Mies ei kestä menneisyyttäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huojuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ollut yhdessä avomieheni kanssa noin puolitoista vuotta. Olemme molemmat lähes 30-vuotiaita ja molemmilla on ollut aiemmin pitkäaikaisia suhteita. Rakastamme toisiamme erittäin paljon ja vietämme aikaa yhdessä niin rakastavaisina kuin ystävinä. Ongelmana on kuitenkin minun menneisyyteni.

Minulla on ollut aikaisemmin pahoja ongelmia masennuksen kanssa, joka johti itsetuhoiseen käytokseen. Tähän kuului lukuisat (noin 20) yhden illan jutut ryyppäämisen lomassa. Kaikesta tästä on jo kymmenen vuotta, hiukan ylikin. Suhteemme alussa olin avoin ja kerroin tästä elämänvaiheestani ja sanoin sen olevan synkintä aikaa, jonka olen koskaan kokenut. Yritin tuohon aikaan useampaan kertaan itsemurhaa ja olin luovuttanut jo ihan kaikessa.

Hänelle tästä kertominen nyt osoittautui virheeksi. Hän ei pääse yli vaan kaikki tuntuu muistuttavan häntä minun menneisyydestäni. Olin jo itse päässyt sinuiksi asian kanssa, mutta nyt tunnen itseni likaiseksi ja käytetyksi. Ja vaikka mies tiedostaa, miltä asian jatkuva puiminen tuntuu, ei hän vain pysty hyväksymään menneisyyttäni ja unohtamaan. Kerron jatkuvasti miehelle, kuinka paljon häntä rakastan ja että hän on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Se ei vain auta.

Onko tästä mitään tietä eteenpäin? Rakastan miestä, enkä halua häntä menettää. Mutta en ole tarpeeksi lujaa tekoa kestääkseni jatkuvan syyllisyyden tunnon menneisyydestäni.
Onpas sinulle sattunut tylsä mies. Minun vaimovainajallani oli vähän samantapainen, mutta runsaslukuisempi historia. Arpia sieluun oli jäänyt, mutta ihana vaimo minulla oli 28 vuotta.

Vahinko, että kerroit miehellesi. Kypsä mies tajuaa, että menneet ovat menneitä. Nyt eletään tätä päivää ja katsotaan tulevaisuuteen. Minun vaimoni historiassa on varmaan 30 yhden yön juttua, mutta minullapa on jo ainakin 500 ihanaa yhteistä yötä hänen kanssaan.

Sanoit, että olet ollut useassa yhdenillan suhteessa, ilmeisesti siis nainut monien eri miesten kanssa. Olen kyllä nainen, mutta jos minun miesystävä tunnustaisi, että hän on maannut niin ja niin monen naisen kanssa, niin aivan varmasti tulisi monoa persuuksille. Ajattelisin, että millaisten vosujen kanssa se on ollut ja kuinkahan paljon sillä on ollut sukupuolitauteja ja kuinkahan moni vastaantulija on ollut naimapuuhissa hänen kanssaan.Ymmärrän avokkiasi täysin, jos olisin hän jättäisin sinut kyllä ja äkkiä. Sitähän tuntee olevansa pelkkä vitsi, ai tuoko on huolinut tuon joka on maannut melkein kaikkien kanssa.Valitettavasti likaista menneisyyttä ei saa pestyä pois vaikka kuinka hankaisi.Etkö inhoa itseäsi?
Mutta muutamat naiset ja miehet pilaavat yleisesti muidenkin maineen. Horoilu, rotumiksaajat ja musta kulttuurin ihannoijat, pettäjät, liika suvaitsevaiset ovat niitä juttuja ja ihmisiä joita halveksin ylikaiken. Ja vielä kehdataan vanhempana ihmetellä kun ei ole sitä oikeaa löytynyt, vaikka kymmeniä kertoja pannut menemään ja monen kanssa..

Minä en miehenä ymmärrä, miksi olisi huonompi ja venyttävämpi historia naisella, joka on nauttinut n. 50:stä erikokoisesta miehestä yhteensä n. 200 yötä, kuin leskirouvalla, joka on nussinut todella suurikullisen miehensä kanssa 20 vuotta n. 100 kertaa vuodessa eli 2000 yötä.

Minä en miehenä ymmärrä, miksi olisi huonompi ja venyttävämpi historia naisella, joka on nauttinut n. 50:stä erikokoisesta miehestä yhteensä n. 200 yötä, kuin leskirouvalla, joka on nussinut todella suurikullisen miehensä kanssa 20 vuotta n. 100 kertaa vuodessa eli 2000 yötä.
Tietenkin jos ajattelee, että ihminen kuluu/ei kulu ihmissuhteissa vain alapäästä.