkimisen aihe et on visa?? :headwall: tai pankkikortti?

elektronilla maksavillaha sitä rahaa on ;)
hihiiii! minä uskallan leuhkia että maksan kaiken luottokortilla, jopa parin euron jutut. Mutta syy onkin joku muu kuin rahapula.....
no se on sun valinta :)
niin eikä hävetä maksaa sitä kahta euroa luottokortilla (koska sillä on ihan muu tarkoitus) ja loppujen lopuksi isoin osa luottokortin käyttäjiä käsittääkseni maksaa laskun seuraavassa kuussa.
Minä uskallan ajatella että osa niistä jotka pelkää toisten kyyläämistä kyylääkin itse ja luulee kaikkien toimivan samalla tapaa
 
Meil isäntä leikkas eilen pankki/masterinsa kahtia ja otti electronin käyttöön.

No, ainakin on tilillä rahaa jos electronilla maksaa esim. isompiakin ostoksia.
Voihan sitä leveillä ja ostaa visalla ja sit onkin takaisin maksamista.
Ei mun mielestä ole yhtään noloa käyttää electronia.

Mua taas nolottais luoton käyttö, ennemmin siitä ajattelen et huh sentää jos ruokaa luotolla ostetaan.

MUTTA, jokainen tyylillää ja varoillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
sekö on jotenki leuhkimisen aihe et on visa?? :headwall: tai pankkikortti?

elektronilla maksavillaha sitä rahaa on ;)
hihiiii! minä uskallan leuhkia että maksan kaiken luottokortilla, jopa parin euron jutut. Mutta syy onkin joku muu kuin rahapula.....
no se on sun valinta :)
niin eikä hävetä maksaa sitä kahta euroa luottokortilla (koska sillä on ihan muu tarkoitus) ja loppujen lopuksi isoin osa luottokortin käyttäjiä käsittääkseni maksaa laskun seuraavassa kuussa.
Minä uskallan ajatella että osa niistä jotka pelkää toisten kyyläämistä kyylääkin itse ja luulee kaikkien toimivan samalla tapaa
niin voi olla,en tiiä..ku ei oo sitä visaa :D
 
S
Olisin halunnut tavallisen pankkiautomaattikortin,mutta sellaista ei saanut enää,joten otin electronin,se on mulle tavallinen pankiautomaattikortti,en halua ikinä mitään luottokortteja ja velkaa.
 
Ääliö numero 1
Onneks miä oon niin saatanan tyhmä ja tietämätön, etten ole ikinä tullu ees ajatelleks tollasia asioita. Mul on visa electron ja en tiiä mikä siit tekee niin nuorisokortin, mut hyvä niin, ei tässä mitään tiukkanutturatätejä ollakaan. Ja ai nii, en oo koskaa maksanu sillä kortilla, sillä otan vaa rahaa seinästä ja maksan niillä paperilappusilla.
 
just
Täällä ilmottautuu kanssa yksi joka ei ole koskaan osannut hävetä tuota visa electronia. Töissä olen ollut jo opiskeluajoista eikä rahapulaa koskaan sellaisena että olisi tarvinut ostoksiin rahaa lainata joten en edes ymmärrä miksi minun olisi pitänyt visa hankkia?

ja kelle mun pitää sitä hävetä? Kassalle vai kanssa-asiakkaille? Itse en ole edes osannut vilkuilla jonossa muita asiakkaita siitä millaiset kortit näillä on ja tuskin se kassaakaan niin hirveästi jaksaa kiinnostaa.
 
Aina saa hävetä ja kärsiä! Sitä pitää hävetä, jos ostaa jotain, jos se on einestä tai ulkomaista tai ei-luomua tai rasvaista. Ja sitä pitää hävetä, jos menee kauppaan pyhien alla tai välipäivinä, kun ei sinne silloin saa mennä tungeksimaan, herranen aika, vaikka se kauppa on auki vaan pitää pysyä pois niiden tieltä, jotka eivät hamstraa vaan ostavat järkevästi ja terveellisesti ja maksavat käteisellä, eikä millään kauheilla korteilla, kun niitten kanssa on välittömästi velkavankeudessa tai ainakin teini....
 
AinaHarmaa
Mun tutullani oli aikoinaan tosi isot velat joka kuukausi, oli Visaa jne vaikka oli työtön monta vuotta. Hän ei voinut esim mennä shoppailemaan Tarjoustaloon, koska häntä hävetti, ettei kukaan luulis häntä köyhäksi... kävi vain Stokkalla.
 

Yhteistyössä