mies ei halua naimisiin koska mulla ei ole työtä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan vaan purkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27760450]Luin mutta luin nyt varmuudeksi uudestaan. Miten niin?

Olet miehestäsi riippuvainen taloudellisesti tällä hetkellä, mies ei halua sitoutua sellaiseen tilanteeseen loppuelämäksi mikä on täysin ymmärrettävää ja ihailtavaa tänä päivänä kun taloudellinen tilanne on muutenkin epävarma, elättejä ei kukaan kaipaa.

Jos tämä tilanne olisi toisinpäin niin täällä varmaan heruisi muilta naisilta runsaasti ymmärrystä ja kommentteja että työttömän miehen kanssa ei kannata mennä naimisiin. Mutta nainenhan ei voi käsittää miksi häntä ei huolita avioon elätiksi, silloinhan täytyy olla varmaan miehessä vikaa. Naurattaa.

Hommaa se duuni niin asiat näyttävät ihan toisenlaiselta tai ainakin sitoudu sen duunin etsimiseen hankkimalla esim. koulutusta. Siihen asti on ihan turha täällä nillittää asiasta ja olla marttyyrina kuinka ei ole sinun vikasi että töitä ei ole. Parisuhdehan teillä jatkuu joka tapauksessa joten en näe tässä yhtään mitään ongelmaa paitsi tietysti sen että joku ei pääse leikkimään prinsessaa ja selaamaan häälehtiä.[/QUOTE]

Miehestäni taloudellisesti riippuvainen miten? Mies tarjoaa ainoastaan katon pääni päälle. ei maksa mitään muuta. Jos se vaivaa miestä niin paljon voin koska tahansa pakata laukut ja lähteä. kun emme vielä asuneet yhdessä elätin meidän yhteisen lapsen täysin mies ei maksanut senttiäkään elatusmaksuja tai mitään muutakaan. kamalaa jos mies joutuu hetken vähän enemmän makselemaan siihen asti että työpaikka löytyy. enkä todellakaan lusmuile. tällä hetkellä olen työharjoittelussakin.

Miehestäni taloudellisesti riippuvainen miten? Mies tarjoaa ainoastaan katon pääni päälle. ei maksa mitään muuta. Jos se vaivaa miestä niin paljon voin koska tahansa pakata laukut ja lähteä. kun emme vielä asuneet yhdessä elätin meidän yhteisen lapsen täysin mies ei maksanut senttiäkään elatusmaksuja tai mitään muutakaan. kamalaa jos mies joutuu hetken vähän enemmän makselemaan siihen asti että työpaikka löytyy. enkä todellakaan lusmuile. tällä hetkellä olen työharjoittelussakin.
"Ainoastaan" katon pään päälle? Suurin kiinteä kustannus mitä ihmisellä pääsääntöisesti on?

Ja mitä tämä on että "ei maksa mitään muuta" ja "joutuu hetken vähän enemmän makselemaan"? Kuulostaa ristiriitaiselta. Ja "hetken siihen asti että työpaikka löytyy"? Jos siihen menee vain hetki niin mikä ongelma sinulla on? Sittenhän sinun ei tarvitse odottaa kuin hetki niin pääset naimisiinkin.

Miksi sulle se naimisiinmeno olisi niin tärkeää?

rakkaudenosoitus, osoitus siitä että todellakin haluaa olla mun kanssa, se vaan tuntuu luonnolliselta asialta tehdä. vaikka en mikään uskovainen olekaan niin silti se vaivaa ettei olla naimisissa... ulkopuolisetkaan ei ota suhdetta niin akvasti kun ei ole naimisissa. Noh se tuntuu luonnolliselta asialta ihan niinku lapsen kastaminen jne.

[QUOTE="mies";27760502] Jos siihen menee vain hetki niin mikä ongelma sinulla on? Sittenhän sinun ei tarvitse odottaa kuin hetki niin pääset naimisiinkin.[/QUOTE]

No niinpä :D

[QUOTE="mies";27760502]"Ainoastaan" katon pään päälle? Suurin kiinteä kustannus mitä ihmisellä pääsääntöisesti on?

Ja mitä tämä on että "ei maksa mitään muuta" ja "joutuu hetken vähän enemmän makselemaan"? Kuulostaa ristiriitaiselta. Ja "hetken siihen asti että työpaikka löytyy"? Jos siihen menee vain hetki niin mikä ongelma sinulla on? Sittenhän sinun ei tarvitse odottaa kuin hetki niin pääset naimisiinkin.[/QUOTE]

pelkäänpä ettei niitä häitä tulekaan vaikka olisi työ.. on vain sellainen tunne...

rakkaudenosoitus, osoitus siitä että todellakin haluaa olla mun kanssa, se vaan tuntuu luonnolliselta asialta tehdä. vaikka en mikään uskovainen olekaan niin silti se vaivaa ettei olla naimisissa... ulkopuolisetkaan ei ota suhdetta niin akvasti kun ei ole naimisissa. Noh se tuntuu luonnolliselta asialta ihan niinku lapsen kastaminen jne.

Apua... sä asut sen kanssa ja teillä on yhteinen lapsi?! Ei kai se olis tuohon ryhtynyt muutoin kuin tosissaan -vai onko teilläpäin tapana hankkia lapsia leikillään???

Rivien välistä voi lukea paljon. Saattaa hyvinkin olla että syitä siihen miksi mies ei halua naimisiin kanssasi on muitakin ja ne löytyvät korviesi välistä.

Heikko itsetunto ja takertuminen/omistushalu eivät vedä ketään fiksua miestä puoleensa.

[QUOTE="mies";27760526]Rivien välistä voi lukea paljon. Saattaa hyvinkin olla että syitä siihen miksi mies ei halua naimisiin kanssasi on muitakin ja ne löytyvät korviesi välistä.

Heikko itsetunto ja takertuminen/omistushalu eivät vedä ketään fiksua miestä puoleensa.[/QUOTE]

Peesi tälle.

Huono itsetunto varmasti on kiitos koulukiusaamisen.

Mutta takertuminen ja omitushalua ei ole.

Mä vaan en halua tuhlata arvokasta elämää eläen jonkun kanssa joka ei sitten oikeasti piittaakaan. Mies on vapaa lähtemään jos niin haluaa.

[QUOTE="vieras";27760549]Minkä ihmeen takia sinä maksat kaikki teidän yhteisen lapsen kulut?[/QUOTE]

En tiedä se nyt vaan on mennyt niin kun minä nyt olen se joka sattuu useimmiten hankkimaan kaikenlaista lapselle joten helpointa sitten että minä ne myös maksan.

Voi herranjumala. Oikeestiko ajattelet, ettei se välitä, muuten vaan otti kattonsa alle ja pani sut paksuksi? Kerrotko millainen isä hän on lapselleen -ei välitä?

ensin tulin raskaaksi kun ehkäisy petti. sitten muutettiin yhteen. välittää kyllä lapsestaan todella paljon. ehkä siinä onkin ainoa syy miksi on mun kanssa saa olla lähellä omaa lastaan. tietää että jos ero tulee minä muutan takaisin omalle paikkakunnalleni ja ei näekään sitten lastaan enää joka päivä. yks teoria tämä.

ensin tulin raskaaksi kun ehkäisy petti. sitten muutettiin yhteen. välittää kyllä lapsestaan todella paljon. ehkä siinä onkin ainoa syy miksi on mun kanssa saa olla lähellä omaa lastaan. tietää että jos ero tulee minä muutan takaisin omalle paikkakunnalleni ja ei näekään sitten lastaan enää joka päivä. yks teoria tämä.

Ja miks edes haluat miehen kanssa naimisiin kuka ei halua sun kanssa?????

[QUOTE="susu";27760610]Ja miks edes haluat miehen kanssa naimisiin kuka ei halua sun kanssa?????[/QUOTE]

mä vaan haluaisin kuulla sen suusta sen ettei se halua mua. sitten voinkin tehdä jo jonkinlaisen ratkaisun ja erota.

Unohda teoriat ja lakkaa olemasta vainoharhainen. Puhu sen miehes kanssa! Ja oikeesti, nyt hetikö sun pitää naimisiin päästä? Mikset voi odottaa sitä lyhyttä aikaa että pääset töihin, ja katsoa mitä sitten tapahtuu?

[QUOTE="susu";27760628]Mut jos tiedät sen sisimmissäs jo, niin mitä odotat?? Mä olisin liipassut jo aikapäiviä enkä vinkuis naimisiin. Älä alenna itsees enempää.[/QUOTE]

Niinpä. Miksi ihmeessä pitäis päästä naimisiin jos tuntee noin.

[QUOTE="susu";27760389]Varmuudella voin sanoa että tohon viimeiseen pääsee töihin. Toki riippuu millainen hakija, en mäkään mitään pässiä palkkais.. Ja se et hakemuksessa sanotaan että toivotaan sitä tai tätä, ei tarkoita ettei ilman niitä ominaisuuksia sitä työtä sais. Kyse on kysynnän ja tarjonnan laista. Nimim. kokemusta on[/QUOTE]

kerro et miksi joku palkkaisi henkilökohtaiseksi avustajaksi jonkun jolla on yliopisto koulutus ja toiminut aiemmin esim johdon assistenttina...kyllä ne ymmärtää että henkilö hakee koko ajan muuta työtä ja lähtee samantien kun jotain koulutusta vastaavaa löytyy...

Toisekseen sanoisin miehelle että miksi sinä otit riskin ja muutit paikkakunnalle jossa sinulla ei ole töitä? Sä riskeeraat oman ja lastesi tulevaisuuden sen takia että mies sattui löytämään töitä toiselta paikkakunnalta. Ihan hullua ja sinun tilanteessasi sanoisin että harkitsen muuttoa takaisin paikkakunnalle jossa asuit jos et löydä koulutustasi vastaavaa työtä kolmessa kuukaudessa koska olet vastuussa myös lastenne tulevaisuudesta ehkä tulevaisuudessa yksin. Älä tee virhettä ja jää tyhjän päälle tai tee koulutustasi vastaamatonta pieni palkkaista työtä. Se olisi väärin lapsiasi ja itseäsi kohtaan.

Kauanko olet ollut työttömänä?
Kauanko olet ollut kotona yhteensä?
Minkälaiset tulot sulla on ollut keskimäärin kuukaudessa viimeisen vuoden ajan? (tuet lasketaan myös)

[QUOTE="vieras";27760720]Kauanko olet ollut työttömänä?
Kauanko olet ollut kotona yhteensä?
Minkälaiset tulot sulla on ollut keskimäärin kuukaudessa viimeisen vuoden ajan? (tuet lasketaan myös)[/QUOTE]

6kk työttömänä.
olin kotona 2,5v.
kun olin kotihoidontuella mulla oli tulot, kotihoidontuki 316e, lapsilisät 210e, kuntalisä 90e, esikoisesta kelan elatustuki 147e.

Nyt työttömänä saan työmarkkinatukea+kulukorvaus työharjoitteluntakia nuo on yhteensä jotain 950e/kk, lapsilisät 216e, elatustuki esikoisesta 147e.

Yhteistyössä