Ä
äiti-poikasuhde
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Millä muutos?:Kokeilen heti tänään. Olen menossa lätkämatsiin illalla ja mies taatusti kysyy että mihin menen. Olen tämänkin seikan hälle selittänyt useaan kertaan että vien kummityttäreni peliin. Jos lähden enkä kerro uudelleen että mihin - hän loukkaantuu. Jos kerron mihin menen hän narisee siitä että olen reissun sopinut häneltä sitä ensin kysymättä ja hän ei pääse mukaan. Kysyin mukaan lähtemistä häneltä alkuviikosta, mutta hän ei osannut siinä vaiheessa sanoa ja unohti luonnollisesti koko asian.
Mies on aikuinen, ja vastaa itse omista asioistaan. Ethän sinä selittele ja häpeä sukulaistesi, työkavereittesi tai ystäviesikään toimintaa ja ota heidän virheitään omiksesi.
Vielä noista päällekkäisbuukkauksista ja unohduksista. Ala pitää omaa (siis ei miehen!) kalenteria jossain näkyvällä paikalla. Sano menoista vain kerran, ja merkkaa se samalla näkyvästi tuohon omaan kalenteriisi. Tämä kuulostaa ehkä joltain koirakoulutukselta, mutta pakota miehesi oppimaan, että kaikki sinun (siis ei hänen, vaikka osa menoista voikin olla yhteisiä) menosi ovat siellä. Jatkossa hän tajuaa ehkä jopa tarkistaa siitä, jos sopii jotain uutta menoa. Jos ei, ainakin sinulla on kirjallinen todiste, että olet maininnut asiasta. Voit tietysti suositella miehellekin samanlaista kalenteria, mutta älä suostu hänen sihteerikseen, eli kalenterin hoitajaksi.