Kaikki ihmiset ovat mustasukkaisia jossain määrin rakkaistaan ja se on ihan tervettä. Ehkä teillä kahdella on erillaiset näkemykset mustasukkaisuudesta. Ajattelisin niin. Miehesi ehkä haluaa viestittää sinulle, ettei ole mustasukkainen epäterveellä tavalla. Se kun on sellaista kyttäämistä, riitelyä ja voi kerrassaan olla todella kamalaa ja jopa traumatisoivaa. Ehkä siinä mittakaavassa hän haluaa sinulle viestittää.
Minun miehenikin aina sanoo, ettei ole mustasukkainen. No, ei olekkaan, nimittäin epäterveellä tavalla. Koska tunnen hänet niin hyvin vuosien saatossa niin kyllähän niitä esimerkkejä tietysti saa kasaan milloin se tullut pintaan.

Hän kyllä aina kehuu minua, kun menemme ulos.
Tilanteet ovat tulleet lähinnä niin, että kun olen "liian" pitkään istunut jonkun miehen kanssa juttelemassa hän on tullut siihen ja halannut omistajan elkein(siis tämä nainenhan on jo varattu) ja ihmetellyt missä olen ollut? Vaikka olen huomannut hänen seuraavan tilannetta sivusilmällä. Katsonhan minäkin missä hän viipottaa.
Joskus tuli riitan, kun juttelin todella intensiivisesti toisen miehen kanssa, jolla oli sama koulutus kuin minulla ja vauvamme heräsi kesken unien, siis illalla. Hän olisi itsekkin voinut toki mennä, mutta siinä tilanteessa katsoi paremmaksi purevasti huomauttaa, että minun poikani itkee ja että kiinnostaako yleensäkään juuri nyt?
Hulluja juttuja, mutta joillakin se tulee sillä lailla tilanteeseen sidottuna, jolloin se herää, siis mustasukkaisuus.
Eli sanoisin, ettei voi olla rakkautta ilman mustasukkaisuutta, koska juuri mustasukkaisuus on juuri se, joka parisuhteessa kertoo, että minulla on jotakin arvokasta, enkä halua menettää sitä.(jos siis mielletty uhka lähellä) Se on ihan tervettä. Sairaudet sitten erikseen.
Sinulla tuntuu olevan erittäin terve mies ja sellainen joka ymmärtää arvosi.

On mustasukkainen silloin, kun on aihetta.

Sanoppahan sille seuraavaksi, kun miettii, että sinulla on jotakin liian paljastavaa

, että ajattelit lämmitellä häntä illan mittaan, jotta kotiin tullessa varmasti saat häneltä lämmintä seuraa.

Jotta hän osaisi ajatella olevansa haluttu ja että häntähän varten tämä, etkä ole niin vain vietävissä. Miksi olisitkaan? Sanoit rakastavasi häntä. Sinun kannattaa vähän nostattaa häntä tällä alueella ennein kuin todella tunnette toisenne. Siitä on vain iloa ja onnea teille kummallekkin.
Ps. Ja muista nauttia toki noista harvoista tuon suuntaisista kohteliaisuuksista ja suhtaudu niihin ymmärtäen mistä ne johtuvat. Tämä mieshan on ihan terve kuitenkin.