Mies ei anna rahaa vaikka meil yhteinen talo, lapsi jne...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myyrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myyrä

Vieras
Eli ongelma on se että mies saa kuukaudessa 1900e käteen, ja minä saan koulutustukea 700e + lapsilisän eli 800ekk.
Maksan mun rahoista, puhelin laskut, nettilaskun, lapsen vaatteet, kengät, tarhamaksun.. ja ruokaa plus auton tankkaamiset.. mulle jää niistä noin 90e.

Nyt kun ostin lapselle vaatetta, klu kaikki pienii melkee.. kenkii... yms, ja ruokaa ostin pakkaseen yms, niin mulla on tilillä 30e rahaa. Ja seuraavat rahat tulee vast 9.9.
Mies sano et kato sit et pärjäät sen 30e:n kans aika kauan.. :O
Täh..!? Sen kans pärjääki ihan Vatun kauan.. meilei muutenkaa mee hyvin.
Ei oo aikoihin menny, ja sanoin et asioistpitää jutella.. ei oo jutellu mitään.. eikä anna rahaa vaiks meil yhteistalous lapsi jne....

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Ootteko naimisissa vai avossa? Avoliitossa ei ole puolison elatusvelvollisuutta..

Me ollaan naimisissa... ja kuten sanoin meillä ei muutenkaan oo menny kauheen hyvin.. sen jälkeen ku lapsi syntyi en oo saanu nukkua tms..
ite olen nyt opiskelemassa, ja työharjottelussa ja tosi pienet rahat... Mä en koht enää jaksa tälläst.. sit se kattoo mun tilitapahtumii, et mis oon käyny kaupas, ja mitä ostanu ja kuinpal menny rahaa...

täytyy varmaa koht ottaa pikavippi, ku miehelt ei saa ruokarahaa.
mies maksaa lainan joka 400e ja vakuutukset jne.. mut niihin menee ehkä yhteensä 800e... eli aika paljon jää rahaa.. tässä sitten pärjäilen 30:llä eurolla.. jee!

Miks suostut tuollaseen?Tunnen muitakin pariskuntia joissa on omat rahat ja mies ei suostu omistaan edes lainaamaan.En ymmärrä miten kukaan naisen suostuu tuollaseen.

meillä se eilen katsoi omat tiliotteet,etten ole vain varastanut rahaa häneltä,kun oon joutunut siirtämään rahaa sen tilille ja sen korttia käyttämään.mutta olin kyllä rosvo ja huora ja lehmä eilen,kun koitin parisuhteesta puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks suostut tuollaseen?Tunnen muitakin pariskuntia joissa on omat rahat ja mies ei suostu omistaan edes lainaamaan.En ymmärrä miten kukaan naisen suostuu tuollaseen.

En mäkään ymmärrä.. ja kaiken huippu oli se kun mulle tuli nyt puhelinlasku muistutus, kun ei ollu viimeks varaa maksaa.. ku jäi niin vähä rahaa.. niin se on nyt40e ja pitäis maksaa heti.

Kysyin mieheltä, et voitko maksaa sen laskun, ku sille tänää tili tuli.. sano vaan et en todellakaan maksa.. se on sun laskus, ja kun sulla ei rahaa, niin pyydä äidiltäs apua siihe laskuun.. hänellä sellanen 900e tilillä.. eikä maksa mun laskua, vaiks yhes ollaa..

mä oon muutenki niin saakelin väsyny.. =/

Mä saan mieheltäni noin 1krt kuukaudessa 20 eur.Mun tulot menee meidän yhteiseele tilille,eli kotihoidontuki ja opintoraha ja sit sinne menee miehen palkka.Niistä maksetaan asuntolaina,ruoka ja kaikki muut laskut.Saan käyttörahaa 20 eur kk,mulle sopii hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä se eilen katsoi omat tiliotteet,etten ole vain varastanut rahaa häneltä,kun oon joutunut siirtämään rahaa sen tilille ja sen korttia käyttämään.mutta olin kyllä rosvo ja huora ja lehmä eilen,kun koitin parisuhteesta puhua.

Nii just... vitsi et on outo tilanne.... ei täälläkään kauheen kivaa ole.
Ymmärtäisin jos olisimme seurustele pari, ja meillä ei olisi lasta.. tai lapsi ei olisi hänen, en silloin voisi odottaa että hän elättää meitä...
olemme naimisissa, ja yhteinen lapsi, talo, auto jne...

Mä oksennan kohta

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Mä saan mieheltäni noin 1krt kuukaudessa 20 eur.Mun tulot menee meidän yhteiseele tilille,eli kotihoidontuki ja opintoraha ja sit sinne menee miehen palkka.Niistä maksetaan asuntolaina,ruoka ja kaikki muut laskut.Saan käyttörahaa 20 eur kk,mulle sopii hyvin.

Voi mammat mihin suostutte! :(

Tuohon se menee kun erilliset rahat. Meillä on ollut yhteiset seurustelun alusta asti ja hyvin menee. Kumpikaan ei joudu huonompaan asemaan vaan kaikki on yhteistä. Ilot, surut, salaisuudet ja rahat!

:D :O! kuin pieni lapsi joka saa kk-rahaa. Noloa. YHDISTÄKÄÄ RAHAT JO SUHTEEN ALUSSA! JOS EI SUOSTU; EI TARVI LAPSIA TEHDÄ SITÄ ENNEN! Järkyttävää tollanen alistaminen!
En mäkään saa totakaan vähää itseeni/kk mutta meillä on silti YHTEISTÄ kaikki joten JOS tarvin jotain joskus harvoin, sen saan, kuten mies myös.

Mun tekee pahaa lukea tällaisista :( miksi suostut ap tuohon? Sanopa sille miehellesi että jos eroatte, hän joutuu maksamaan elareita ettei sekään ihan halvaksi tule... + sulle puolet omaisuudesta jne.

Meillä on alusta asti olllut kaikki rahat yhteisiä. En ymmärrä miksi olisi toisin. Jos yhdessä asutaan ja perustetaan/ollaan perustettu perhe, ei toinen voi olla huonommassa asemassa kuin toinen.

Mun eksä oli valmis jakamaan tulonsa (ja omaisuutensa ) vasta kun mä ilmoitin muuttavani pois kotoa ja hän tiesi, että mä olin löytänyt jo uuden miehen. Sitä ennen mä elin minimiäippärahoilla..

On kyllä törkeetä! Ymmärrän sen, että jos se, jolla on pienemmät tulot tuhlaa itteensä ja jättää kaikki laskut maksamatta, niin enemmän tienaavaa ärsyttää.. tasapuolisuutta tarvitaan.

Älä osta ruokaa, sano, ettei ole rahaa, äläkä missään nimessä ota mitään pikavippejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Tuohon se menee kun erilliset rahat. Meillä on ollut yhteiset seurustelun alusta asti ja hyvin menee. Kumpikaan ei joudu huonompaan asemaan vaan kaikki on yhteistä. Ilot, surut, salaisuudet ja rahat!

Meillä omat tilit, omat rahat ja tietyt laskut maksetaan puoliksi.Naimisissa oltu kohta 19v ja hyvin on toiminut.Mies kuitenkin maksaa suurimman osan menoista, koska tienaakin enemmän.Jos multa loppuu omat rahat, niin sitten mieheltä lisää :D

Mä taas en koskaan suostuisi tuollaiseen. Yhteiseen tiliin kyllä, mutta siihen tiliin pitäisi olla kummallakin käyttöoikeus ja kummallakin oma kortti.

No meillä on kummallakin omat tilit, mutta yhteiset rahat. Eihän tästä omien rahojen kanssa mitään tulisikaan, koska minäkin opiskelen ja meillä on kolme lasta. Mun tuloni ovat kuukaudessa nettona 268e (opintoraha) + lapsilisät noin 351e. Mies on alusta lähtien ollut suurena tukena, jotta opiskelu kaikin puolin sujuisi.

Meillä menee tällä hetkellä homma niin, että mä hoidan tosi pitkälle kaikki lasten vaatehankinnat yms sekä sitten pienesti käyn kaupassa välillä. Lisäksi lehtimaksuja makselen ja sellaista. Loput rahat menevätkin sitten bussikorttiin (reilu 70e/kk) ja monistuskortteihin/kirjoihin. Mies kyselee jatkuvasti, että kai sulla on rahaa tilillä ja että entäs, jos hän maksaiskin ton ja ton laskun.

Ihan ok olemme pärjänneet, mutta jos me elettäisiin tässä perheessä kahta elintasoa tulojemme mukaisesti, niin mä eläisin pelkällä kaurapuurolla.

Tuo teidän systeeminne kuulostaa tosi kurjalta, todellakin! Sitä paitsi avioliitossa on elatusvelvollisuus kumppania kohtaan myös eli sun miehesi VELVOLLISUUS on pitää huolta siitä, että sinäkin pärjäät. Perhe on yhteinen yritys.

Alkuperäinen kirjoittaja Baby Jane:

Mä taas en koskaan suostuisi tuollaiseen. Yhteiseen tiliin kyllä, mutta siihen tiliin pitäisi olla kummallakin käyttöoikeus ja kummallakin oma kortti.

Juu, en minäkään suostuis moiseen.Jos yhteinen tili, niin molemmilla pitäisi olla siihen kortti ja käyttöoikeus.Ei onnistuis meillä, että mies määräisi mun käyttörahat.

Yhteistyössä