Mies ei tahdo harrastaa seksiä ennen kuin olemme virallisesti yhdessä, en tiedä mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tapaillut erästä tosi viehättävää ja ihanaa miestä pari kuukautta, mutta emme ole vielä kertaakaan harrastaneet seksiä. Mies nimittäin ei suostu menemään sänkyyn kanssani ennen kuin olemme ihan virallisesti parisuhteessa, hänellä on mukamas sellainen periaate.
Nyt en oikein tiedä, haluanko jatkaa juttua vai pistää poikki. Mies on todella ihana ja tulen hänen kanssaan todella TODELLA hyvin toimeen, mutta seksin harrastaminen tuntuu olevan hänelle vähän turhan iso juttu. Hän ei ole mikään kokematon neitsyt tai muutenkaan ujo tai vajaa, tai sitten hän ei vain kehtaa myöntää että hänessä ehkä onkin jotain vikaa. Minä en viitsisi sitoutua parisuhteeseen ennen kuin olen koeajanut miehen sängyssä enkä oikein enää jaksa miehen pihtaamista. Toistaalta mies kuitenkin on aivan älyttömän ihana ja huomaavainen ja käyn häneen tosi kuumana jo nyt.
Mitä minä oikein teen? Kannattaako minun jatkaa vai jättää juttu tähän?

Suosittelen lopettamaan suhteen, sillä pitemmän päälle erilainen ajattelutapa voi olla iso ongelma. Itse arvostaisin miehen periaatetta jättää seksin harrastaminen parisuhteeseen. Jos muuta haluaa, niin onhan niitä kumppania etsiviä, jotka harrastavat seksiä kenen tahansa sopivan kanssa ja viikossa kumppaneita ehtii olla useita.

Suosittelen lopettamaan suhteen, sillä pitemmän päälle erilainen ajattelutapa voi olla iso ongelma. Itse arvostaisin miehen periaatetta jättää seksin harrastaminen parisuhteeseen. Jos muuta haluaa, niin onhan niitä kumppania etsiviä, jotka harrastavat seksiä kenen tahansa sopivan kanssa ja viikossa kumppaneita ehtii olla useita.

2kk ja ei seksiä? Jotain vikaa täytyy olla.
Sitä minäkin olen alkanut ajatella, mutta kun ei mies vain halua myöntää mistä kiikastaa. Hän vain sanoo, että seksi on hänelle sen verran iso asia ettei halua mennä sänkyyn ellei tunne kumppania kunnolla ja ole hänen kanssaan oikeasti yhdessä. En oikein tiedä uskoako, ei kai seksi nyt sentään voi niin iso juttu olla. Mies on kuitenkin jo yli kolmekymppinen.
AP

2kk ja ei seksiä? Jotain vikaa täytyy olla.
Sitä minäkin olen alkanut ajatella. Hän ei vain kehtaa myöntää mitään, vaan hänen mielestään seksi on sen verran iso asia, ettei hän halua sitä ennen kuin tuntee ihmisen kunnolla ja on hänen kanssaan parisuhteessa. En oikein tajua miehen ajatustenjuoksua, olemme tapailleet jo pari kuukautta ja vieläpä aika tiiviisti, ja olemme ehtineet mielestäni tutustua jo ihan tarpeeksi voidaksemme mennä sänkyyn. Tämän lisäksi ihmettelen myös, että miksei sitä seksiä muka voisi harrastaa ilman parisuhdetta, miten se muka voi olla yli kolmekymppiselle miehelle niin iso asia. Hänellä kuitenkin on ollut suhteita ja seksikumppaneita aiemmin, eikä edes mitään huonoja kokemuksia. Ja hän ei ole mikään uskovainen.
AP

Ai tästä samasta aloituksesta oli toinenkin ketju... vastasin jo siihen toiseen. Mitä hän siis varsinaisesti haluaa odottaa? Mitä tuo tapailu tarkoittaa? (Sori, en ole itse sellaisessa elämäntilanteessa että deittailisin, joten en tiedä.)

Miten tapailu siis eroaa seurustelusta? Jos mies ei tiedä, onko sinusta kiinnostunut, silloin ymmärrän, ettei halua seksiä - mutta silloin en toisaalta ymmärrä, miksi haluaisi jatkaa tapailua. Jos hän on kiinnostunut ja haluaa olla kanssasi, silloin en taas ymmärrä, miten tuo eroaa seurustelusta eli miksi seksi ei olisi ok.

Kuinka tiiviisti olette tapailleet? Jos olette nähneet 2kk:n aikana usein, niin eiköä nyt jo pitäisi tietää, haluaako toisen kanssa seurustella? Toki, jos asutte kaukana ja olette nähneet vain muutaman kerran, se on vähän eri asia.

Ymmärrän, ettei haluta ekoilla tapaamisilla heti sänkyyn, mutta ymmärrän myös, vaikka menisi heti sänkyyn. Luulisi kuitenkin, että muutaman tapaamisen jälkeen VIIMEISTÄÄN tietää synkkaako toisen kanssa ja kolahtaako se toinen niin hyvin, että haluaa seurustella. Kuinka kauan mies siis haluaa katsella ja pohtia tilannetta ja MITÄ hän siinä oikeastaan kuulostelee? Loppujen lopuksihan toista ei tunne kovin hyvin vielä puolen vuoden seurustelun jälkeenkään, ja oikein tosi hyvin ihmisen tuntee vasta kun on asunut tämän kanssa ja elänyt pitempään suhteessa. Joten on aika absurdi ajatus odottaa seksiä siihen asti, että tuntee tosi hyvin. Siksi pitää kuunnella omia tunteitaan, sydäntä, halua, miltä toisen kanssa tuntuu olla.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Sitä minäkin olen alkanut ajatella. Hän ei vain kehtaa myöntää mitään, vaan hänen mielestään seksi on sen verran iso asia, ettei hän halua sitä ennen kuin tuntee ihmisen kunnolla ja on hänen kanssaan parisuhteessa. En oikein tajua miehen ajatustenjuoksua, olemme tapailleet jo pari kuukautta ja vieläpä aika tiiviisti, ja olemme ehtineet mielestäni tutustua jo ihan tarpeeksi voidaksemme mennä sänkyyn. Tämän lisäksi ihmettelen myös, että miksei sitä seksiä muka voisi harrastaa ilman parisuhdetta, miten se muka voi olla yli kolmekymppiselle miehelle niin iso asia. Hänellä kuitenkin on ollut suhteita ja seksikumppaneita aiemmin, eikä edes mitään huonoja kokemuksia. Ja hän ei ole mikään uskovainen.
AP
Välitätkö hänestä kuin paljon? Sano hänelle että on turha jatkaa koska teillä on erilaiset ajatukset seksin suhteen?

AP

Miksi ette sitten voi sopia, että tuon teidän tapailun nimi on jatkossa seurustelu, jolloin mies voisi harrastaa seksiä? Eihän se käytetty termi varmaan tilannetta muuttaisi, vai...?

Voihan sitä tapailua sanoa seurusteluksi. Ja jos sänkyelämä on katastrofi seurustellessa, niin voihan sen seurustelusuhteen aina lopettaa.

Minulla kyllä hälytyskellot soisivat jo lujaa tuossa vaiheessa. Miehellä on varmasti muitakin yhtä älyvapaita periaatteita elämässä, joissa hän ei suostu kompromissiin. En alkaisi noin hankalan tyypin kanssa vääntämään ja elämääni tuhlaamaan.

• Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja
On muuten vähän eri suuntaisia vastauksia kuin siinä toisessa ketjussa. Käypä ap tarkistamassa ne, saat vähän enemmän perspektiiviä. Minusta tapailussa seksi ei ole mikään pakollinen juttu ja ajatus koeajamisesta suorastaan ällöttävä. Ettehän te edes ole parisuhteessa. Miettikääpä miehen sanomana tuota koeajamista? Tuntuisiko kivalta?

Eikös tuo seksiin painostaminen muutenkin ole enemmän teinipoikien juttu...?

On muuten vähän eri suuntaisia vastauksia kuin siinä toisessa ketjussa. Käypä ap tarkistamassa ne, saat vähän enemmän perspektiiviä. Minusta tapailussa seksi ei ole mikään pakollinen juttu ja ajatus koeajamisesta suorastaan ällöttävä. Ettehän te edes ole parisuhteessa. Miettikääpä miehen sanomana tuota koeajamista? Tuntuisiko kivalta?

Eikös tuo seksiin painostaminen muutenkin ole enemmän teinipoikien juttu...?

Ai tästä samasta aloituksesta oli toinenkin ketju... vastasin jo siihen toiseen. Mitä hän siis varsinaisesti haluaa odottaa? Mitä tuo tapailu tarkoittaa? (Sori, en ole itse sellaisessa elämäntilanteessa että deittailisin, joten en tiedä.)

Miten tapailu siis eroaa seurustelusta? Jos mies ei tiedä, onko sinusta kiinnostunut, silloin ymmärrän, ettei halua seksiä - mutta silloin en toisaalta ymmärrä, miksi haluaisi jatkaa tapailua. Jos hän on kiinnostunut ja haluaa olla kanssasi, silloin en taas ymmärrä, miten tuo eroaa seurustelusta eli miksi seksi ei olisi ok.

Kuinka tiiviisti olette tapailleet? Jos olette nähneet 2kk:n aikana usein, niin eiköä nyt jo pitäisi tietää, haluaako toisen kanssa seurustella? Toki, jos asutte kaukana ja olette nähneet vain muutaman kerran, se on vähän eri asia.

Ymmärrän, ettei haluta ekoilla tapaamisilla heti sänkyyn, mutta ymmärrän myös, vaikka menisi heti sänkyyn. Luulisi kuitenkin, että muutaman tapaamisen jälkeen VIIMEISTÄÄN tietää synkkaako toisen kanssa ja kolahtaako se toinen niin hyvin, että haluaa seurustella. Kuinka kauan mies siis haluaa katsella ja pohtia tilannetta ja MITÄ hän siinä oikeastaan kuulostelee? Loppujen lopuksihan toista ei tunne kovin hyvin vielä puolen vuoden seurustelun jälkeenkään, ja oikein tosi hyvin ihmisen tuntee vasta kun on asunut tämän kanssa ja elänyt pitempään suhteessa. Joten on aika absurdi ajatus odottaa seksiä siihen asti, että tuntee tosi hyvin. Siksi pitää kuunnella omia tunteitaan, sydäntä, halua, miltä toisen kanssa tuntuu olla.
Ei ollut tarkoitus tehdä kahta ketjua tästä, tämä palsta tuntuu jotenkin toimivan vähän huonosti tänään...
Siis kyllä mies minusta on kiinnostunut, hän on ollut melkein aina se aktiivisempi osapuoli tapaamisten järjestelyissä ja keskustelujen aloituksissa. Viestittelemme ja soittelemme päivittäin ja näemme vähintään kolmesti viikossa.Olemme myös nukkuneet yhdessä muutamat yöt. Hän kyllä haluaisi kovasti kutsua juttuamme ihan seurusteluksi, mutta minun mielestäni tämä on pelkkää tapailua, sillä emme vielä ole harrastaneet seksiä enkä haluaisi siirtyä vakavaan seurusteluun ennen kuin tiedän, miten seksi sujuu miehen kanssa. Seksi on muutenkin mielestäni ihanaa ja se tuottaa mielihyvää enkä tosiaankaan ymmärrä, miksi se on muka niin vakava asia, että sitä pitäisi pihdata parisuhteeseen asti, jos muutenkin on tapailtu pitkään.
AP

Ei ollut tarkoitus tehdä kahta ketjua tästä, tämä palsta tuntuu jotenkin toimivan vähän huonosti tänään...
Siis kyllä mies minusta on kiinnostunut, hän on ollut melkein aina se aktiivisempi osapuoli tapaamisten järjestelyissä ja keskustelujen aloituksissa. Viestittelemme ja soittelemme päivittäin ja näemme vähintään kolmesti viikossa.Olemme myös nukkuneet yhdessä muutamat yöt. Hän kyllä haluaisi kovasti kutsua juttuamme ihan seurusteluksi, mutta minun mielestäni tämä on pelkkää tapailua, sillä emme vielä ole harrastaneet seksiä enkä haluaisi siirtyä vakavaan seurusteluun ennen kuin tiedän, miten seksi sujuu miehen kanssa. Seksi on muutenkin mielestäni ihanaa ja se tuottaa mielihyvää enkä tosiaankaan ymmärrä, miksi se on muka niin vakava asia, että sitä pitäisi pihdata parisuhteeseen asti, jos muutenkin on tapailtu pitkään.
AP

Sanoit itse vastauksen.

Mies on jo varma tunteistaan mutta on SINUN tunteistasi epävarma, koska olet sitä.

Eli ajattelee sinun haluavan vain seksiä, koska aistii epävarmuutesi hänestä muuten.

Sun kannattaa varmaan etsiä mielummin joku kelle seksin toimiminen on tärkeintä ja sitten tulee vasta ne muut jutut jos niitä onkaan.

Voihan sitä tapailua sanoa seurusteluksi. Ja jos sänkyelämä on katastrofi seurustellessa, niin voihan sen seurustelusuhteen aina lopettaa.

Minulla kyllä hälytyskellot soisivat jo lujaa tuossa vaiheessa. Miehellä on varmasti muitakin yhtä älyvapaita periaatteita elämässä, joissa hän ei suostu kompromissiin. En alkaisi noin hankalan tyypin kanssa vääntämään ja elämääni tuhlaamaan.
Juttu on mielestäni seurustelua vasta sitten, kun on sekä sovittu ettei katsella muita (olemme sopineet tämän jo) että kerrottu kavereille ja läheisille, että olemme oikeasti yhdessä. Olemme jo tavanneet toistemme kavereita, mutta emme mielestäni ole vielä virallisesti yhdessä, koska emme ole vielä harrastaneet seksiä enkä haluaisi kuuluttaa kaikille seurustelevani ennen kuin tiedän, miten seksi sujuu hänen kanssaan.
Toivon todella ettei mies ole ehtinyt hehkuttaa minua jo läheisilleen, sillä oikeasti harkitsen jutun lopettamista mikäli en saa miestä harrastamaan seksiä kanssani. En tietenkään halua painostaa häntä mikäli hän ei halua, mutta tämä tilanne raastaa minua sen verran etten tiedä jaksanko odottaa enää kauempaa.
AP

AP

No sittenhän tuo on pattitilanne, jos mies ei halua seksiä tapailuvaiheessa ja sinä et halua ilman seksiä siirtyä tapailuvaiheesta seurusteluun.

Et halua siirtyä vakavaan seurusteluun ennen kuin tiedät, sujuuko seksi. Ymmärrän, mutta miten siihen vakavaan seurusteluun siirrytään? Mitä vakava seuruystelu tarkoittaa? Pointtini on se, että seurusteluhan ei muutu vakavaksi vain päätöksellä, vaan se, haluaako olla toisen kanssa, syntyy ja vahvistuu vähitellen. Joka tapauksessa aluksi seurustelu on vähemmän vakavaa kuin vaikka vuoden päästä. Aluksi seurustelu on aina jossain määrin epävarmaa, vaikka kummallakin olisikin halu olla yhdessä - se on epävarmaa siksi, että suhde on alussa eikä vielä kunnolla tunne toista.

Lisäksi jos nyt harrastatte seksiä kerran, pari, se ei kerro kuitenkaan vielä siitä, miten hyvin seksi sujuu. Tuskin ensimmäiset seksikerrat uuden kumppanin kanssa ovat koskaan niin hyviä kuin jatkossa - kun ei vielä tiedä kunnolla, mistä toinen tykkää ja mikä toimii hänen kohdallaan. No, toki se, jos ei YHTÄÄN sovi yhteen seksuaalisesti, se voi selvitä, mutta yhden seksikerran perusteella ei kannata vielä kuvitella tietävänsä, miten hyvin toisen kanssa seksi oikeasti sujuu.

Ehdotus: siirtykää seurusteluun, mutta älä sinä ota paineita siitä, onko se vakavaa. Siitä tulee vakavampaa seurustelua ajan kanssa, jos on tullakseen ja jos teillä jatkossakin synkkaa yhtä hyvin kuin nyt.

Sun kannattaa varmaan etsiä mielummin joku kelle seksin toimiminen on tärkeintä ja sitten tulee vasta ne muut jutut jos niitä onkaan.

Tämä oli nyt vähän turhan ilkeää kommentointia ketjun aloittajalle. Ei se seksin toimiminen todellakaan ole yhdentekevä asia. Eikä se, jos ihminen haluaa että seksikin sujuu, tarkoita etteikö muilla asioilla ole merkitystä. Pitemmän päälle se tulee jäytämään suhdetta, jos ei seksuaalisesti halut ja kemiat osu ollenkaan yksiin.

Sanoit itse vastauksen.

Mies on jo varma tunteistaan mutta on SINUN tunteistasi epävarma, koska olet sitä.

Eli ajattelee sinun haluavan vain seksiä, koska aistii epävarmuutesi hänestä muuten.

En minä hänestä pelkkää seksiä halua, vaan haluan todella olla hänen kanssaan. Seksi kuitenkin on minulle suhteessa sen verran tärkeä juttu etten voisi olla suhteessa, jossa seksiä on liian vähän tai se ei muuten suju.
Menen taas huomenna miehen luokse käymään, ja aion puhua miehen kanssa asiat ihan selväksi asian suhteen. Sitten nähdään miten käy...
AP

Eipä ole. Jos seksi on niin olennainen osa itselleen parisuhteessa ettei sitä voida odottaa, niin kannattaakin etsiä joku joka tahtoo kokeilla asiat toisinpäin.

Kyllä seksi on olennainen osa parisuhdetta jokaiselle. Jos se ei toisen (tai molempien) mielestä suju niin kuin itse haluaisi, niin varmasti pukkaa kriisiä suhteeseen. Odottaminen tai odottamatta jättäminen ei tähän faktaan vaikuta mitenkään.

Aloittajan tapauksessa haiskahtaa vähän siltä, että odottaminen on ajan hukkaan heittämistä, koska todennäköisesti sieltä paljastuu jotain ikävää.

Kyllä seksi on olennainen osa parisuhdetta jokaiselle. Jos se ei toisen (tai molempien) mielestä suju niin kuin itse haluaisi, niin varmasti pukkaa kriisiä suhteeseen. Odottaminen tai odottamatta jättäminen ei tähän faktaan vaikuta mitenkään.

Aloittajan tapauksessa haiskahtaa vähän siltä, että odottaminen on ajan hukkaan heittämistä, koska todennäköisesti sieltä paljastuu jotain ikävää.

No vaikuttaahan :D

Miehelle se ei ole ilmeisesti olennaisin asia. Joten mitä sä horiset?

Mua kiinnostaisi, että millaista se teidän yhdessäolo sitten on? Jos vaikka suutelette kiihkeästi, niin mihin asti mies "voi" mennä ja miten hän sitten vetäytyy tilanteesta?

Ymmärrän kyllä, että turhauttaa, jos on vaikka sellainen tilanne, että suudellaan ja hyväillään vähän, ja sitten äkkiä mies työntää käteni pois sanoen jotain "ei vielä, liian aikaista". Silloinhan se tuntuu siltä, ettei juttu mene edes omalla painollaan ja luontevasti vaan joidenkin ihme sääntöjen mukaan. Sitten taas, jos kaksi kuukautta vaan kahvitellaan, halaillaan ja korkeintaan vaihdetaan joku pusu, niin se tuntuisi itsestäni siltä, että miehen puolelta puuttuu aito kiinnostus ja intohimo.

Varmaan paras keskustella miehen kanssa tilanteesta. Ymmärrän sen että aika nuorena läheisyyskin voi jännittää, mutta aikuisena jotenkin, jos mitään traumoja ei ole taustalla, tuntuu oudolta jos suhteen etenemistä sanelevat jotkut säännöt ja aikarajat eikä mennä tilanteen ja fiiliksen mukaan. Sitten taas, jos toisella ei fiilistä ole... niin kai sekin jotain kertoo.

Yhteistyössä