Mä en pysty enkä halua sanoa muiden ajatusmaailmasta juuta, enkä jaata. Itselleni naimisiin meno merkitsi sitä, että olen virallisesti luvannut miehelleni tehdä tämän parisuhteen eteen töitä loppuelämäni. Minulle se, että mieheni kosi ja se, että minä halusin siihen vastata myöntävästi tarkoittaa, että olemme yhteisestä päätöksestä menossa samaan suuntaan tässä elämässä. Riidellessämme muistan aina lupauksen, jonka olen antanut. Ihan helposti en siis tästä lähde, on se byrokraattisesti miten helppoa tahansa. Mieheni on kanssani samaa mieltä. Naimisiin meno minulle toi varmuuden tuosta molempien halusta panostaa tähän täysillä.
En kuitenkaan usko, että tällaiseen sitoutumiseen vaaditaan avioliittoa, vaikka meille se sitä merkitsikin. Siihen vaaditaan minusta sitä, että molemmat ovat samaa mieltä siitä, että he ovat yhtä sitoutuneet parisuhteeseen. Se voidaan tehdä virallisesti menemällä naimisiin tai sitten sitten "epävirallisemmin". Enemminkin minua huolestuttaisi tilanne, jossa pariskunnan puoliskot ovat eri mieltä siitä, haluavatko/tarvitsevatko he avioliittoa ja mitä avioliitto merkitsee tai ei merkitse. Sen sijaan ajatusenergiaa ei kannata tuhlata siihen mitä muut ihmiset ajattelevat, olivat nämä muut ihmiset sitten sukulaisia tai tuntemattomia palstalaisia!