H
hm
Vieras
siis minkä ikäiset lapset? onko teillä oma asunto?
käyttekö molemmat töissä? mitkä on sinun osuus laskuista, mikä miehen?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Jos miehelle lankeaa puvun osto, niin hän saa sitten päättää minkä hintaisen ja minkälaisen puvun ostaa.
No mies nyt ei osta minkään hintaista, kun hänestä hänelle ei kuulu lasten menot. Tyytyväinen?
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraß:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Pitäs normaalilla ihmisellä sen verran tajua olla, että ensin ostaa lapselle vaatteet ja sitten säästää, jos jotain jää. Mutta onpa ap:lla hassu systeemi, kun noin tarkkaan pitää rahat jaoitella perheessä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hm:siis minkä ikäiset lapset? onko teillä oma asunto?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hm:siis minkä ikäiset lapset? onko teillä oma asunto?
Kuopus on kolme ja esikoinen pikkusen reilu neljä vuotias, 1v4kk ikäeroa. Lainaa maksetaan omasta asunnosta. Molemmat käymme töissä.
Aikalailla tasan menee laskut, niin ollaan laskettu. Minä hoidan pääsääntöisesti ruokapuolen ja lasten ostokset. Miehellä on ehkä enemmän omia laskuja, lehtiä yms.
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Jos miehelle lankeaa puvun osto, niin hän saa sitten päättää minkä hintaisen ja minkälaisen puvun ostaa.
No mies nyt ei osta minkään hintaista, kun hänestä hänelle ei kuulu lasten menot. Tyytyväinen?
Minäkö tyytyväinen?
Ei mua kaivele teidän raha-ongelmat. En tajua edes moista systeemiä, että eritellään rahat. Jos teillä on aina ollut niin, että sä huolehdit lasten vaatteista, niin miks nyt muutos?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hm:siis minkä ikäiset lapset? onko teillä oma asunto?
Kuopus on kolme ja esikoinen pikkusen reilu neljä vuotias, 1v4kk ikäeroa. Lainaa maksetaan omasta asunnosta. Molemmat käymme töissä.
Aikalailla tasan menee laskut, niin ollaan laskettu. Minä hoidan pääsääntöisesti ruokapuolen ja lasten ostokset. Miehellä on ehkä enemmän omia laskuja, lehtiä yms.
Alkuperäinen kirjoittaja ei h..itto:taas tätä... minun rahat.... sinun rahat... jos ollaan avioliitossa niin kaiken pitäisi olla yhteistä... ja jos ei ole niin täytyy ensin ajatella lapsia eikä omaa pe...rsettä... vai pistättekö lapset puolikki niin helpompi jakaa rahamenoja!?
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Jos teillä on sovittu systeemi, niin mikä nyt sitten eniten harmittaa sopimuksessanne? Se että lapset kuluttavatkin enemmän kuin osasit olettaa? Mies saa rahaa säästöön ja sinä et?
Puhu miehelle ja sovitte laskut uudestaan (eli kuka maksaa mitäkin tms)?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Jos miehelle lankeaa puvun osto, niin hän saa sitten päättää minkä hintaisen ja minkälaisen puvun ostaa.
Minäkö tyytyväinen?
Ei mua kaivele teidän raha-ongelmat. En tajua edes moista systeemiä, että eritellään rahat. Jos teillä on aina ollut niin, että sä huolehdit lasten vaatteista, niin miks nyt muutos?
Siksi koska mulla ei nyt ole oikein varaa ostaa pukua lapselle, koska ruokaakin pitää saada. Ja meillä ei ole erikseen sovittu, että minä huolehdin lasten tavaroista. Se on vain mennyt siihen, että koska minä olen niitä käytettynä etsinyt, esim. huutiksesta, maksukin on sitten jostain syystä jäänyt minulle. Omaa tyhmyyttä kun en ole vaatinut miestä maksamaan osaa...
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hm:siis minkä ikäiset lapset? onko teillä oma asunto?
siis maksaako mies asuntolainan ja kaikki laskut ja sinä vaan ruoan ja lasten vaatteet? vaikka käyt töissä?
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hm:siis minkä ikäiset lapset? onko teillä oma asunto?
siis maksaako mies asuntolainan ja kaikki laskut ja sinä vaan ruoan ja lasten vaatteet? vaikka käyt töissä?
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:No jos sä ostat puvun ja mies ruuat?
Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:Eikös sitä yleensä eletä ja osteta tavaroita sen mukaan mihin on varaa? Meinaan ei se todellakaan aina mene niin että kallis on yhtä kuin paras... Merkilla ja brändillä kalastetaan paljon markkoja, niin lasten kuin aikuistenkin vaatteista. Ihmiset on vaan saatu hienosti sokaistumaan mainonnalla...Joskus kun lukee täältäkin kiistelyjä eri haalarimerkeistä niin käy ihmetyttämään että kuinka sit itse on 70-luvun lapsena selvinnytkään hengissä ja ilman henkisiä traumoja vaikka onkin ulkona telminyt vanuasussa ja kurahousuissa. Kyllähän ne läpi joskus kastui ja saappat hörppi vettä ja silti mä ole edelleen hengissä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:Eikös sitä yleensä eletä ja osteta tavaroita sen mukaan mihin on varaa? Meinaan ei se todellakaan aina mene niin että kallis on yhtä kuin paras... Merkilla ja brändillä kalastetaan paljon markkoja, niin lasten kuin aikuistenkin vaatteista. Ihmiset on vaan saatu hienosti sokaistumaan mainonnalla...Joskus kun lukee täältäkin kiistelyjä eri haalarimerkeistä niin käy ihmetyttämään että kuinka sit itse on 70-luvun lapsena selvinnytkään hengissä ja ilman henkisiä traumoja vaikka onkin ulkona telminyt vanuasussa ja kurahousuissa. Kyllähän ne läpi joskus kastui ja saappat hörppi vettä ja silti mä ole edelleen hengissä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Niin? Kamalaa tosiaan jos yhden kuukauden aikana jää 88 euroa vähemmän säästöön noin 300-400 eurosta?
Kyllä muakin suututtaisi. Varsinkin kun niitä vaatteita saa halvemmallakin.
No, 88? on varsin normihinta kunnollisesta vk-asusta.
Alkuperäinen kirjoittaja ei h..itto:taas tätä... minun rahat.... sinun rahat... jos ollaan avioliitossa niin kaiken pitäisi olla yhteistä... ja jos ei ole niin täytyy ensin ajatella lapsia eikä omaa pe...rsettä... vai pistättekö lapset puolikki niin helpompi jakaa rahamenoja!?
Alkuperäinen kirjoittaja Lania:Meillä maksoi välikausiasu (lassie) ja kinttaat samaan 35e.