Mies ei anna minun käydä tuulettumassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen ja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja aatella että jos ero tulee....niin tämä samainen "isä" on vaatimassa yhteishuoltajuutta, ja tietenkin hän osaa lasta hoitaa, vaikkei olisi eläissään viettänyt lapsen kanssa kahden kesken aikaa. Välillä oikein naurattaa tuollaiset "isät" :D

ei oo totta! mä en ees miettis tos vaihees..joko äijä hoitaa lastaan tai lähtee lopullisesti..etkai hyvä ihminen ukkos tossun alle meinaa jäädä?? mä jätin mieheni vaikka alkuun vastusteli ni jopa ihan vastasyntyneen kanssa..ja hyvinhän oli herra pärjänny.on se kumma ku yhes lapsia tehhää ja sit ei miehen tarttis muka sitä hoitaa..

näitä helvetin uikuttajia. vedä kotona pää viinaa täyteen jos kerran on vaa pääasia se et juomaan pääsee.. muutenki voi tuulettua ku baarissa tai terassilla..viinanhimo se vaa jyllää.

Mä totesin aikoinaan miehelle että mua on turha kieltää menemästä jos ystävät pyytää tuulettumaan. Ois se kumma jos nyt mies minua kieltäs menemästä kun oon kohta 39v. :D
No enpä minä kyllä pahemmin käy missään kun töissä oon ravintolassa.
Mutta sano miehelles ,että sinullakin on oikeus omaan aikaan. Ja ottaa vastuuta lapsen hoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen ja ahdistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vain:
Meillä meni niin, että kun olin ekan kerran lähdössä ulos, niin mies kyllä lupasi katsoa pientä, mutta oli siti jotenkin vastaan lähtöäni. Sitten kysyi ainakin sata kertaa, että onhan minulla puhelin mukana, jos MINULLE sattuu jotain. Silloin kysyin, että pelottaako häntä jäädä lapsen kanssa, kun on hätä, että olen puhelimen äärellä. Lopulta selvisi, että miestä pelotti, jos ei pärjääkään lapsen kanssa kahden. Jos vaikka käy itkemään hysteerisesti, eikä hän saakkaan toista rauhoittumaan...

Eli suosittelisin "aikuisten" keskustelua. Mistä se juontaa, ettei mies halua olla kotona oman lapsensa kanssa. Vai pitäisikö hänen itsensä päästä joka v.loppu ulos?Onko hänellä aihetta epäillä pettämistä(en tarkoita, että sinä olisit joskus pettänyt), siis lähinnä onko joku esim. edellinen nainen pettänyt tms.. Usein solmut ratkeaa puhumalla!! Onko mummot ja ukit lähellä? Eikö pikkuisen olisi mukava olla vaikka mummolassa yötä? Jos lapsi on luotettavalla hoitajalla, niin osaat sitten itsekin ottaa siellä terassilla rennommin... Jospa se siitä!! =)

Mies sanoikin alkuun, ettei pärjää lapsen kanssa... Ja kyllä uskonkin, että jos lapsi esim. yöllä herää ja alkaa etsiä minua, niin ei ehkä heti rauhoitukaan isänsä kanssa... Ja mies ei kestä ollenkaan lapsen itkua, ahdistuu siitä heti ja tyrkkää lapsen minulle. Tai vähän hermostuksissaan puhuu lapselle, että "mikä sulla nyt on"... Näen siis itsekin, että tietyissä tilanteissa tuntee itsensä selvästi neuvottomaksi. Mutta mielestäni miehen olisi PAKKO alkaa opetella tulemaan toimeen lapsen kanssa ihan jo syksynkin takia -entäs sitten, kun menen töihin vaikka yöksi!? Sinne on PAKKO mennä.

Ja tuohon pettämisjuttuun... en ole pettänyt, mutta ennen raskautta kun vielä olin jonkin näköinen niin miehet saattoivat baarissa olla kiinnostuneita. Ja esim. mieheni pari kaveria on kehunut minua kauniiksi (humalassa!) joten siitä kai miehen mustasukkaisuus ja pelko petturuutta kohtaan...

Pitääpä yrittää taas vaan jutella... Jospa joskus pääsisin jonnekin...

Jos mies ei ole koskaan rauhoittanut lasta yöllä herätessään, laittanut nukkumaan ym. Alkakaa nyt opetella. Parin viikon ajan olet taustalla, puutut asiaan vasta jos on pakko.

Mies ja lapsi oppivat tuntemaan toisensa. Mies ymmärtää ilta- ja yörutiinit.

Mutta älä nyt hyvä ihminen kuvittele, että miehesi oppii lapsenhoitajaksi yhdessä illassa, jos ei sitä aiemmin ole ollut.

Vakavaa keskustelua miehesi kanssa, ehdota esim. edellä kuvailemaani menetelmää.

Et ole orja, sinunkin on päästävä tuulettumaan, tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta eikö missään muualla voi tuulettua kuin baarissa?

(ja joojoo, turha mun on puhua, mä pysyin kotona kolmetoista vuotta ennen kuin päätin lähteä )

tätä minäkin olen tässä ihmetellyt, ketjua seuratessani. Akat vain taputtavat AP:tä päähän ja haukkuvat tämän miestä. Miksi ihmeessä se tuulettuninen pitäisi tapahtua juuri alkoholinhuuruisena??? AP:n oliis aika aikuuistua, olet äiti ja siten perheellinen, yöjuoksut olsii aika unohtaa. Keskity mieheesi ja lapseesi ja myös omaan hyvinvointiisi. (=hyvinvointia ei aikaansaada baarikierroksella, päinvastoin) käy lenkillä, salilla, uimassa, kirjastossa, leffassa, syömässä kavereitten kanssa, aloita uusi harrastus tai elvytä uusi. Mutta jos baariin mielit, mikset halua tehdä sitä yhdessä miehesi kanssa? En yhtään ihmettele että mihesi on epäileväinen. Olette vastikään tulleet perheeksi, ja sinä mielit mennä yksin???!!!

Alkuperäinen kirjoittaja juopot täällä toisiaan paapoo:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta eikö missään muualla voi tuulettua kuin baarissa?

(ja joojoo, turha mun on puhua, mä pysyin kotona kolmetoista vuotta ennen kuin päätin lähteä )

tätä minäkin olen tässä ihmetellyt, ketjua seuratessani. Akat vain taputtavat AP:tä päähän ja haukkuvat tämän miestä. Miksi ihmeessä se tuulettuninen pitäisi tapahtua juuri alkoholinhuuruisena??? AP:n oliis aika aikuuistua, olet äiti ja siten perheellinen, yöjuoksut olsii aika unohtaa. Keskity mieheesi ja lapseesi ja myös omaan hyvinvointiisi. (=hyvinvointia ei aikaansaada baarikierroksella, päinvastoin) käy lenkillä, salilla, uimassa, kirjastossa, leffassa, syömässä kavereitten kanssa, aloita uusi harrastus tai elvytä uusi. Mutta jos baariin mielit, mikset halua tehdä sitä yhdessä miehesi kanssa? En yhtään ihmettele että mihesi on epäileväinen. Olette vastikään tulleet perheeksi, ja sinä mielit mennä yksin???!!!

:headwall: kyllä minäkin tunnen että jaksaa paremmin perheen kanssa kun silloin tällöin pääsee tuulettumaan kunnolla kavereiden kanssa :) ei se tee musta huonoa äitiä ja mun mies onneksi mielellään jääkin silloin (n. 1 krt/kk)lasten kanssa. en mä mitään perseitä olalle vedä mutta rentoudun ja pidän hauskaa ja unohdan äidin roolin :D (en tietenkään petä miestäni, enkä edes tanssi miesten kanssa baarissa) v*ttu mitä jeesustelua :kieh:

:hug:

Mulla aika samanlainen mies. Ei nyt suoraan kiellä, mutta tekee sen hankalaksi. Koko ilta mun pitää luurinpäässä tavoitettavissa, aamulla en saa nukkua ja muutenkin näyttää niin nyrpeää naamaa kuin vaan voi. :/

Ja kyllä ymmärrän että haluaa baariin tuulettumaan. Baarissa pääsee tanssimaan! Sitä mä ainakin kaipaan. Toki sitä viinaakin juon, mutta se että baarissa näkee oikeesti tuttujakin ja muita ihmisiä. Siellä voi jutelle muiden aikuisten kanssa.

ja muualla kuin baarissa ei voi jutella muiden "aikuisten "kanssa? jeesustelua sekin...
Miksi pienen lapsen äidillä on niin kova himo alkoholinhuuruiseen elämään??? Luulisi siinä arvojen muuttuvan kummasti kun pienen käärön on kainaloonsa saanut??!!Hauskaa voi pitää ja seurustella aikuisessa seurassa, ilman alkoholia tai baaria. Ja kavereitten kanssa voi tosiaan tehdä muutakin; urheilla, katsoa leffoja, käydä syömässä, shoppailemassa tms. Mitä h-ttiä se viina siihen liittyy että lataa akkuja/rentoutuu????? Taitaa olla kejtu täynnä parikymppisiä mammoja joilta se oma nuoruus jäi kesken kun lapsi syntyi?????

voi apua minkälaista menoa joku nainen kattelee!! meillä on ollut alusta asti selvä, että molemmat osallistuvat samallatavalla lapsen hoitoon, minä olen mennyt yksin ja mies on mennyt yksin ihan alusta asti. ei sinun auta kuin kerran vain mennä! kyllä se mies nyt herranjestas varmaan oman lapsensa kanssa pärjää! jos ei pärjää mitä sellaisella mihellä tekee???

Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa juu:
ja muualla kuin baarissa ei voi jutella muiden "aikuisten "kanssa? jeesustelua sekin...
Miksi pienen lapsen äidillä on niin kova himo alkoholinhuuruiseen elämään??? Luulisi siinä arvojen muuttuvan kummasti kun pienen käärön on kainaloonsa saanut??!!Hauskaa voi pitää ja seurustella aikuisessa seurassa, ilman alkoholia tai baaria. Ja kavereitten kanssa voi tosiaan tehdä muutakin; urheilla, katsoa leffoja, käydä syömässä, shoppailemassa tms. Mitä h-ttiä se viina siihen liittyy että lataa akkuja/rentoutuu????? Taitaa olla kejtu täynnä parikymppisiä mammoja joilta se oma nuoruus jäi kesken kun lapsi syntyi?????

Mä oon lähes 30, mutta kyllä mun mieli edelleen tekee baanalle silloin tällöin vaikka oonkin äiti. Ja kyllä alkoholi kuuluu siihen myös. Kuten joku täällä toteskin niin sehän on loistavaa irtiottoa arjesta kun pääsee raflaan ja vaikka tanssimaankin joskus. Kun saa lapsia, niin pitäskö jäädä automaattisesti kotiin eikä enää ikinä sais mennä mihinkään muualle kun lenkille tai kirjastoon? Aika tylsää elämää minusta..

No, kukin tavallaan. Mä meen nyt kyllä hakee kylmän kaljan näin lauantai-illan piristykseksi, aah.

kuulostaa idiootilta ukolta! Sanot vaa päättävästi et meet ulos silloin ja silloin!!
Samaa mieltä oon ku Mulan, mä tykkään sillointällöin juoda muutaman ja olla vähän hiprakassa! ;)

Minäkin ahdistuin ja tulin surulliseksi kun aloituksen luin. Ap:lle :hug:! Ota elämäsi omiin käsiisi ja mene! Jokainen meistä tarvitsee omaa aikaa.

Ja baarissa käyminen silloin tällöin ei tee kenestäkään huonoa äitiä, tämän tietää jokainen hurskastelija ihan varmasti. Silkkaa veetuilua väittää muuta.

Joo nää hurskastelijat taitaa olla niitä, jotka ei ennen lapsiakaan käyny missään. Helppohan se on moralisoida, kun itellä ei oo menohaluja koskaan ollutkaan.

Normaalisti ihmiset käy viihteellä JOSKUS, kuka enemmän kuka vähemmän. Sitten kun vauva tulee mukaan kuvioihin, niin varmasti edelleen tekee mieli käydä joskus jossain ja ottaa vaikka vähän kuppiakin. Ei se tosiaan tee kenestäkään huonoa äitiä. Minusta olis outoa, jos lapsen saamisen jälkeen ei haluis enää koskaan ikinä lähteä mihinkään muualle kun sinne äiti-lapsipiiriin.

Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa juu:

Mikä vika siinä on, että ihminen käy baarissa. Ei se lapsi sitä tiedä meetkö kirjastoon vai baariin. Ja musta on ihan luonnollista, että ihminen pysyy suht samana myös lasten saannin jälkeen, toki omat menot vähenee jne, mutta ei omana itsenään ja aitona elävä ihminen muutu yhdeksässä kuukaudessä täysin. Ennemminkin mua ihmetyttää ne, jotka valittaa ettei ole enää ystäviä "kun ei mua enää kiinnosta kavereiden lapselliset suhdeasiat ja muut jutut nyt kun mulla on lapsi", ihan kauheeta!

Ja ap: senkun lähdet vaan, laitat vaikka nukkumaan sen lapsen, niin ei joudu kuuntelemaan isän juttuja. Lähdet ja sanot rauhallisesti miehelle, että hän kyllä pärjää. Ja niin pärjääkin, jos on normaali mies. Jos lapsi saa yöllä jonkun itkukohtauksen, niin on se syli isälläkin ja ihan samalla tavalla kuin äiditkin, myös isät joutuu opettelemaan sen oman tavan toimia, parempi vaan, ette ole kyttäämässä siinä takana. Lapsi saattaa toki hermostua aluksi, kun asiat ei suju ihan tutun kaavan mukaan, mutta kun vieressä on turvallinen isä, niin ei varmasti mitään traumoja tule! Ethän sinäkään varmaan ekoina päivinä ihan joka hetki ollut satavarma, mitä pitäisi tehdä, kokeilemalla sen oppii.